تاملی در نامه موسوی خوئينی‌ها

محمدكاظم انبارلويي،   3990409001 ۷۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نامه سرگشاده حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي خوئيني‌ها طي دو روز گذشته مورد نقد مشفقانه برخي در داخل و بازتاب‌هايي در خارج قرار گرفت.

تاملی در نامه موسوی خوئينی‌ها

وقتي يك عالم پرده‌نشين سخن مي‌گويد، بايد استقبال كرد و در نقد آن ادبيات گفت‌وگو را در سطح ملي ارتقا داد و آن را مديريت كرد.
1- دشمن از انتخابات رياست‌جمهوري سال 76 به اين فكر افتاد براي ضربه زدن به نظام، كافي است «دز رقابت» در داخل را مديريت كرد و از آن يك نبرد نرم فتنه‌آميز ساخت. براي همين موفق شد به بهانه تعطيلي روزنامه سلام به مديرمسئولي آقاي خوئيني‌ها، فتنه 18 تير سال 78 را پس از دو سال از روي كار آمدن خاتمي كليد بزند.
همين شيوه را 10 سال بعد به بهانه رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري سال 88 به كار برد و 8 ماه كشور را دچار اغتشاش و آشوب كرد. در هر دو فتنه، مجمع روحانيون مبارز و علماي محترم آن به‌ويژه حجت‌الاسلام سيدمحمد موسوي خوئيني‌ها نقش‌آفرين بودند. اين دو فتنه محصول توطئه‌ سرويس‌هاي امنيتي آمريكا، انگليس، فرانسه و رژيم صهيونيستي و به كارگرداني بنياد سوروس و كمك‌هاي مستقيم مالي وي صورت گرفت.
يحيي‌كيان تاج‌بخش عضو سيا و نماينده سوروس در ايران با وصل به مصطفي تاجزاده جزء كارگردانان اصلي اين دو فتنه بودند و سعيد حجاريان با كمك دكتر حسين بشيريه كه بعد از فتنه 88 به آمريكا گريخت، سوخت ايدئولوژيك آن را تأمين مي‌كردند و اين دو به همراه اشراري از جبهه اصلاحات تحت عنوان جنبش سبز در خدمت مجمع روحانيون مبارز از دوستان نزديك آقاي خوئيني‌ها بودند. اشراري كه در وسط معركه‌گيري و اردوكشي خياباني به پارلمان اروپا و كنگره آمريكا رفتند و عاجزانه درخواست تشديد تحريم‌ها عليه ملت ايران را مطرح كردند. متأسفانه مجمع و آقاي خوئيني‌ها در مسير وحدت و همگرايي جماعتي قرار گرفتند كه يك سرش سرويس‌هاي امنيتي، سر ديگرش منافقين و سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب و سر سوم آن احزاب به اصطلاح اصلاح‌طلب بودند.
بعد از فتنه 18 تير 78 و حوادث ناشي از اعلام رمز تقلب در آشوب‌هاي 88، شاهد چند اردوكشي خياباني‌ هم به بهانه‌هايي از اين دست در دولت آقاي روحاني بوديم، اما اين آشوب‌ها چون منشأ خارجي آشكار داشت و رمقي هم از اصحاب فتنه در داخل باقي نمانده بود، عقيم ماند. امروز ما در فرانسه هر هفته شنبه‌ها شاهد اردوكشي خياباني هستيم كه با جنبش ضدنژادپرستي به صورت روزانه پيوند خورده است. امروز در انگليس هم اين صحنه‌ها را مي‌بينيم. در 50 ايالت آمريكا هر روز مردم به خيابان‌ها مي‌آيند و به حكام جابر، جائر، نژادپرست و ستمكار كاخ سفيد لعن و نفرين مي‌فرستند، پرچم آمريكا را آتش مي‌زنند و نمادهاي نژادپرستي را يكي پس از ديگري به زير مي‌كشانند. معلوم شد بادي كه مي‌خواستند در ايران بكارند، توفان آن را در خيابان‌هاي خود درو كردند. اين مكر الهي با دشمنان انقلاب ديدني است.
بزرگترين اقتصادهاي جهان در غرب نظير آمريكا، انگليس، آلمان و فرانسه از پس اين آشوب‌ها برنيامده‌اند و اين در حالي است كه در ايران با آن كه هر روز فهرستي به نارضايتي مردم اضافه مي‌كنند،‌ نه شورشي است، نه آشوبي. اين آرامش در ايران مورد حقد و حسد قدرت‌هاي جهاني است.
امروز آمريكايي‌ها و شركاي جهاني آن در تدارك يك آشوب در تهران و برخي شهرهاي بزرگ ايران هستند. مي‌خواهند ريخت حكومت و نظم معنوي ايرانيان را به هم بريزند. تشديد تحريم‌ها از يك سو و اخلال در نوع تصميمات مسئولان دولتي در پاسخگويي به مطالبات مردم از سوي ديگر، در تدارك آشوب يادشده است.
سرويس‌هاي خبري آمريكا و جريان رسانه‌اي آن‌ها هر روز در تدارك افزايش ضريب نفرت و ضريب افسردگي هستند تا با تلفيق آن دو شايد آشوبي را تدارك ببينند. حتي جريان نيرومندي كه در دستگاه قضا به وجود آمده براي مبارزه با فساد را تخطئه مي‌كنند تا به ضريب دلخواه برسند،‌ اما هرچه تلاش مي‌كنند، كمتر به نتيجه مي‌رسند.
جنبش مواسات و كمك مؤمنانه طي ماه رمضان و پس از آن، آب سردي به اين تحركات بود، جنبشي كه در هيچ كشور دنيا به خاطر مخاطرات كرونا به وجود نيامد تا درد معيشتي محرومان و مستضعفان را كاهش دهد، اما در ايران با هوشمندي رهبري به خوبي عملياتي شد.
در وسط معركه نبرد نرم و سخت جمهوري اسلامي ايران با آمريكا و اروپا يك دفعه نامه سرگشاده آقاي خوئيني‌ها سر باز مي‌كند و برخي ناگواري‌ها در مديريت دولت و غفلت مسئولين و عدم عمل به وعده‌ها را به حساب رهبري و شيوه و روش مديريت كلان كشور فاكتور مي‌كند،‌ آن‌هم از سوي كسي كه خود و جريان او در به وجود آمدن وضعيت كنوني و كاركرد دولت فعلي مسئوليت مستقيم دارند.
آقاي خوئيني‌ها كافي است يك بار ديگر شعارها و وعده‌هاي آقاي روحاني را در ميتينگ‌هاي انتخاباتي كه اين روزها در فضاي مجازي مورد بازخواني قرار گرفته، مطالعه كنند، ببينند از چه كسي حمايت كرده‌اند و او چه كارنامه‌اي از خود باقي گذاشته است و نقش او و دوستانش در اين دولت و نابساماني‌هاي به وجود آمده چيست؟ انصاف اين بود حداقل نقش خود و دوستان خود را در نابساماني‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مي‌پذيرفت و مي‌گفت دولت فعلي كه مورد حمايت اوست، قيمت دلار را از دولت قبل چند تحويل گرفت و الان چند است؟ پرونده ايران در شوراي حكام و شوراي امنيت سازمان ملل چه وزني داشت و الان چه وزني دارد؟ اعتماد به آمريكا و بي‌تدبيري در برجام چه هزينه‌هايي روي دست مردم گذاشته است؟
آقاي خوئيني‌ها در اين هفت سال كجا بودند كه يك دفعه به فكر نقد روش و شيوه مديريت كشور افتاده‌اند؟ اين نامه قاعدتا بايد خطاب به رئيس‌جمهور باشد و عذرخواهي از ملت كه همه آرزوها و راه‌حل‌هاي مديريت كشور را در سبد برجام گذاشتند و آمريكا با لگد خود به اين سبد، هرچه در آن بود به زمين ريخت.
2- پاسخ به نامه سرگشاده آقاي خوئيني‌ها را از اين زاويه كه نقش او در مجمع روحانيون مبارز در پديداري فتنه‌ها، آشوب‌ها و مشكلات كشور نبينيم و نگاهي مثبت داشته باشيم و بگوييم ايشان كشفي در مورد مشكلات كشور نموده‌اند و آن را صادقانه بيان كرده‌اند. حرف اصلي ايشان در نامه، موضوع شيوه و روش مديريت كلان كشور توسط رهبري است. هر كس كه آغاز نامه را مي‌بيند، در جست‌وجوي آن است كه وي يك راه‌حل جديد بدهد و سخن از شيوه و روش نو براي اداره كشور به ميان آورد، اما نامه خيلي سريع بدون پاسخگويي به اين انتظار پايان مي‌يابد.
او مي‌گويد؛ «اگر شيوه‌اي كه در اداره كشور تاكنون به كار رفته،‌ نتيجه محاسبات متعارف و براساس آرا و تحليل‌هاي شناخته‌شده در حكمراني است، پس هستند كساني پرشمار صاحبنظراني كه حق دارند و بايد مجاز باشند تا زبان و قلم به نقد بگشاند و درست و نادرست آن را تذكر دهند.»
خب، بسم‌الله، درست و نادرست آن را تذكر دهند. خود آقاي خوئيني‌ها بگويد شيوه و روش درست كدام است؟ اما خبري از اين درستي و نادرستي نيست!
وي ادامه مي‌دهد: «اما اگر مبناي تصميمات اين چند دهه، دانسته‌هايي از مبادي غيرمتعارف است كه در اختيار خواصي از بندگان خداست كه بنده و امثال بنده هيچ حظّي از آن نداريم، در اين صورت آنچه بر كشور، مردم و جمهوري اسلامي مي‌گذرد، سرنوشتي محتوم و گريزناپذير است.»
چه كسي گفته تصميمات كشور در اختيارخواصي از بندگان خداست؟
تصميمات كشور براساس نصوص حكمراني كه در قانون اساسي آمده است، اتخاذ مي‌شود. دولت‌ها و مجالس تصميم‌گيري يكي پس از ديگري با انتخابات مردم مي‌آيند و مي‌روند و مسئوليت حسن و قبح تصميمات خود را در فرآيند تصميم‌گيري قانوني در نهادهاي قانوني كشور بايد بپذيرند.
اگر آقاي خوئيني‌ها غير از آنچه كه در قانون اساسي در مورد آيين حكمراني، راه و روش و شيوه‌اي دارند بايد در اين نامه مي‌آوردند. اگر ندارند،‌ همان راه‌حل‌هايي كه در فتنه 18 تير 78 و آشوب 88 به آن مبادرت كردند، خب، مردم و رهبري آن را قبول ندارند اين شيوه‌ها تسليم مملكت به دشمن است!
اين كه گفته‌اند؛ «بايد مجاز باشند تا زبان و قلم به نقد (شيوه و روش حكمراني) بگشايند» گويي تاكنون مجاز نبودند.
تاريخ دو دهه اخير نشان مي‌دهد آقاي خوئيني‌ها و دوستان و همپيمانان او تا سرحد محاربه با نظام مردم پيش رفته‌اند. نقد با زبان و قلم كه جاي خود دارد!
شيوه و روش آقاي خوئيني‌ها در به چالش كشيدن سازوكارهاي تصميم‌سازي و تصميم‌گيري در نهادهاي قانوني نظام از شوراي عالي امنيت گرفته تا تصميمات دولت، مجلس و نهادهاي قضائي تاكنون جواب نداده است. تسليم ايران به‌ غرب به‌ويژه آمريكا بدون هيچ آورده‌اي كه نمونه‌‌اش را در برجام ديديم، رويكرد درستي نيست. از فتنه 78 جنبش ملوچ و منوچ بيرون آمد، از فتنه 88 تشديد تحريم‌ها و از گفت‌وگوهاي برجامي، خسارت محض. خوب بود ايشان در اين نامه حداقل اشاره‌اي به روش‌ها و شيوه‌هايي كه دوستان او تاكنون به كار برده‌اند،‌ ياد مي‌كردند و يا اگر روش و شيوه‌اي براي آينده غير از اينها سراغ دارند، ذكري به ميان مي‌آوردند.
كساني كه اين فجايع را به بار آوردند، جزء خواص بندگان خدا نبودند، دوستان مجمع روحانيون و خود آقاي خوئيني‌ها بودند.
3- اين كمترين با اين قلم ضعيف و زبان الكن، كوچكتر از آن است كه در مورد شيوه و روش حكمراني دومين امام انقلاب چيزي بگويم، اما در همين حدي كه در قانون اساسي او را به عنوان مسئول مستقيم مسئوليت‌هاي ذكرشده در اصل 110 قانون اساسي را یادآور مي‌شود. مسئله تأمين و تضمين امنيت كشور در برابر قدرت‌هاي بزرگ و قدرت‌هاي منطقه‌اي با خون دل در اين دو، سه دهه به دست آمده است. امروز هيچ قدرتي در جهان قادر نيست حتي يك فشنگ به سوي مرزهاي ما و‌ به سوي ملت ما شليك كند. نه‌تنها به سوي مرزهاي ما، بلكه به حضور راهبردي ما در برخي كشورها شليك كند. دشمن مي‌داند در اين باره قانون يكي بزنند، 10 تا مي‌خورند را اجرا خواهيم كرد. اين دستاورد بزرگي است. اگر نخواهيم به آن اعتراف كنيم، بي‌‌انصافي است. اگر اين قدرت نبود و شيوه و روش اداره امنيت كشور توسط فرمانده كل قوا نبود، امروز آقاي خوئيني‌ها بايد پشت درب منزل خود ناموس خود را تحويل داعش مي‌داد.
در مورد اهتمام رهبري به اقتصاد كشور و معيشت مردم و هدايت كلي دولت‌ها به سمت پاسخگويي در برابر مطالبات معيشتي مردم به شيوه‌ها و روش‌هاي گوناگون، همين بس يادآور شويم همين هدايت‌ها عليرغم مشكلات عظيمي كه در كشور از بي‌تدبيري، پيري و فرسودگي برخي دولت‌ها سراغ داريم، كشور در مرتبت هفدهمين اقتصاد برتر جهان نشسته است. به همين دليل تحريم‌ها اثري در اراده مقاومت ملت ايران در برابر دشمن ندارد. ايران در روزگاري با صدور 6 ميليون بشكه در روز به نوعي اداره مي‌شد كه منجر به انقلاب اسلامي شد. امروز صدور نفت ايران نزديك به صفر شده است، اما كشور دارد اداره مي‌شود. اگر هر دولت غير از دولت اسلامي سر كار بود، بايد شاهد قحطي در كشور بوديم. دموكراسي و آزادي در كشور، دكور نيست. رهبري به رأي ملت احترام مي‌گذارد. خواست مردم و دولت‌ها را كه با پشتوانه رأي ملت بيان مي‌شود، در مسير قانون اساسي و ميثاق ملت با هدايت‌هاي پيامبرگونه مديريت مي‌كند، به همين دليل دولت هاشمي، خاتمي، احمدي‌نژاد و روحاني با ديدگاه‌هاي متفاوت مورد حمايت و البته نقد و راهگشايي رهبري همراه بوده است.
خدا رحمت كند شهيد قاسم سليماني و او را با اولياي خدا محشور بگرداند.او در وصيتنامه خود، شهادت به مظلوميت امام دوم انقلاب داد و فرمود؛ «عاقبت به خير نخواهد شد كسي كه نسبت خود را با انقلاب، جمهوري اسلامي و شخص ولي فقيه تعريف نكند.»
به عنوان كوچكترين خيرخواه آقاي خوئيني‌ها عرض مي‌كنم؛ شما كه سابقه خدمت به انقلاب در زمان امام(ره) به عنوان دادستان انقلاب، اميرحاج و... داشته‌ايد، چرا بايد در كارنامه سياسي خود دو فتنه سياسي را ثبت كنيد و آدرس خود را در اين نامه براي اجراي فتنه سوم به آمريكايي‌ها بدهيد؟ شما خوب مي‌دانيد مردم از اين فتنه‌ها با هدايت موساي انقلاب عبور مي‌كنند. تشييع باشكوه پيكر مطهر شهيد حججي و شهيد سليماني ثابت كرد مردم به دنبال چه منطقي هستند و از چه اراده‌اي در مديريت كشور حمايت مي‌كنند. احترام به اين منطق و به رسميت شناختن اين اراده، شرط عقلانيت سياسي و عاقبت به‌خيري است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۰۱۷۶۱۰۰:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۹
متاسفانه همه چیز لوث شده. اگر فردی هم از روی دلسوزی یا خیر حرفی بزند انقدر برای او پرونده درست شده یا خودش انقدر مسئله دارد که عده ای برا او اوار می شوند و اصل بحث که له شدن توان و معیشت جامعه ایرانی در زیر اوار سیاست بازی و توجه به حفظ پست و مقام است گم و لوث می شود.
ناشناس۱۵۰۲۰۸۳۰۹:۰۴:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۹
مرگ بر ضد ولایت فقیه
ناشناس۱۵۰۲۲۲۲۱۰:۲۶:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۹
چه اصراری بر سر گشاد کردن نامه ها دارن، نامه سرگشاده را به کسی میدن که به چند نامه سربسته جواب نده یا در کل فرد توصیه پذیری نباشه، صفتی که بیشتر در روسای جمهور دیده شده تا مقام رهبری.
ناشناس۱۵۰۲۳۷۱۱۱:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۹
باید دید که آیا حتی به آرمانهای انقلاب نزدیک شده ایم یا نه>
ناشناس۱۵۰۲۴۰۴۱۲:۰۸:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۹
هرکس حق دارد برای هرکس که می خواهد نامه بنویسد.
ناشناس۱۵۰۲۰۸۴۰۹:۰۵:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۹
آقای موسوی خوئینی‌ها باید نامه خود را خطاب به دوستان اصلاح‌طلب خود که این دولت ناتوان و ناکارآمد را سرکار آورده‌اند می‌نوشت. نقش فرار به جلو این آقایان نزد ما مردم نخ‌نما شده است.
ناشناس۱۵۰۲۱۳۲۰۹:۳۵:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۹
همه می دانند جریان چیست. چه اصلاح طلب چه اصول گرا چه اعتدال و.... همه از مسئولیت فرار می کنند. همه مسئولید. هیچ شخصی با فراافکنی نمی تواند از مسئولیت شانه خالی کند.
ناشناس۱۵۰۲۱۶۱۰۹:۵۰:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۹
همه مسئول وضع کنونی کشورند. تمام رئیس جمهورها، وزرا، نمایندگان مجلس، اعضای قوه قضاییه و ............ همه مسئول بخشی بودند. اگر جایی خوب بوده خوبی به همه منسوب هست. اگرم بد بوده اش پخته شده توسط همشون هست
ناشناس۱۵۰۳۲۰۶۰۱:۳۳:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۰
این وسط شناخت صحیح مسیر باد هم مهمه . همون کسی که از دیوار سفارت رفت بالا ، بعدها در مجلس درخواست حمله به امریکا در جنگ با عراق رو کرد ، بعدها شد طرفدار مذاکره با امریکا ، و حالا شده دلسوز ملت
ناشناس۱۵۰۲۰۸۹۰۹:۰۹:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۹
فتنه ای جدید در پیش است.
ناشناس۱۵۰۲۱۱۴۰۹:۲۶:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۹
کاش متن نامه را میگذاشتند تا بدانیم چه گفته است
ناشناس۱۵۰۲۴۰۰۱۲:۰۷:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۹
هیچی مانند دوستانش در....!! که چند وقتی است سر خط خبرهاشون هست همه را خوب پنداشته و رهبری را مقصر گرانی بگیر تا انتخابات نسبت داده
ناشناس۱۵۰۲۴۴۰۱۲:۲۸:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۹
متن نامه در برخی سایت‌ها موجود است فقط یک کلیک با شما فاصله دارد.
نیما۱۵۰۲۱۱۷۰۹:۲۷:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۹
نکته دردناک اینه که هیچ کدوم از منتقدین نمیگن اشتباه گفته و همه قبول دارند که وضع خیلی بد هست.
ناشناس۱۵۰۲۱۶۷۰۹:۵۴:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۹
از سر دلسوزی نبود وهر کی با سیاست اشنا باشد به راحتی متوجه می شود دنبال چی هست و حتی این قدر اش شور شده که صدای دوستانش هم در امده
ناشناس۱۵۰۲۲۸۹۱۱:۱۷:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۹
بینم خوئینی ها مگه همون طراح ومجری تسخیر لانه جاسوسی نیست که با این کارش الان 40ساله آمریکا رو به جون ایران انداخته و فرصت بهره برداری به روسها داده
ناشناس۱۵۰۲۳۵۵۱۱:۵۱:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۹
تسخیر سفارت برای این بود که کودتای دیگر اتفاق نیفتد همانند اوایل انقلاب که میخواستند کودتا کنند ولی شکست خوردن
ناشناس۱۵۰۲۳۳۱۱۱:۴۱:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۹
ببینید چگونه جماعتی که مسبب وضع موجود هستن طلبکار می شوند! شما خودتون این مشکلات رو ایجاد کردید حال طلبکارید؟
ناشناس۱۵۰۲۳۴۱۱۱:۴۴:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۹
یادمان نرود جریان اشغال سفارت امریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام از دوستان آقای خوئینی ها بود
ناشناس۱۵۰۲۵۵۷۱۳:۴۵:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۹
دانشجویان قصد داشتند چند روز سفارت را اشغال کنند از روی الگوی چپ اونروزها بقیه جو گیر شدن و کار بالا گرفت
ناشناس۱۵۰۲۷۰۲۱۵:۰۳:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۹
از کی تا حالا آتش بیار معرکه فتنه 78 و 88 شده آدم خیرخواه از عجایب این دنیا همین است که چه زود گول می خوریم
ناشناس۱۵۰۱۷۷۰۰۰:۲۰:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۹
به قول نوحه خوان ممد نبودی ببینی و مدافع خرمشهر: حیف دیگه ورق برگشت دیگه نمی شه به عقب برگشت این اشی بود که خودمون پختیم ولی اصلا خوب نشد مزش شدم ان ادم سرد و بی خیال که اصلا دیگر اعصابی نیست در کار دیگه بی خیال شدم این اشی بود که خودمون پختیم بله . به قول ظریف خودمون انتخاب کردیم یا انتخابندمون کردن.
ناشناس۱۵۰۱۷۷۲۰۰:۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۹
خسته نشدید که همه اهمالها و ندانم کاریها و اشتباهات عظیم خود را یکسره به گردن دشمن می اندازید و هرگز حاضر نیستید مسئولیت قبول کنید.
ناشناس۱۵۰۲۲۷۲۱۱:۰۰:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۹
وقتی دشمن به صورت رسمی بودجه تصویب می کند برای ضد امنیت در ایران شما این وسط چی می گویی؟
ناشناس۱۵۰۱۷۸۲۰۰:۴۱:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۹
آقای انبارلویی چرا شماها همیشه تمام بدبختی ها و مشکلات و مصایب کشور را به خارج از مرزهایمان نسبت میدهید. چرا هر کسی از هر جناحی انتقادی کرد، فورا مزدور و اجیر یک قدرت خارجی میشود؟ چرا شماها نمیتوانید از نوک بینیتان جلوتر را ببینید؟ فساد افسار گسیخته فعلی کشور را آمریکای جهانخوار بوجود آورده است؟ اگر همین امروز آمریکا و اسرائیل نابود شوند، مشکلات عدیده کشور ما منجمله دزدی هزاران میلیاردی گردن کلفتهای کشور حل خواهد شد؟ دشمن همین جاست. دشمن همین گردن کلفتهای فاسد کشور هستند. دشمن برای 20 سال در قوه قضاییه لانه کرده بود و عربده مرگ بر آمریکا می کشید و هزار میلیارد میدزدید و رشوه میگرفت و زندانی ازاد میکرد و بیگناه زندانی میکرد .
ناشناس۱۵۰۱۷۸۶۰۰:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۹
به زبان لری و ساده ایشون همون آقادزده است که آی دزد آی دزد می کند خدا ازشون نگذره که امکانات مملکت را در راه فتنه و آشوب هدر دادند حالا هم برای ما جا نماز آب می کشد تو خودت توی حاکمیت چه خدمتی کرده ای؟ اول از همه لیست اموال خودت و اعوان و انصارت را اعلام کن تو دلت برای مردم سوخته؟
ناشناس۱۵۰۱۸۱۶۰۱:۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۹
بهتر است بگویی خود اصلاح طلب ها عامل اشوب ها در ایران هستند
ناشناس۱۵۰۱۸۵۹۰۱:۵۶:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۹
متن جالب و درستی بود
ناشناس۱۵۰۱۸۸۵۰۲:۳۲:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۹
مردم با سخت ترین شرایط اقتصادی مواجه اند زندگی ها در حال فرو پاشی است در حال ترک خانه و آشیانه بسوی حاشیه شهر یا بستگانی در سایر شهر ها و روستا ها چرا میخواهید صدائی که گوشه ای از بحران را یاد آور میشود ساکت کنید ؟ باور کنید این خیر خواهی نیست منکر بحران شدن راه حل نیست
ناشناس۱۵۰۱۸۸۶۰۲:۳۷:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۹
وضع مردم ايران خوب نيست شكاف طبقاتي بسيار بسيار بسيار زياد شده ، كاخ ها سربفلك كشيده كوه ها ابنيه شده دشتها ويلاها شده ثروت كشور در حال مهاجرت به كانادا است بخور بخور عجيبي شده ، آي دزد آي دزد دزدان بلند شده وضع مردم خراب شده اين حرفها و داستانها كهنه شده درد مردم زياد شده
محمد۱۵۰۱۹۱۳۰۴:۳۴:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۹
۱. خوب بالاخره نقش رهبری در این شرایط چی بود؟ ۲. تمام کشورهای همسایه که ایران در اونجا حضور نداره مثلا ترکیه. الان به خاطر ایرانه که داعش نمیره تو خونه هاشون ناموسشونو ببره؟ ۳. چرا فتنه گری های خوئینی ها رو ۷۸ شروع به لیست کردید؟ حداقل برای بنده از اشغال لانه جاسوسی شروع میشه. ۴. شما از نقش گروهای اصلاح طلب در شرایط الان گرفتید حالا نمیدونم به نقش غیر اصلاح طلب ها هم واقفید یا نه؟
ناشناس۱۵۰۲۱۳۸۰۹:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۹
یک سوال. اکثر دولت ها که بنظر حجم بزرگ اقتصاد دستشونه غیر از این بوده که دست این لیبرال ها بوده؟
ناشناس۱۵۰۲۲۹۹۱۱:۲۱:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۹
معذرت میخوام بزرگوار شما اصلا یک صفحه کتاب در مورد لیبرالیسم خوندی که به این و اون برچسب لیبرال میزنی. اینها هر چی هستند لیبرال نیستند
ناشناس۱۵۰۲۴۶۳۱۲:۴۷:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۹
این روش لیبرالی که این ها در این دو سال در پیش گرفتند حتی در کشورهای دیگر منسوخ شده که فقط مدعی بازاد ازاد صرف باشند به جز چند کشور مثل ما
ناشناس۱۵۰۲۶۰۴۱۴:۰۶:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۹
دو تا سوال.در کدوم حکومت لیبرالی خودرو سازه،بیمه ها بانک ها با مردم همچین رفتاری دارن.دوم اون قسمت هایی که دست لیبرالها نبوده چه گلی سر مردم زدند
ناشناس۱۵۰۲۶۹۸۱۵:۰۰:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۹
ان جایی که دست سازش کاران لیبرالی نبوده خیلی جاها هستند که بارها در همین سایت گفته شده
ناشناس۱۵۰۲۱۴۱۰۹:۴۰:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۹
امنیت مملکت. مدیریت در شرایط خاص و رهبری. نه اینکه تو جزئیات بیان کارهای رئیس جمهور را هم انجام بدن. ایران 3 قوه مهم داره که 2 قوه مهمش که روی سوی هم بشدت میتونن موثر بشن بوسیله مردم انتخاب میشه. قرار نیست رهبری همه کارها را درست کنن. قراره رهبری کنن. گفتن تو انتخاب ها به چه خصوصیاتی رای بدن. اگر مردم درست رای ندادن ربطی به رهبری نداره
ناشناس۱۵۰۲۱۶۲۰۹:۵۱:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۹
داعش را همین کشورها درست کردن ان وقت می گویی چرا به ترکیه نمی رود؟ داعش را برای نابودی کشورهای دشمن اسراییل درست کردن ان وقت از ترکیه که در ظاهر اسلامی است ولی در باطن با اسراییل دوست است حرف می زنی؟
ناشناس۱۵۰۲۱۷۲۰۹:۵۷:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۹
نقش رهبری سیاست گذاری کلی برای کشور و در مقام ریزه کاری ها و اجرا ان بر عهده مجلس و دولت است و در اخر قوه قضاییه و این سیاست گذاری ها چیز پنهانی نیست و در دسترس است حالا شما برو ببین چند درصد ان را اجرا می کنند
ناشناس۱۵۰۱۹۲۸۰۶:۲۱:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۹
ممنون از روشنگریتون...
رامش۱۵۰۱۹۴۲۰۷:۰۶:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۹
پس فهمیدیم مشکل از مردم و انتخابشونه.
احسان۱۵۰۱۹۴۶۰۷:۱۴:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۹
۱- حضرت علی ع می فرماید: « لا ناظر الی من قال و انظر الی ما قال» کل این نوشته در مورد موسوی خویینی هاست و نه در مورد نوشته ایشان. من هم به هیچ وجه از شخص آقای موسوی خویینی ها خوشم نمی آید ، ولی بهتر نبود اندکی به نقد نوشته اشان - و نه شخص خودشان- می پرداختید؟ اینکه بالاخره چیزهایی که ایشان گفته اند درست هسته یا نه؟ ۲-این چه ادبیات و روش استدلال است؟! «... امروز آقاي خوئيني‌ها بايد پشت درب منزل خود ناموس خود را تحويل داعش مي‌داد.»!
ناشناس۱۵۰۲۱۷۴۰۹:۵۸:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۹
هنوز نفهمیدی فرار رو به جلو کرده؟
ناشناس۱۵۰۱۹۶۳۰۷:۳۷:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۹
اصل نامه کجاست؟
ناشناس۱۵۰۱۹۷۱۰۷:۴۵:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۹
در مورد کلیت حرف ایشان قضاوتی ندارم اما دو موضوع متناقض وجود دارد. اول این سخن ایشان که "پرونده ايران در شوراي حكام و شوراي امنيت سازمان ملل چه وزني داشت و الان چه وزني دارد؟ " یعنی الان بدتر از قبل است؟ و دوم این سخن که "اگر هر دولت غير از دولت اسلامي سر كار بود، بايد شاهد قحطي در كشور بوديم" با مطالب قبلی در خصوص دولت فعلی متناقض است.بالاخره دولت اسلامی است یا چیز دیگری . اگر کشور با این شرایط فروش نفت و تحریم ها و... دوام آورده چه کسی در خط مقدم کار و تلاش است؟ یا شاید از نظر نویسنده این کار هم نتیجه کار سایر قوا و نهادهاست, اگر اینگونه باشد که مشکلات هم نباید نتیجه کار این دولت باشد
ن.د۱۵۰۱۹۸۸۰۷:۵۷:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۹
نقدی بر نوشته شما؛ اصلا کاری به نامه آقای موسوی هم ندارم، اما همین که اعتراضات داخل را به خارج کشور ربط داده اید ( مثل همیشه) نشان می دهد که هرگز نمی خواهید چشم تان را باز کنید و واقعیت را ببینید. این یک خطایی است که جز ویرانی برای همه نتیجه ای دیگر نداره.
رضا۱۵۰۲۰۰۶۰۸:۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۹
به جای پرداختن به اصل موضوع نویسنده میخواهد صورت مساله را پاک ‌کند!
ناشناس۱۵۰۲۴۱۲۱۲:۱۰:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۹
جواب اصل نامه داده وگفته جناب محترم فرار رو به جلو نفرمایید و خودتان و یارانت را هم مقصر جلوه بده
ناشناس۱۵۰۲۰۵۱۰۸:۳۷:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۹
" ايران در روزگاري با صدور 6 ميليون بشكه در روز به نوعي اداره مي‌شد كه منجر به انقلاب اسلامي شد. امروز صدور نفت ايران نزديك به صفر شده است، اما كشور دارد اداره مي‌شود. اگر هر دولت غير از دولت اسلامي سر كار بود، بايد شاهد قحطي در كشور بوديم" این جمله شما قیاس غیر منطقی و غیر کارشناسی است اگر کارشناسی باشد باید آمار بیکاری و مشکلات اقتصادی ایران را در آن دوران و این دوران باهم مقایسه کنید بعد نظر بدهید آمار شرکتها و کارخانه های فعال و...... اگر یه کافر هم حرف حسابی داشته باشد باید شنیده شود /آیا وجود اینهمه جوان رشید و تحصیلکرده بیکار و ناامید جزو اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی است یا نتیجه بی کفایتی برخی مسوولان است؟
ناشناس۱۵۰۲۱۲۴۰۹:۲۹:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۹
ببینید اینکه مردم انتخاب بد داشتند، درست، اینکه مسئول دزد داریم، درست، اما چرا همیشه مردم مقصرند؟ واقعا مشکل از دولت هست؟
ناشناس۱۵۰۲۱۲۵۰۹:۳۰:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۹
آفرین بر جناب انبار لویی ! حرف دل ما را زدید . جناب محمد 1501913 شما توجه دارید که داعش را چه کشورهایی پرورش داده اند و از آن حمایت می کنند ؟ چرا ایران را با کشور ترکیه و کشورهای مرتجع منطقه که حامی داعش هستند مقایسه می کنید ؟کیه که نداند داعش را آمریکا و کشورهای سرسپرده او درست کردند واز او حمایت کردند تا سد راه محور مقاومت در منطقه گردد .
ناشناس۱۵۰۲۱۹۲۱۰:۰۹:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۹
لااقل ازاده و منصف باشید. داعش را روسیه بوجود اورد تا به اروپا و امریکا هشدار دهد که اگر از مخالفان اسد حمایت کنید و دمشق سقوط کند باید با داعش طرف شوید.
ناشناس۱۵۰۲۳۴۷۱۱:۴۸:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۹
داعش دست پرورده امریکا و اسرائیل برای تجزیه کشورهای منطقه بود ایران و روسیه داعش را در سوریه نابود کردند.
ناشناس۱۵۰۲۶۲۶۱۴:۱۵:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۹
ایران فقط در عراق با داعش درگیر شد. در سوریه ایران و روسیه با معارضین سوری درگیر شدند.
ناشناس۱۵۰۲۷۷۳۱۵:۵۰:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۹
سردار سلیمانی در سوریه مستقیما" با عناصر داعش و تروریست های تکفیری درگیر بود و با آنها مبارزه می کرد و سردار همدانی در سوریه توسط داعش به شهادت رسید.
ناشناس۱۵۰۲۳۵۶۱۱:۵۱:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۹
ترامپ در مناظرات انتخاباتی اعتراف کرد که داعش در دولت اوباما برای تضعیف جبهه مقاومت و ضربه زدن به ایران و عراق و سوریه و لبنان ایجاد شد.
ناشناس۱۵۰۲۳۷۳۱۱:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۹
منصف هم می گوید همه و حتی کشورهای سازنده این جریان دارند می گویند کار چه کشورهایی است ان وقت تو از روسیه حرف می زنی و منصف هم می گویی؟
ناشناس۱۵۰۲۱۳۰۰۹:۳۳:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۹
الان در ارمنستان ترکیه و .. همه ناموس تحویل داعش دادن ؟
ناشناس۱۵۰۲۲۷۷۱۱:۰۵:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۹
هنوز به ان حد نرسیدی که بدونی داعش را برای ایران و دوستان ایران درست کردن تا تو ....با رد کردن خطر این داعش زیر کولر متن می نویسی!!! شما با زمان حال خوش باش و انهایی که اینده نگر هستند کار می کنند تا تو با زمان حالت خوش باشی نه زمان اینده!!!
ناشناس۱۵۰۲۱۴۲۰۹:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۹
پاسخ مطالبی که نوشتید بسیار بسیار ساده و برای اکثریت مردم در بطن این جامعه روشن است منتها کسی که خودش را به خواب زده نمیشود بیدار کرد.
ناشناس۱۵۰۲۱۵۰۰۹:۴۴:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۹
"اين دو فتنه محصول توطئه‌ سرويس‌هاي امنيتي آمريكا، انگليس، فرانسه و رژيم صهيونيستي و به كارگرداني بنياد سوروس و كمك‌هاي مستقيم مالي وي صورت گرفت." با چه دلیل و استدلالی همچین استدلالی رو می فرمایید؟
ناشناس۱۵۰۲۴۹۴۱۳:۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۹
واقعا اگر قرار بود دلیل و مدرک قبول کنی بعد این همه سال که در روزنامه ها و مستندهای مختلف مدارک آن گفته شد قبول میکردی
ناشناس۱۵۰۲۱۵۶۰۹:۴۷:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۹
تا نامه ننویسند فردی عادی وانقلابی ومومن وروحانی اند همینکه نامه نوشتند می شوند جاسوس و...؟ بخدا کارتون نتیجه عکس دارد .نامه را نقد کن نه نویسنده را .
علی 671۱۵۰۲۱۵۷۰۹:۴۸:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۹
مثل روز روشن است که موسوی هدفی داشته و می خواهد مقدمات هدفش را با نامه نوشتن به رهبری فراهم کند .ایشان با عملکرد دولت خوب می داند که مردم در رنج و عذاب هستند ولی به خاطر دین و رهبری و حفظ آبروی کشور در حال تحمل این همه رنج هستند که کرونا هم دردی به این رنج افزوده است .و صبر می کنند با همه نداری می سازند تا عمر این دولت به سر آید و دشمن سو استفاده نکندو فتنه ای دیگر به بار نیاید که خوراک دشمنان و برد موسوی خویینی ها شود .این نیز بگذرد و روسیاهی بر ذغال می ماند و بس .
امیر۱۵۰۲۱۷۰۰۹:۵۵:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۹
فارغ از اینکه آقای موسوی خوئینی انسان خوب یا بدی است، باید این اجازه رو همگان داشته باشند که بدون دغدغه و هزینه حکومت رو نقد کنند، چیزی که بوضوح در غرب شاهد اون هستیم که رسانه ها به راحتی حکومت خودشون رو نقد میکنند.
ناشناس۱۵۰۲۳۸۱۱۲:۰۲:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۹
حرفی زده جوابش را هم گرفت
علی۱۵۰۲۱۷۸۱۰:۰۳:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۹
اتحاد ما ایرانی ها سر هیچ و پوچ به باد رفته ، یعنی تمام اعتراضات از اول انقلاب فتنه بوده ؟ تمام اعتراضات از اتاق های غربی کنترل میشده ؟ حالا اعتراضی هم بشه چه ایرادی داره ، باید همیشه بهم برچسب بزنیم ، نیروی های متضاد باعث حرکت چرخ میشن اگر بخواهیم جامعه یک شکل بشه از حرکت و‌شکوفایی باز خواهد ماند.
ناشناس۱۵۰۲۱۹۱۱۰:۰۹:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۹
قبول دارید اگر حرف حقی را دشمن هم بزند باید قبول کرد. اینکه هر وقت کسی نقدی می کند فورا او را عامل دشمن خارجی معرفی کنیم و بدون در نظر گرفتن سخنانش او را محکوم کنیم اصلاحی در مملکت صورت نمی گیرد. فقط خدا و بعد معصومین از اشتباه مبرا هستند. مگر امام راحل نیامد و در مورد تایید بنی صدر نفرمود که من اشتباه کردم. مگر از ارزش و اعتبار امام چیزی کم شد؟ همه امکان اشتباه داریم مهم آن است که وقتی اشتباهی می کنیم آن را بپذیریم
جلال۱۵۰۲۲۱۶۱۰:۲۲:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۹
هیچ دشمن خارجی نمی تواند ایران را برهم بزند جز مسولین فاسد شما جلو فساد و دزدی و تبعیض بگیر ببین اصلا کسی جرات دارد اسم ایران را بیارد
ناشناس۱۵۰۲۲۱۸۱۰:۲۲:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۹
ببینم خوئینی ها مگه همون طراح ومجری تسخیر لانه جاسوسی نیست که با این کارش الان 40ساله آمریکا رو به جون ایران انداخته و فرصت بهره برداری به روسها داده و بهانه خوبی برا مخالفای آمریکا درست کرده که هر کم کاری رو گردنش بندازن و زیر بار مسئولیت در برن وچپاول کنن ؟
ناشناس۱۵۰۲۵۵۵۱۳:۴۲:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۹
خب همون موقع گروگان ها رو آزاد میکردن و خوئینی رو محاکمه میکردن چرا نکردن؟
ناشناس۱۵۰۴۲۷۳۱۹:۴۶:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۰
به فرموده حضرت امام ره تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود
ahmad۱۵۰۲۳۲۳۱۱:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۹
به آقای خوئینی ها باید شدیدا برخورد شود چون می خواهد موج راه اندازی کند و با خون مردم موج سواری کند. او می خواهد جاده صاف کن آمریکا باشد چون تا به حال منتظر موفقیت آمریکا بود . چون آمریکا شکست خورد می خواهد عصای دست آمریکا در داخل باشد. لذا باید به زودی زندانی گردد ولا غیر
رضا۱۵۰۲۳۵۰۱۱:۴۹:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۹
مشکل از دولت نیست حالا چند ماه دیگه دولت عوض میشه ببینیم و تعریف کنیم
قلی۱۵۰۲۴۳۰۱۲:۲۴:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۹
آسمان ریسمان بافتن ندارد!وقتی فقر از در وارد شود دین وایمان از در دیگر خارج می شود . این که دیگر سخن موسوی خوئینی ها نیست !
ناشناس۱۵۰۲۴۷۹۱۲:۵۷:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۹
فرا رو به جلوی آقای موسوی خویینی ها باعث شگفتی است. ایشان به نوعی رهبر معنوی تسخیر سفارت امریکا و گرفتاریهای بعد از این عمل است . و بیراه نیست اگر ایشان را مسبب بسیاری از مشکلات بعدی کشور بدانیم.
ناشناس۱۵۰۲۶۴۸۱۴:۳۱:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۹
قانون اساسی باید فصل الخطاب باشد و طبق قانون اساسی همه مسئولین و کارگزاران نظام باید پاسخگوی اقدامات خود باشند
ناشناس۱۵۰۳۲۱۳۰۱:۵۰:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۱۰
بله از جمله آقای خویینیها از اشغال سفارت شیطان بزرگ شروع کنید
ناشناس۱۵۰۳۷۴۵۱۳:۱۸:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۱۰
حتما قانون ذساسی باید مورد بازنگری قرار گیرد . سال ۸۸ رهبران آن دادمیزدند که امریکا از ما نمیخواهیم پشتیبانی کنید ولی بهر حال یه جوری پای ام یکا و ایراییل را پیش میکشند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین