پشت پرده ورود فیفا و AFC به انتخاب سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال

گروه ورزشی الف،   3990114059 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 دو نامه پیاپی AFC درباره انتخاب سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با بیان برخی جزییات نشان می‌دهد نقشه تعلیق فوتبال ایران از داخل طراحی شده است. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فوتبال ایران پس از پشت سر گذاشتن روزهای تلخ و سخت، خود را آماده برگزاری انتخابات در روز 25 اسفند 98 می‌کرد اما فیفا اعلام کرد تا زمان اصلاح نشدن اساسنامه نباید انتخابات برگزار شود. فدراسیون جهانى فوتبال خواستار تعویق انتخابات و اصلاح فورى اساسنامه شد در حالى که پیش از این انتخابات با همین اساسنامه برگزار شده و منتخبین آن مجامع سکاندار فوتبال کشور در سال‌های گذشته بودند.

اخیراً نیز براى نخستین بار AFC به موضوع انتخاب سرپرست جدید دبیرکلى فدراسیون ورود کرده و با استناد به اساسنامه، انتخاب مهدی محمدنبی را غیرقانونى دانسته و اعلام کرده همچنان ابراهیم شکورى را دبیرکل فعلى فدراسیون می‌داند. فردی که طبق همین اساسنامه شرایط لازم براى حضور در پست دبیرکلى را نداشت و بدون سابقه مدیریت 16 ماه در این جایگاه نشست اما خبرى از ورود AFC و فیفا به چنین تخلف آشکارى نبود.

دقیقاً 16 ماه پیش ممبینى عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از انتخاب شکورى به عنوان دبیرکل انتقاد کرده و فرآیند این انتخاب را زیر سؤال برده بود اما از جانب AFC مکاتبه‌ای در این خصوص با فدراسیون ایران صورت نگرفت. حال سؤال این است که چرا با گذشت این همه مدت کنفدراسیون فوتبال آسیا این بار چنین حساسیتى نشان داده و فوتبال ایران را تهدید می‌کند؟

ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که AFC پس از نامه اول، پاسخ فدراسیون ایران را نپذیرفت و در نامه دوم خود اعلام کرد مدارک و شواهدی دارد که نشان می‌دهد کارها طبق روال پیش نرفته است! اینکه چگونه این مدارک و شواهد به دست کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده جای سؤال دارد و مشخص نیست AFC چگونه در جریان ریز اتفاقات فوتبال ایران قرار دارد.

تردیدى وجود ندارد که عوامل و عناصرى در داخل کشور، نهادهاى بین المللى را نسبت به رویدادها و اتفاقات فوتبال ایران در ماه‌هاى اخیر حساس‌تر کرده و بعضاً اطلاعات نادرست و تحریف شده‌ای به آن سوى مرزها منتقل می‌کنند. در عین حال ارتباط‌ها و کانال‌هایی براى اعمال فشار از این طریق وجود دارد که موجب حساسیت و ورود مستقیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به ماجرا شده است.

شنیده می‌شود اتاق فکرى شکل گرفته که سناریوى تعلیق فدراسیون فوتبال را دنبال می‌کند و در پى آن تئوریسین‌های پشت پرده براى در دست گرفتن قدرت از طریق شکل‌گیری کمیته انتقالى تلاش می‌کنند، کمیته‌ای که بتواند بر مبناى همان ارتباطات زمینه بازگشت برخى جریان‌ها و افراد خاص را فراهم کند.

در عین حال برخی از عناصر جریانى که پیش از این تمایلى به برگزارى انتخابات در ٢٥ اسفند نشان نمی‌دادند، منافع فوتبال ایران را از طریق مخابره اطلاعات نادرست به فیفا و AFC تهدید می‌کنند. 

تردیدى وجود ندارد که در موضوع اخیر انتصاب سرپرست دبیرکلی همه تشریفات و اقدامات باید به صورت قانونمند و طبق ضوابط پیش برود، با این وجود ورود فیفا و AFC و دو نامه پیاپی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می‌دهد برخى جریان‌ها تا زمان حصول نتایج مدنظر خودشان دست‌بردار نیستند و همچنان تلاش می‌کنند بحران‌های تازه‌ای براى فدراسیون فوتبال ایران ایجاد کنند.

تشدید نظارت و بررسى گزینه‌های احتمالى می‌تواند چهره تئوریسین‌های این ماجرا را نمایان کند که با کارشکنى، اخلال، مکاتبه و مذاکره با نهادهاى بین المللى منافع و آینده فوتبال کشور را در این مقطع به خطر انداخته‌اند. با این شرایط لازم است هیئت رئیسه فدراسیون با رعایت تمام تشریفات ذکر شده در نامه AFC نسبت به انتخاب دبیرکل جدید اقدام کند تا اجازه سوء استفاده و تکمیل سناریوى مدنظر قدرت‌طلبان در این مقطع فراهم نشود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۸۱۹۷۲۰:۰۸:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۴
این نمونه ای کوچک از عده ای از خائنان است که در فوتبال دستشان رو شده برای ماهی گرفتن از اب گل الود ودر بخش های دیگر جامعه هم همین وضع وجود دارد
علی کریمی۱۳۹۸۷۳۸۱۰:۲۶:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
گروه ورزش الف چگونه عوامل و عناصرى در داخل کشور، اطلاعات نادرست و تحریف شده‌ای از فوتبال کشورمان به آن سوى مرزها منتقل می‌کنند ولی متولیان این حوزه قادر نیستند اطلاعات درست را به AFC منتقل و آنها را متقاعد کنند؟؟؟
ناشناس۱۳۹۸۸۹۹۱۲:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۵
وشاید هم عده ای که می خواهند ما فوتبالی مثل همه دنیا وبدور از دخالت سیاسیون ودولتی ها داشته باشیم .با اجرای دقیق قانون خودش .قبل ازمحکمه قضاوت نکنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین