وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

  4030227068 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیاست حمایتی دولت سیزدهم از روند درمان بیماران «سخت‌ درمان» گفت: رایگان شدن درمان بیماران مبتلا به سرطان از برنامه‌های آتی این وزارتخانه است.

وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

به گزارش ایرنا،‌ بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اجرای عملیات ساخت بیمارستان بابلسر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه افراد مبتلا به سرطان توان کار ندارند و هزینه‌های گزافی برای درمان به خانواده آنان تحمیل می‌شود، رایگان‌شدن خدمات، دغدغه بیماران و خانواده‌های آنان در همه مراحل درمانی را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در دولت سیزدهم به دنبال آن است که درمان سرطان در کشور رایگان و افزون بر آن، مراکز پیشرفته‌ برای درمان رایگان این بیماری‌ها در استان‌ها راه‌اندازی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به زودی با اجرای پویش ملی، غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان زیرمراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت در دولت سیزدهم تقویت گردشگری سلامت است و در این راستا در صورت تمایل بخش خصوصی، مجوزهای لازم طبق قوانین و مقررات به فعالان ذیصلاح این بخش داده خواهد شد.

عین اللهی گفت: قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و مردم کشورهای همسایه تمایل دارند برای درمان به کشور ما مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۱۳۶۰۱۵:۳۳:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۷
خداوندا لباس عافیت به تن تمام بیماران بپوشان. خدای بزرگ، خودت هوای همه بنده هاتو داشته باش... ما در برابر تو ناتوان و ضعیف و بدبختیم.
ناشناس۳۴۹۱۳۸۲۱۵:۵۹:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲۷
بیماران سرطانی واقعا محتاجند واقعا اگر این کار بشه باید به آقای رئیسی دستمریزاد اساسی گفت
ناشناس۳۴۹۱۳۹۱۱۶:۰۸:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۷
هر وقت رایگان شد خبر بده
ناشناس۳۴۹۱۳۹۲۱۶:۰۹:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۷
عمل کن
ناشناس۳۴۹۱۴۴۱۱۷:۳۷:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۲۷
خواهیم دید
K123۳۴۹۱۵۳۴۲۱:۰۰:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۷
»»»وزارت بهداشت اگر به وظایف نظارتی و حاکمیتی بر غذا ،دارو و محیط زیست عمل کند هزینه عمده ای از بیمه سلامت صرفه جویی خواهد شد»»» مطابق آمار به است جهانی ایران سالانه حدود ۳۰ میلیارد دلار هزینه بیمه سلامت فقط ناشی از آلودگی هوا میکند طبیعت را سمی می کنیم و این سموم نیز پس از بازگشت به خودمان ما را مبتلا به سرطان می کند....... تنها ٥ تا ۷ درصد از دلیل ابتلا به این بیماری ژنتیکی می باشد. مابقی اکثرا به علت بروز عفونت، آلودگی خاک، هوا و آب می باشد. آلودگی هوا نقش مهمی در بروز سرطان دارد. تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد افرادی که در ۱ کیلومتری مکانی که از آن ۲۰ هزار خودرو در ساعت عبور می کند زندگی می کنند، سه برابر بیشتر از دیگر افراد به تومورهای مغزی، لنفوم و لوسمی مبتلا می شوند. یعنی آلودگی هوا و دود ماشین ها ریسک ابتلا به سرطان را به سه برابر می رساند. سموم و داروهای زراعی به طور مستقیم آب را آلوده می کنند. سموم شیمیایی در کشاورزی به مقدار زیاد و به طور ناآگاهانه مورد استفاده قرار می گیرد. این سموم به طور مستقیم وارد آب و محصولات کشاورزی می شود. به همین علت ریسک ابتلا به تومورهای مغزی، لنفوم، لوسمی و سرطان معده در کشورهایی که نظارت بهداشتی بر این امور ندارند به سه برابر رسیده است. علاوه بر فاکتورهای محیطی وسایل بهداشتی و آرایشی مورد استفاده در منازل نیز سرطان زا هستند. پ“شوینده های مورد استفاده در ماشین های لباسشویی و ظرفشویی حاوی مواد سرطان زا هستند. مردان روزانه ۲۰ و زنان نیز روزانه به طور متوسط ۳۰ ماده آرایشی بکار می برند. مواد نگهدارنده موجود در لوزام آرایشی نیز سبب بروز سرطان می شوند. شامپو، پودرها، کرم ها، رژ، کرم های مرطوب کننده و برخی صابون های همگی عامل بالقوه سرطان هستند . تمامی لوازم الکترونیکی از تلفن های همراه گرفته تا کامپیوتر و از تلویزیون تا ریش تراش ها اشعه های رادیواکتیو ساطع می کنند در کشورهای توسعه یافته میزان تشعشع در شهرها هم اندازه گیری میشود
ناشناس۳۴۹۱۸۰۷۰۹:۴۲:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲۸
اول عملی کن بعدبگو
ناشناس۳۴۹۱۶۳۳۲۳:۲۲:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۲۷
بیشتر محصولات شیمیایی هستند
میلاد۳۴۹۱۶۳۹۲۳:۲۹:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۷
جناب آقای وزیر وضعیت بیمارستان هابسیار بداست نبود پزشک متخصص نبود امکانات خراب بودن تجهیزات ها تخصص پزشکی بیمارستان ها ماننده سنوگرافی سی تی اسکن ام آرآی وغیره خطا داشتن تجهیزات پزشکی وتشخیص اشتباه بعلت ابدیت نشدن . وضعیت بهداشت برخی بیمارستان ها پایین
ریحانه۳۴۹۱۶۶۱۰۰:۰۷:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۸
خداوندا بحق پهلو شکسته زهرا(س) بیماران مارا شفا عاجل عنایت فرما ومحتاج هیچ کس نکن..بغیر از خودت...انشاالله رایگان بشه
ناشناس۳۴۹۱۷۰۹۰۳:۱۰:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۸
مازوت سوزی،و آلوده کردن هوا ،آب ،خاک،غدای مردم یعنی اهمیت ندادن به مردم از سوی دولت ها.درمان سرطانی ها باید رایگان شود.بیمارستانهای خصوصی و مطب ها را جمع کنید.و درمان را دولتی کنید...
ناشناس۳۴۹۱۷۶۴۰۸:۵۱:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۸
خدا کن واقعان عملی بشه نیاز به متممم واینجور باشه که شامل بشه نباشه اقای وزیر اماس جرو بیماری خاص هست داروش عکس از کمرش گرون چرا اونم رایگان کنید البته خدا کنه مریض نباشه اما واقعان درمان سخته خدا شفا بده خواهش می کنم درمان رو رو نظارت کنید دارو های کمیابو تولید کنید روی بهداشت وسلامت دارو دقت کنید
علی۳۴۹۱۸۰۴۰۹:۴۰:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۸
سلام آقای وزیرفعلاکه حتی بنده ابتلا به سرطان خونم وجانبازبعدازیکسال منتظرپیوندمغزاستخوان. بودم رفتم بیمارستان طالقانی گفتن دیگه بیمه هزینه رونمی دیده باید خودتان پرداخت کنید یعنی فقط یک قلم۱۸۰میلیون تومان وبعدهزینه های دیگه شما نمی خواد رایگان کنیدوهرموقع رایگان شد اعلام کنیدواقعاهزینه ها بالاست خدا کمک کنه
ناشناس۳۴۹۱۸۴۲۱۰:۲۰:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲۸
ایشون یک قرص وارفارین برای بیماران قلبی را تامین کنند، .... سهم این سوبسیدها برای چه کسانی بیشتره؟!!!
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین