گزارش اختصاصی الف؛ آغاز دوباره عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان ادلب؛ پاسخ قاطع و کوبنده دمشق به تهدیدات آنکارا + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981205140

عملیات نیروهای سوری در محورهای جنوب و جنوب شرق استان ادلب که منجر به پاکسازی چندین شهرک شد، با پشتیبانی یگان های موشکی، توپخانه و هوایی آغاز شده و مواضع تروریست ها به ویژه در محور جبل زاویه به شدت هدف قرار گرفت.

آغاز دوباره عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان ادلب؛ پاسخ قاطع و کوبنده دمشق به تهدیدات آنکارا + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، پس از توقف چند روزه عملیات در استان ادلب، نیروهای ارتش سوریه از عصر روز گذشته (یکشنبه) حملات علیه گروهک های تروریستی را در محورهای جنوب و جنوب شرق این استان از سر گرفتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری عملیات را در محور نخست در « جبل زاویه» در جنوب استان ادلب از حدفاصل مناطق « خان شیخون - الهبیط» به سمت مناطق شمالی (برای پاکسازی مناطق جنوبی جبل الزاویه) آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، در محور دوم در « جبل اربعین» در جنوب شرق استان ادلب نیز عملیات نیروهای ارتش سوریه از حومه شهر « معره نعمان» به سمت شهرک راهبردی « اریحا» در دستور کار قرار گرفته است.

در ساعات گذشته و پس از درگیری های سنگین، شهرک « حنتوتین» در محور «جبل اربعین» از اشغال گروهک های تروریستی خارج شد و همزمان حملات موشکی و توپخانه ای نیز برای شروع عملیات پاکسازی مناطق « بینین و حرش بینین» در غرب شهرک « حنتوتین» شروع شده است. 

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه در محور « جبل زاویه» با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک های « کفرسجنه، الرکایا، النقیر، الشیخ دامس و الشیخ مصطفی، سطوح الدیر و ارینبه» را به کنترل دربیاورند.

عملیات نیروهای سوری در محورهای جنوب و جنوب شرق استان ادلب که منجر به پاکسازی چندین شهرک شد، با پشتیبانی یگان های موشکی، توپخانه و هوایی آغاز شده و مواضع تروریست ها به ویژه در محور جبل زاویه به شدت هدف قرار گرفت.

خبرها حاکیست، همزمان با آغاز عملیات، چند گروه از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه نیز با انواع تجهیزات نظامی سنگین به محور « جبل زاویه» در جنوب استان ادلب اعزام و در منطقه مستقر شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان های موشکی، توپخانه و هوایی (جنگنده های روسی و سوری) همچنین مواضع تروریست ها را در شمال شرق استان لاذقیه (تلال کوبانی) هدف گرفتند و خسارت هایی به آنان وارد کردند.

به گفته منابع میدانی، مواضع گروهک های تروریستی در شهرک « کنصفره» در غرب استان ادلب نیز از حملات جنگنده های روسی و سوری در امان نماند؛ گروهی از نظامیان ارتش ترکیه در این شهرک حضور دارند.

از سویی دیگر، جنگنده های روسی به مواضع تروریست ها در شهرک « احسم» در جنوب استان ادلب حمله کردند و شماری از نیروهای ارتش ترکیه در این حملات کشته و زخمی شدند؛ مواضع تروریست ها در شهرک « کفرنبل» در جنوب استان ادلب نیز توسط جنگنده های روسی هدف قرار گرفت.

روز گذشته (یکشنبه) نیز یگان های موشکی و توپخانه ارتش سوریه و جنگنده های روسی کاروانی از نیروها و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه شامل 65 خودروی نظامی که وارد منطقه « جبل زاویه» در جنوب استان ادلب شده بودند را هدف قرار دادند.

این کاروان نظامی از مرز « کفرلوسین» وارد شهرک های « الباره، احسم و کفرنبل» شده بود و درصدد بود از شمال به جنوب منطقه « جبل زوایه» برود که هدف قرار گرفت و در نهایت به سمت مناطق شمالی متواری شد؛ 5 تن از نظامیان ارتش ترکیه در این حملات زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست ها در محور جنوب غرب استان ادلب و مناطق هم مرز با شمال غرب استان حماه در نزدیکی ایستگاه مراقبتی نیروهای ارتش ترکیه (شیرمغار) حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری در حومه شهرک الکرکات انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه مستقر در منطقه به موقع با عناصر تروریستی در این محور درگیر شدند و توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند؛ تروریست ها درصدد بودند با نا آرام و اشغال کردن این منطقه تمرکز نیروهای سوری را در محور جنوب شرق استان ادلب و غرب استان حلب بر هم بزنند که ناکام ماندند و با شکست روبه روشدند و به نتیجه ای دست نیافتند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین