چرا ترامپ توییت فارسی منتشر می‌کند؟

امیرحسین رحمانی،   3981022184 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

با حمایت گسترده انگلیس و آمریکا از تجمعات دو روز گذشته در کشور به نظر می رسد آنها فرصت مناسبی در پیشبرد سیاست فشار حداکثری بعد از تشییع باشکوه قاسم سلیمانی بدست آورده اند.

چرا ترامپ توییت فارسی منتشر می‌کند؟

به گزارش الف، با پذیرش مسئولیت سقوط هواپیمای اوکراینی توسط نیروهای مسلح، روز شنبه تجمعاتی در برخی دانشگاه های تهران برای یادبود جانباختگان این حادثه برگزار شد. این تجمعات بلافاصله با خروج دانشجویان از دانشگاه با شعارهای رادیکال سیاسی همراه شد. در این بین عکسی نیز منتشر شد که نشان می داد بنر حاج قاسم سلیمانی پاره شده است. متعاقب این جریانات در روزهای گذشته نیز در برخی شهرهای کشور اعتراضاتي صورت گرفت.

همزمان با این اتفاق، روز شنبه راب مک ایر سفیر انگیس بدلیل حضور در تجمع غیرقانونی جلوی دانشگاه امیر کبیر بازداشت و بعد از دقایقی آزاد شد. وزارت خارجه نیز سفیر را بدلیل آن چه «رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی» نامید احضار و مراتب اعتراض رسمی ابلاغ شد.

دونالد ترامپ نیز بلافاصله با اطلاع از تجمعات، اقدام به انتشار توییت هایی هم به زبان فارسی و انگليسی کرد و عنوان داشت از ابتدای دوران ریاست جمهوری کنار مردم ایران ایستاده است. رودی جولیانی، وکیل ترامپ مدعی شد نظام سیاسی ایران در حال سرنگونی است و از ترامپ خواست که از اعتراضات حمایت کند.

روز یکشنبه دونالد ترامپ از تاثيرگذاري تحريم ها و اعتراضات سخن گفت و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی اش مدعی شد با حذف قاسم سلیمانی احتمال مذاکره و رسیدن به توافق افزایش یافته است.

این موضع گیری و اقدامات، بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس صورت می گیرد که با پاسخ مستقیم، قاطع و بازدارنده ایران در هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی در عراق مواجه شد و علی رغم وعده های دونالد ترامپ مبنی بر این که هر نوع واکنشی را به شدت پاسخ خواهد داد اما عملاً چنین اتفاقی رخ نداد. در مقابل اما ایران وعده داده حمله موشکی به پایگاه آمریکایی صرفاً یک سیلی بوده و بر این اساس در آینده پاسخی راهبردی داده خواهد شد.

اما با حمایت گسترده انگلیس و آمریکا از تجمعات دو روز گذشته در کشور به نظر می رسد آنها فرصت مناسبی در پیشبرد سیاست فشار حداکثری بعد از تشییع باشکوه قاسم سلیمانی بدست آورده اند.

به طور کلی از نگاه آمریکایی ها ، سیاست فشار حداکثری در تلاش است تا ایران را در مقابل نشستن پای میز مذاکره و از دست دادن مولفه های راهبردی قدرتش یا سرنگونی، ورشکسته و زمین گیر شدن نظام سیاسی قرار دهد. البته نئومحافظه کاران و حلقه تندرو اطرافیان ترامپ نیز با توجه وسعت و قدرت ايران به شدت طرفدار تجزیه كشور هستند.  

 سیاست دولت دونالد ترامپ که از چهار سال قبل تا کنون به نتیجه مطلوب وی منجر نشده اینک بر این برنامه قرار گرفته با تحریک مردم و گسترش تجمعات اعتراضی زمینه را برای تشدید شکاف های درون ساختاری و ضربه زدن به قدرت و مشروعیت سپاه پاسداران فراهم سازد. سناریوی مطلوب کاخ سفید تحقق بخشی به وضعیتی است که در آن ضمن سلب ایفای نقش موثر از سپاه پاسداران، شرایط برای تحت فشار قرار دادن نیروهای منطقه ای ایران و حتی حذف آنها از صحنه سیاسی در کشورهای مختلف فراهم شود.

از دید آنها چنین اتفاقی با تحریک جامعه علیه سپاه پاسداران میسر می شود و دقيقاً به همين دليل است كه دونالد ترامپ در حال حاضر خود را حامی مردم ايران معرفی مي كند و به صورت مداوم به فارسی و انگليسی توييت می كند. در اين باره اشاره به سياست ها، شخصيت و صداقت دونالد ترامپ در چهار سال گذشته بدليل آشكاری آن بر همه نیازی نيست.

  قرار است علاوه بر تشديد تنش ها در داخل و از بین بردن موثرترین نیروها و بازوهای منطقه ای،توانمندی ايران در پیشبرد سیاست‌هایش مضمحل شود. این اتفاق به مثابه تکمیل کننده پروژه آمریکا در شهادت سردار سلیمانی(به عنوان چهره کاریزماتیک سیاست منطقه ای ایران) می تواند ضربات جبران ناپذیری به اقتدار ایران فراهم آورد. 

متاسفانه برخی در داخل اتفاقات اخير را به مثابه فرصتی استثنايی برای تغيير راهبردی سياست داخلی و منطقه ای ايران ارزيابی می كنند.

در مقابل چنین شرایطی اما چه راهکاری می توان در پیش گرفت؟ بدون شک امید به گذشت زمان اگر منجر به روی کار آمدن نه تنها دونالد ترامپ بلکه هر نامزد دیگری در آمریکا شود به نفع واشنگتن است. به نظر می رسد در این شرایط گام اول تاکید بر اجماع درون ساختاری، گفت و گو با مردم و تلاش برای اقناع آنها می باشد كه متاسفانه در روزهای اخير به هيچ وجه مشاهده نشده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۹۰۳۴۱۰۰:۰۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون احمدی نژاد به انگلیسی توییت می کنه!
ناشناس۱۲۹۰۶۵۲۰۹:۰۷:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
می خواهد نسل علاف و بی ظرفیت را گول بزند
ناشناس۱۲۹۰۷۵۳۰۹:۵۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
توییتر در ایران فیلتر است.
ناشناس۱۲۹۰۸۱۴۱۰:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون به بلاهت مردم ایران چشم امید دوخته
ناشناس۱۲۹۱۳۵۴۱۴:۱۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
بنظرم شما نفر اول آن هستي!!!
ناشناس۱۲۹۰۹۵۶۱۱:۳۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ترامپ را دوست دارم چون با ثروتش آمد برای کشورش مفید باشد
ناشناس۱۲۹۰۹۹۵۱۱:۵۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ننگ بر ترامپ و دوستداران این جانی!
ناشناس۱۲۹۰۶۸۰۰۹:۱۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
می خواهد خودش را برای بسیاری از ایرانی های کم ظرفیت لوس کند
ناشناس۱۲۹۰۷۵۰۰۹:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
وظریف البته
ناشناس۱۲۹۱۴۵۹۱۴:۵۲:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
دوست داره
ناشناس۱۲۹۰۳۵۳۰۰:۲۲:۱۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
همانطور كه آقاي ظريف توئيت انگليسي منتشر مي كند !!!
ناشناس۱۲۹۰۳۶۸۰۰:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ترامپ نبود میگفت 52 مکان از جمله مکان های فرهنگی ایران را نابود میکنم؟! چرا اون موقع هنرمندها واکنشی نشان ندادند؟
ناشناس۱۲۹۰۷۲۳۰۹:۴۲:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
آخه نمیشه واکنش نشون داد
ناشناس۱۲۹۱۳۸۶۱۴:۲۲:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
از ترس ابطال گرین کارت و تابعیت غربی نمیشه واکنش نشان داد؟!
ناشناس۱۲۹۰۷۵۷۱۰:۰۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
فرهنگ یعنی چه؟ مکان فرهنگی کجاست؟
ناشناس۱۲۹۰۹۱۰۱۱:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
طبق کنوانسیون های بین المللی حمله به اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی ممنوعه. یعنی طبق قوانین بین الملل چه حمله به حرم امام رضا (ع) و مسجد شیخ لطف اله و چه حمله به تخت جمشید و سی و سه پل جنایت جنگی است.
ناشناس۱۲۹۰۹۰۶۱۱:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تصور کنید این تهدید را عملی می کردند و موشک های کروز دیده شده روی رادارهای ما واقعی بودند آنوقت چه می شد ؟ آیا روح سردار شهید والا مقاممان که تمام هم و غمشان این بود که مردم کشورش آسوده بخوابند و سایه جنگ را از ایران دور کنند آرام و شاد بود؟
ناشناس۱۲۹۱۲۹۵۱۳:۵۳:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
واکنش نشون دادن دوست عزیز. چقدر راحت حرف ناحق میزنیم و دروغ میگیم!
کریم2۱۲۹۰۳۸۰۰۱:۱۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
دلم بهش می سوزه ، مشاورایی مثل مصی داره که هیچ درک درستی از ایران ندارند و به هوچی گری های خودشون دلخوشن
ناشناس۱۲۹۰۷۹۴۱۰:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شما دلت به حال مردم ایران بسوزه که تو فقر و بدبختی دارن زندگی می کنن. ترامپ یکی از ثروتمند ترین مردان دنیا هست. دلسوزی احتیاج نداره
ناشناس۱۲۹۰۹۱۴۱۱:۲۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مصی نژاد یک مزدور روان پریش هستش!
ناشناس۱۲۹۰۴۱۲۰۲:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چرا مسوولان ما توییت انگلیسی میگذارند؟
ناشناس۱۲۹۰۸۹۳۱۱:۱۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شماها که گلویتان را پاره می کردین که زبان بین المللی است! در ضمن دارد برای مزدورانش در داخل خوش رقصی میکند ولی عددی نیستید و ایران قدرتش چندین برابر شد با زدن پایگاه امریکایی
س.علی۱۲۹۰۴۱۵۰۲:۱۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
داداش توییتر فیلتره واسه مردم عادی مثل من،مشکل جای دیگست.
ناشناس۱۲۹۰۴۴۴۰۳:۵۸:۳۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ایران همواره از جانب خودفروشان داخلی ضربه خورده است و ترامپ هم دنبال این دسته وطن فروش است . که البته جز ایجاد مقداری تنش کاری از پیش نمیبرند .
ناشناس۱۲۹۰۷۹۷۱۰:۲۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
هر کی از مثل شما فکر نمی کنه وطن فروشه؟ از کی تا حالا شما شدی معیار سنجش وطن پرستی؟
مصطفی۱۲۹۰۴۶۵۰۵:۴۹:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون میدونه یه عده با این روش جو گیر میشن و طرفدار جمع میکنه ولی کور خونده. رذالت و شقاوت این شخص و دار ودسته اش برای همه مشخص هست و دیگه حنای اون رنگی نداره.
فرناز۱۲۹۰۴۶۸۰۶:۰۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
در پاراگراف آخر به نکته بسیار مهمی اشاره کردید، " تاکید بر اجماع درون ساختاری و گفت و گو با مردم و تلاش برای اقناع آنها ". که متاسفانه هیچ ردپایی از آن دیده نمی شود.
ناشناس۱۲۹۰۵۰۴۰۷:۱۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون هوای مخاطبش رو داره و نمیخواد مخاطبش رو به سختی بندازه
ناشناس۱۲۹۰۷۱۸۰۹:۳۸:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مخاطب خاص و ویژه
ناشناس۱۲۹۰۵۱۳۰۷:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون میدونه ما فقط زبون فارسی بلدیم . اونم به زور
ناشناس۱۲۹۰۵۱۵۰۷:۲۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
میخواسته کار مردم رو آسون کنه
ناشناس۱۲۹۰۵۱۷۰۷:۲۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون میدونه 84 میلیون نفر ، از زبون انگیلیسی ، فقط معنی یس و نو ( Yes - No ) رو بلدن !
عجایب شهر۱۲۹۱۱۷۷۱۳:۱۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
لطفا جمع نبندید.
مهرداد رادمهر۱۲۹۰۵۲۱۰۷:۳۲:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ترامپ! یک تاجر شهوت، ثروت و قدرت پرست است و برای بدست آوردن دوباره قدرت در آمریکا حاضر به انجام جنایت و کشتار، جنگ تحمیلی به ایران، چاپلوسی و چرب زبانی، ناموس فروشی و انجام هر ذلت و خواری دیگری است...ذره ای نباید به برنامه ها و گفته ها و نوشته های ترامپ اعتماد کرد؛ ترامپ یک حیوان وحشی دروغگو، بزدل و حیله گر است ... مردم ایران و خاورمیانه ذره ای برای ترامپ اهمیت ندارند و فقط به دنبال رسیدن به اهداف پلیدش است و با هر روشی که ممکن باشد... حاضر است تمام 2 میلیارد مسلمان دنیا را فدا کند تا به ریاست جمهوری دوباره در آمریکا برسد... ما باید سخت هوشیار باشیم و اسیر و گرفتار نیرنگ ها و حیله های ترامپ را نخوریم... مهرداد رادمهر --- فرزند کوچک ایران بانو
شوقی۱۲۹۱۲۷۲۱۳:۴۷:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
آقای راد مشخصات که دادی بابت ترامپ ناقص است از مردم آمریکا که انتخابش کردن باید پرسید نظرشان بابت ترامپ چیست و چی شخصیتی دارد نه نظر من و شما که دشمنش هستیم نظر دشمن صادق نیست
ناشناس۱۲۹۰۵۲۹۰۷:۴۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
روحانی هم به انگلیسی براش توئیت کنه که : " ما آماده مذاکره هستیم علی برکت الله "
رضا۱۲۹۰۵۳۱۰۷:۴۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چرا مسولين ما توييت مي كنند در حالي كه توييتر فيلتر است ؟
ناشناس۱۲۹۰۵۴۳۰۷:۵۲:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
به همان دلیل که ظریف توئیت انگلیسی می فرسته
اردوان۱۲۹۰۵۷۰۰۸:۱۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
نمیدونم اصطلاح تجمع غیر قانونی از کجا دراومده. بر اساس قانون اساسی، این تجمع کاملا قانونیه و برگزاریش هیچ منعی نداره
ناشناس۱۲۹۰۵۷۵۰۸:۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ترامپ با هر روشي مي خواهد به نظام ضربه بزندوانتظار ديگري هم نبايد داشته باشيم البته ماهم همين روش رادر باره امريكا داريم
ناشناس۱۲۹۰۵۷۹۰۸:۲۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
یک سوال کلی تر. تمام رسانه های مثل بی بی سی و صدای آمریکا و چرا اینقدر به ما علاقه دارند که برامون یک شبکه تلویزیونی دارند؟؟؟
ناشناس۱۲۹۰۷۵۵۰۹:۵۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
به همان دلیل که ما العالم و پرس تی وی و شبکه هایی به زبان اسپانیولی و ترکی و غیره داریم
ناشناس۱۲۹۰۵۹۶۰۸:۴۰:۱۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
جامعه بوسیله شبکه های مجازی اداره میشود
ناشناس۱۲۹۰۵۹۷۰۸:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
در این شرایط گام اول تاکید بر اجماع درون ساختاری، گفت و گو با مردم و تلاش برای اقناع آنها می باشد كه متاسفانه در روزهای اخير مشاهده نشده است.
جاوید۱۲۹۰۵۹۹۰۸:۴۱:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چرا ظریف توییت انگلیسی می کند؟
سیدرسول۱۲۹۰۶۴۱۰۹:۰۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تعامل جهانی / آسایش ایرانی
حميد۱۲۹۰۶۷۷۰۹:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون مستقيما داره مردم عادي رو مورد خطاب قرار ميده.
ناشناس۱۲۹۰۷۰۲۰۹:۳۰:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
هر کس بر علیه کشور با هر دشمن داخلی و خارجی همکاری کند خاین است و حکم محاربه دارد.
ناشناس۱۲۹۰۷۳۰۰۹:۴۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
براي اينكه ديده برخي افراد هر چي مي گه و به هر زبوني كه مي گه دنبالش مي روند پس پيش خود فكر مي كنه بقيه اي كه دنبالش نمي روند شايد فارسي بگه دنبالش بروند
امیر۱۲۹۰۷۵۲۰۹:۵۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اقا این یه چی گفته. پرسیدین در حد احوال پرسی به چن زبون دیگه آشناست؟ بده. باید افتخار کنیم که رفتن فارسی یاد بگیرن. دو تا سفیر هم چند وقت کنارهم می شینن از زبون هم یاد می گیرند. وکیل و موکل هم همینطورن. ....
ناشناس۱۲۹۰۷۵۹۱۰:۰۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
برای آنکه میداند شما آنرا تیتر اول میکنید .
ناشناس۱۲۹۰۷۶۹۱۰:۰۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
لعنت بر ترامپ
ناشناس۱۲۹۰۸۲۴۱۰:۳۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
من میگم از سیلی که خورده، مغزش یک تکونی خورده و قاطی کرده... یکی دیگه بزنیم درست میشه... البته امیدوارم. شایدم چینی توئیت کرد.
ناشناس۱۲۹۰۸۳۵۱۰:۴۲:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تویتر که فیلتره چرا از فیلترشکن استفاده کرده خلاف قانون خودتون عمل می کنید؟
ناشناس۱۲۹۱۰۴۸۱۲:۱۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
وقتی آب سربالا میره ترامپ هم فارسی می نویسه !
ناشناس۱۲۹۱۰۴۹۱۲:۱۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چرا جمهوری اسلامی شبکه پرس تی وی دارد؟ چرا ظریف توئیت انگلیسی میزند؟
ناشناس۱۲۹۱۰۵۶۱۲:۲۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون به حقوق مردم ایران احترام گذاشته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین