وزیر صمت: واردات خودرو آزاد نمی‌شود/ در مورد وزارت بازرگانی تابع قانون هستیم

گروه اقتصادی الف،   3980723056 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رد مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی از سوی شورای نگهبان گفت: در انجام هرگونه اقدامی به منظور تغییر در ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تابع قانون هستیم.

وزیر صمت: واردات خودرو آزاد نمی‌شود/ در مورد وزارت بازرگانی تابع قانون هستیم

رضا رحمانی امروز (سه‌شنبه ـ ۲۳ مهر ۹۸) در حاشیه صبحانه کاری فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت به منظور حمایت از کشاورزان و نیز ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز در ایام پایانی سال و شب عید، اقدام به خرید سیب تولیدی کشور کرده است که بر این اساس، ستاد تنظیم بازار و معاونت‌های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی، اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این زمینه به کشاورزان انجام خواهند داد.

خرید سیب به منظور ذخیره‌سازی برای شب عید

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که تولیدکنندگان سیب، آسیب ندیده و مصرف‌کنندگان نیز در ایام پایانی سال، با کمبود مواجه نشوند؛ به همین دلیل، سیب تولیدی خریداری شده، در ایام پایانی سال و شب عید توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی مکلف شده تا ساز و کارهای خرید سیب مازاد نیاز مصرفی در شرایط کنونی را، خریداری و برای شب عید ذخیره‌سازی کند که در این راستا، ستاد تنظیم بازار نیز هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

هیچ تصمیمی را بدون نظر بخش خصوصی نخواهیم گرفت

به گفته رحمانی، سیاست دولت آن است که هیچ‌گونه تصمیمی را بدون مشورت با بخش خصوصی اتخاذ نکند که در این راستا ما نیز به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی‌های لازم را با فعالان اقتصادی در این راستا به عمل خواهیم آورد.

در تغییر ساختار وزارت صمت، تابع قانون هستیم

این عضو کابینه دوازدهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با رد تشکیل وزارت بازرگانی از سوی شورای نگهبان، وزارت صنعت کار را چطور پیش خواهد برد؟ گفت: ما تابع قانون بوده و هر مسیری را که نهادهای قانونی مشخص کنند، پیگیری خواهیم کرد.

واردات خودرو آزاد نمی شود

وی با بیان اینکه واردات خودرو همچنان ممنوع است، خاطرنشان کرد: بحث تولید مشترک با سایر شرکت‌های خودروساز دنیا در دستور کار قرار دارد؛ البته مکانیسم‌های جدیدی را در این رابطه اعمال خواهیم کرد.

رحمانی ادامه داد: ما از روند عملکرد شرکای قبلی صنعت خودروسازی ایران به هیچ عنوان رضایت نداشته و به خودروسازان نیز اعلام کرده‌ایم که شرکای جدیدی را برای خود برگزینند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: به هر حال واردات خودرو ممنوع است و اجازه ورود فعلاً داده نخواهد شد.

روند بازگشت ارز صادراتی مطلوب است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشت ارز حاصل از صادرات اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات بسیار بهتر از ۶ ماهه سال ۹۷ است به این معنا که صادرکنندگان تلاش بیشتری را در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور داشته‌اند.

رحمانی خاطرنشان کرد: کاهش در آمارهای صادراتی به لحاظ ارزشی، ناشی از اصلاح قیمت پایه‌های گمرکی بوده و در این میان صادرکنندگان تلاش خود را در صادرات و بازگرداندن ارز به کار گرفته‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۲۳۹۴۱۱:۳۵:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
یعنی چی که واردات خودرو آزاد نمیشه؟ یعنی چی که انحصار دست خودروسازها باشه؟ این کار خیانت به مردمه. استیضاحش کنید.
محمد قاسمی۱۱۳۳۰۲۲۱۹:۵۹:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
خیلی عجیبه که مجلس تصویب کرده آزاد بشه ایشون میگه نمیشه این چه معنی ای میده؟؟؟ جز اینکه مجلس حالت فرمایشی گرفته
ناشناس۱۱۳۳۱۱۰۲۱:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
وای بر کسانی که در کشور ما انحصار ایجاد کرده اند مردم را بدبخت و خانه خراب کرده اید با این خودروها واردات خودرو باید آزاد شود مردم انتخاب میکنند که چی بگیرند و چی نگیرند اینهمه سال است به خودروسازهای داخلی وقت دادید آشغال تحویل مردم دادند
ناشناس۱۱۳۲۴۱۳۱۱:۴۳:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقای رحمانی در جهت ثبت نام و عملیاتی نمودن سامانه مناقصات «ستاد» بایستی تیمهایی از وزارت صمت در دستگاه های اجرایی مستقر و ضرب العجل آنرا عملیاتی نمایندمدیران برخی دستگاه های اجرایی بدلیل برخی منافع مایل به راه‌اندازی این سامانه نیستند و طفره می‌روند بعنوان نمونه راه‌اندازی و ارجاع مناقصات به سامانه تدارک الکترونیکی دولت «ستاد» چهار ماه است به شرکت ها ی دولتی مهندسی و توسعه نفت و گاز جهت ارجاع مناقصات به آن ابلاغ شده اما اشکال اینستکه متولی این امر برخی مسئولانی شده‌اند, که خود از فقدان این سامانه راضی ترند و منتفع تر ،برخی مدیران انگیزه ای برای اجرای راهکارهای شفاف سازی آنهم برای مبحث در منفعت مناقصات ندارند مانند آنست اجرای سامانه اخذ مالیات را به مودیان فراری از مالیات جهت اجرا ابلاغ کنی که قطعا هیچ وقت آنها آنرا عملیاتی نخواهند نمود و مهمتر اینکه اینهمه واحد های نظارتی مستقر در هر شرکت نفت و گازی نظیر واحد حسابرسی دیوان محاسبات و واحد بازرسی کل کشور و واحد حفاظت و حراست و بازرسی هم اجرایی شدن سریع آنرا پیگیر نمی‌شوند و اما راهکار: «باید راه‌اندازی و عملیاتی نمودن سامانه بطور ضرب العجل توسط اعزام کمیته ای مقیم از وزارت صمت برای راه‌اندازی و ارجاع مناقصات به سامانه مناقصات دولتی «ستاد»در این شرکت ها تحت نظارت و زمانبندی ضرب العجل واحد های نظارتی انجام شود تا مانع ،مانع تراشی و بهانه جویی باند های مافیایی منتفع از پورسانت و فساد در مناقصات شوند سرمایه کشور در برخی مناقصات صوری حیف و میل میشود و پورسانت و کمیسیون غوغا میکند الف لطفا چاپ کن ،این اموال مال من و شماست نباید به آن دست اندازی شود
ناشناس۱۱۳۲۴۵۲۱۲:۰۴:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
نباید هم آزاد شود تا شما آشغال های تولید داخل را کماکان به مردم بندازید
ناشناس۱۱۳۳۱۱۴۲۱:۴۹:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
مردم باید همت کنند و هیچ خودرو داخلی نخرند
ناشناس۱۱۳۳۱۸۲۲۲:۵۲:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
مردم از این حرفا که سود واقعی خودشون رو از سود زودگذر تشخیص بدن. اگر درک لازم رو داشتن که کار به اینجا نمی کشید که برای خرید فرغون صف بکشن. اینجا باید دولت و حاکمیت مداخله کنه. باید.
سیدرضا۱۱۳۲۴۵۷۱۲:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
با سلام واحترام اگر واردات خودرو آزاد نشود، یعنی میخواهید همچنان این رانت خودرو دراختیار عده ای خاص قرار داشته باشد. یادمان نرفته که وزیر پیشین صنعت با بستن بدون هماهنگی ثبت سفارش و واردات خودرو ،چه ضرر هنگفتی به مردم زد. به مردمی که پول خودرو را پرداخت کرده بودن ولی همچنان بعداز سه سال نه خودرو گرفتن ونه پول خودر را دریافت کرده اند. آیا ایشان بخاطراین ضرر هنگفت مورد بازخواست قرار گرفت. مشخص نشد چرا ایشان یک شبه دستور داد ثبت سفارش بسته شود وبعد یک مدت کوتاهی سایت را باز و دوباره بست. اگر مسئولان درمقابل اشتباهاتشان مواخذه شوند دیگر اینچنین با بیت المال بازی نمی شود.با تشکر
ناشناس۱۱۳۲۵۶۵۱۳:۱۵:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
تنها مساله اینه که خون ملت تو شیشه هست یسری اقلام که نباید وارد بشه با رانت و واسطه گری وارد میشه اونوقت خودرو که بازار ،انحصاری این شرکتهای مونتاژکار شده و نیازمند واردات و ایجاد فضای رقابتیست در دست این فرغون سازها میمونه
ناشناس۱۱۳۲۵۷۴۱۳:۲۰:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
با این تحریم ها حتی اشغالهای چینی هم بازار را ترک کردند.با کدوم کشور درجه 3 و 4 میخواهید همکاری کنید؟
ناشناس۱۱۳۲۷۲۴۱۵:۰۱:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
(به هر حال واردات خودرو ممنوع است و اجازه ورود فعلاً داده نخواهد شد.) مسلما این تصمیمی عقلانی است تحت چه شرایطی پراید را میتوان 52 میلیون فروخت؟ ممنوعیت واردات خودرو
سیده۱۱۳۲۸۳۰۱۶:۱۲:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقای وزیر کجایی کاری الان هفت ماه است فروش فوری ثبت نام کردم ماشین تیبا دوگانه سوز قرار بوده یک ماه تحویل بده اما هنوز تحویل نداد الان پنج ماه دیرکرد داره. آنقدر دارن این ظلم مردم بدبخت میکنن که همه ای زندگی من این ماشین بوده.
ناشناس۱۱۳۳۲۰۲۲۳:۲۷:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
میخواستید نخرید. دیگه آدم چی بگه
ناشناس۱۱۳۲۸۶۲۱۶:۴۸:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
از ماست که بر ماست نخرید ببینید کجا میخوان بفروشند این تولیدات لگن رو
ناشناس۱۱۳۲۹۱۰۱۷:۴۷:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
ملت بدبخت گول حرفهاتونو خوردن باید تاوان پس بدهند
جواد۱۱۳۲۹۵۲۱۸:۴۷:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
قیمت خودرو و مسکن در ایران عملا تحقیر 90 درصد مردم ایران هست. اگر ماهی بتوانید 1 میلیون پس انداز کنید بعد از 1000 ماه شاید بتوانید یک آپارتمان در تهران بخرید. در مورد خودرو هم وضعیت بهتر از این نیست
ناشناس۱۱۳۳۰۲۶۲۰:۰۳:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
دو بحث است، یکی مشکلات شدید خودروسازها داخلی که بدون توجه به کیفیت تولید خودرو می کنند، بحث دوم واردات خودرو کمک به اقتصاد کشورهایی مثل کره جنوبی است که دارو هم بما نمی دهند. باید طوری عمل کرد که هم خودرو ساز داخلی مکلف به تولید خودرو بهتر شود و هم واردات از کشورهایی که ما را تحریم کرده اند بسته شود.
ناشناس۱۱۳۳۰۳۳۲۰:۱۱:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
جناب وزیر شما هم دستتون تودست خودروسازان داخلیه مردم را با این بی انصافی نا امید کردید سالها با انحصار فساد به بار آمده در بخش خودروسازی کی باید مردم به حقشون برسن کی حمایت از مصرف کننده شروع میشه
ناشناس۱۱۳۳۰۴۸۲۰:۲۶:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
.. حالا برید صف بکشید برای ثبت نام لگنهای خودروهاشون. تقصیر خودمون هست 100 درصد
ناشناس۱۱۳۳۰۵۹۲۰:۳۹:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقای رحمانی در گفته هایشان تناقض وجود دارد از سویی می گوید: هیچ تصمیمی را بدون نظر بخش خصوصی نخواهیم گرفت از طرفی می گوید اجازه واردات خودرو نمی دهیم. مطمئنا بخش خصوصی که وارد کننده خودرو است با این تصمیم مخالف است و دوم این که طبق مصوبه مجلس قرار بود تعرفه واردات هر سال 5 درصد کم بشود که این موضوع تحقق نیافت
ناشناس۱۱۳۳۱۴۷۲۲:۳۱:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
واردات خودرو ارزان قیمت که عمرا آزاد شه اونجوری رانت و مافیا...ها رو کی جمع کنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  25. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

آخرین عناوین