وجود ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

گروه اقتصادی الف،   3980527089 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: در حال حاضر بین ۲۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

وجود ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

به گزارش تسنیم، سیامک ره‌پیک امروز در مراسم معارفه سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در خراسان شمالی اظهار داشت: در کشور تحولات اساسی نسبت به اوایل انقلاب در بخش‌های مختلف رخ داده که چیزی بیش از پیشرفت‌های عادی است.

وی جوهره جمهوری اسلامی ایران را مجاهدت، مقاومت و مبارزه با زور عنوان کرد و افزود: مجاهدت، ایمان، توجه به هدف، مقاومت کردن، مبارزه با زور حمایت از مظلوم و زیر بار زور نرفتن جوهره جمهوری اسلامی است که پیشران و موتور محرک آن به شمار می‌رود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه محور تمام فعل و انفعالات در کشور مردم هستند خاطرنشان کرد: مردم صاحب انقلاب و کشور می‌باشند چرا که انقلاب از آن مردم است و مدعی مسئولان هستند. علی‌رغم اینکه مردم نسبت به کشور و انقلاب و حیات جمهوری اسلامی حساس هستند اما از وضع موجود انتقاد و گلایه‌های صحیح و به‌حقی دارند که این بار مسئولان اجرایی را سنگین می‌کند.

وی با اظهار این مطلب که مشکلات حال حاضر کشور سبب سلب اعتماد مردم از نظام و انقلاب نشده است، تصریح کرد: در انتخابات گذشته بیش از 40 میلیون نفر مشارکت داشتند و این به معنای اعتماد مردم به صندوق رای، مجری و ناظر بود. مردم اگر احساس خطر کنند منتظر نمی‌مانند اما انتظار دارند که شرایط فعلی کشور به نفع مردم و معیشت آن‌ها مدیریت شود.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با اشاره به مشکلات مهم حوزه اقتصادی کشور، افزود: تعیین و تکلیف مشکلات بانکی یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین اکنون دو هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که مخل اقتصاد شده و باید این هم مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بین 20 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم، ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اصلاح ساختار بودجه در مدت چهارماه نخست سال 98 اقداماتی در این زمینه در مجلس در حال انجام است اما برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور نیاز به یک کار جهادی و انقلابی دارد.

ره‌پیک با ارائه توصیه‌هایی نسبت به ناظران در مورد رعایت قانون، رعایت بی‌طرفی و رعایت انصاف و اخلاق خاطرنشان کرد: آنچه که در هیئت نظارت و شورای نگهبان به دنبال آن هستیم این است که اعتماد مردم به نظام از طریق انتخابات حفظ، تقویت و توسعه پیدا کند چرا که انتخابات در جمهوری اسلامی هم حق و هم تکلیف است.

وی با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در مورد اصلاح انتخابات در پایان اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در کمیسیون مربوط اقداماتی را در این راستا انجام داده و قرار است این مهم در صحن مجلس ارائه شود که در صورت تصویب، شورای نگهبان نسبت به اصلاحات انتخابات اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۴۳۱۳۱۲:۳۴:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
اول از اموال ایشان و آقازادگان و خویشان و دوستان .. شروع شود !
ناشناس۱۰۵۴۳۴۵۱۲:۵۱:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
به سیستم مالیاتی ناکارآمد نباید مالیات داد
یار۱۰۵۴۴۵۱۱۳:۴۸:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
این رو بذارید کنار آن مالیاتی که به زور و ناحق می گیرید بابتش هیچ خدماتی هم نمی دهید و ژنهای خوب در خارج از ایران مشغول حیف و میلش هستند
دکتر علی میرزا۱۰۵۴۵۱۰۱۴:۲۵:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
فرار مالیاتی شرکتهای دولتی و بنیادهای مختلف ۸۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی بیست برابر این مقداره، اضافه بفرمایید حقوقهای نجومی مدیران ناکارآمد و اختلاسهای آقازاده ها و بخصوص اتلاف منابع در اثر مدیریت مدیران آقازاده، ناکارآمد و نالایق را، بعد رقم به بیش از سه میلیون میلیارد تومن میرسه، حالا شما رقم پیش پا افتاده چهل هزار میلیارد را مقایسه با سه میلیون میلیارد بکن ببین اصلا کدوم قابل ذکره؟ مشکل اصلی هدر رفت منابع در سیستم مالیه و فساد بانکها و بنگاه داریهاشون! مشکل اصلی نبود تولید و اشتغاله که مالیات آفرینه، مشکل اصلی وارداته که کشنده تولید و تولید کنندس و سبب کمبود پرداخت مالیاتی، مشکل اصلی تنبلی مدیران و نالایقیشونه که باعث عقب موندگی فاصله دار صنعت ایران با شرق آسیا شده. مدیری که معیار انتخابش بچه و دوماد فلان .. بودنه.. و غیره اصلا سر از مدیریت درمیاره؟ فقط یقه ضعیف ترینها را برای مالیات فشار دادن راه حل نیست. این فشار فقط تبدیل به نارضایتی و بحران اجتماعی میشه، مدیران ما باید در این توهم که از دماغ و خرطوم فیل افتادن و همه تصمیماتشون عین صلاح و درستیه و مطابق مصالح نظامه تجدید نظر کنن. کفار در عین عدم امید به آخرت برای دنیا بهترین تلاششونو میکنن. ما مسلمانها از محتوای غنی و پتانسیل دینمون با فاصله بسیار زیاد، برای ایجاد ثروت، قدرت، نیکی، صلاح، خوشبختی دو دنیا غافلیم. متاسفانه معیارهای انتخاب مدیران برنامه ریز و مجری کاملا اشتباهه. بفرمایید حتی کتاب الاقتصادنا نوشته شهید صدر تا حالا چقدر در جمهوری اسلامی عملی شده، بهتر نبود بجای نامگذاری خیابون بنام ایشون کتاب ایشونو ملاک عمل قرار میدادیم؟ این تذهبون؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  11. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  12. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  13. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  14. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  20. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  21. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  23. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  24. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  25. صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!

آخرین عناوین