امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد

  4030120095

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: از دمشق با صدای بلند می‌گویم که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و آمریکا در حمله رژیم به سفارت ایران مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان بعدازظهر دوشنبه ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۳ در نشست مشترک خبری با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: ما امروز مشورت‌های مهمی را با آقای بشار اسد داشتیم و علاوه بر موضوعات دوجانبه، سائل منطقه ای و بین المللی و به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در کنسولگری ایران در دمشق را مورد توجه قرار دادیم.

وی ادامه داد: سوریه در خط مقدم مقاومت قرار دارد و مشورت با مقامات عالی رتبه سوریه مورد توجه جدی ایران است.

امیرعبداللهیان افزود: چندی پیش در تهران میزبان رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین بودیم، با حضور رهبران مهم فلسطین گفت وگوهای سطح بالایی در تهران صورت گرفت.

وزیر امور خارجه کشور تصریح کرد: همانطور که آقای مقداد هم اشاره کردند رژیم صهیونیستی با ورود به هفتمین ماه جنگ علیه غزه به جنایات ترکیبی خود با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد. جنایت جنگی رژیم صهیونیستی با استقاده از هواپیما و موشک‌های ساخت آمریکا علیه کنسولگری ایران در دمشق صفحه جدیدی از نقض حقوق بین الملل و مصونیت های افراد و اماکن دیپلماتیک در جهان دارد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از این جنایت تروریستی، نشست شورای عالی امینت ملی در کشورمان برگزار شد و می خواهم از دمشق با صدای بلند اعلام کنم که آمریکا در این حادثه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد. عدم موافقت آمریکا و دو کشور اروپایی برای صدور بیانیه ای در محکومیت نقض کنوانسیون های وین و حمله به سفارت ایران در دمشق نشانه ای از چراغ سبز آمریکا به اسراییل برای مرتکب شدن این جرم است و آمریکا به دلیل این رفتار و حمایت از جنایت رژیم صهیونیستی باید پاسخگو باشد.

امیرعبداللهیان گفت: امنیت سوریه را امنیت منطقه می‌دانیم و به تلاش‌های خود برای توقف جنایات جنگی در کرانه خبری، نسل کشی در غزه، ارسال کمک‌های فوری بشردوستانه به غزه و توقف کوچاندن ساکنین کرانه و غزه ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: از اعلام همبستگی آقای بشار اسد و وزیر امور خارجه سوریه و معاونین وی و همه مقامات لشکری و کشوری سوریه که از زمان حمله تروریستی و موشکی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق با حضور و ارسال پیام های خود، حمایتشان را از حضور و فعالیت دیپلماتیک و مستشاری نیروهای نظامی ضد تروریسم ایران اعلام کردند قدردانی می‌کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود قراردارد، تحولات ۶ ماه گذشته ثابت کرد که رژیم صهیونیستی که قادر نیست با یک گروه مقاومت وارد جنگ و پیروز شود، قطعا قادر به جنگ با لبنان و سوریه نخواهد بود.

وی ادامه داد: هیچ‌ پیروزی برای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه متصور نیست ضمن اینکه روزهای آینده برای اسرائیل روزهای سختی خواهد بود.

امیرعبداللهیان گفت: در گفت وگوهای روزهای گذشته خود با جمعی از مقامات غربی نکته مهمی را یادآور شدم، گفتم تصور کنید در اوکراین سفارت کشوری غربی مورد حمله قرار گرفته بود، در این صورت واکنش آمریکا و کشورهای اروپایی چگونه خواهد بود؟

وزیر امور خارجه تصریح کرد: چرا دولت آمریکا حمله تروریستی به مکانی دیپلماتیک که نقض کنوانسیون های بین المللی است را محکوم نکرد؟ به نظر می رسد نتانیاهو بدون چراغ سبز آمریکا قادر به انجام چنین کاری نبود، هر چند آمریکایی‌ها در ارسال پیام به ایران ادعا دارند که هیچ هماهنگی بین آنها با اسرائیل در حمله به سفارت ایران در دمشق وجود نداشته است، اینکه آمریکا چنین جنایت آشکاری علیه مکانی دیپلماتیک را محکوم نمی‌کند به معنی تشویق اسرائیل برای ارتکاب جنایت علیه اماکن دیپلماتیک نیست؟

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل در مقابل در غزه و جنگ با گروه مقاومت حماس بیش از ۶ ماه است که در باتلاق گرفتار شده و هیچ توانی برای پیروزی بر فلسطین ندارد.

امیرعبداللهیان گفت: از ابتدای نسل کشی غزه گفتیم که دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستیم، در خصوص توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هم مشورت‌های سطح بالایی میان تهران و مسکو برقرار است. 

وی خاطرنشان کرد: چگونگی پاسخ به اسرائیل در میدان تعریف شده و در میدان روشن خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. من عجله ندارم!

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین