دبیرکل سازمان ملل: درخواست آتش‌بس فوری در غزه را تکرار می‌کنم

  4030117047

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل یک روز پس از درخواست «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با نخست وزیر اسرائیل مبنی بر برقراری آتش بس فوری در غزه، گفت: درخواست فوری خود را برای آتش بس فوری در غزه تکرار می کنم.

دبیرکل سازمان ملل: درخواست آتش‌بس فوری در غزه را تکرار می‌کنم

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس است، و پس از گذشت شش ماه از جنگ اسرائیل در نوار غزه در جمع خبرنگاران گفت: من درخواست های فوری خود را برای آتش بس فوری بشردوستانه، آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها، حفاظت از غیرنظامیان و ارسال بدون مانع کمک های بشردوستانه تکرار می کنم.

گوترش افزود: «با فرا رسیدن روز یکشنبه, شش ماه از آغاز حملات تروریستی نفرت انگیز حماس در اسرائیل می گذرد.هفتم اکتبر روز درد برای اسرائیل و جهان است.سازمان ملل و من شخصاً برای یک هزار و ۲۰۰  نفر از جمله بسیاری از زنان و کودکان که با خونسردی کشته شدند، همراه با اسرائیلی ها عزاداری می کنیم.هیچ چیز نمی تواند وحشتی که حماس در ۷ اکتبر به راه انداخته را توجیه کند.»

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: «من بار دیگر استفاده از خشونت جنسی، شکنجه، مجروح کردن و ربودن غیرنظامیان، شلیک راکت به سمت اهداف غیرنظامی و استفاده از سپر انسانی را کاملا محکوم می کنم. من خواستار آزادی بی قید و شرط همه گروگان هایی هستم که هنوز در دست حماس و سایر گروه های مسلح هستند. تا آن زمان، باید با بازدید و کمک کمیته بین المللی صلیب سرخ با آنها رفتاری انسانی شود.»

گوترش تصریح کرد: «من با بسیاری از اعضای خانواده اسیران و حتی خود گروگان های سابق ملاقات کرده ام.من هر روز رنج، عدم اطمینان و درد عمیق آنها را  به یاد می آورم. طی شش ماه گذشته، لشکرکشی اسرائیل باعث مرگ و ویرانی بی امان برای فلسطینیان در غزه شده است - طبق گزارش ها، بیش از ۳۲ هزار نفر کشته و بیش از ۷۵ هزار نفر زخمی شده اند  که اکثریت قریب به اتفاق زنان و کودکان هستند.»

او ادامه داد: زندگی ها از هم پاشیده شده و  احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه وجود ندارد. در جریان بازدیدم از گذرگاه رفح که ۱۰ روز پیش بود,  با انسان‌دوستانی کهنه‌کار آشنا شدم که قاطعانه به من گفتند که بحران و رنج غزه شبیه ندارد. در همین حال - همانطور که در راه رسیدن به گذرگاه رفح دیدم - صف های طولانی کامیون های مملو از کمک های بشردوستانه همچنان با موانعی پشت سر هم روبرو بودند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: «وقتی دروازه های کمک بسته می شود، درهای گرسنگی باز می شود.بیش از نیمی از جمعیت غزه یا بیش از یک میلیون نفر,  با گرسنگی فاجعه‌باری روبرو هستند. کودکان غزه امروز به دلیل کمبود آب و غذا می میرند. این غیرقابل درک است و کاملاً قابل اجتناب است.

گوترش تاکید کرد: «هیچ امری نمی تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند.من همچنین از گزارش‌هایی که نشان می‌دهد بمباران ارتش اسرائیل شامل هوش مصنوعی به عنوان ابزاری در شناسایی اهداف، به‌ویژه در مناطق مسکونی پرجمعیت، که منجر به تلفات غیرنظامیان در سطح بالایی می‌شود، عمیقاً نگران هستم.»

 
 
 
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین