چرا زلنسکی می‌خواهد فرمانده نیروهای مسلح اوکراین را برکنار کند؟

  4021113071 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر گفت: زلنسکی می‌خواهد والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را به دلیل گفتگوهای محرمانه‌اش با غرب درباره امکان آتش‌بس و روند صلح برکنار کند.

چرا زلنسکی می‌خواهد فرمانده نیروهای مسلح اوکراین را برکنار کند؟

به گزارش ایسنا، «اولکسی گونچارنکو» قانون‌گذار اوکراینی با استناد به اظهارات منابع مطلع گفت که به «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین دستور داده شده است که استعفا کند اما سخنگوی ریاست جمهوری و سخنگوی نخست‌وزیری اوکراین این ادعا را رد کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «سِیمور هِرش» روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که تمایل «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین به اخراج فرمانده کل خود، به باور برخی آمریکایی‌ها، نتیجه مطلع شدن او از مشارکت زالوژنی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، در مذاکراتی مخفیانه از پاییز گذشته با آمریکایی‌ها و دیگر مقامات غربی درباره چگونگی دست یافتن به بهترین راه یک آتش‌بس و مذاکره درباره پایان دادن به جنگ با روسیه است.

این روزنامه نگار متقاعد شد که در نتیجه این گفتگوهای مخفیانه، زالوژنی سرانجام در مقاله‌ای برای اکونومیست اعتراف کرد که درگیری در اوکراین به بن بست رسیده است. در همین حال، یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، درگیری بین زلنسکی و زالوژنی را «یک جنگ قدرت قدیمی» توصیف کرد.

هرش گفت، سیاست جدید ایالات متحده در مورد اوکراین شامل حمایت از فرمانده کل قوا، والری زالوژنی، توقف درگیری ها، اصلاحات اقتصادی و پایان دادن به حکومت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور است.

او در وبلاگ خود در Substack نوشت: «مفهوم واقعی بسیار پیچیده‌تر و جاه‌طلبانه‌تر است، یک مقام رسمی به من گفته است حمایت مستمر از زالوژنی و اصلاحاتی را متصور است که منجر به پایان رژیم زلنسکی می‌شود». او گفت که ایجاد یک استراتژی جدید مستلزم مشاوره و آموزش اوکراینی‌های کلیدی وطن پرست و واقع بین است.

وی به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: راهبردی که اکنون پیشنهاد می‌شود، حل و فصل جنگ و حل و فصل طرح مالی برای اوکراین است.

روزنامه نیویورک تایمز، روز سه‌شنبه، گزارش داده بود که دولت اوکراین به دلیل درز اطلاعاتی درباره استعفای احتمالی زالوژنی، اخراج او را به تاخیر انداخته است. دولت اوکراین قصد دداشت زالوژنی را اخراج کند اما، شامگاه دوشنبه، وقتی این اطلاعت درز یافت، تصمیم گرفت از موضع خود عقب‌نشینی کند و در حال حاضر نیز در حال کندتر کردن این روند است.

طبق گزارش‌ها، زلنسکی در پی ابراز نگرانی شرکای بین‌المللی اوکراین، از جمله آمریکا و انگلیس درباره اقداماتش، مجبور شد تصمیمش را عوض کند. او همچنین با زالوژنی دیدار کرده بود تا تصمیم اخراجش را به او اطلاع دهد. زلنسکی همچنین سمت دبیر شورای امنیت اوکراین را به زالوژنی پیشنهاد کرد اما زالوژنی آن را نپذیرفت.

در گزارش نیویورک تایمز به نام‌های «کایریلو بودانوف» رییس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین و «اولکساندر سیرسکی» فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین به عنوان کاندیداهای فرمانده کل ارتش اوکراین اشاره شده است.

هرش در پلتفرم آنلاین Substack همچنین نوشته است: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از فساد شخصی ولودیمیر زلنسکی مطلع هستند و ویلیام برنز، رئیس سیا، شخصاً برای این مساله و ابراز نارضایتی از تعدادی از زیردستان زلنسکی به دلیل «سهم بیش از حد» به کی‌یف سفر کرد.

براساس سخنان هرش: سال گذشته، مدیر سیا مخفیانه به کی‌یف رفت تا شخصاً هشدار دهد که واشنگتن از فساد شخصی زلنسکی آگاه است.

زالوژنی در بحبوحه اخراج قریب‌الوقوع خود در یادداشتی که در وبگاه شبکه سی‌ان‌ان منتشر شده، مطرح کرد که اوکراین نمی‌تواند بدون متوسل شدن به اقدامات نامطلوب نیروی نظامی خود را تقویت کند.

او همچنین اشاره کرد: ما باید به مزیت قابل توجه روسیه در بسیج منابع انسانی بدون استفاده از اقدامات نامطلوب در مقایسه با ناتوانی نهادهای دولتی در اوکراین در بهبود سطح نیروی انسانی نیروهای مسلح اعتراف کنیم.

 زالوژنی گفت: در نهایت، باید بپذیریم با ناقص بودن چارچوب نظارتی در کشورمان و همچنین انحصار صنایع دفاعی همچنان در تنگنا قرار داریم. اینها منجر به گلوگاه‌های تولید می‌شود - به عنوان مثال در مهمات - که وابستگی اوکراین به متحدانش برای تامین را بیشتر می‌کند.

تجربه رزمی ما، به ویژه از سال ۲۰۲۲، منحصربه‌فرد است - اما برای پیروزی، باید دائماً راه‌های جدید و قابلیت‌های جدیدی پیدا کنیم تا به ما کمک کنند تا بر دشمن برتری پیدا کنیم. شاید اولویت شماره یک در اینجا تسلط بر زرادخانه کامل (نسبتا) ارزان، مدرن و بسیار موثر، وسایل نقلیه بدون سرنشین و سایر ابزارهای تکنولوژیکی باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین