درماندگی‌های یک کمدین تاریخ‌مصرف‌گذشته!

سامان مهراد، گروه جهان الف،   4020905084 ۱۰۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اقدامات و فضاسازی‌های بی‌مبنای ولادیمیر زلنسکی علیه ایران که از درماندگی او حکایت می‌کند، روشی است برای متمرکز کردن توجهات قدرت‌های اروپایی و ایالات‌متحده روی کشورمان تا شاید فرصتی برای حیات سیاسی او و تغییر سرنوشت جنگ با روسیه فراهم شود. 

درماندگی‌های یک کمدین تاریخ‌مصرف‌گذشته!

به گزارش الف، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که بسیاری از تحلیلگران غربی پایان نزدیکی را برای او متصور هستند اظهاراتی را علیه ایران مطرح کرده که نشان از درماندگی و اغتشاش ذهنی او دارد؛ آن‌هم در میانه جنگی که بنا به اعتقاد کارشناسان، اوکراین در آستانه پذیرش شکست مقابل روسیه است و حتی برخی سیاست‌مداران آمریکایی هم از توافقات پشت‌پرده برای برکناری زلنسکی به‌منظور پایان‌دادن به این جنگ اروپایی خبر داده‌اند و همین مسئله موجب پریشانی او و راندن سخنانی بی‌مبنا علیه کشورمان شده است.

زلنسکی که در ماه‌های قبل و به بهانه خرید پهپادهای ایران توسط روسیه دائماً علیه کشورمان موضع می‌گرفت و حتی مشاورانش را هم به گزافه‌گویی‌های بسیار ترغیب کرده بود، حالا و به بهانه کلیدخوردن بند دوم غروب برجام که مربوط به رفع محدودیت‌های موشکی است، به فضاسازی روی آورده و با وارد کردن اتهامات بی‌مبنا، خواسته‌های جدیدی را از غرب مطرح کرده است.

*جلوی ایران را بگیرید!

خبرگزاری رسمی اوکراین، خبر داد که رئیس‌جمهور این کشور درباره احتمال ارسال موشک‌های ایران به روسیه هشدار داده و خواستار سیاست تحریمی و ارسال سیگنال‌های سیاسی از سوی جامعه بین‌المللی به تهران برای جلوگیری از چنین اتفاقی شده است.

در این خبر آمده است:‌ «هرچند زلنسکی اظهار کرده که ممکن است در حال حاضر شاهد چنین چیزی نباشیم اما در آینده به‌طور حتم این اتفاق خواهد افتاد اما او از اتحادیه اروپا و آمریکا خواسته تا سیگنال‌های سیاسی مناسبی را برای ممانعت از تسلیح موشکی روسیه ارسال کنند. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین درباره حمایت نظامی تهران از مسکو صحبت و بر لزوم تقویت تحریم‌ها نه تنها علیه روسیه، بلکه علیه بازیگران دولتی و شرکت‌هایی که قطعات لازم برای تولید پهپادها را به ایران عرضه می‌کنند، تاکید کرد.»

*اجماع رهبران ناتو برای برکناری زلنسکی

ولادیمیر زلنسکی، شومنی است از حیطه هنرهای نمایشی پای به عرصه سیاست گذاشت و به‌دلیل بی‌تجربگی و عدم احاطه به پیچیدگی‌های این حوزه، اوکراین را وارد مهلکه‌ای کرد که بیرون آمدن از آن بسیار سخت و شاید با وجود ادامه حضورش در پست ریاست‌جمهوری، نشدنی باشد.

زلنسکی با تصور حمایت‌های بی حد و حصر ناتو با روسیه درگیر شد و حالا او مانده و بخش قابل‌توجهی از خاک اوکراین که از دست رفته و حمایت‌هایی که دیگر مثل گذشته تداوم ندارد. زلنسکی و اوکراین این روزها در موضع ضعف قرار دارند و  بسیاری از تحلیلگران از نقشه رهبران ناتو برای برکناری او به‌منظور پایان‌دادن به جنگ روسیه و اوکراین خبر می‌دهند؛ از جمله «داگلاس مک گرگور»، مشاور سابق رئیس پنتاگون که در مصاحبه‌ای فاش کرده برخی رهبران کشورهای عضو ناتو از زلنسکی خواسته‌اند تا برای دستیابی به صلح پست خود را ترک کند.

این کارشناس آمریکایی گفته: «فکر می‌کنم در گفت‌وگوهای خصوصی به زلنسکی گفته می‌شود که همه چیز تمام شده و او باید با عزت نفس سمت ریاست جمهوری را ترک کند.»

مک گرگور با اشاره به اینکه زلنسکی مایل به این کار نیست، یادآور شد: «غرب قصد دارد فردی را جایگزین رئیس جمهور فعلی اوکراین کند که بتواند مذاکرات صلح با روسیه را آغاز کند.»

مشاور سابق پنتاگون افزود: «این شخص (سرپرست جدیدی که غرب انتخاب می‌کند) بر سر میز مذاکره خواهد نشست و درباره پایان دادن به درگیری با روس‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.» 

او تاکید کرد: «در ایالات متحده تعداد افرادی که طرفدار پایان‌دادن به درگیری اوکراین هستند، روز به روز بیشتر می‌شود.»

*درماندگی‌های یک کمدین تاریخ‌مصرف‌گذشته!

زلنسکی که عرصه را بر خود تنگ می‌بیند سعی دارد تا برجسته‌سازی و تهدید قلمدادکردن ایران، تمرکز آمریکا و کشورهای اروپایی را به‌سمت کشورمان ببرد تا شاید دوباره حمایت‌های مالی و تسلیحاتی را جذب و همچنین سد راهی مقابل اجرای برنامه غرب برای برکناری‌اش باشد و بدین‌ترتیب شانس خود را برای ایستادگی مقابل روسیه آزمایش کند.

اما این تصوری است باطل که ریشه در خامی و ناپختگی سیاسی او دارد چون آنچه که برای اروپا و آمریکا مهم است، تامین منافعشان است و اگر منافعشان وجه‌المصالحه قراردادن اوکراین برای حل نزاع با روسیه باشد، بدین‌کار مبادرت می‌ورزند و تلاش‌های زلنسکی تاثیری در تصمیم‌گیری‌های رهبران غربی نخواهد داشت. بنابراین این‌گونه اقدامات و فضاسازی‌های بی‌مبنای زلنسکی که از درماندگی او حکایت می‌کند، روشی است که پشت آن منفعت‌طلبی‌های شخصی رئیس‌جمهور اوکراین نهفته است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

سعید۳۳۰۴۱۵۷۱۸:۳۸:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۵
خب حالا اساتید علوم مختلف و صاحب نظران گرامی بفرمایید یکم اعلام نظر بفرمایید یکم دلمون شادشه
ناشناس۳۳۰۵۲۳۳۱۱:۴۶:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
موافقان نظریه «فلسطین به ما چه ربطی داره» این روزها چقدر فعال شدن!!
ناشناس۳۳۰۵۵۷۱۱۵:۵۱:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
یه کمدین تاریخ مصرف گذشته داره از کشورش در مقابل روسیه متجاوز دفاع میکنه. آیا این اقدام برای شما سنگینه !!!
ناشناس۳۳۰۴۱۵۸۱۸:۳۸:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۵
چون به هر قیمتی جلوی روسیه ایستادگی کرد، تاریخ مصرف گذشته هست؟ یا چون شهر کیف رو پس گرفت؟ دلتون از کجا پره؟ با متجاوز همراهید؟
ناشناس۳۳۰۴۹۱۷۰۸:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
به جنگ ایران و عراق که می رسید می گویید چرا همان اوایل صلح نکردیم در حالیکه صدها کیلومتر مربع از خاک ایران دست عراق بود و حالا برعکس می گویید . با کامنتهای مختلف هم که به نظر خودتان مثبت می دهید .
ناشناس۳۳۰۵۰۷۱۱۰:۰۳:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۶
حداقل اندکی مطالعه داشته باشید قبل از اظهار نظر. صدام پس از فتح خرمشهر حاضر شد به مرزهای 1975 برگرده و تمامی 8 قطعنامه سازمان ملل رو هم پذیرفت. اما ایران 7 قطعنامه رو رد کرد و هشتمین قطعنامه که هیچ فرقی با قبلی ها نداشت رو بعد از 7 سال و کشته شدن 200 هزار نفر قبول کرد
ناشناس۳۳۰۵۰۹۲۱۰:۱۶:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
آنکس که ندان که نداند که ناند در جهل مرکب تا ابدیت بماند. اینها کسانی هستند که از روز باشد و امریکا بگوید روز است قبول نمی کنند. اما پوتین هرچه بگوید باز ماست مالی می کنند
ناشناس۳۳۰۵۰۹۶۱۰:۱۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
حجت الاسلام هاشمی چرا بعد از فتح خرمشهر با پایان جنگ مخالف بود؟!
ناشناس۳۳۰۵۱۷۷۱۱:۲۵:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
اشتباه کرد عزیزم هر آدمی میتونه اشتباه کنه (ما مثل شما فکر نمیکنیم که چشم و گوش بسته دنبال توجیه کردن هر کاری باشیم)
ناشناس۳۳۰۵۱۵۱۱۱:۰۵:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۶
عزیزم قرارداد بستن با عمل کردن فرق داره. سوریه در جنگ با اسرائیل همین اشتباه رو کرد و قبل از گرفتن تمام سرزمینش با اسرائیل صلح کرد و قسمتی از سرزمین خود را از دست داد. در مورد صدام هم چه اطمینانی به او بود که طبق قرارداد عمل کند؟ کشورهای قدرتمند هم که حامی او بودن
ناشناس۳۳۰۵۲۳۸۱۱:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۶
شما اطلاعات خود رابک بیشتر کن سرزمین که آزاد می شود می روند قبول قطعنامه می کنند که باج ندهند نه اینکه سرزمین اشغال شده را قبول قطعنامه کنند و برای امتیاز دادن به طرف مقابل
احسان۳۳۰۴۹۸۲۰۹:۰۰:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
شهر کیف رو گرفت؟
ناشناس۳۳۰۵۱۷۲۱۱:۲۲:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۶
این بیچاره عرضه هیچ کاری نداره، همین حرفها را هم امریکاییها بهش یاد میدهند که بگوید تا شاید سلاح به او بدهند یعنی نهایت ذلت و بدبختی هم برای خودش هم برای مردمش آورد
ناشناس۳۳۰۵۰۱۹۰۹:۲۵:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۶
نه خیر داداش چون فکر میکرد با پیوستن به ناتو همچی تمومه و گل و بلبل میشه کشورش . به جای نگهداشتن در حالت حائلی بین این دو قدرت یعنی ناتو و روسیه به این گرداب بی پایان جنگ بلوک های قدرت افتاد. وقتی ایران در حال عقب راندن روسیه با حمایت انگلستان بود در زمان عباس میرزا توافق پشت پرده انگلیس و روسیه منجر به شکست ایران و توافق نامه ای دیگر شد بدتر از قبل . قدرت باید درون زا باشد نه با تکیه بر دیگران
ناشناس۳۳۰۵۰۲۹۰۹:۳۲:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۶
بازنده اصلی جنگ اوکراین مردم اروپا هستند زیرا به گزارش اکونومیست در زمستان سخت سال گذشته در اثر سرما 68000 نفر اروپایی فوت کردند.
ناشناس۳۳۰۵۰۶۴۰۹:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۶
شهر کیف رو پس گرفت ! اما شهرهای دونستک و لوهانسک و کریمه را تحویل داد.
نعیم۳۳۰۴۱۶۱۱۸:۴۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۵
مگر کمدین بودن جرم و گناه است
ناشناس۳۳۰۴۴۸۲۲۲:۴۲:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۵
وقتی یک دلقک رئیس جمهور شود کشور با تهدید امنیتی و جنگ مواجه می شود زیرا از سیاست چیزی نمیداند.
ناشناس۳۳۰۴۷۱۵۰۱:۲۴:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۶
جرم نیست ولی کاش هر کسی به تخصص خودش بپردازه که اینهمه آدم به دردسر نیوفتن!
ناشناس۳۳۰۴۹۳۸۰۸:۳۵:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۶
مثل مملکت ما که همه در تمام پست هایی که اشغال کرده اند متخصص بوده اند ؟ یه نگاه به اوضاع مملکت بکن ؟؟ فقط ارزش پول ملی و اعتبار پاسپورت ایرانی را نگاه کن !
ناشناس۳۳۰۵۰۷۰۱۰:۰۲:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۶
ارزش پول ملی ما در دولت قبل به یک دهم تقلیل یافت و رتبه پاسپورت ایرانی 15 پله سقوط کرد انتخاب مردم در سالهای 92 و 96 هوشمندانه نبود.
ناشناس۳۳۰۴۹۹۷۰۹:۱۸:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
تو بقیه کشور ها هم افراد مطابق تخصصشون مسئولیت می گیرن؟ مثلا بدون تحصیلات دانشگاهی ممکنه تو کشوری کسی رئیس جمهور یا وزیر و یا نماینده مجلس بشه؟
ناشناس۳۳۰۵۱۵۹۱۱:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
بله چندین نمونه هست
ناشناس۳۳۰۵۳۸۴۱۳:۲۳:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
اگه منظورت آقای رئیسی هست که تحصیلات حوزوی، توسط وزارت علوم معادل سازی می شود مگر اینکه وزارت علوم را قبول نداشته باشی
ناشناس۳۳۰۴۹۳۲۰۸:۳۱:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
شما نمی تونی برای مردم اکراین تصمیم بگیرید ! مردم آمریکا نیز یک بازیگر سینما بنام رونالد ریگان را رییس جمهور کردند . همان کسی که ابرقدرت شوروی را به زانو درآورد و به موزه فرستاد !
ناشناس۳۳۰۵۰۷۲۱۰:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۶
امریکا نباید برای مردم اوکراین تصمیم بگیرد امریکایی ها زلنسکی را رئیس جمهور کردند و جنگ و خون ریزی در اوکراین بوجود اوردند.
ناشناس۳۳۰۴۹۷۰۰۸:۵۳:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۶
مسئله این آدم سوابق شغلی نیست بلکه سرسپردگی به بیگانگان است بدرستی تاریخ پر ازعبرت ،این آدم خیلی شباهت به پادشاهان قاجاروپهلوی و....دارد . نتیجه عملکردش نابودی کشور ،بدرستی کشور مقتدر میشود که نه سرسپرده غرب باشد نه شرق.
ناشناس۳۳۰۵۲۵۳۱۱:۵۴:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۶
الان کشور کویت یا سنگاپور به هیچ جا وابسته نباشند بجز مردم خودشون ؟!!
ناشناس۳۳۰۴۹۹۴۰۹:۱۷:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۶
تو همه کشور ها اینطوره یا فقط کشورهایی که شما تعیین می کنید؟
ناشناس۳۳۰۵۱۲۱۱۰:۳۷:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
مردم هر کشوری انتخاب غلط داشته باشند تاوان پس خواهند داد خود کرده را تدبیر نیست !
ناشناس۳۳۰۵۰۰۵۰۹:۲۱:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۶
اتفاقاً همینکه با خانواده اش تو کشورش باقی مونده نشونه اینه که خیلی مرده. مثل بقیه رهبران نیست که با خانواده تو هتل های لاکچری قطر زندگی کنند و مردم زیر بمباران رو به مقاومت تشویق کنند.
ناشناس۳۳۰۵۰۹۰۱۰:۱۵:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۶
اوکراین وسعت زیادی دارد اما باریکه غزه فقط 40 کیلومتر است رهبران حماس چرا باید تو باریکه غزه بمانند تا مورد ترور واقع شوند و مقاومت شکست بخورد.
ناشناس۳۳۰۵۱۰۴۱۰:۲۱:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۶
در فلسطین جنایات جنگی صورت گرفت مردم دنیا جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کردند اما هیچ کس در دنیا در مورد جنگ اوکراین موضع گیری نکرد زیرا در اوکراین جنایات جنگی صورت نگرفت.
ناشناس۳۳۰۵۱۶۸۱۱:۲۰:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۶
اوکراین از طرف همه قدرت‌های غربی حمایت اطلاعاتی و تسلیهاتی می‌شود و روسیه هم چون مردم اوکراین را هم وطن و هم نژاد خود می‌داند کشتار وسیع راه نیانداخته پس در این شرایط در کشور ماندن هنر نیست اما در غزه با اینکه بر عکس اوکراین، همه قدرتها از متجاوز و جنایتکار حمایت می‌کنند، و با اینکه صهیونیستها مانند یک جانی دیوانه کشتار گسترده به راه انداختند و با اینکه اصلا فلسطینی‌ها را انسان نمی‌دانند، اما سران حماس در غزه هستند و تعدادی از آن‌ها شهید شدند و برخی خانواده‌های آن‌ها شهید شدند از جمله نوه اسماعیل هنیه و فرزندش. این مقاومت هنر است و مردانگی می‌خواهد
ناشناس۳۳۰۵۰۱۴۰۹:۲۴:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۶
کنار مردمش مردانه در برابر متجاوز ایستاده.. شما با هر کسی که محبوب مردمانش باشد مشکل دارید.
ناشناس۳۳۰۵۰۹۱۱۰:۱۶:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی توی هتل های لاکچری لهستان است در کنار مردمش نیست.
ناشناس۳۳۰۴۲۱۱۱۹:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۵
کشوری که برای غرب غش کرد و زیر توافقات با روسیه زد این چنین می شود
ناشناس۳۳۰۴۲۹۳۲۰:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۵
این دلقک رو انداختن جلو که روسیه رو درگیر کنن ، نمیدونستن توی غزه جنگ میشه و دیگه کسی به اینا محل نمیذاره
ناشناس۳۳۰۴۴۰۷۲۱:۵۶:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۵
زلنسکی عروسک خیمه شب بازی غرب بود تاریخ مصرفش تمام شده و به زودی برکنار خواهد شد.
محمد۳۳۰۵۴۵۱۱۴:۲۵:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
معلوم نیست اینایی که منفی دادن با خودشون چی فکر می کنند؟ شاید هم اصلا فکر نمی کنند؟ کارشناسان غربی میگن کار زلنسکی تمومه. البته شاید بتونید با منفی دادن زلنسکی رو نجات بدید.
ناشناس۳۳۰۴۴۶۷۲۲:۳۰:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۵
زلنسکی دلقک کشورش را محل تاخت و تاز شرق و غرب قرار داد و زیر ساختهای اوکراین را نابود و مردم این کشور را بیچاره و اواره کرد حالا میگه تقصیر ایران است !!!
ناشناس۳۳۰۶۳۵۳۱۱:۲۱:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۷
یعنی ول میکرد روسبه جون تون کشورشو اشغال میکرد میشد ادم خوبه؟ برای دفاع از خاک کشور فرقی نداره کی باشی کمدین یا کارگر
ناشناس۳۳۰۴۴۷۳۲۲:۳۳:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۵
کشوری که برای روسیه غش کرد و زیر توافقات با غرب زد هم این چنین می شود
ناشناس۳۳۰۴۹۹۶۰۹:۱۸:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
جعل وارونه هم که می کنید
ناشناس۳۳۰۵۰۵۰۰۹:۴۴:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۶
ما زیر توافق زدیم یا غربی ها؟ آمریکا از برجام خارج شد و غربی ها هم به تعهداتشون عمل نکردن. شما مثل اینکه اطلاعات نادرست بهت میرسه
ناشناس۳۳۰۵۱۲۵۱۰:۴۰:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۶
حماس فهمید امریکا و اسرائیل قابل اعتماد نیستن اما ظریف نه.
ناشناس۳۳۰۵۳۰۳۱۲:۲۱:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۶
شما بغل کی غش کردید.همه کشورهای کمونیست و بی خدا و بیچاره..
ناشناس۳۳۰۴۲۳۵۱۹:۴۳:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۵
این دلقک و خائن بالفطره مردم و مملکتش رو بخاطر جانیان ناتو ویران کرد الآن زنها و دخترهای اوکراینی در آمریکا و اروپا به فحشا کشونده شدن مردهاشون هم به بدبختی و آوراگی و خیانت مشغولن یه عده خائن داخلی هم ایران رو داشتن به این روز مینداختن برخی خجالت نمیکشن مردم و مقاومت شریف و غیرتمند غزه رو با این وطنفروش خائن مقایسه میکنن
ناشناس۳۳۰۴۲۳۶۱۹:۴۳:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۵
حداقل اینه که تو کشور خودش و در کنار مردمش ایستاده و از خارج از کشورش دستور حمله نمیده.
ناشناس۳۳۰۴۶۹۸۰۱:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۶
اعتیاد نمیذاره حرکت کنه وقتی هم جایی ظاهر میشه تابلو میشه
ناشناس۳۳۰۵۰۰۱۰۹:۲۰:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی تو اوکراین نیست حدود یکساله که به لهستان فرار کرده است.
ناشناس۳۳۰۵۰۰۳۰۹:۲۰:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۶
چون دستور دادند آنجا باشد و حتی معلوم نیست کجا باشد دوم هم کسی با او کاری ندارد
ناشناس۳۳۰۴۲۴۸۱۹:۵۶:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۵
اقای سامان مهراد دنبال چی میگردی؟این بابا رو مردمش انتخاب کردن که رییس جمهور شد.نکنه انتظار داشتی که رفقای روس یکی رو انتخاب میکردند.
ناشناس۳۳۰۴۷۲۱۰۱:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۶
شاید هم بشه گفت این بابا رو برای مردمش انتخاب کردن حالا هم تصمیم گرفتن این بابا رو از مردمش بگیرن!
فردوس۳۳۰۴۸۴۴۰۷:۰۵:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۶
چه سرنوشت تلخی که مردم هیچ نقشی ندارند
ناشناس۳۳۰۴۹۹۹۰۹:۱۹:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۶
کودتای مخملی هم کشک؟
ناشناس۳۳۰۵۰۰۶۰۹:۲۱:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی با کودتای مخملی غرب بر سرکار اومد انتخاب مردم نبود.
ناشناس۳۳۰۴۲۷۵۲۰:۳۲:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۵
اگر رضایت به تجزیه کشورش میداد آدم خوبی میشد؟
ناشناس۳۳۰۴۴۸۶۲۲:۴۴:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۵
در پایان این جنگ بخشی از خاک اوکراین ضمیمه خاک روسیه خواهد شد اوکراین اگر در توافق با غرب سلاح های اتمی خود را نابود نمی کرد دچار جنگ نمی شد.
ناشناس۳۳۰۴۵۵۶۲۳:۳۴:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۵
فعلا که سی درصد خاکش به باد رفته ، بقیه هم ویرونه شده
ناشناس۳۳۰۴۲۸۸۲۰:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۵
ما خود ندانستیم از قول غربی ها این ایران است که روسیه را تسلیح ميکند؟ یاروسیه است که ایران را تسلیح می کند؟ واقعا سیاست بازان غرب براي نجات خودشان از هر ابزاری استفاده می کنند
درماندگی۳۳۰۴۳۱۱۲۰:۵۰:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۵
الان دقیقا کدام کشور درمانده هست کشوری که قرار بود هفت روزه اوکراین رو بگیره و شده دو سال و هنوز نتونسته یا کشوری که قرار بود 7 روزه اشغال بشه اما دو ساله داره مقاومت میکنه !!!!!
مصطفی۳۳۰۴۵۴۹۲۳:۲۵:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۵
یکم سواد رسانه ایت رو ببر بالا
ناشناس۳۳۰۴۵۵۷۲۳:۳۵:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۵
اگه امریکا و اروپا کمک نمیکردن که اوکراین یک هفته هم دووم نمیاورد
ناشناس۳۳۰۵۰۷۶۱۰:۰۷:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۶
حداقل کمی سواد نظامی داشته باشید و بدونید متحدین هم جزو فاکتور های قدرت نظامی کشور ها محسوب می شن
ناشناس۳۳۰۵۰۱۳۰۹:۲۳:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۶
اوکراین با حمایت های مالی و تسلیحاتی تمام قد امریکا و غرب نتوانست روسیه را شکست بدهد و این به معنای افول قدرت نظامی ناتو هست.
ناشناس۳۳۰۴۳۸۱۲۱:۳۷:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۵
چرا برخی موافق اشغال کشور اوکراین توسط روسیه هستید ؟؟
ناشناس۳۳۰۴۴۷۹۲۲:۴۰:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۵
جنگ روسیه و اوکراین به ما مربوط نیست ما باید بفکر منافع ملی خودمان باشیم.
ناشناس۳۳۰۴۵۰۳۲۲:۵۶:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۵
خدا نکند که از جنگ و تجاوز طرفداری کنم ولی اوکراین در یک اقدام یک دهه ای هرچه توانست در عصبانیت روسیه تلاش کرد از کشتار روس تبارها گرفته تا باز کردن پای ناتو به نزدیکی مرزهای استراتژیک روسیه
ناشناس۳۳۰۴۶۶۵۰۰:۳۹:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۶
بخاطر منافع
ناشناس۳۳۰۴۴۱۰۲۱:۵۷:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۵
پوتین کشتار کودکان مظلوم غزه را محکوم کرد زلنسکی چرا کشتار کودکان معصوم غزه را محکوم نمی کند ؟!
ناشناس۳۳۰۴۵۵۹۲۳:۳۵:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۵
چون نوکر اسرائیله
ناشناس۳۳۰۴۴۴۴۲۲:۱۵:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۵
یعنی وقتی صدام به ماوحمله کرد باید درک کنیم دنیا حق داشته با متجاوز به خوبی رفتار کنه.پونین متجاوز ه و شما چطور از او حمایت می کنید.
ناشناس۳۳۰۴۵۶۰۲۳:۳۶:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۵
صدام به پشتیبانی همه دنیا به ما حمله کرد ، جنگ روسیه و اوکراین در واقع جنگ بلوک شرق و غربه و اصلا قابل مقایسه با جنگ ایران و عراق نیست
ناشناس۳۳۰۴۵۱۰۲۳:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۵
همه ش نظرات در راستای خودتونو منتشر میکنین ؟!
ناشناس۳۳۰۴۶۰۷۰۰:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
همین دلقک که نرفته تو پستو های کشور های دیگه قایم بشه
ناشناس۳۳۰۵۰۱۸۰۹:۲۵:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۶
این دلقک به لهستان فرار کرده و توی اوکراین نیست.
ناشناس۳۳۰۴۶۲۲۰۰:۰۹:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
منفعت طلبی و دروغگویی و مردم را هالو فرض کردن اصلا کار خوبی نیست هرکی می خواد باشه
ناشناس۳۳۰۵۰۲۶۰۹:۲۸:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی اروپایی ها رو هالو فرض کرده و قصد داره با این حرفهای ضد ایرانی مقامات اروپا را فریب بده و کمک های بیشتری را جذب بکند تا بتواند به حیات سیاسی خودش و جنگ ادامه بدهد.
ناشناس۳۳۰۴۷۳۰۰۱:۴۰:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۶
کسی نمی‌گوید این فرد مقاومت نکرده .. بلکه حرف اساسی اینست چرا کشورش ب این باتلاق انداخت و سپس دلقک وار از همه کسانی ک شیرش کردند جلو برود ملتمسانه تقاضای کمک کرد و ب هر دری زد تا کشوری خود در باتلاق فرو کرد مثلا نجات دهد .. حرف خاصی نیست حرف حقی است ک چطور همه میهن دوستان اکراین را نابود کرد.. بحث وطن و دفاع از وطن مسئله دیگریست و درباره شخصی ک اینگونه رفتار کرد بیشتر شبیه دست و پا زدن در همان باتلاقی است ک اکراین ها را با حمایت همین ها ک مشغول توافق برای حذفش هستند انداخته..
ناشناس۳۳۰۴۸۶۴۰۷:۳۴:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
بنظرت بعد از اشغال کریمه باید چکار میکرد؟
ناشناس۳۳۰۵۰۷۸۱۰:۰۷:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
کریمه با رفراندوم از اوکراین جدا شد.
ناشناس۳۳۰۴۷۵۲۰۲:۳۱:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
زلسنکی بعد از ریاست جمهوریش نقش حاجی فیروز را بهش بدیم و با دلقک بازیهایش مردم را بخنداند
علی۳۳۰۴۷۶۶۰۳:۲۰:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۶
بخداوندی خدا تجاوز امریکا به ویتنام و هر نقطه از کره زمین محکوم هست تجاوز رژیم صهیونیستی همینطور ولی شما در تجاوز روسیه سکوت که هیچ جهت گیری کردید .
ارتا۳۳۰۴۷۶۷۰۳:۲۸:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۶
این جنگ ناشی از ذهنیت پوتین هست،روسیه یا همون شوروی سابق باید دوباره برگرده با همون مرزهای قبل .شوروی پس از انقلاب 1917و سقوط تزارها از اوکراین شروع شد .پوتین اوکراین رو جز لاینفک روسیه میدونه فرقی هم نداشت که زلنسکی باشه یا کسی دیگه تا قبل از انقلاب اوکراین تمام روسای جمهور دست نشانده روسیه بودن .البته نباید از حضور ناتو در مرزهای روسیه هم غافل شد ،ی دلیل و بهانه خوب برای پوتین شما بلاروس و چچن و مابقی جمهوریهای دیگه که از شوروی جدا شدن در طول زمامداری پوتین همه دست به سینه هستن و گوش به فرمان پوتین جز اوکراین
ناشناس۳۳۰۴۸۸۳۰۷:۵۶:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
البته زلنسکی نرفته در یک کشور دیگر در هتل مجلل و دوستانش زیر زمین و مردم اش را هم جلوی تیر و نفنگ دشمن بگذارد. تا همین جا که جلوی روس ها ایستاده اند خیلی شرف دارند.
ناشناس۳۳۰۵۰۸۲۱۰:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی به لهستان فرار کرده و مردم کشورش را زیر بمب و موشک رها کرده است.
ناشناس۳۳۰۴۸۸۸۰۷:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۶
اگر دلقک هم باشد که نيست ، باغيرت ترين دلقک دنياست که در برابر يک ابر قدرت متجاوز دوام آورده است .
ناشناس۳۳۰۴۸۹۷۰۸:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۶
اتفاقا همین به قول شما دلقک از ابتدای جنگ در برابر پوتین جنایتکار در کنار مردمش با رشادت ایستاده است و بدین جهت بسیار قابل احترام می باشد.
کریم مراد۳۳۰۴۹۲۶۰۸:۲۷:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
کشورهای کوچک همیشه نوکر ابر قدرت هاهستند، زلنسکی بازیگر تئاتر فریب خورد. آمریکا میخواست قدرت روسیه را امتحان کند دید که نمیشه هم سلاحش رفت هم پولش
ناشناس۳۳۰۴۹۶۱۰۸:۴۹:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی به دامان ناتو غلتید وسرزمین آباد وپر غله ومردمان زیبای کشورشو به باد فنا داد، چندصدهزار جوان کشته شدندو ویرانه ایی برجای گذاشت ،اون هموطنی که میگه روسیه زود پیروز نشده ،روسیه داره با ناتو وتمام ارتش غرب وآمریکا میجنگه ،اوکراین فقط یک بهانه برای غرب وکشور پوششی بود بدبخت ،دلقک هم برازنده اش هست نه از جهت هنرمندی ،چون با دارنده دومین ارتش بزرگ دنیا میجنگه .
ناشناس۳۳۰۵۰۳۲۰۹:۳۳:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی به یک اسطوره تبدیل شد به معنی واقعی کلمه نشان داد که روسیه طبل توخالیست.
ناشناس۳۳۰۵۰۸۴۱۰:۱۱:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
امریکا و غرب در مدت 2 سال نتوانستن روسیه را در جنگ اوکراین شکست بدهند این یعنی امریکا و ناتو طبل توخالی هستن.
ناشناس۳۳۰۵۰۵۸۰۹:۵۰:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی منتخب مردم و قهرمانی است که کشور کوچکش را در مقاومت در برابر اشغال روسیه بزرگ همراهی میکند. این پوتین مفلوک است که ارتش وامانده اش در گل مانده و دومین لشکر دنیا بدلیل فساد دیکتاتور، جز هارت و پورت هیچ نداشت
ناشناس۳۳۰۵۰۸۷۱۰:۱۲:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی با کودتا سرکار اومد منتخب مردم اوکراین نبود.
علی۳۳۰۵۰۷۵۱۰:۰۶:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۶
مردم اوکراین بزرگترین تجربه تاریخی خود را در انتخاب یک دلقک سینما که باعث از دست دادن بخش های زیادی از خاک این کشور و نابودی زیرساختها آن و از دست دادن دهها هزار جوان و زخمی ومعلول شدن چندین برابر این تلفات در اوکراین شده را نباید هرگز فراموش کنند ضمن اینکه هرگز نباید بازیچه غربیهای سیری ناپذیر قرار بگیرند تا به نیابت از آنها با یک کشور دیگر بجنگند و تلفات و خسارت بدهند
ناشناس۳۳۰۵۱۱۵۱۰:۲۸:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
زلنسکی قبلا گفته بود من یک یهودی اسراییلی هستم ولی وطنم اوکراین است شما چه قضاوتی در مورد او می توانید داشته باشید؟
بهروز۳۳۰۵۳۰۲۱۲:۲۱:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۶
تراژدی غمگین یک دلقک
ناشناس۳۳۰۵۳۶۰۱۲:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۶
یه عکس و رزومه از نویسنده مطلب بگذارید اگر صداقت دارید.
ناشناس۳۳۰۵۳۷۲۱۳:۰۹:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۶
چرا زلنسکی را مسخره میکنید ، برید اون ابر قدرتی که 2 سال است دارد با این بابا که بقول شما دلقک است دارد میجنگد و نتونسته کاری بکنه و کم آورده را مسخره بکنید.
ناشناس۳۳۰۵۴۰۳۱۳:۴۰:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۶
چون غرب از یک صهیونیست ضد ایرانی بنام زلنسکی حمایت میکند غربگدا ها باید برای حمایتش سر و دست بشکنند به هر حال باید نوکری خودشان را ثابت کنند اینها یادشان رفته (یا از یادشان برده اند ) که همین زلنسکی خواستار حمله غرب و ناتو به ایران و کشتار ایرانیان است بدون اینکه سندی ارائه بدهد
ناشناس۳۳۰۶۳۵۰۱۱:۱۸:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۷
عده ای روس پرست سعی می کنند از طریق رسانه ها برای خودشان حداقلی از مشروعیت ایجاد کنند. مثلا زلنسکی که اسطوره پوتین را شکست او را در جهان تحقیر نموده و کمدین ورشکسته می خوانند.
احمد۳۳۰۷۲۵۱۰۳:۰۱:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۸
این بقول شما درمانده کاری کرده که رابطه جهان غرب و روسیه هیچوقت عادی نخواهد شد یا حداقل کسی جرات انجام انرا نخواهد داشت روسیه سالها درگیر و زمینگیر میشود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین