درخواست دوباره گوترش برای آتش‌بس: از حمله به بیمارستان غزه وحشت کردم

  4020813043 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار درباره حملات به کادر درمانی در غزه گفت که از حمله به بیمارستان الشفا وحشت‌‌زده شده و درخواست خودرا برای آتش بس تکرار می‌کند

درخواست دوباره گوترش برای آتش‌بس: از حمله به بیمارستان غزه وحشت کردم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا بیانیه صادر کرد و خواستار حفاظت از کادر درمانی و جان غیرنظامیان شد.

شامگاه جمعه (دیشب) بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دروازه بیمارستان الشفاء را بمباران کردند که در نتیجه آن ۱۵ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. 

مدیر بیمارستان الشفاء اعلام کرد که تیم‌های پزشکی و امدادگران در میان شهدا هستند. به گفته او، برخی از زخمی‌های این بیمارستان به دلیل کمبود امکانات و خدمات به شهادت رسیدند. همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سه بیمارستان الشفاء، القدس و اندونزی در غزه را بمباران کرد.

به گزارش وبگاه اینترنتی سازمان ملل، گوترش اعلام کرد: «من از حمله گزارش شده در غزه به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان الشفا وحشت کردم. تصاویر اجساد پراکنده در خیابان بیرون بیمارستان دلخراش است».

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: «من حملات تروریستی انجام شده در اسرائیل توسط حماس و کشتار، معلولیت و ربوده شدن زنان و کودکان را فراموش نمی‌کنم. همه گروگان‌هایی که در غزه نگهداری می‌شوند باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند».

وی اعلام کرد: «اکنون، نزدیک به یک ماه است که غیرنظامیان غزه، از جمله کودکان و زنان محاصره شده‌اند، از کمک محروم شده‌اند، کشته شده‌اند و با بمباران از خانه‌های خود بیرون شده‌اند. این‌ها باید متوقف شود».

گوترش اضافه کرد: «وضعیت انسانی در غزه وحشتناک است. غذا، آب و دارو به اندازه کافی برای رفع نیازهای مردم وارد نمی‌شود. سوخت بیمارستان‌ها و نیروگاه‌های آب در حال اتمام است. پناهگاه‌های آنروا تقریباً چهار برابر ظرفیت خود پر شده‌اند و در بمباران‌ها هدف قرار می‌گیرند. سردخانه‌ها پر شده است. مغازه‌ها خالی هستند وضعیت بهداشتی وخیم است. ما شاهد افزایش بیماری‌ها و بیماری‌های تنفسی به ویژه در بین کودکان هستیم. کل جمعیت آسیب دیده است. هیچ جا امن نیست».

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: «بار دیگر درخواست‌های قبلی خود را برای آتش بس بشردوستانه تکرار می‌کنم».

وی افزود: «قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید رعایت شود. غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله کادر پزشکی و دارایی‌های بشردوستانه باید محافظت شوند. غیرنظامیان نیز نباید به عنوان سپر انسانی استفاده شوند».

گوترش هشدار داد: «تدارکات و خدمات ضروری و دسترسی بلامانع بشردوستانه باید به طور ایمن به غزه و سراسر غزه در مقیاسی متناسب با این وضعیت دردناک اجازه داده شود».

دبیرکل سازمان ملل بیانیه خود را اینگونه پایان داد: «همه کسانی که دارای نفوذ هستند باید برای اطمینان از احترام به قوانین جنگ، پایان دادن به رنج و جلوگیری از سرریز درگیری که می‌تواند کل منطقه را فرا گیرد، از آن استفاده کنند».

پایان پیام/م

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۲۹۶۱۱۲:۱۶:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱۳
تو مگه کاری به جز وحشت و ناله هم بلدی ؟
ناشناس۳۲۸۳۰۱۵۱۳:۰۷:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۱۳
این اقا بااین وضعیت چرا استعفا نمیده؟!
ناشناس۳۲۸۳۵۶۱۰۰:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۱۴
هر روز که می گذرد مصادیق سخن جاودان امام" امریکا شیطان بزرگ است" بیشتر نمایان می شود. شاید در ایام نوجوانی و جوانیم به این سخن امام بعنوان یک شعار نگاه می کردم ولی بخصوص در این ایام و نسل کشی سفاکانه اسرائیل گرگ صفت و حمایت همه جانبه نظامی، مالی، سیاسی، رسانه ای،....امریکای شیطان صفت در مورد این سخن پر مفهوم امام که "امریکا شیطان بزرگ است"به مرحله " حق الیقین رسیده ام.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  20. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین