نقابی که از صورت اسراییل کنار رفت!

گروه جهان الف،   4020729129 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وقتی ملت فلسطین به صورت مسالمت آمیز نمی تواند حقوق خود را استیفا کند، راهی جز به دست گرفتن اسلحه برای آن و دفاع از حقوقش در برابر اشغالگران صهیونیست باقی نمی‌ماند. از این منظر، هر چه مقاومت و ملت فلسطین از نظر اقناعی وضعیت خوبی در برابر اشغالگری و رویه های نامشروع رژیم اسرائیل دارند(به ویژه از منظر افکار عمومی بین‌المللی)، صهیونیست ها با چالش های عدیده و بحران های جدی در این رابطه مواجه هستند.

نقابی که از صورت اسراییل کنار رفت!

به گزارش الف؛ این روزها و همزمان با تشدید جنایت های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین و به طور خاص نوار غزه، شاهد شکل گیری سیلی از اعتراضات و ابراز محکومیت های گسترده علیه این رژیم در عرصه بین المللی هستیم. جدای از کشورهای اسلامی و عربی و البته ملت های آزاده در اقصی نقاط جهان، پایتخت های اروپایی نظیر لندن، پاریس، آمستردام، برلین و همچنین شهرهای مختلف آمریکا نظیر واشینگتن دی سی، نیویورک، شیکاگو و حتی مردم استرالیا در قاره اقیانوسیه، همه و همه یک صدا مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زده و خواستار متوقف شدن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شده اند. 

در این میان، نکته قابل تامل اینکه بر اساس گزارش های مختلف، در مثلا کشورهای اروپایی، اغلب دولت های آن‌ها، محدودیت های عدیده ای را بر تظاهرات شهروندان خود در اعلام حمایت از مردم فلسطین وضع می کنند با این حال، حامیان رژیم صهیونیستی آزادانه دست به تجمع می زنند و با محدودیتی هم رو به رو نیستند. 

جالب اینکه حمایت از فلسطین در دانشگاه های مطرح آمریکایی نظیر دانشگاه هاروارد به قدری قابل توجه بوده که "ران دی سانتیس"، یکی از نامزدهای اصلی حزب جمهوریخواه جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، با اشاره به برگزاری تجمعات مختلف در دانشگاه های آمریکایی در حمایت از ملت فلسطین گفته است که این موضوع از یک مشکل ساختاری در دانشگاه های این کشور حکایت دارد و پلیس و نهادهای امنیتی آمریکا باید هر چه سریعتر با برگزاری یکچنین تجمعاتی برخورد و سازمان‌دهنگان آن ها را بازداشت کنند. 

وی تصریح کرده که برگزاری اعتراضات گسترده در همبستگی با ملت فلسطین، رویدادی بی سابقه در تاریخ آمریکا است که حتی در بحبوحه جنگ جهانی دوم نیز که ژاپن به آمریکا حمله کرد، این کشور(آمریکا) شاهد برگزاری یکچنین پدیده ای نبوده است. در این نقطه، یک سوال عمده و محوری مطرح می شود: علل و محرک های اصلی خروش مردم جهان در حمایت از ملت فلسطین چیست؟ 

به نظر می رسد جهت پاسخ به این پرسش بایستی ۲مولفه عمده و محوری را مد نظر داشت. 

آشکار شدن چهره بدون روتوشِ صهیونیست ها

رژیم صهیونیستی چندین دهه است که از یک الگوی تکراری در لاپوشانی جنایات خود علیه ملت فلسطین استفاده می کند. در این راستا، این رژیم به بهانه های واهی و با نقض گسترده حقوق بشرِ ملت فلسطین، هر گونه فشار سیستماتیک، شکنجه، ستم و نسل کشی را علیه فلسطینی ها و در قالب بهانه های مختلف تحمیل می کند و در نقطه مقابل، با بهره گیری از ظرفیت های گسترده رسانه ای خود و حمایت های قابل توجه جریان های سیاسی و رسانه ای غربی از خودش، اقدام به لاپوشانی آن ها و حتی طرح ادعاهای عجیب و غریب علیه ملت فلسطین و مقصر نشان دادن آن ها می کند. 

در این چهارچوب، صهیونیست ها سال هاست که سعی داشته اند تا تصویری تاریک و غیرانسانی و البته دروغین را از ملت و مقاومت فلسطین به افکار عمومی جهان ارائه کنند و راه را برای رویه های آپارتاید گونه خود علیه ملت فلسطین هموار سازند. با این حال، چالش جدی که اکنون آن ها خود را با آن موجه می بینند این است که توسعه فناوری های ارتباطی و رسانه ای(و البته قوی تر شدنِ قدرت رسانه ای جریان مقاومت) سبب شده تا روایت ها و واقعیت های حقیقی معادله فلسطین و آن جنبه هایی که صهیونیست ها مایل به افشای آن ها نزد افکار عمومی بین المللی نیستند، به سمع و نظر مردم جهان برسد و نفاق و دورویی صهیونیست ها و جریان های رسانه ای و سیاسی متحد آن ها، تا حدی زیادی آشکار شود. معادله‌ای که در کلیت خود موجب خروش مردم جهان در حمایت از ملت فلسطین و مظلومیت آن ها و اعتراض به رویه‌های نژادپرستی و آپارتایدی اشغالگرانِ صهیونیست شده است. 

مساله ای که در مدت اخیر به طور خاص نمودهای عینی خود را در قالب حمله وحشیانه و غیرانسانی صهیونیست‌ها به بیمارستان المعمدانی غزه  یا طرح ادعای دروغین مبنی بر سربریده شدنِ کودکان و نوزادان ساکن در اراضی اشغالی به دست رزمندگان مقاومت فلسطین(موضوعی که حتی خود صهیونیست ها هم آن را رد کردند و بر دروغ بودنِ آن صحه گذاشتند) نشان داده است. 

بن‌بست اقناعیِ غرب در مساله فلسطین

یکی دیگر از مولفه هایی که در نوع خود اعتراضات گسترده بین المللی علیه صهیونیست ها و اعلام همبستگی فراگیر مردم جهان با ملت فلسطین را سبب شده، بن بستِ عمیق اقناعی دولت های غربی در مواجهه با مساله فلسطین است. 

اکنون چه دولت ها و چه تئوریسین های غربی هیچ پاسخ قانع کننده ای را به افکار عمومی خود ندارند که توضیح دارند چرا ملت فلسطین پس از بیش از هفت دهه اشغال سرزمینشان، هنوز از کوچکترین امکانات یک زندگی ساده برخوردار نیستند و صهیونیست ها به راحتی آب، برق، و جریان واردات مواد غذایی و دارویِ آن ها را قطع و به صورت 24 ساعته محلِ زندگیشان را بمباران می کنند. 

جهان غرب عملا هیچ پاسخ برای این سوال ندارد که چرا رژیم اشغالگر قدس به هیچیک از تعهدات خود در قبال ملت فلسطین پایبند نبوده و برخلاف تمامی معاهدات و توافقات بین المللی، اقدام به توسعه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی خود در کرانه باختری و یا هتک حرمتِ مکرر مسجدالاقصی می کند؟ 

رویه هایی که در یک سال اخیر و با بازگشت نتانیاهو و جریان های تندرو و افراطی متحد به قدرت، سرعت و قدرت بیشتری نیز پیدا کرده اند. از این منظر، وقتی ملت فلسطین به صورت مسالمت آمیز نمی تواند حقوق خود را استیفا کند، راهی جز به دست گرفتن اسلحه برای آن و دفاع از حقوقش در برابر اشغالگران صهیونیست باقی نمی‌ماند. از این منظر، هر چه مقاومت و ملت فلسطین از نظر اقناعی وضعیت خوبی در برابر اشغالگری و رویه های نامشروع رژیم اسرائیل دارند(به ویژه از منظر افکار عمومی بین‌المللی)، صهیونیست ها با چالش های عدیده و بحران های جدی در این رابطه مواجه هستند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۸۱۲۱۰۰:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱
اسرائل که ذاتش از قبل عیان بود
ناشناس۳۲۶۸۱۵۱۰۱:۴۷:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۱
کشتن غیرنظامی ها محکوم هست
ناشناس۳۲۶۸۱۷۶۰۳:۱۷:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۱
آرزوی قلبی من دادن جان ناقابلم هست در راه آزادی مردم مظلوم فلسطین . ای کاش راهی بود میشد رفت. هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام.
ناشناس۳۲۶۸۵۰۷۱۲:۳۸:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۱
پیرو همین آرزو کاری کردید حال که فلسطینیان جا ندارند!!
ناشناس۳۲۶۸۲۱۳۰۷:۰۸:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۱
اسراييل هميشه عليه مردم فلسطين جنايت كرده ونقابي نداشته كه حالا كنار رفته باشد
ناشناس۳۲۶۸۲۴۰۰۷:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۱
حمله به جشنواره موسیقی و گروگانگیری اشتباه بود باعث مظلوم نمایی اسرائیل شد
ناشناس۳۲۶۸۳۳۶۰۹:۲۷:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۱
کجا سیر می کنی؟
ناشناس۳۲۶۸۴۳۲۱۱:۳۲:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۱
مصاحبه یکی از شرکت کنندگان که تو جشنواره یا کنسرت بوده تو فضای مجازی وایرال شده این شرکت کننده خانم میگه نیروهای امنیتی اسرائیل که می‌خواستند نیروهای حماس رو تو جاده حرکت میکردن بزنن. حماس اصلا سمت محل برگزاری کنسرت نرفته تو کانال تلگرام کاوش پلاس مصاحبه اش هست
ناشناس۳۲۶۸۴۳۵۱۱:۳۳:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۱
حمله به جشنواره مثل سربریدن نوزادن دروغ است. دوباره برو کاوش پلاس مصاحبه یکی از شرکت کنندگان کنسرت نگاه کن
ناشناس۳۲۶۸۴۶۷۱۲:۰۷:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۱
دروغ ها و مظلوم نمایی های اسرائیل و رسانه های وابسته شون ( بعضی هم فارسی زبان ) رو باور نکن -
ناشناس۳۲۶۸۶۶۸۱۴:۵۴:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۱
ما باور کنیم یا نکنیم مهم نیست مهم اینه که دنیا ادعای اسراییل رو باور کرده!
ناشناس۳۲۶۸۲۶۹۰۸:۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۱
حماس گفته است اگر اسرائیل آتش‌بس فوری اعلام کند، تعدادی از گروگان‌ها را آزاد می‌کند! و همین حالا دو گروگان آمریکایی را هم برای اثبات ادعایش آزاد کرد. دو‌هفته قبل همین موقع، آتش‌بس بود و بیش از ۵۰۰۰ انسان که اکنون جان‌شان را از دست داده‌اند، زنده بودند. صدها ساختمان بزرگ در غزه که اکنون ویران شده، سالم بودند و کودکان در آنها بازی می‌کردند و زندگی در آنها جریان داشت. شما که خواهان آتش‌بس هستید، فقط در برابر آزادی گروگان‌ها، یعنی خواهان این هستید که اوضاع برگردد به دو هفته قبل. اگر چنین است، چرا دو هفته قبل آتش‌بس را شکستید؟ چه چیزی در این دو هفته عاید شما شد که اکنون تصمیم به بازگشت به نقطه‌ای گرفته‌اید که دو هفته قبل بودید؟!
ناشناس۳۲۶۸۳۷۲۰۹:۵۷:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۱
اسرائیل باید فلسطین را ترک کند. ملت فلسطین به غیر این راضی نمی شود. اسرائیل اگر می خواهد بجنگد باید با رزمندگان بجنگد نه اینکه روی سر زن و بچه بمب بیندازد.
ناشناس۳۲۶۸۴۷۰۱۲:۰۸:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۱
با اشغالگر نباید صلح کرد
اینجا جایی برای خنده نیست۳۲۶۸۲۷۱۰۸:۲۲:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۱
خواهشا ایندفعه که خود دولت افراطی اسرائیل در حال نابود کردن اسرائیل هست شما هیچ کاری نکنید و دوباره طبق معمول گل به خودی نزنید تا اسرائیل با مظلوم نمایی از این مخمصه فرار نکنه!!!!!!!
ناشناس۳۲۶۸۲۹۲۰۸:۴۸:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۱
خودتون خیلی خیلی خوب میدونید در طول تاریخ بشریت ، این راهپیمایی ها و تجمعات نتوانسته چیزی رو تبدیل به قانون و راه زندگی کل مردم بکنه . مگر اینکه تجمعات سراسری بوده باشه مثل مثلاً انقلاب ایران و تجمعات برای رای زنان در آمریکا و رای سیاهپوستان . زیاد دلتون به این تجمعات کوچک نباشه . ببینید در همین کشورها دولتها حامی صد درصدی اسراییل هستند . اگه قرار بر این بود که با جمع شدن و شعار دادن مثلاً ۱۰۰ هزار نفر جنگ تموم بشه یا انقلاب بشه ، تا حالا نازیست و نژادپرستی سرلوحه نظام حکومتی دنیا بود ، وین و آمریکا و روسیه نابود شده بودن و ...... اینها جز خرج پول و شوآف چیزی نیست . به عمل کار برآید به سخنرانی و تجمع و شعار نیست .
ناشناس۳۲۶۸۴۷۶۱۲:۱۴:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۱
اشتباه نکن - این راه پیمایی ها در سراسر دنیا در طرفداری از فلسطین قوت قلبی است برای نیروهای مقاومت
ناشناس۳۲۶۸۷۴۷۱۵:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۱
قوت قلب به‌ چه درد مردمی می خوره وقتی که خونه و زندگی وعزیزاشون زیر بارون بمباران وحشیانه اسراییل نابود شده و معلوم هم نیست این آوارگی تا کی ادامه داره !! بله اگر اعتراضات منجر به پایان حمله ها و کشاندن اسراییل پای میز محاکمه و آزادشدن اراضی اشغال شده میشد یه حرفی اما این اعتراضات که افراد تجمع کننده هم اکثر قریب به اتفاق یا عربن یا فلسطینی های خارج نشین هیچ دردی رو دوا نمی کنه مخصوصا حالا که اسراییل هم قیافه مظلوم به خودش گرفته است.
ناشناس۳۲۶۸۳۳۸۰۹:۲۸:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۱
به نظرم بهترین حالت تشکیل دو دولت کاملا مستقل فلسطینی و اسرائیلی است تا بعد از ۷۰ سال خونریزی متوقف شود.عده ای در دو طرف آرزوی برتری کامل و حذف کامل طرف مقابل دارند و این تفکر منجر به خونریزی های بی پایان می شود.
ناشناس۳۲۶۸۳۷۵۱۰:۰۳:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۱
فلسطین و اسرائیل بارها قرارداد بسته اند اما فایده نداشته و اسرائیل باز قلمرو خود را گسترش داده، فلسطینیان را شهید و اسیر کرده
ناشناس۳۲۶۸۴۷۸۱۲:۱۷:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱
این پیشنهاد 2 کشور مستقل سیاست غربی هاست برای گول زدن فلسطینی ها - از خودتون بپرسید آیا صهیونیست ها اجازه میدن که فلسطینی ها به عنوان کشور مستقل ارتش خودشون رو داشته باشن ؟ هرگز
هموطن۳۲۶۸۵۳۸۱۳:۰۵:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۱
نظر شما مثل این است بیگانه ای خانه شما را تصرف کند بعد به شما بگوید حالا نصف خانه مال شما باشد ونصف دیگرش برای من که متعرض هستم
ناشناس۳۲۶۸۸۴۰۱۷:۳۸:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱
فقط چند سال قبل از اشغال فلسطین، روسیه هزاران کیلومتر مربع از خاک کشورمان را اشغال کرد. صدها برابر مساحت غزه ! ولی ما با روسیه در جنگ نیستیم. چون میخواهیم زندگی کنیم.کودکانی که الان کشته میشوند تقصیر ندارند که پدر بزرگ پدربزرگشان زمینی را از دست داده و یا اشغال کرده. اما متاسفانه صلح به ضرر سیاستمداران است
هموطن۳۲۶۹۲۰۱۰۸:۱۶:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲
تاریخ را همین حاکمان و مردمان در جنگ ها و عهد نامه ها می سازند مگر الان ایران مدعی شده که کشورهای واگذار شده در عهدنامه گلستان و ترکمنچای را پس بگیرد چون قبلا برای ایران بوده ؟!
ناشناس۳۲۶۸۵۳۲۱۳:۰۲:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۱
آنچه مسلم است پرده ای نبوده است که کنار رود. کدام کشور و دولتی معتقد است که اسرائیل صلح جوست؟ فراموش کرده اید که کل کشورهای دنیا به تجاوزات مکرر اسرائیل به سرزمین های فلسطینی در سازمان ملل رای دادند جز امریکا و در شورای امنیت هم همه کشورها محکوم کردند و امریکا وتو کرد. حتی خود امریکایی ها هم می دانند که اسرائیل زور می گوید حتی دمکرات ها هم در دوره بایدن و هم در زمان اوباما با نتالیاهو مشکل داشتند بدلیل تندروی.
ناشناس۳۲۶۸۶۴۴۱۴:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۱
چه فایده دارد انگار این فلسطینیها نباید زندگی کنند هیمنطوری دارند قتل عام میشوند و کسی حتی نمیتواند پرچم فلسطین را بلند کند
ناشناس۳۲۶۸۷۶۹۱۶:۳۲:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۱
دلتون را خوش کنید که نقاب اسراییل کنار رفت. همه دنیا می دانستند اسراییل چیست. فقط فلسطینی ها در حال کشته شدن و ما در حال برگزاری تجمع نمادین هستیم.
ناشناس۳۲۶۹۱۹۳۰۸:۰۹:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲
فلسطینی ها که راحت داشتند زندگی خود را می کردند و همه کشورها داشتن صلح بین انها را قوی می کردند
علیجانی۳۲۶۹۳۸۹۱۲:۰۲:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲
نقابی که از صورت اسراییل خیر بلکه از صورت غرب ریاکار کنار رفت!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین