چهاردهمین روز از جنایات اشغالگران؛ غزه همچنان زیر بمباران

  4020728051

تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه برای چهاردهمین روز متوالی ادامه دارد و تاکنون ۳۷۸۵ شهید و بیش از ۱۲۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است؛ در حالی که اکثر قربانیان کودکان و زنان هستند.

چهاردهمین روز از جنایات اشغالگران؛ غزه همچنان زیر بمباران
 

به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه، ۲۰ اکتبر در چهاردهمین روز از تجاوزات خود به غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داد؛ حملاتی که تاکنون منجر به شهادت ده‌ها نفر دیگر از فلسطینیان شده است. 

تداوم حملات رژیم صهیونیستی

طبق گزارش خبرنگار شبکه «الجزیره»، تداوم روند بمباران غزه، ۳۷۸۵ شهید فلسطینی و بیش از ۱۲۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است که اکثریت آن‌ها کودکان و زنان هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز اعلام کرد که شب گذشته ۱۰۰ هدف جدید در نوار غزه را بمباران کرده است و نظامیان آن به حملات هوایی علیه مردم غزه و همچنین دستگیری فلسطینیان در کرانه باختری ادامه می‌دهند.

دستگیری یکی از رهبران موسس جنبش حماس

براساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای شاباک «حسن یوسف» از بنیان‌گذاران حماس را در جریان یورش به کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.

نیروهای شاباک اذعان کرده‌اند که یوسف «به ظن فعالیت برای حماس» دستگیر شده است. او شخصیت سیاسی برجسته فلسطینی، سخنگوی رسمی حماس در کرانه باختری و دارای کرسی در شورای قانونگذاری فلسطین است.

شلیک موشک‌های القسام به سدیروت

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، گردان‌های «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش حماس امروز، جمعه طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که: شهرک اشغالی «سدیروت» با حمله‌ای موشکی هدف قرار دادیم.

به دنبال این بیانیه، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که به دلیل شلیک موج دیگری از موشک‌ها و راکت‌های مقاومت از نوار غزه، آژیرهای خطر در حداقل دو شهرک صهیونیست‌نشین فعال شده‌اند.

شهردار  شهرک اشغالی سدیروت هم ساعتی پیش اعلام کرد که دو موشک شلیک شده از نوار غزه به مواضعی از شهر اصابت کردند اما تلفات جانی نداشت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم بعد از این حمله موشکی مقاومت اذعان کرد: ما در دو جبهه تلاش می‌کنیم و ذخایرمان را به طور کامل برای این نبرد بسیج کرده‌ایم؛ شهر کریات شمونه نیز تخلیه شده و این به ارتش اجازه خواهد داد تا عملیات خود را علیه حزب الله لبنان گسترش دهد.

هلاکت یک نظامی صهیونیست در اردوگاه نورشمس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از درگیری ۲۷ ساعته با فلسطینیان در اردوگاه نور شمس در نزدیکی طولکرم واقع در شمال کرانه باختری، صبح امروز از این منطقه عقب نشینی کردند.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۱۳ فلسطینی در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به اردوگاه نور شمس خبر داد؛ یک نظامی اسرائیلی نیز در درگیری با نیروهای مقاومت این اردوگاه به هلاکت رسیده و تعدادی دیگر هم زخمی شدند.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت قرمانانه جوانان اردوگاه نور شمس در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و یورش اشغالگران به آن را می‌ستاییم و امروز همه را به بسیج عمومی دعوت می‌کنیم.

ویرانی شهر الزهرا در مرکز نوار غزه

رسانه‌های محلی فلسطینی با انتشار تصاویر زیر، میزان تخریب‌های ناشی از بمباران ۲۵ مجتمع مسکونی در شهر الزهرا در مرکز نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به تصویر کشیدند.

موج دستگیری‌ها در کرانه باختری

خبرگزاری فلسطین «وفا» گزارش داد نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه، ده‌ها فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند؛ نیروهای اشغالگر سحرگاه امروز ۳۲ نفر را فقط در استان الخلیل دستگیر کرده‌اند.

براساس این گزارش‌ها از کرانه باختری، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین ۱۲ شهروند فلسطینی دیگر را از اهالی بیت لحم و ۶ نفر از شهروندان نابلس را دستگیر کرده‌اند.

محدودیت‌های شدید اشغالگران در مسجدالاقصی

براساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، نیروهای پلیس رژیم اشغالگر محدودیت‌های شدیدی را در اطراف مسجد الاقصی اعمال کرده و با فلسطینیان موجود در آن‌جا درگیر شده‌اند.

خبرنگار الجزیره هم در این خصوص گزارش داد که پلیس اشغالگر حضور خود را در مجاورت مسجد الاقصی و شهر قدیمی در قدس اشغالی تقویت کرده و با اعمال محدودیت‌های شدید، مانع از ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی برای اقامه نماز جمعه می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین