تاس: روسیه از اظهارات اخیر پاشینیان ناراضی است

  4020613100 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش کرد که روسیه از اظهارات اخیر «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان ناراضی است.

تاس: روسیه از اظهارات اخیر پاشینیان ناراضی است

به گزارش فارس، خبرگزاری دولتی روسیه غروب دوشنبه به وقت تهران گزارش کرد که روسیه از اظهارات «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در مورد این کشور به شدت ناراضی است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» یک منبع دیپلماتیک روس که مایل به افشای نام خود نبود گفت که روسیه به شدت از این اظهارات ناراضی است و آن‌ها را غیر قابل قبول می‌داند.

پاشینیان در گفت‌و‌گو با نشریه ایتالیایی مدعی شد که روسیه در حال دور شدن از «قفقاز جنوبی» است. پاشینیان وابستگی امنیتی به یک کشور را اشتباه راهبردی خواند.

بر اساس این گزارش، روسیه با تلاش‌ها و پادرمیانی خود توانست به جنگ دوم قره باغ کوهستانی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خاتمه دهد و هم اینک نیز در مسیر رفع تنش بین این دو کشور  واقع در قفقاز جنوبی تلاش‌های مستمری دارد.

این منبع دیپلماتیک در ادامه اظهار داشت که روسیه به عنوان نزدیک‌ترین همسایه و دوست ارمنستان، قصد ترک این منطقه را ندارد و ارمنستان نیز نباید به ابزار غرب برای بیرون راندن روسیه تبدیل شود.

به گفته این مقام روس، کرملین روابط با ارمنستان را در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی نه به عنوان وابستگی یک کشور به کشور دیگر، بلکه به عنوان یک شراکت برابر و دوجانبه می‌بیند.

این منبع دیپلماتیک همچنین ادعاها مبنی بر بی‌تفاوتی روسیه به حمله جمهوری  آذربایجان به خاک جمهوری ارمنستان را بی‌اساس خواند.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارمنستان یکی از نزدیک‌ترین متحدان و شریک راهبردی در قفقاز جنوبی است. این بیانیه به مناسبت بیست و ششمین سالگرد امضای معاهده دوجانبه دوستی، همکاری و کمک متقابل بین مسکو و ایروان منتشر شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «در چنین روزی در سال ۱۹۹۷، معاهده دوستی، همکاری و کمک متقابل بین روسیه و ارمنستان به امضا رسید.این سند آغاز مرحله مدرن روابط بین دولتی بود. ارمنستان و روسیه توافق کردند که دوستی و همکاری چندجانبه را تقویت کنند. برای تامین امنیت هم در قفقاز جنوبی و هم در سراسر جهان با یکدیگر همکاری کنند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۲۲۹۶۲۳:۳۹:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
رییس جمهور ارمنستان کاملاً صحیح گفته.. بهر حال اونها با روسیه از یک تن و بدن یعنی همون شوروی سابق هستند و بهتر یکدیگر را میشناسند.. روسیه سر منافع خودش با برادر هم خون و هم کشوری خودش رحم نمیکنه ....
ناشناس۳۲۱۲۲۹۷۲۳:۴۰:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۳
كلا حاكميت روس ها افراد نامردي هستند و اين موضوع به ارمنستان ثابت شده همه باید عبرت بگيريم
ناشناس۳۲۱۲۴۵۴۰۸:۵۷:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
همان طور که اروپای شرقی بعد از فروپاشی شوروی به بلوک غرب پیوستند حال منتظر بمانید و مشاهده کنید که کشورهای استقلال یافته شوروی یکی یکی به اردوگاه غرب خواهند پیوست دلیلش هم کاملا مشخص است. آیا کشورهایی مثل رومانی مجارستان بلغارستان یوگوسلاوی و ... در زمانی که بلوک شرق بودند مردمش زندگی خوب داشتند یا الان
ناشناس۳۲۱۲۶۰۷۱۱:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
پاشینیان و ارمنی ها بهتر است واقع بین باشند اگر سال 1991، بذل و بخشش روسیه و انتقال یگان های نظامی میراث شوروی از جمهوری آذربایجان به ارمنستان نبود و آن پیمان دفاعی مشترک نبود که ارمنی ها ا30 سال اراضی جمهوری آذربایجان را تصرف نمی کردند. اساسا روس ها این کشور را روی شهرهای مسلمان نشین ساختند لذا بهتره از در دوستی با همسایه ها وارد شد و زیاده خواهی را ول کرد. عواقب سنگین دارد
ناشناس۳۲۱۲۶۷۵۱۲:۰۱:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
قره باغ آذربایجان است.
ناشناس۳۲۱۳۲۵۱۱۷:۱۶:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ایران در حساس ترین منطقه ژئوپلیتیک است... امید می‌رود وزارت خارجه و نیروهای مسلح با اجرای فرمان رهبری مبنی لحاظ نمودن منافع ملی و جلوگیری از تغییر مرزها و حضپر بیگانگان در این منطقه، ثبات و اقتدار را در منطقه اجرایی نموده و نقشه صهیونیستی را نقش بر آب نمایند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. من عجله ندارم!

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین