نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم احساس می‌کنند عدالت درباره مسئولین متخلف اجرا نمی‌شود/ قیمت‌گذاری دستوری به ضرر ۵۰میلیون نفر سهامدار بورس است

  4020506001 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم احساس می‌کنند عدالت درباره مسئولین متخلف اجرا نمی‌شود/ قیمت‌گذاری دستوری به ضرر ۵۰میلیون نفر سهامدار بورس است

مطلبی با عنوان «اتهام‌ فساد اخلاقی و بهانه‌ای برای تسویه حساب‌های سیاسی» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*حلقه مفقوده جامعه ما شفافیت، رسانه ازاد و نظارت مردمی است. گزینه های فوق مانع از تصدی افراد ریاکار در سیستم می شود و در مرتبه بعدی اگر فسادی در هر درجه ای و در هر پست و مقامی که باشد در برابر چشم مردم قرار می گیرد . اگر رسانه ازادی وجود داشته باشد تا اعماق تاریکخانه های فساد زا نفوذ می کند و مفسدین را به محکمه عدالت می کشاند تا قانون اجرا شود.

*یک چنین فضاحتی با هیچ متن و مقاله و توجیحی حتی قابل توضیح هم نیست چه برسه به اینکه بشه ازش چشم پوشی کرد و حتی کمرنگ جلوه داد، این یک فاجعه به معنی دقیق و کامل کلمه هست برای افرادی که در ظاهر دغدغه دیده شدن موی زنان و به فساد کشیده شدن جامعه بوسیله موی زن رو دارن .

*بلکه دو جناح چنان به جان هم بیفتند و همدیگر رو رسوا کنند که سرانجام محکوم به کنار رفتن بشن و افراد اصلح جای جناح های ریاکار رو بگیره

*اعمال و رفتار زشت و شنیع از هیچکس پذیرفته نیست . حال اگر فردی به حکومت نزدیک یا حتی متشرع و متدین نما باشد بواسطه خدشه دار کردن اعتماد عمومی به حاکمیت و به دین جرمش بی شک سنگین تر است.

*این دعواهای جناحی باعث شده تا افراد فاسد راه فرار داشته باشند. فقط این میان، سئوال مهم این است که این فیلم ها را کی تهیه و منتشر کرده؟

*به نظر بنده رقابت سیاسی سالم و فراتر از آن، ساختار قدرتی که در آن رقابت سالم و شفافیت حکم فرما باشد، دارای ملزوماتی است. ساز و کارهای مشخصی دارد. تعهد به حقیقت در فضای رسانه ای/اجتماعی نیز همینطور است. اگر شاهد آن هستیم که در ایران و فضای سیاسی و اجتماعی ما، رفته رفته همه پدیده ها صرفا از دریچه تقابل های جناحی و سیاسی و دسته ای (قبیله ای) معنی میشوند، باید علت را در نبود ساختار هایی که باید وجود داشته باشند جستجو کرد. اگر فضای رسانه ای ما به این روز افتاده و مردم ترجیح میدهند به جای جستجوی حقیقت، هر حرف بی اساسی را که ذره ای تایید کننده نارضایتی ها و پیش فرض ها یا جهت گیریهایشان باشد باور کنند، باید ریشه را در نبود همان ساختارها و عملکرد مراجع رسانه ای رسمی و حتی قبل تر از آن نوع مواجهه نظام آموزشی با این مسائل جستجو کرد.

*ببینید قضیه درست برعکس است وقتی کسی خطایی می کند و وابسته به یک جریان سیاسی یا قدرت است مهم برخورد حکومت و جریان های سیاسی با ان شخص است که احساس عدالت را در اذهان مردم ایجاد می کند یا خیر. به نظر شما برخورد قوه قضائیه با اینگونه پرونده ها حس عدالت را در اذهان مردم ایجاد می کند یا خیر.

*اگر ثابت بشه ( شواهد موجود ) این فرد این عمل شنیع را انجام داده باشه حتما مجازات میشه ما به عنوان انسان حق نداریم این موضوع را در بوق و کردنا کنیم چنیین حقی را نه قانون و بخصوص شرع مقدس اسلام به ما نداده است پس صبر کنیم و اجازه بدیم در یک روند قانونی و درست ماجرا توسط مجاری قانونی پیگیری و حکم صادر بشه رضایت خداوند متعال هم در این کار است متاسفانه عده ای بی تقوا به علت اغراض سیاسی و معاندان هم برای تضعیف نظام دائم به این مسئله که هنوز هم در مرحله فقط اتهام است و هیچ چیز ثابت نشده ، وارد شده اند و در پی بازی با اعصاب و روان مردم و جامعه هستند خداوند حاضر و ناظر اعمال ماست و آنچه در قلبهای انسان میگذرد اگاه است اگر این فرد جرمی مرتکب شده است باید به جرمش طبق فانون و شرع رسیدگی شود حتی بدون گذشت ولی خانواده و زن و بچه این فرد چه گناهی مرتکب شده اند خودمان را لحظه ای جای خانواده این فرد قرار دهیم

*من کاری به این فرد ندارم ونمیدانم هم راست است یا دروع ولی فقط میدانم این گروه چه بلایی از هر جهت سر ملت بدبخت اوردند والبته گرچه اصول گرا واصلاح طلب از یک قماشند وفقط به دنبال منفعت خودشان هستند ولی همین گروه فعلی خیلی مدعی است که با خدا هست که هر خطایی از این گروه خیلی بیشتر به چشم‌میاد چون مدعی است

*این اتفاق جنبه ی نمادین دارد به جای جنبه ی سیاسی. شما دقیقا در زمانی که برخورهای غیر منطقی در خیابان با پوشش عرفی از طرف حکومت را دارید یکدفعه یک رسوایی از طرف فردی که حامی این برخوردهاست را میبینید. اتفاقا به نظرم این ابتلاء الهی است، که یکدفعه ظاهرپرستان را سیلی محکمی میزند.

*بهانه‌ای برای تسویه حساب سیاسی رو نمیدونم ولی وقتی قانون گذاران و مسئولین با همه چیز مردم کار دارن .نمونش رو این روزا تو خیابون میبینیم... نمی‌تونید انتظار داشته باشین همچین خطای بزرگی از جانب مسئولی در این سمت مهم رو مردم نادیده بگیرن..

***

مخاطبین الف درباره مطلب «منافع اکثریت مردم کجاست، آقای پورابراهیمی؟!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*آیا 50 میلیون نفر با کد بورسی مردم هستند یا خیر؟

*به اقتصاد بخشی نگاه میکنند این غلط است یا باید طبق نرخ تورم قیمت همه چیز از حقوق کارمندان دستمزد کارگران تا اجناس کالاهای مصرفی ملک متناسب بالا برود یا همه چیز باهم هماهنگ پایین بماند . در تورم ۵۰٪ افزایش حقوق دستمزد ۲۰٪ غلط است

*وقتی نرخ سود بانکی دستوریه پس انداز ریالی من نوعی دستوری داره ارزشش کم میشه و ضرر میدم چرا نرخ خوراک پتروشیمی دستوری نباشه ؟چرا نرخ ارز ثابت نباشه؟

*هر تصمیمی که دولت و مجلس میگیره به ضرر مردم عام تمام میشه دولت که به فکر خودشه مجلس هم که نمایندگان از سفره مردم عادی خبر ندارند و هیچ وقت یک نماینده نمی تونه یک خانواده کارگر رو درک کنه چون فاصله اقتصادی بین مردم عادی و دولتی‌ها زیاد شده به قول معروف سوارها از پیاده خبر نداره.

*این از عجایب است که رئیس کمسیون اقتصادی یکماه پس از مصوبه هئیت وزیران در مورد نرخ خوراک وسقوط بورس تازه شروع به نامه نگاری بارئیس مجلس میکند!

*کدام کشور ثروتمند دنیا با سیستم قیمت گذاری دستوری اداره میشه؟در تمام دنیا قیمت تمام کالا ها و محصولات وحتی مواد اولیه از طریق بورس قیمت گذاری میشه حتی قیمت گاز،بی انصافیست که نویسنده با دید نکوهش به حمایت از سرمایه گذار نگاه میکنه،فرار پول از بورس یعنی نابودی کشور،نابودی تامین اجتماعی،کسری شدید دولت و صندوق های بازنشستگی،حمایت از بورس یعنی حمایت از تمام ارکان اقتصادی کشور،دولت حتی اگر یارانه ها رو صرف ساخت شرکت های بورسی کند سود نهایی در جیب مردم و کارگران است،کمبود عرضه باعث تورم است،تحقیر بورس و تولید تحقیر کارگر است،دست بردارید از حرف های غیر کارشناسی زدن،چرا کشور ایران که باید صادر کننده گاز باشد بالاترین قیمت گاز رو به شرکت های داخلی بفروشد،این یعنی نابودی خود دولت.

*همه مباحث به کنار، درخواست دارم که رسانه ها، به ویژه رسانه های اصولگرا، تکلیفشان را با شرایط تحریمی و فشارهای تحریمی مشخص کنند. یکی از شعار های اصلی دولت فعلی، جدا کردن بحث تحریم از معیشت مردم است. فروش نفت هم که ادعا میشود به شرایط عادی برگشته و پول آن هم کم و بیش بر میگردد... واقعا بعد از گذشت دو سال، حتی به زبان آوردن تحریم بیشتر شبیه به بهانه ای برای به نتیجه نرسیدن کارها میماند. مسئولین همچنان از تحریم مینالند، شما همچنان از فشارهای تحریمی حرف میزنید... خب اگر بالاخره تحریم اینقدر برای ما در حال حاضر مشکل آفرین است، چرا برای رفعش اقدامی انجام نمیشود، اگر هم بی اثر شده، چرا همه جا نامش هنوز حضور دارد؟

*متاسفانه همیشه دیدگاه سیاسی و حزبی بر منافع اقتصادی و حتی منافع جامعه اولویت داشته و این وسط مردم عادی بیشترین صدمه رو میبینند گرچه شناور شدن نرخ ارز باعث ثبات در تصمیم‌گیری درنتیجه امنیت سرمایه‌گذاری میشه، کاری که تقریبا در تمام دنیا درحال انجامه اما افزایش خوراک پتروشیمی‌ها باعث افزایش درآمد دولت، کاهش کسری بودجه و در نتیجه کاهش تورم و به نفع مردم عادی است

* با این وضعیتی که درست کردند عملا تولید تعطیل میشه ما که چند سال است در بورس بدبخت شدیم باید دلالی ارز وخودرو میکردیم بزرگترین اشتباه عمرم ورود به بازار سرمایه بود

*همان افرادی که شماازشون نام میبریداکثرادارای سهام عدالتندوهم سهامداراین شدکتهابنظرشماکاراشتباه دولت وزیان حاصله روجه کسی بایدبده ودوم اینکه ایااین اضافه واسه همین مردم سودهست یاضررکه قطعاضرره پس کاراقای نماینده کاملا صحینه

*بنظر می رشد اقای پور ابراهیمی حرف درستی می زند .اولا اگه خوراک پتروشیمی ها بالا بره کود شیمیایی و مخلفات تابع پتروشیمی سر به فلک می کشه و کشاورزی تعطیل میشه .دوما هرچی ارز ثابت باشه نرخ ها ثابت نمی مونه و سر خود با لا می برن . پس بهتره که نرخ ارز شناور باشه گاهی بالا وپایین بیاد تا بازار جهت خودش را نشون بده .

*مگر دولت انقلابی با تثبیت ارز 4200تومنی مخالفت نکرد گفت رانت و فساد درست می‌کنه الان تثبیت ارز 28500 رانت درست نمیکنه . همین چند تا شرکت ارز آور رو هم تعطیل کنید ببینیم فقر ریشه کن میشه

*کسانی که به قیمت گذاری دستوری ایراد گرفته اند الفبای اقتصاد را خوب بلد نیستند خود آدام اسمیت پدر اقتصاد کلاسیک گفته است که سیستم قیمت گذاری آزاد در بازار رقابتی و شفاف جواب خواهد داد در حالی که اکثر اقتصاد ایران انحصاری و غیر شفاف است و در اقتصاد انحصاری یا دولت قیمت گذاری خواهد کرد یا صاحبان صنایع انحصارگر و در این شرایط قیمت گذاری دولتی بهتر است از قیمت گذاری عده ایی سرمایه دار انحصارگر چون صاحبان صنایع انحصاری فقط به فکر پرکردن جیب خود و افزایش قیمت هستند و به فکر منافع عموم مردم نیستند نمونه اش صنایع پتروشیمی و فولادی ها که هزینه شان ریالی است و درآمدهایشان دلاری و جهانی .

*خلاصه مقاله این است که ما از سود صنایعی که صندوقهای بازنشستگی بحران زده سهامدار آنند برداریم و به عنوان یارانه بدهیم به یارانه بگیران! بعد از ورشکستگی این چندتا صنعت میخواهید چیکار کنید؟ پول بازنشسته ها را چطور جور میکنید؟ این کلاه اون کلاه که نشد راه حل.

*دولت با گران کردن نرخ خوراک که بسیار بالاتر از نرخ جهانی است فقط به کسر بودجه خودش فکر می کنه و تبعات این اقام نسنجیده را که در نیمه دوم سال رخ می دهد ندیده گرفته است. در مورد خودرو هم گران فروشی نسبت به قیمت های جهانی وجود دارد. اگر مردم و شرکت ها آزاد باشند که خوراک را با نرخ جهانی بخرند و محصول را با نرخ جهانی بفروشند وضع بهتر خواهد شد. دولت خوراک را می خواهد با نرخ دلار 70 هزار تومانی بفروشد و از طرف دیگر شرکت ها را وادار می کند دلار صادرات را با نرخ 38 هزار تومانی تحویل دهد. بدیهی است که نتیجه این امر در سال مهار تورم و رشد تولید کاملا بر خلاف شعار سال خواهد بود و شرکت ها را به تعطیلی می کشاند.

*قیمت گذاری دستوری چه در خصوص خودرو چه در خصوص دلار چه در خصوص نرخ سوخت و خوراک صنایع در تمام موارد نه تنها عامل کاهش قیمت نشد بلکه عامل افزایش قیمت و رها شدن فنر گرانی و رانت و فساد و اشتغال کاذب و سو استفاده تعدادی فرصت طلب و دلال شده .

*هربلایی بر سر اقتصاد ایران آمده به خاطر همین سرکوب ها بوده که بعدا چند برابر می شود و شوک به اقتصاد برای اینکه در مدت کوتاه یکی دوساله چند واحد تورم کمتر باشد! این در حالی هست که اگر سرکوب نشود حتی از آن تورم یکی دوساله هم کمتر می شود

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۶۳۸۱۱۱۷:۰۰:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۶
با تخلف مسئولان خلافکار بیشتر توجیه میشود تا برخورد ،این حس در انسان ایجاد میشود که مسئولین رسیدگی کننده بعضا برای عاقبت خودشان حریم باقی میگذارند
ناشناس۳۱۶۴۱۹۴۰۰:۲۳:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۷
تازه فساد شون تکریم و تشویق هم می شود
ناشناس۳۱۶۴۷۴۴۱۳:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۷
احساس مي كنند؟ تو تيتر هم زده مردم احساس می‌کنند عدالت درباره مسئولین متخلف اجرا نمی‌شود. كار خيلي وقته از احساس گذشته، مردم ميبينند و لمس مي كنند كه عدالت اجرا نميشه…
ناشناس۳۱۶۳۸۹۳۱۸:۲۶:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۶
الان قریب دوسال از شروع تفحص از بورس دولت قبل که باعث ریزش وسیع مردمی در اعتماد به مسولان کشور شد می گذرد این تفحص به ریاست آقای موسوی لارگانی و هییت تفحص بوده است و هیچ گزارشی از این تفحص به مردم و مالباختگان بورس نشده است چرا؟
ناشناس۳۱۶۳۹۰۵۱۸:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۶
از قوه قضاییه بررسی نماید چرا نمایندگان مجلس که تفحص از بانک مرکزی و تفحص از بورس را کلید زدند آنرا اجرایی نکردند قضیه بسیار مبهم و پیچیده است
حسین۳۱۶۴۳۸۰۰۸:۳۴:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۷
آدم یاد ماشین های شاسی بلند می افته
ناشناس۳۱۶۴۶۱۳۱۱:۲۷:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۷
آفرین
ناشناس۳۱۶۳۹۱۹۱۸:۴۹:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۶
آقایان خاندوزی و قاضی زاده هاشمی و شخص رییس جمهور موقع انتخابات قول اصلاح سه روزه بورس را می دادند
ناشناس۳۱۶۴۴۴۹۰۹:۳۵:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۷
بورس از وقتی آنها امدن همه در سود هستند
ناشناس۳۱۶۳۹۲۱۱۸:۵۱:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۶
انگار بورس قلک دولت شده است .
ناشناس۳۱۶۳۹۲۸۱۹:۰۱:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۶
رسانه ها رکن چهارم دمکراسی هستند....
ناشناس۳۱۶۴۰۵۸۲۱:۳۰:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۶
نمیدانم ما به کدامین گناه، گرفتار ناکارآمدی برخی ها شدیم؟!!!
ناشناس۳۱۶۴۱۹۵۰۰:۲۶:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۷
ستم پذیری گناه کمی نیست، سکوت ما در مقابل فساد مسئولان باعت جری تر شدن آنها می شود
ناشناس۳۱۶۴۱۹۸۰۰:۲۹:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۷
فساد اخلاقی و بی توجهی مسئولان به خواسته های برحق مردم فراموش شدني نیست
ناشناس۳۱۶۴۲۰۵۰۰:۴۰:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۷
خب براي چه به كاري كه وارد نيستيد ورود ميكنيد.الان بايد به كه شكايت برد
ناشناس۳۱۶۴۲۰۹۰۰:۴۴:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۷
اتفاقا کار درست همین است که پتروشیمی ها از رانت رایانه گاز استفاده نکنند و قیمت گاز واقعی شود
ناشناس۳۱۶۴۲۱۲۰۰:۴۷:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۷
پتروشیمی ها مال یک گروه خاص است چند نفری هم سهامدار خرد دارند ،آن گروه به بهانه نرخ گاز . سهام داران خرد را گروگان گرفتند ، پس دولت بسیار بسیار کار مثبتی انجام داده
ناشناس۳۱۶۴۳۴۶۰۸:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۷
بورس یک نماد است از وضعیت پشت پرده ها، قانون گذاری و قانون مداری، نظارت، برخورد با فساد و شفافیت.
ناشناس۳۱۶۴۵۴۰۱۰:۳۸:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۷
مهمترین عاملی که جو روانی بورس و سهامداران را نابود میکند عدم اجازه فروش سهام عدالت است وقتی شما سهامدار بی اختیار هستید یک ریال از سهام خود را نمیتوانید بفروشید چطور میشود به بورس اعتماد کرد؟
محمد۳۱۶۴۷۲۹۱۲:۵۰:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۷
همانطور که بسیار گفته اند و مسیولین نمی خواهند بشنوند تنها راه نجاب کشور از این اوضاع وحشتناک فقط و فقط شفافیت و رسانه آزاد است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین