بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان: باید هویت ایرانی، اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان زنده کنیم/ نباید به مدارس دولتی کم‌اعتنایی شود/ برون‌سپاری آموزش معنایی ندارد

گروه سیاسی الف،   4020212029 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور گفتد: این فکر وجود داشته در بعضی از مسئولین کشور در گذشته که ما بیاییم آموزش و پرورش را از دولت جدا کنیم. بدهیم دست بخش های خصوصی بروند، این خرج سنگین و این بودجه‌ی سنگین را از دوش آموزش و پرورش برداریم. دستشان درد نکند، برای نابود کردن کشور فکر خوبی است این!

باید هویت ایرانی، اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان زنده کنیم/ نباید به مدارس دولتی کم‌اعتنایی شود/ برون‌سپاری آموزش معنایی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور به مناسبت روز معلم در حسینیه حضرت امام‌خمینی (ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

گزیده‌ بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلم بود. همه‌ی آن خصوصیاتی که ما در معلمین مدارسمان یا مدرسین دانشگاههایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. علم داشت، تعهد داشت، دقت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت، بحمدالله شهادت او هم برکاتی برای کشور داشت.

خود ایشان که خب به مقامات عالی رسید و آثار ایشان در اثر این شهادت در دل جامعه جا باز کرد و من توصیه میکنم نوشته‌های ایشان و تنظیم شده‌های سخنرانیهای ایشان را حتماً به خصوص معلمین، اینها را نگاه کنند، بخوانند.

اولین مطلبی که در باب معلم باید بنده امروز عرض بکنم، سپاس از جامعه‌ی معلمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در اطراف کشور در دورترین نقاط کشور بی‌سروصدا مشغول کارند، مشغول مجاهدتند. با سختی‌ها، با مشکلات فراوان دارند کار میکنند. درواقع فرزندان ملّت را این جامعه‌ی معلّمین دارند تربیت میکنند و آنها را برای آینده‌ی روشنی آماده میکنند.

معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید.

معلم شاگرد را مثل فرزند خودش بداند. شما در مورد پسر خودتان، دختر خودتان چه آرزوهایی دارید؟ نمیخواهید خوشبخت باشد؟ نمیخواهید سربلند باشد؟ نمیخواهید عاقل باشد؟ نمیخواهید با سواد باشد؟ نمیخواهید رفتار او احترام‌برانگیز باشد در جوامع، در خانواده‌ها؟ انسان راجع به بچه‌اش این چیزها را میخواهد. عین همین‌ها را از این شاگردتان هم بخواهید.

در خلال درس با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیتهای انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید فرض کنید فرزند خودتان است.

این قضیه‌ی کرونا و این آموزش مجازی و آموزش از راه دور ضربه زد واقعاً؛ یعنی اختلال ایجاد کرد در کار آموزش کشور. ممکن است که ما بگوییم با فضای مجازی و ارتباط ویدئویی و امثال اینها میشود درس را تعلیم داد اما شاگرد، دانش‌آموز غیر از یادگیری و شنیدن درس احتیاج به حضور در فضای آموزشی دارد. احتیاج دارد به اینکه بین همسالان خود، همسانان خود حضور داشته باشد این هم‌افزایی ایجاد میکند، این خیلی مهم است.

سعی باید بشود که دانش‌آموز در مدرسه حضور پیدا بکند. مدرسه موضوعیّت دارد.

به نظر بنده بعضی هنوز قادر نیستند نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت همه جانبه‌ی کشور درک کنند. یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده و آن کوچک‌انگاری این دستگاه حیاتی است.

بعضی آن را به صورت یک مزاحم نگاه کردند. اینها را من که عرض میکنم، چون حرفهایی را از خود افراد شنیده‌ام. به صورت یک مجموعه‌ی مصرفی نگاه میکردند و به بنده میگفتند که مثلاً فرض کنید فلان قدر از بودجه‌ی کشور صرف آموزش و پرورش میشود. دنباله‌اش چیست؟ دنباله‌اش برون‌سپاری است یعنی به چشم یک مزاحم به آموزش و پرورش نگاه میکردند.

به نظر بنده عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت که ما دنبال پیشرفت همه جانبه‌ی کشور هستیم، در این مسیر گردنه‌های دشواری وجود دارد، بدون کمک آموزش و پرورش عبور از این گردنه‌ها ممکن نیست.

مسیر کنونی آموزش و پرورش یک مسیری است به سمت دانشگاه؛ یعنی این که الان هست یک دالانی است از دبستان و دبیرستان به سمت دانشگاه. آیا این ضروری است؟ واقعاً باید همه همین طور بیایند عبور کنند بروند به سمت دانشگاه؟ این ضروری است؟ این اصلاً بهره‌دِه هست برای کشور؟ من چند روز قبل از این در دیدار کارگران گفتم، که ما یک تعداد زیادی دیپلمه را تبدیل میکنیم به کارشناسها و کارشناسهای ارشد بیکار و ناراضی و معترض که حق هم دارد. این همه درس خوانده، کار مناسب درسش وجود ندارد. یعنی روی اینها باید فکر کرد، واقعاً اینها را باید ملاحظه کرد.

این فکر وجود داشته در بعضی از مسئولین کشور در گذشته که ما بیاییم آموزش و پرورش را از دولت جدا کنیم. بدهیم دست بخشهای خصوصی بروند، این خرج سنگین و این بودجه‌ی سنگین را از دوش آموزش و پرورش برداریم. دستشان درد نکند، برای نابود کردن کشور فکر خوبی است این.

شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. هیچ نظامی نمیتواند این شأن را از خودش دور کند، قابل تفکیک نیست از نظام.  تربیت و تعلیم کشور به عهده‌ی نظام حاکم بر این کشور است. در همه‌ی دنیا همین جور است. یک مواردی یک استثناهایی دارد مثل همین مدارس به اصطلاح غیرانتفاعی که حالا در کشور وجود دارد. اینها موارد استثنایی است. قانون اساسی ما هم که این را به صراحت بیان کرده. بنابراین مسئله‌ی برون‌سپاری معنی‌ای ندارد. این شأن دستگاه حاکم قابل واگذاری نیست.

برنامه‌های پرورشی باید در مدرسه دیده بشود، در مدارس خبر چندانی نیست. باید امور پرورشی امتداد داشته باشد تا داخل مدارس. بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند، مسئول پرورشی ندارند. باید حتماً تأمین بشود.

باید کار پرورشی جذّاب باشد. بچه‌ها را فراری نباید داد. باید جوری باشد که بچه‌ها به طرف او جذب بشوند. تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی اینها در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم.

بعضی از مدارس غیردولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، کارهای بسیار خوبی انجام میدهند. از آن ابتکارات باید استفاده کرد لکن به مجموعه‌ی مدارس غیردولتی هم باید نظارت داشت.

آموزش و پرورش خودش را فارغ نداند از نظارت بر این مدارس غیردولتی.

البته عرض کردم این به معنای آن نیست که آن ابتکاراتشان، کارهای نویی که انجام میدهند در بعضی از این مدارس اینها نادیده گرفته بشود یا جلویش گرفته بشود.

مشروح بیانات ایشان به شرح زیر است:

رهبر انقلاب با گرامی‌داشت یاد استاد شهید مطهری به عنوان نمونه یک «معلم حقیقی و کامل» و توصیه به معلمان برای بهره‌گیری از آثار ایشان، حدود ۵ هزار معلم شهید را جلوه‌‌ای از سربلندی جامعه معلمین در آزمون‌های گوناگون ۴۵ سال اخیر برشمردند و افزودند: معلمان عزیز، فرزندان ملت را همانگونه که برای فرزند خود آرزو دارند، «خوشبخت، سربلند، عاقل، باسواد و برخوردار از رفتار احترام‌برانگیز» بار بیاورند که این مهم، علاوه بر درس دادن، با رفتار و کردار معلمان تحقق خواهد یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکز برکت‌آفرین از جمله مساجد و هیئت‌ها را توقعی دیگر از معلمان بیان کردند و گفتند: حضور دانش‌آموزان در مدارس، علاوه بر یادگیری برکات دیگری دارد که از روش‌های مجازی قابل تحقق نیست؛ ضمن اینکه روند آموزش و پرورش از کرونا، فتنه‌ها، اغتشاشات و ایجاد ناامنی در خیابان‌ها و برخی مسائل دیگر ضربه خورده است.

ایشان زنده کردن احساس «هویت ایرانی-اسلامی و شخصیت ملی» در نوجوانان و جوانان باهوش کشور را وظیفه‌ای اساسی دانستند و گفتند: در این روند، مسئله زبان فارسی، پرچم کشور و احساس عزت و افتخار به ایرانی بودن مهم است که البته این مسائل با توصیه و حرف حاصل نمی‌شود، بلکه باید مفاخر و سوابق فرهنگی، علمی و تاریخی را به دانش‌آموز تعلیم حقیقی داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بیان توقعات از معلمان، احساس مسئولیت همه‌جانبه حاکمیت در قبال جامعه معلمین را ضرورتی واقعی دانستند و گفتند: معیشت معلمان خیلی مهم است اما مشکلات معلمان فقط معیشتی نیست و دایره گسترده‌ای دارد که مهارت‌آموزی، تجربه‌آموزی و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان از جمله آنهاست.

رهبر انقلاب درباب مسائل اصلی آموزش و پرورش، عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت همه‌جانبه کشور را بدون کمک و ایفای نقش آموزش و پرورش غیرممکن دانستند و با تأکید بر اهمیت درک جایگاه عظیم این مجموعه در نظام مدیریتی کشور، افزودند: خطای راهبردی برخی مسئولان گذشته این بود که متأسفانه قدر و عظمت و قدرت تأثیرگذاری آموزش و پرورش را نمی‌دانستند و به این مجموعه به عنوان مزاحم و مصرف‌کننده‌ی بی‌فایده بودجه نگاه می‌کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اتفاق‌نظر بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان بر محور بودن مدرسه برای گره‌گشایی از مشکلات کشور، افزودند: همانگونه که این متخصصان می‌گویند، اگر در ۲۰ سال قبل به موضوع مدرسه رسیدگی کرده بودیم امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت؛ بنابراین چاره کار در برنامه‌ریزی صحیح و همت جدی برای اصلاح مدرسه است و همه مسئولان، تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و آحاد مردم باید اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.

رهبرانقلاب با انتقاد از بی‌ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش گفتند: دستگاه به این عظمت با تغییر مداوم وزیر، ضربه می‌خورد؛ بخصوص اینکه تغییر وزیر گاهی تغییر معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران مدارس را هم درپی‌ می‌آورد.

«ضرورت انطباق ساختار، محتوا و نظام درسی آموزش و پرورش با نیازهای کشور» نکته مهم دیگری بود که رهبر انقلاب با تأکید بر آن گفتند: کشور به همان اندازه که به نیروی متفکر و دانشمند احتیاج دارد به نیروی ماهر کار هم نیازمند است اما آیا اکنون نسبت متعادلی بین آموزش‌های رایج در دبیرستان‌ها با آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای برقرار است؟ و دالان عبور از مدرسه و دبیرستان برای رسیدن به دانشگاه و نحوه توزیع منابع انسانی در بخش‌های مختلف کشور، مسیری درست است؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مسئولان را به تأمل و تجدیدنظر درباره مسیر کنونی آموزش و ارزیابی میزان بهره‌وری آن برای کشور فراخواندند و افزودند: سیاست اصلی آموزش و پرورش باید آموزش علم نافع و تأمین نیازهای امروز و فردای کشور باشد.

«سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» موضوع اساسی دیگری بود که رهبر انقلاب در خصوص آن پنج توصیه خطاب به مسئولان بیان کردند: «اول، سند تحول به صورت مستمر تکمیل و به روزرسانی شود». «دوم، از سند تحول حمایت قاطع و به اجرای آن کمک شود». «سوم، برای سند تحول که سندی متقن و خوب است بدیل و رقیبی درست نشود». «چهارم، نقشه راه دقیق اجرای سند تحول از ستاد تا مدارس تهیه و در دولت و مجلس از آن حمایت شود» و «پنجم، در نقشه راه، شاخص‌های قابل اندازه‌گیری معین شود که بر اساس آنها پیشرفت اجرای سند دائماً رصد شود».

موضوع دیگری از نظام مسائل اصلی آموزش و پرورش که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آن پرداختند، مسئله سرنوشت‌ساز «جذب معلم» بود.

ایشان با اشاره به کمبود معلم به علت نبود پیش‌بینی‌های درست در گذشته، گفتند: معلمان زیادی در سراسر کشور از جان مایه می‌گذارند اما همچنان با کمبود معلم متعهد و کارآمد روبرو هستیم که راه حل آن، تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی تقویت زیرساختها و ظرفیتهای دستگاههای تربیت معلم بخصوص دانشگاه فرهنگیان و همچنین استفاده از معلمان مجرّب، مؤمن و قدیمی است.

رهبر انقلاب، رصد شایستگی‌های حرفه‌ای و عمومی معلم در طول دوران خدمت و اکتفا نکردن به گزینش‌های بدو خدمت را نیز ضروری دانستند و گفتند: ضوابط گزینش نباید کمرنگ شود.

«تألیف جذاب، به‌روز و مبتکرانه کتاب‌های درسی» ضرورت دیگری بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره آن گفتند: کتاب‌های درسی در همه رشته‌ها به‌گونه‌ای باشد که یادگیری آنها نسل جوان را سر شوق بیاورد.

ایشان، گنجاندن مفاهیم اسلامی و معرفی مفاخر اسلامی و ایرانی و سرآمدان دانش و اکتشافات علمی در تاریخ ایران» را از جمله کارهای لازم در به‌روز کردن کتاب‌های درسی و متناسب با تغییر زمانه برشمردند و خاطرنشان کردند: منظور برخی افراد از تغییر زمانه، تغییر اصول است در حالی که اصولی مانند عدالت، انصاف و محبت هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند بلکه روبناهایی همچون شیوه‌های نگارش و بیان، تغییرپذیر هستند.

توصیه پایانی رهبر انقلاب در این دیدار، اهتمام به امور پرورشی در مدارس بود که با قدردانی از توجه به این موضوع در ستاد آموزش و پرورش، گفتند: البته اهتمام به امور پرورشی باید در مدارس نیز امتداد داشته باشد اما اکنون اثر چندانی از آن مشاهده نمی‌شود و مدارس زیادی مسئول پرورشی ندارند البته کار پرورشی هم باید به‌گونه‌ای جذاب باشد که بچه‌ها را فراری ندهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر مدیریت آموزش و پرورش برای پیش‌بُرد قاطع و بهتر امور در این دستگاه، گفتند: ما به آینده آموزش و پرورش و کارهای بزرگ معلمان محترم امیدوار هستیم.

در ابتدای این دیدار آقای صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته و برنامه‌های پیش‌روی این وزارت‌خانه بیان کرد.

اجرایی‌سازی سند تحول، تکمیل مراحل اجرایی قانون رتبه‌بندی، بهسازی کتب درسی و گسترش آموزش‌های کاربردی، به‌روزرسانی نظام پرورشی برای هویت و سبک زندگی دانش‌آموزان، تعیین تکلیف بازماندگان از تحصیل، افزایش کیفیت مدارس دولتی، کنکور اختصاصی تربیت معلم و همچنین تأسیس پردیس اختصاصی تربیت «معلم پرورشی» از محورهای گزارش سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۲۳۲۸۷۱۱:۴۴:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۲
چرا باید افراد مولد و مفید به حال کشور در تنگنای مالی قرار داشته باشند؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۰۲۳۳۴۵۱۲:۱۲:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۲
از رهبر معظم و فرزانه انقلاب درخواست میشود علی گونه فرمان اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را که مادر تمامی مبارزات با فساد است صادر بفرمایند در گام دوم انقلاب باید از شعار خارج و در عمل با مفسدین اقتصادی برخورد نماییم
ناشناس۳۰۲۳۵۶۴۱۴:۰۷:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۲
هرکس دم از مبارزه با فساد می زند و برای اجرایی شدن این قانون قدمی بر ندارد شعار مبارزه با فساد او ظاهری است و اعتقادی به مبارزه با فساد ندارد
ناشناس۳۰۲۳۵۹۰۱۴:۱۳:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۲
ای رهبر آزاده فرمان بده آماده ایم تا طومار مفسدین اقتصادی را برچینیم
ناشناس۳۰۲۳۷۰۹۱۴:۵۲:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۲
از ریاست سمن دیده بان شفافیت و عدالت جناب آقای دکتر توکلی عزیز و گرامی که هیچ صنمی با هیچ یاسمنی ندارند عاجزانه درخواست میشد طی نامه و بیانیه به مسولان خواستار اجرایی کردن قانونی جامع و فراگیر برای شناسایی ثروت های حرام و نامشروع را بنمایند تا از طریق قانونی بطور صحیح و اصولی با مفسدین اقتصادی برخورد لازم صورت بگیرد
ناشناس۳۰۲۴۰۱۰۱۶:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۲
از جناب دکتر توکلی ریاست سمن دیده بان شفافیت و عدالت درخواست میشود با نامه و بیانیه خواستار اجرای این قانون که مادر تمامی مبارزات با فساد است باشند
ناشناس۳۰۲۳۳۸۵۱۲:۴۵:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۲
ریشه این همه افزایش قیمت خودرو و آشفتگی در این بازار کجاست؟ مردم چه گناهی کرده‌اند که باید به هر‌‌ ‌سازی که این دو شرکت انحصاری خودروساز کشور می‌زنند برقصند و راه دیگری هم ندارند؟
ناشناس۳۰۲۳۳۸۸۱۲:۴۶:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۲
با توجه به میزان افزایش قیمت مسکن و اجاره خانه باید مسئولان کشور تصمیمات گره‌گشا بگیرند و مردم راهکار و برنامه‌های مثبت آنان را در سطح زندگی خود مشاهده کنند تا نسبت به آینده امیدوار شوند.
ناشناس۳۰۲۳۳۹۰۱۲:۴۷:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۲
جراحی‌های اقتصادی باید به گونه‌ای انجام شودکه مردم محروم از اصلاحات اقتصادی نفع بیشتر و قابل لمس‌تری ببرند.
ناشناس۳۰۲۳۳۹۳۱۲:۴۸:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۲
بسیاری از صاحب مغازه‌ها و پاساژداران در سال جدید برخلاف شعار سال(مهار تورم) به‌دلیل نبود نظارت و بازرسی اقدام به افزایش بالای 50 درصدی اجاره‌ها کرده‌اند‌. چرا؟
ناشناس۳۰۲۳۶۱۰۱۴:۲۰:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۲
رهبری دستور فرمایند این فساد خودرویی مطرح شده ابتر نماند و رسیدگی شود تا برای مردم شفاف سازی شود.
ناشناس۳۰۲۳۳۹۷۱۲:۵۰:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۱۲
ساعت کاری کارمندان دولت 6 صبح تا 13 اعلام شده است. در این وقت از صبح زود یک کارمند که در حاشیه شهر زندگی می کندف چه ساعتی باید از خواب بیدار شود و بتواند خودش را با اتوبوس یا مترو به محل کار برساند؟
ناشناس۳۰۲۳۲۹۰۱۱:۴۶:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۲
باید برای جلوگیری از بی‌ارزش شدن پول ملی کشورفکر اساسی شود. اینکه نمی‌شود هر روز ارزش ریال در کشور پایین بیاید و مشکلات مردم بیشتر بشود.
ناشناس۳۰۲۳۴۰۶۱۲:۵۲:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۲
وقتی دولت ارز ‌نیمایی بیش از 100 قلم دارو را حذف می‌کند باید هم شاهد افزایش بی‌رویه قیمت دارو در کشور باشیم. اوضاع بازار دارو به جای اینکه خوب بشود بدتر شده است. گفتند بیمه‌ها جبران می‌کنند ولی بیمه شامل بسیاری از داروهای بااهمیت نمی‌شود.
ناشناس۳۰۲۳۲۹۸۱۱:۴۷:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۲
با توجه به شبیخون فرهنگی جامعه فرهنگی بسیار کم کار کرده است.
ناشناس۳۰۲۳۳۹۶۱۲:۴۸:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۱۲
حدود 70 سال سن دارم و طی این مدت از هیچ وسیله بنزینی شخصی نتوانسته‌ام استفاده کنم. سؤالم از مسئولین امر این است که یارانه سوخت من کجاست؟
ناشناس۳۰۲۳۳۹۸۱۲:۵۰:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۲
در حال حاضر مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه مردم گرانی و تورم بالاست،
ناشناس۳۰۲۳۲۹۹۱۱:۴۷:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۲
این گرانی‌های لجام‌گسیخته قابل تحمل نیست.
ناشناس۳۰۲۳۳۰۲۱۱:۴۸:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۲
سال 1402 سال کنترل تورم است چرا قیمت‌ها اینقر افزایش می یابد؟
ناشناس۳۰۲۳۳۰۳۱۱:۴۸:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۲
معلمی شغل انبیاست ولی حقوق کافی برای گذران زندگی ندارند.
ناشناس۳۰۲۳۳۰۴۱۱:۴۹:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۲
چرا انتقادات مردم نسبت به دولت وسایر مسئولان در رسانه ملی انعکاس پیدا نمی کند؟
ناشناس۳۰۲۳۳۱۴۱۱:۵۳:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۲
شبیخون فرهنگی جامعه را گرفته مسئولان فرهنگی چاره اندیشی کنند.
ناشناس۳۰۲۳۳۲۱۱۱:۵۶:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۱۲
مسولین لطفا بجای شعار مبارزه با فساد اقدام عملی برای مبارزه با فساد اقتصادی بکنید .
وندی۳۰۲۴۲۱۳۱۸:۲۴:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۲
خصوصی سازی آموزش از انحرافات اموزش و پرورش بود ،نوعی تبعیض آموزشی هست
ناشناس۳۰۲۴۲۵۴۱۸:۴۸:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۲
ریشه خصوصی سازی در آموزش و پرورش همانطور که فرمودند کمبود منابع دولتی بود که با حضور بخش خصوصی جبران شود اما برنامه درسی و اهداف آموزشی متمرکز ماند. یعنی از نظر برنامه (نه فوق برنامه) فرقی بین بخش خصوصی و دولتی نیست. تفاوت در امکانات فیزیکی و انتخاب کادر برای اجرای یک برنامه است. بازگردادندن این مدیریت به بخش دولتی اوضاع بخش دولتی را بهبود نمیدهد. حتی در مدارس دولتی هم یکسانی نیست و مدارس برخوردار با مدیران دارای رابطه و منابع و انجمن اولیا قویتر بازهمان مسیر مدارس غیر انتفاعی و خصوصی را میروند و خواهند رفت. اگر بحث عدالت آموزشی و اجرای برنامه های پرورشی هست چاره در تقویت بدون تبعیض منابع (فیزیکی، مالی و انسانی) آموزش پرورش و تمام مدارس دولتی است که نیست. در این صورت مدارس غیر دولتی خود بخود مشتریانشان را از دست میدهند و مدارس دولتی مقتدر میشوند.
ناشناس۳۰۲۴۳۱۸۱۹:۳۰:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۲
غربزده ها وضد انقلاب را از آموزش وپرورش پالایش کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  20. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  23. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  24. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  25. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  4. فردا دیر است...

  5. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  7. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  10. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  11. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  12. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  13. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  14. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  15. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  16. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  17. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  18. سفیدشویی جنایت!

  19. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  20. ترکیه ای که من دیدم! 

  21. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  22. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  23. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  24. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  25. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

آخرین عناوین