راهکار انگلیس برای مقابله با تجاوز جنسی در بیمارستان‌ها

  4020209116 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

اپیدمی تجاوز جنسی در بیمارستان‌های انگلیس که زنگ هشدار را به صدا درآورد، سبب شد تا دولت انگلیس به فکر نصب دوربین بدنه روی لباس پرستاران بیفتد.

به گزارش میزان، چندی پیش «جو فینیکس»، استاد جرم شناسی دانشگاه ریدینگ انگلیس و عضو شبکه حقوق زنان در گزارشی به موضوع حملات جنسی به بیماران در بیمارستان‌های این کشور پرداخته و آن را یک رسوایی ملی خواند.

گزارش «فینیکس»، می‎گوید که در حالی که بیمارستان‌ها باید مکان‌های امنی برای افرادی که در آسیب پذیرترین شرایط خود قرار دارند، باشند، حملات جنسی به آن‌ها سبب رقم خوردن یک رسوایی ملی در انگلیس شده است؛ بسیاری از بیماران به دلیل بیماری یا دریافت دارو ناتوان هستند و برخی از آن‌ها در مسیر درمان بیهوش می‌شوند؛ در این حال خانواده و دوستان بیماران با توجه به وجود دوربین‌های مداربسته و محدودیت ساعات ملاقات به قرار داشتن بیمارشان در محیطی امن اطمینان می‌کنند.

ارقام فاش شده از سوی شبکه حقوق زنان (WRN) است که نشان می‌دهد در طول چهار سال گذشته، بیش از ۳ هزار زن در بیمارستان‌های انگلیس مورد آزار یا تجاوز جنسی قرار گرفته‎‏اند و تنها ۴ درصد از مجرمان متهم شده اند.

شبکه حقوق زنان (WRN) تاکید که این آمار نشان دهنده همه واقعیت نیستند و آمار واقعی احتمالا فراتر از اعداد ارائه شده باشد، زیرا نه تنها این جنایت‌ها به دلیل سیستم‌های ناهماهنگ داده‌ها اغلب گزارش نمی‌شوند، بلکه تعداد افسران پلیس در نظر گرفته شده برای این موضوع بسیار اندک است؛ واقعیت اینست که فقط هشت پلیس اسکاتلندیارد وظیفه پوشش دادن مسائل مرتبط در همه بیمارستان‌های شمال انگلیس را دارند!

علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از این حملات در زمانی اتفاق افتاد که بیمارستان‌ها ظاهرا در حالت آماده‌باش بودند.

از نمونه حملات جنسی به بیماران در بیمارستان‌های انگلیس می‌توان به مورد والری کینیل اشاره کرد که در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ در بخش سکته مغزی بیمارستان بلکپول ویکتوریا بر اثر تجاوز جنسی درگذشت.

یکی از دلایل تاخیر در افشای این پدیده، اینست که بیمارستان‌ها جزو دسته بندی‌های مشخص شده در پروتکل گزارش پلیس نیستند؛ چراکه پروتکل تثبیت شده برای ثبت مکان جنایت‌های با ماهیت جنسی، با فهرست قابل توجهی از گزینه‌ها شامل «خانه شخصی»، «خانه مجرم» و «پارک‌ها یا دیگر مکان‌های عمومی باز» است و حملات جنسی در بیمارستان‌ها تحت عنوان «جای دیگر» ثبت می‌شود؛ این بدان معناست که حملات جنسی در بیمارستان‌های انگلیس به طور جداگانه محاسبه نمی‌شوند.

از ۶ هزار و ۵۳۹ مورد آزار و تجاوز جنسی گزارش شده در بیمارستان‌های انگلیس به پلیس، فقط ۲۵۶ نفر (معادل چهار درصد) در رابطه با این جرایم متهم یا احضار شده اند.

بیمارستان‌های انگلیس؛ محل فعالیت مجرمان جنسی

ارقام فاش شده توسط شبکه حقوق زنان (WRN) است که نشان می‌دهد در طول چهار سال گذشته، بیش از ۳ هزار زن در بیمارستان‌های انگلیس مورد آزار یا تجاوز جنسی قرار گرفته اند و تنها ۴ درصد از مجرمان متهم شده اند.

کارشناسان ضمن هولناک خواندن آمار‌های ارائه شده درباره تجاوز جنسی در بیمارستان‌های انگلیس، بیمارستان‌های این کشور را محلی برای فعالیت مجرمان جنسی توصیف کردند.

نصب دوربین بدنه روی لباس پرستاران

به گزارش «تلگراف»، افشاگری در مورد نرخ بالای تجاوز جنسی در بیمارستان‌های انگلیس، دولت این کشور را ناچار به عکس العمل کرد.

پس از افشاگری درباره ثبت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد تجاوز جنسی در بیمارستان‌های انگلیس از سال ۲۰۱۹ به بعد، دولت انگلیس تصمیم گرفت برای مقابله با این بحران که اکنون به یک رسوایی ملی تبدیل شده، روی لباس پرستاران دوربین بدنه (بادی کم) نصب کند.

بر اساس گزارش‎ها، «استیو بارکلی»، وزیر بهداشت، در تلاش برای مبارزه با سطوح بالای آزار و تجاوز جنسی در بیمارستان‌ها، قصد دارد که دوربین‌هایی مشابه دوربین‌هایی مورد استفاده امدادگران و افسران پلیس را به کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی بدهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین