قیمت و شرایط صدور ویزای دبی

گروه بازار الف،   4010207040

اکثر ما امارات را به خاطر عروس خلیج فارس، یعنی دبی می‌شناسیم. دبی که شهری مدرن و تازه تأسیس به حساب می‌آید به دلایل بسیاری، مقصد مسافرتی هر ساله افراد از سرتاسر جهان است. ساختمان‌ها و هتل‌های لوکس و شیک، آسمان خراش‌های دیدنی، فروشگاه‌های جذاب، نور پردازی‌های چشم نواز، صدا‌های ناشی از هیاهوی زندگی مدرن و امروزی، آب نما‌های زیبا و... همه باعث می‌شوند که دبی، یک شهر توریستی فوق‌العاده به حساب آید و هر ساله مقصد بسیاری از گردشگر‌ان محسوب شود. جالب است بدانید که بخش اعظمی از توریست‌هایی که دبی را برمی‌گزینند از کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستند به‌خصوص اگر نزدیک به سال نوی میلادی باشد؛ چراکه جشن‌های سال نو دبی همیشه بسیار زیبا و دیدنی هستند. اما این تمام ماجرا نیست. دبی به‌عنوان شهری که هدف سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی چشمگیری بوده و هست برای اهداف کاری و حتی تحصیلی نیز مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. اگر به هر منظوری قصد سفر به دبی را دارید، شما بدون شک به ویزای دبی نیاز خواهید داشت. در ادامه با انواع ویزای دبی، شرایط و مدارک مورد نیاز و همچنین هزینه آن‌ها آشنا خواهید شد.

ویزای توریستی دبی

یکی از پرطرفدارترین و پر متقاضی‌ترین انواع ویزای دبی، ویزای توریستی آن است. دبی به‌عنوان شهری نو که با هدف تبدیل شدن به شهری توریستی مورد سرمایه‌گذاری قرار گرفته است؛ دارای مراکز تجاری، تفریحی، گردشگری و... بسیاری است که باعث می‌شود برای گذراندن تعطیلات گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. اگر به دنبال برخورداری از یک مسافرت لوکس و شیک هستید که تا همیشه در ذهن شما ماندگار باشد، شرکت در یک تور دبی به همراه عزیزان و دوستان‌تان همیشه انتخاب بسیار خوبی است. ویزای دبی از نوع توریستی، در انواع مختلفی موجود است که هر فردی باید با توجه به هدف اقامت موقت خود در این شهر و مدت زمانی که قصد ماندن در آن را دارد، نوع ویزای دبی خود از نوع توریستی را برگزیند. در ادامه با انواع ویزای توریستی دبی آشنا خواهید شد.

1) ویزای توریستی عادی دبیاین ویزا که به ویزای ۱۴ روزه نیز معروف است، ویزایی است که به شما اجازه اقامت در دبی در مدت زمانی کمتر از ۱۴ روز را می‌دهد. اگر که می‌دانید مسافرت شما بیش از دو هفته طول نخواهد کشید؛ این نوع ویزای توریستی برای شما انتخاب مناسبی است. هزینه اخذ این ویزا به همراه بیمه، برای بزرگسالان ۲۹۵ درهم و برای کودکان و افراد زیر ۱۸ سال، ۹۹ درهم است. توجه داشته باشید که کشور امارات، برای افراد زیر ۱۸ سال به تنهایی ویزا صادر نمی‌کند و آن‌ها باید حتماً به همراه یک بزرگ‌تر مانند پدر و یا مادر خود باشند.

2) ویزای توریستی سرویس دبیتنها تفاوت این ویزا با ویزای توریستی عادی، در این است که این ویزا اجازه اقامت ۱۵ روزه به گردشگران می‌دهد.

3) ویزای توریستی یک ماهه دبیهمان‌طور که از نام آن پیداست، این نوع ویزای دبی، به افراد اجازه اقامتی ۳۰ روزه را می‌دهد. اگر که قصد دارید برای مدت زمانی قابل توجهی تا حداکثر ۳۰ روز از زیبایی‌های دبی لذت ببرید‌، این نوع ویزا برای شما مناسب‌ترین است. هزینه این نوع ویزای دبی، ۳۱۰ درهم می‌باشد.

4) ویزای توریستی یک ماهه دبی با چند بار وروددر نوع قبلی، فرد اجازه خروج و ورود مجدد را ندارد. یعنی اگر فردی به خاک دبی وارد شود و برای موردی ضروری از کشور امارات خارج شود، ویزای آن به عبارتی سوخت شده و دیگر اجازه ورود مجدد را ندارد و برای ورود مجدد، باید دوباره اقدام به گرفتن ویزا کند. ویزای یک ماهه با چند بار ورود، در واقع ویزایی است که در آن فرد اجازه دارد در مدت زمان اقامت یک ماهه خود، از خاک کشور امارات خارج شده و بدون نیاز به گرفتن ویزای مجدد، دوباره وارد شود. اگر برای اهدافی نه چندان توریستی، به عنوان مثال گرفتن گواهینامه رانندگی در شهر دبی و امور مشابه، قصد سفر به آن را دارید به طوری که در حین آن قصد رفت‌وآمد را نیز دارید یا اگر که به هر دلیلی فکر می‌کنید در طول سفر خود ممکن است نیاز به خروج و ورود مجدد داشته باشید؛ این ویزا با ۷۹۰ درهم هزینه انتخاب مناسبی برای شما است.

5) ویزای توریستی سه ماهه دبیمدت زمان این ویزا ۹۰ روز بوده (مناسب برای گذراندن تعطیلات تابستان در دبی) و دارای ۷۹۹ درهم هزینه است.

6) ویزای توریستی سه ماهه دبی با اجازه ورود، همانند ویزای یک ماهه با اجازه ورود، با گرفتن این ویزا نیز شما می‌توانید در مدت زمان اقامت خود در امارات، ورود و خروج داشته باشید. قیمت این ویزا از تمام ویزا‌های قبلی گران‌تر و به مبلغ ۱۸۵۰ درهم است.

نکات مهم در خصوص ویزا‌های توریستی دبی

اولین نکته‌ای که باید بدانید، مسأله داشتن کفیل است که برای اخذ انواع ویزای دبی نیاز است. کفیل فرد، شرکت یا سازمانی است که در واقع ضامن اقامت شما در کشور امارات و شهر دبی می‌شود و تنها وکیل می‌تواند برای شما درخواست ویزای دبی را ثبت کند. این یعنی بر خلاف اکثر کشور‌ها به فرآیند‌های وقت سفارت، انگشت‌نگاری و مصاحبه نیازی نیست و کفیل می‌تواند اخذ ویزا را با ارائه مدارک برای شما انجام دهد. ویزای توریستی دبی با کفالت هتل‌ها و یا آژانس‌های مسافرتی ممکن است. بنابراین اگر قصد مسافرت به دبی از طریق یک آژانس معتبر برگزار‌کننده تور دبی را دارید نیازی به نگرانی نیست، چرا که انجام امور اخذ ویزای دبی شما توسط آن انجام خواهد شد. فقط لازم است که چکی در وجه آژانس به‌عنوان ضمانت بپردازید. نکته بعد این است که ویزای دبی از نوع توریستی به جز ویزا‌های سه ماهه، از طریق پرداخت مبلغی معین به دفاتر مهاجرتی کشور امارات قابل تمدید هستند. این ویزا‌ها هر کدام تا ۲ ماه بعد از زمان صدور، دارای اعتبار و قابل استفاده هستند. همچنین مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی دبی عبارتند از اسکن رنگی از دو سمت شناسنامه و کارت ملی و اسکن رنگی از صفحه اول گذرنامه فرد است.

ویزای کار دبی

دبی همان‌طور که گفته شد؛ هدف سرمایه‌گذاری‌های بسیاری بوده است که باعث می‌شوند در این شهر فرصت‌های شغلی بی‌نظیری وجود داشته باشند که در صورت کسب آن‌ها، آینده فرد تضمین شده خواهد بود. اولین شرط کسب ویزای دبی از نوع کاری، داشتن ویزای اقامت دبی است. اگر که شما اقامت دبی را دارا باشید، برای کسب ویزای کار باید مراحل زیر را بگذرانید.

  • گرفتن موافقت‌نامه کاربر: سر این موافقت‌نامه که از سمت وزارت کار دبی صادر می‌شود، رقابت بالایی در جریان است. شما با ارائه یک رزومه بی‌نقص، جهت گرفتن شغل مورد نظر می‌توانید این موافقت‌نامه را کسب کنید.
  • دریافت ویزای ورود: در این مرحله با ارائه موافقت‌نامه می‌توانید ویزایی با اعتباری ۲ ماهه به همراه اجازه ورود و خروج (حداکثر دو بار) دریافت کنید.
  • صدور Labor Card: کارتی با اعتبار ۶۰ روزه (دو ماهه) که توسط کارفرمای شما صادر می‌شود.
  • دریافت ID اماراتی: پس از گذراندن مراحل قبل با داشتن گذرنامه معتبر می‌توانید‌ شناسه یا ID اماراتی خود را دریافت کنید.
  • انجام معاینات پزشکی: این معاینات که شامل یک سری آزمایشات و تست است در بیمارستان‌های دولتی شهر دبی قابل انجام است.

نکته مهم: دقت داشته باشید که تمامی مراحل گفته شده باید در کم‌تر از ۶۰ روز انجام شوند. همچنبن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دبی از نوع کاری نیز عبارتند از: فرم درخواست، اصل و کپی گذرنامه معتبر، گواهی سلامت، گواهی نامه تجاری معتبر شرکت مورد نظر، مجوز ورود (صادره وزارت کار امارات)، Labor Card

ویزای ترانزیت دبی

بسیار پیش می‌آید که فردی برای مسافرت به کشوری، متوجه می‌شود که از کشور مبدا خود پروازی مستقیم به کشور مقصد وجود ندارد. راهکاری که در چنین شرایطی وجود دارد انتخاب کشوری به‌عنوان کشور میانی است که فرد با بخش کردن فرآیند پرواز، بتواند به کشور مقصد برسد. فرودگاه دبی مقصد میانی بسیاری از پرواز‌ها است. کشور امارات نیز همانند هر کشور دیگری برای اخذ ویزای ترانزیت دارای شرایطی است که دانستن آن بسیار مهم است.

  • شرایط عدم نیاز به ویزااگر پرواز بعدی شما در مدت زمان کم‌تر از ۸ سال خواهد بود، شما نیازی به گرفتن ویزای ترانزیت نخواهید داشت. تنها کافی‌ست که مدت زمان انتظار را در محدوده ترانزیت فرودگاه دبی بگذرانید.
  • ویزای ۴۸ ساعته: اگر مدت زمان انتظار میان پرواز‌های شما بیش از ۸ ساعت و کم‌تر از دو روز خواهد بود، این ویزا برای شما مناسب است. اخذ این ویزا با هنگام ورود به فرودگاه ممکن است و هزینه آن ۱۵۰ درهم خواهد بود.
  • ویزای ۹۶ ساعتهاین ویزای ترانزیت به مدت ۴ روز، هزینه‌ای ۱۷۵ درهمی دارد. این ویزا و ویزای ۴۸ ساعته، هیچ‌کدام قابلیت تمدید را ندارند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دبی از نوع ترانزیت

مدارک لازم برای اخذ ویزای دبی از نوع ترانزیت عبارتند از: فرم درخواست ویزای ترانزیت، گذرنامه با حداقل ۳ ماه اعتبار برای ویزای ۴۸ ساعته و حداقل ۶ ماه اعتبار برای ویزای ۹۶ ساعته، عکس رنگی سایز ۴ در ۶، با پس زمینه سفید، کپی رنگی از صفحه اول گذرنامه فرد، کارت شناسایی، بلیت پرواز به کشور مقصد اصلی و همچنین بلیت پرواز به دبی

ویزای تحصیلی دبی

چیزی که بسیاری از افراد نمی‌دانند این است که دبی علاوه بر داشتن مراکز تجاری و تفریحی فوق‌العاده، دارای دانشگاه‌های بی‌نظیر در سطح بین‌المللی نیز می‌باشد که دارای استاندارد‌های بالا و اعتباری جهانی هستند. کشور امارات از سرتاسر جهان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. یکی از مزایای قابل توجه تحصیل در دانشگاه‌های دبی این است که امکان انتقالی گرفتن به دانشگاه‌های معتبر کشور‌هایی نظیر انگلیس، کانادا و آمریکا نیز از سمت این دانشگاه‌ها ممکن است. در ادامه با شرایط هر کدام از دوره‌های دانشگاهی بیشتر آشنا خواهید شد.

  1. کارشناسی: تدریس این دوره برای دانشجویان بین‌المللی دبی، به زبان انگلیسی صورت می‌پذیرد. طول دوره کارشناسی در دانشگاه‌های دبی بسته به رشته، از سه تا پنج سال است.
  2. کارشناسی ارشد: تدریس در این دوره نیز به زبان انگلیسی است و دانشجویان متقاضی این مقطع در دانشگاه‌های دبی، باید حداقل نمره ۶ آیتلس را کسب کرده باشند. طول این دوره از یک تا دو سال متغیر است.
  3. دکتری: این دوره در دانشگاه‌های دبی همانند سایر دانشگاه‌های بین‌الملل، توسط استاد راهنما و به صورت پژوهشی برگزار می‌شود. طول مقطع دکتری بسته به رشته، از سه تا پنج سال خواهد بود و دانشجویان این مقطع اجازه کار نیمه وقت در دبی را دارا خواهند بود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دبی از نوع تحصیلی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دبی از نوع تحصیلی عبارتند از: پذیرش یکی از دانشگاه‌های دبی، گواهی سلامت، بیمه خدمات درمانی، گذرنامه معتبر، شناسنامه، آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، تمکن مالی

اخذ راحت ویزای دبی با سفریتو

سفریتو یک مجموعه فوق‌العاده است که می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای سفر‌های خارجی شما باشد. اگر قصد شرکت در تور دبی را دارید و یا برای اخذ ویزای آن به مشاوره بیشتر و خدمات مرتبط نیاز دارید، سفریتو همیشه و در همه حال در خدمت شماست. علاوه بر دبیِ امارات، می‌توانید جهت شرکت در تور‌های سایر کشور‌های خارجی، اخذ ویزای آن‌ها و خدماتی نظیر وقت سفارت، صفر تا صد فرآیند مهاجرت، وکالت و مشاوره و... نیز از تیم مجرب و کارشناس سفریتو کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سفریتو به نشانی اینترنتی https://safarito.net مراجعه نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین