بقائی: بازگشایی تنگه هرمز بر اساس تفاهم‌نامه بر عهده ایران است

  4050328100 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن رد هرگونه مداخله خارجی، گفت که بازگشایی تنگه هرمز بر اساس تفاهم‌نامه با آمریکا بر عهده طرف ایرانی است.

بقائی: بازگشایی تنگه هرمز بر اساس تفاهم‌نامه بر عهده ایران است

به گزارش ایسنا، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با الجزیره گفت: بازگشایی تنگه هرمز صراحتا بر اساس تفاهم‌نامه بر عهده طرف ایرانی است و هرگونه ادعای دخالت خارجی را رد می‌کنیم.

بقایی در ادامه تاکید کرد: مطلقا هیچ نیازی به مداخله هیچ خارجی نیست و هرگونه مداخله‌ای صرفا اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

در نتیجه آتش‌افروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و با تکرار حملات غیرقانونی علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران از ۹ اسفند ۱۴۰۴، مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند کلیه ترددها از این آبراه مهم بین‌المللی که در مجاورت آب‌های سرزمینی و خط ساحلی قلمروی ایران واقع شده است، باید با هماهنگی ایران انجام شود و کشتی‌های مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها اجازه عبور نخواهند داشت.

طبق بند پنجم یادداشت تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا، ایران تعیین کننده وضعیت اداره آینده و خدمات دریایی در تنگه هرمز است و البته در این خصوص با عمان گفت‌وگو می‌کند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

آخرین عناوین