دوران «بزن در رو» خودروسازان تمام می شود؟!

علی اباذری،   4001111076 ۱۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
دوران «بزن در رو» خودروسازان تمام می شود؟!

 در پی اظهارات روز گذشته رهبر انقلاب درباره خودرو سازی و انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی یعنی «ایران خودرو» و «سایپا» به استقبال این سخنان رفته و هر کدام به شیوه خود با تایید این موضوع متعهد شده اند که با بازنگری در راهبردها و رویکردهای اجرایی نسبت به حل این مشکل اقدام کنند. 

شاید با مشاهده این واکنش‌ها نخستین چیزی که باید بر زبان آورد شکرحضرت حق باشد که بالاخره این دو شرکت بزرگ خودروسازی حقیقت مربوط به محصولات خود را پذیرفته اند و دستکم انتقاد یکی از شهروندان ایرانی را در این باره وارد دانسته و دربرابر آن تمکین کرده اند! 

از شما چه پنهان ما هم ابتدا در دل خود همین شکر بزرگ را بجا آوردیم اما چه کنیم که بعد از شکر به درگاه احدیت انتظار کوچک دیگری هم داریم و آن  اینکه این دو شرکت نازپرورده و همیشه قدر دیده و بر صدر نشسته علاوه بر صدور این قبیل بیانیه ها و اظهارات مرسوم، به قول معروف، قدری از این «تعارفات» کم کنند و بر «مبلغ» ( بخوانید بر کیفیت) بیفزایند !  

در بیانیه ایران خودرو امده است:  گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن اظهار تاثر و تاسف از این‌که باوجود همه تلاش‌ها، توفیق کافی در جلب رضایت مردم به‌وجود نیامده و موجب تکدر خاطر رهبر فرزانه انقلاب شده است، متعهد می شود با بازنگری در راهبردها و رویکردهای اجرایی در جهت تحقق منویات معظم‌له و رضایت خاطر مردم از محصولات خود، تلاشی جهادی را بیش از پیش سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

در سایت شرکت سایپا نیز ه نقل از مدیر عامل آن امده است:«  این گروه خودروسازی هم‌سو با راهبرد اقتصادی دولت سیزدهم و در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال جاری که متاسفانه به درستی به آن توجه و پرداخته نشده، نقشه راهبردی با محوریت افزایش تولید خودرو، ارتقاء کیفیت محصولات و استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت خودرو را با جدیت دنبال خواهد کرد.»

جدا از این پرسش همیشگی که چرا نهادهای مسوول، و این بار خودرویی ها، همیشه باید منتظر ورود و نقد شخص نخست مملکت برای اصلاح رویه های خود باشند باید گفت مشکلات دو خودرو ساز بزرگ کشور امر تازه ای نیست و در حافظه چند نسل از ایرانیان خاطره هایی از هنرنمایی های سازندگان آنان نقش بسته است. 

 از دستکاری های ژنتیکی پی در پی در یک پلتفرم و تولید موجوداتی عجیبب و غریب گرفته تا «آپشن» نامیدن امکانات بعضا ضروری که فقط به کار ِ گران تر فروختن خودرو به مشتری های بی نوا می آید ( مانند کیسه‌هایی هوایی که در تصادف زنجیره بهبهان باز نشد)  همه و همه در تمام سال های گذشته به صورت لطیفه هایی در میان مردم دهان به دهان چرخیده و یقینا به گوش این خودروسازان نیز رسیده اما آن ها ترجیح داده اند که نشنوند !

با این حال آنچه پس از اظهارات رهبر انقلاب و واکنش خودروسازان باید گفت آن است که این بار ظاهرا ماجرا برای مدیران این شرکت ها متفاوت تر از گذشته است چرا که ناکارآمدی و بی مسئولیتی در این دو شرکت معظم به حدی رسیده که صدای حامی همیشگی تولیدات داخلی ، یعنی رهبر انقلاب، را نیز درآورده و ایشان صراحتا درباره این صنعت مهم زبان به انتقاد و تذکر گشوده اند و مطالباتی را مطرح کرده اند.

خودروسازان تا کنون با بهانه های متعدد تقریبا هر آنچه خواسته اند بر تصمیم گیران دولتی و مجلسی تحمیل کرده اند و موارد بسیار اندکی را هم  که زیر بارش رفته اند ناشی از زورآوری و یک مطالبه جدی با نیروی مضاعف مردمی و برخی نهادهای رسمی بوده، مانند رعایت برخی استانداردهای آلودگی یا تعبیه ایربیگ که با پیگیری و سماجت پلیس انجام شد. رفتار خودروسازان با مردم در تمام سالهای طولانی گذشته بی شباهت با مقصران یک حادثه رانندگی نیست که می زنند و از صحنه می گریزند اما به نظر می رسد یا دستکم این انتظار به وجود آمده است که دوران به اصطلاح «بزن در رو» در این صنعت پایان یافته و دوران تازه ای آغاز شود . دورانی که هر چند این دو شرکت به آن عادت ندارند اما ظاهرا مجبورند به لوازم آن تن بدهند !



دیدگاه کاربران

تبریزی۲۳۹۲۶۹۳۰۸:۰۴:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اینکه میگه وانت با کوچکترین ضربه می شکنه و به دو نیم تقسیم میشه برای حفظ امنیت سرنشین هاست. مثلا اگه سه نفر جلوی وانت سوار بشن و ده نفر پشت وانت، و موجدات فضایی با سلاح لیزری به جلوی وانت حمله کنن، قسمت پشتش جدا میشه تا جون اون ده نفر نجات پیدا کنه. هنوز مونده این چیزا رو بفهمید. آدم که راکت فضایی ندیده باشه همین میشه.
ناشناس۲۳۹۳۰۱۱۱۰:۴۴:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
توان خودروسازی کشور در همین حد است. هیچ کاری با صحبت، عتاب و دستور درست نمی شود.
ناشناس۲۳۹۳۱۶۷۱۱:۵۰:۳۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دقیقاً. فقط کشورهای معدودی در جهان هستند که خودرو با کیفیت خوب تولید می کنند: آمریکا، آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، سوئد، انگلستان و کره جنوبی. بقیه کشورها یا از این چند خودروساز خودرو خریداری و وارد می کنند و یا به آنها اجازه داده اند تا در کشورهایشان کارخانه تاسیس کنند.
ناشناس۲۳۹۳۲۲۹۱۲:۱۲:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
سیاست «خودکفایی» سالها است که در خودروسازی هم اجرا می شود! آخر خودکفایی به چه قیمتی؟؟
ناشناس۲۳۹۴۶۴۸۱۱:۱۸:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
خودکفایی عجیبی است که با انحصار خون مردم رو می مکن
ناشناس۲۳۹۳۵۰۱۱۳:۵۱:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
کاملا صحیح، در ضمن هیچ جای دنیا کسی ماشین رو نقدی نمیخره و خودروسازان التماست رو میکنن بری بخری با سود وام نزدیک به صفر برای خودرو نو. بسیار عجیبه که درامد توی ایران پایینه ولی قیمت خودرو بالاتر از بقیه جاهای دنیاست و نقدیه
ناشناس۲۳۹۳۵۴۴۱۴:۱۱:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خودرو ساز داخلی چرا باید بهتر بشه وقتی با همین کیفیت و تنوع داره خوب میفروشه اونوم با کیفیت لاتاری دیکتاتوری ایران خودرو وسایپا در همه دنیا تکه
ناشناس۲۳۹۳۵۵۲۱۴:۱۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تنها راه این است که برای مدتی وارادات خودرو بدون حق گمرک را آزاد کنید تا خودرو سازان ماست ها را کیسه کنند
عل۲۳۹۴۰۳۲۱۹:۵۶:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
کجاش در همین حده، خیلیم بیشترازایناست، چرا اتفاقا مملکت ما ثابت شده همه چی باید دستوری باشه
ناشناس۲۳۹۴۴۸۴۰۸:۴۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
حالا که سالهاست میزنند و در میروند
ناشناس۲۳۹۴۷۴۶۱۲:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
میزنن ولی در نمیرن،خیالشون راحته
ناشناس۲۳۹۴۸۰۲۱۳:۲۳:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
احسنت درود بر شما
ناشناس۲۳۹۳۰۲۳۱۰:۴۷:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چه می شد که مانند بسیاری از کشورهای جهان، شعب کارخانه های اتوموبیل سازی جهان در ایران شعبه داشته و بهترین و بروزترین تولیداتشان را با نیروی کار ایرانی تولید می کردند. کانادا، نروژ، سوییس، بلژیک، فنلاند، پرتقال .... هم همین کار را می کنند.
ناشناس۲۳۹۳۲۱۱۱۲:۰۷:۳۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
الان چین دارد بنجلهایش را در ایران تولید می کند. در خود چین تویوتا، بی ام و، بنز، کرایسر... تولید می شود.
ناشناس۲۳۹۴۰۵۸۲۰:۲۸:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
عجب مگر کل تولیدات به گفته شما بنجل چینی آنقدر کم است ؟ حرف بدون و حساب کتاب می زنی
ناشناس۲۳۹۳۳۹۵۱۳:۱۴:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
پرتقال كشور نيست، ميوه است اوني كه ميگي پرتغاله
ناشناس۲۳۹۳۴۱۹۱۳:۲۳:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
به گفته شخص معروف و صاحب مقامی، ما خودمون انتخاب کردیم که اینطور زندگی کنیم.
ناشناس۲۳۹۳۷۶۴۱۶:۰۷:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
داداش اونوقت محصولات اوناهم مثله محصولات خودمون میشد کیفیت مونتاژ تو ایران افتضاحه
ناشناس۲۳۹۳۸۴۰۱۷:۰۱:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
نمیشه چون ما تحریم هستیم وبخاطر تحریم زیاد هم نمیشه به خودرو سازان ایراد گرفت ولی حالا که صنعت خودرو به چین رسیده وچینی ها رابطشون با ما خوبه شاید بتونیم ازین فاکتور استفاده کنیم صنعت خودرو سازی رو ارتقاء بدیم....
ناشناس۲۳۹۳۹۶۸۱۸:۴۱:۵۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اون موقع ایرانی ها خیلی خوششون میشه.
دروغی به نام خودرو ملی!۲۳۹۳۰۳۷۱۰:۵۲:۲۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
پایه سمند، دنا .... بر اساس پلت فرم 405 است. پایه کوئیک، ساینا، تیبا .... بر اساس پلت فرم پراید است. پایه رانا، بر اساس پلت فرم 206 است.
ناشناس۲۳۹۳۲۳۵۱۲:۱۴:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دروغ، ستون و پایه محکمی نیست!
ناشناس۲۳۹۳۰۴۶۱۰:۵۵:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خوش به حال مردم امارات، عربستان، کویت، قطر.... که پول نفتشان را می دهند و بهترین خودروهای جهان را سوار می شوند. ما پول نفتمان را می دهیم تیبا و سمند سوار می شویم. نهایتش خودروهای چینی بنجل سوار می شویم.
محمدرضا۲۳۹۳۸۵۸۱۷:۱۵:۳۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
منظورت از پول نفت همون ۱٫۵ دلار یارانه است؟
سعید۲۳۹۳۱۴۸۱۱:۴۳:۵۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
هم خودروسازان و هم مردم به این شوخی ها عادت کردند
ناشناس۲۳۹۳۶۰۶۱۴:۳۷:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
بخدا با این تولید خودرو بی کیفت وحشتناک مردم هنر نیست این مردم بیچاره پول میدن ولی ماشین بی کیفیت سوار میشن این ظلمی هست که دولت مردان به ملت تحمیل کردن حوزه خلیج فارس ببینی چه ماشین های لوکس شوار میشن ماچی این قراضه
ناشناس۲۳۹۳۹۸۲۱۸:۵۳:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
هزاران افسوس چند نسل از مردم ایران محکوم به استفاده از این بنجل ها هستن پژو پارس صفر خریدم فعلا مهیمان نمایندگی می باشد تاکنون گیربکس تعویض شده اخیرا درخواست موتور شده
ناشناس۲۳۹۴۴۵۶۰۸:۱۷:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
دمت گرم خوب گفتی، هیچ خودروسازی تو نیا اینقدر دوراندیش نیست
ناشناس۲۳۹۲۷۰۸۰۸:۱۵:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
شما خیلی ساده هستین ...این بار اول نیست که خودرو سازها از این خوشرقصیهای بیعمل میکنن ...
ناشناس۲۳۹۲۷۲۳۰۸:۲۲:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
لوازم خانگی هم برای یکی دو سال دیگه به وضعیت خودرو دچار خواهد شد و روز به روز شاهد بی کیفیت شدن و افزایش های سرسام آور لوازم خانگی خواهیم بود چه اشکالی داره کالای خارجی با کیفیت بیاد داخل؟ مگه مردم چه گناهی کردن که این همه زحمت میشکن و پول در میارن بعدش باید آشغالترین ماشین و کالاهای دنیا رو بخرن و جانشونم بدن بخاطر عدم ایمنی؟
ناشناس۲۳۹۲۷۳۸۰۸:۳۱:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دوزار بده آش به همین خیال باش
ناشناس۲۳۹۲۷۴۸۰۸:۳۵:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
حرف... حرف... و باز هم حرف. در عمل سال دیگه هم وضع مردم و خودرو ساز ها همینه و بدتر نشود بهتر هم نخواهد شد. این خط و این هم نشان
مجید۲۳۹۳۰۹۱۱۱:۲۰:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خیلی هنر کردی. گالیور یادته. اینطور حرف زدن کاری نداره. مملکت مونه. خودمونیم که بد عمل می کنیم. باید درست بشیم. اینکه یکی مثل شما بیاد همه چیزو ..... کنه کار درستی نیست.
ناشناس۲۳۹۳۱۳۱۱۱:۳۸:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
ما میخواهیم درست کنیم اما شماها چند دهه ست چنبره زدید نمیذارید کسی کاری بکنه
ناشناس۲۳۹۳۸۲۱۱۶:۴۴:۳۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
شما مسئولیت رو به ما بده ما درستش میکنیم.
محمد۲۳۹۲۷۶۳۰۸:۴۱:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
احتمالا یک مدت شعار میدن بعد هم همه یادشون میره، همه چیز برمیگرده به حالت اول، وقتی ساختار ایراد داره این کارها فایده نداره. این کارخونه های را تعطیل کنید با چند شرکت درست حسابی قرارداد ببندید (حتی چینی) بیان داخل ایران خودرو تولید کنند بیخیال این شو افها شوید.
ناشناس۲۳۹۲۷۹۷۰۸:۵۸:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راه پیشرفت رقابت سالم هست و نه دعا ونصیحت
ناشناس۲۳۹۲۸۲۸۰۹:۱۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
60% پول فروش هر خودرو مستقیماً به حساب دولت واریز می شود.
ناشناس۲۳۹۳۲۱۶۱۲:۰۸:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
فقط دولت؟!
ناشناس۲۳۹۳۴۲۴۱۳:۲۵:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دولت؟!!!
ناشناس۲۳۹۲۸۳۰۰۹:۱۴:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چاقو هیچوقت دسته خودش را نمی برد.
محمد۲۳۹۲۸۵۰۰۹:۲۵:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اگه راست میگه باید گمرک‌ازاد کنه هرکی هر ماشینی دلش میخواد بخره مردم برده نیستن مردم حق انتخاب دارن سالانه هزاران نفر کشته بخاطر کیفیت بد اهن قراضه ای ایرانخوردو و سایپا بس نیس؟ واقعا بس نیس؟؟؟؟
ناشناس۲۳۹۲۸۷۵۰۹:۳۷:۲۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خیالتون راحت. فعلا فقط یه هیاهو راه افتاده. بازم آبها که از آسیا بیفته همون آش و همون کاسه میشه.
ناشناس۲۳۹۴۸۱۹۱۳:۳۳:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
احسنت حقیقت گفتی
ناشناس۲۳۹۲۸۸۳۰۹:۴۰:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
مشکل اصلی خودروسازی هزینه بالای تولید ناشی از بی انضباطی مالی و بوروکراسی حاکم بر این شرکتهاست. شاید اقدامات زیر مفید باشد: ۱- فروش دارایی‌های غیر مرتبط با تولید مثل بانک پارسیان ایران خودرو ۲- جلوگیری از سهامداری در زیر مجموعه‌ها و قطعه سازان در راستای حذف تعارض منافع ۳- جلوگیری هزینه زایی‌های بیهوده مثل حضور در ورزش حرفه‌ای ۴- کوچک‌سازی بخش ستاد شرکتها که ناشی از تحمیل نیروی انسانی ناکارآمد توسط مسئولان است. ۵- خصوصی سازی کامل و دقیق و حذف دخالت دولت و نمایندگان مجلس در تعیین مدیران خودروسازی.
سید۲۳۹۳۴۲۹۱۳:۲۷:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
بحث هزینه نیست مگر کم پول میدهیم یعنی باز هم بیشتر . بحث کیفیت هست
ناشناس۲۳۹۲۸۸۴۰۹:۴۱:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
"دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی یعنی «ایران خودرو» و «سایپا» به استقبال این سخنان رفته و هر کدام به شیوه خود با تایید این موضوع متعهد شده اند که با بازنگری در راهبردها ..." اگر صحبتهاي رهبري را تاييد کرده اند بايد به جرم هاي گوناگون آنها را محاکمه کرد.
ناشناس۲۳۹۲۸۹۰۰۹:۴۵:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خودرو سازان « بزن در رو » ! خودِ خودرو ها « بخور و بيفت » !! ... منظورم ضربه است ، حتي « ضربك » ضربه كوچك !! ----- ---چي گفتي قاسم آقا ؟ ... بلندتر بفرما !! -- عرض كردم مگه پرايد ريقو طاقت ضربه داره ؟ ... بلكه طاقت يك مشت در حد يك قُلُپ هم نداره ، با يك ضربه مچاله ميشه ... خدا به همه رحم كنه ! اخوي خوشحاله كه خودش را به آب وآتيش زده ، طلاهاي عيا لش را از دستش كشيده ، پرايد خريده ، حالا هر روز خدا بايد راه تعمير گاه گز كنه ، ..اين ماشين ها قربونتم شون لاجون اند ، عينهو مثل من ...دور از جون تان از روزي كه كرونا گرفتم و تو بيمارستان يك هفته خوابيدم و تا پاي مرگ پيش رفتم .ولي خب ! ... بحمد الله عمرم به دنيا باقي بود و دوباره برگشتم ... اما چه برگشتني ! ايد و بيداد ، برگشتم اما ديگه آدم اولي نشدم كه نشدم !! خيلي لاجون هستم ، بنيه و قوتي ندارم ! ... حالا منظور از عرايض اين بود كه اين ماشين ها هم مثل من قدرت و قوتي ندارن ! هه ! ... هه هه ! خودرو !!! اين كجاش خودرو هست ؟ ... بيچاره اخوي م از روزي كه خودرو خريده كه سوارش بشه ، اين خودرو هست كه سوار اخوي شده ... هر روز داره هلش ميده ، شده بار گران ... كاش كاكام پرايده را بفروشه كه هم خودش راحت بشه ، هم اوسا نعمت تعمير كار ....ميگم طفلك اخويم !!
ناشناس۲۳۹۲۸۹۶۰۹:۴۶:۰۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خیلی مسخره است 85 میلیون نفر می گفتند ارابه های شما آشغال هستند جواب مسئولان ایران خودرو و سایپا منت گذاشتن به مردم برای تولید آخرین تکنولوژی خودرو دنیا بود حتی یکی از مدیران ایران خودرو در تلویزیون 206 رو از بنز باکیفیت تر اعلام کرد. حالا چون رهبری گفته اند قبول کردند . واقعا برای همه موارد نقصان منتظر دستور رهبرید.
ناشناس۲۳۹۲۹۲۰۰۹:۵۸:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
الف جان لطفا از این خودروسازان نازپرورده سئوال بفرمائید چرا خودرو بیست هزار دلاری در ژاپن و سایر کشورها در ایران دومیلیارد تومن قیمت دارد
ناشناس۲۳۹۳۲۳۳۱۲:۱۳:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اولا تعرفه تا دوبرابر و بقیه هم شامل هزینه حمل و نقل و انتقال و گمرکی و سود وارد کننده
ناشناس۲۳۹۲۹۲۱۰۹:۵۸:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
صنعت مونتاژ قطعات خودرو در کشور ما باید تعطیل گردد
ناشناس۲۳۹۳۲۵۱۱۲:۲۱:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
از یک خودرو ؛ فقط باد ِ داخل لاستیک ایرانی است . البته باد توسط دستگاه کمپرسور تولید خارج ایجاد میشود
ناشناس۲۳۹۳۳۸۲۱۳:۱۰:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
آب رادیاتور هم ایرانی است لطفا فراموش نشود.
ناشناس۲۳۹۳۲۵۲۱۲:۲۱:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
صنعت خودرو باید به مجموعه های موفق همچون سپاه و ارتش داده شود تا متحول شوند وگرنه با مدیریت دولتی اوضاع همین هست
ناشناس۲۳۹۲۹۲۴۰۹:۵۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
مدیریت این دو را به زیر مجوعه های ایشون مانند سپاه یا ارتش بدهید
ناشناس۲۳۹۲۹۳۳۱۰:۰۴:۰۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
نخیر دوران بزن در رو خودروسازان تمام نمی شود. چرا؟ چون: عامل اصلی پایین بودن کیفیت و بالا بودن قیمت، برای هر انسان عاقلی روشن است؛ انحصار، انحصار و انحصار. کسانی که آدرس غلط به مردم می دهند بدون شک اگر شیاد نباشند. دولت های مختلف حتی برای یک بار هم که شده تلاش کرده اند انحصار خودرو را بشکنند ولی مافیای قدرت و ثروت و تزویر همواره مانع شده است؛ لذا بهانه عدم همراهی دولت ها، هیچ مبنای قابل اثباتی ندارد.
ناشناس۲۳۹۲۹۴۱۱۰:۰۷:۳۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خودروساز نیز اسیر سیاستهای کلان اشتباه حاکم بر کشور است
ناشناس۲۳۹۲۹۴۲۱۰:۰۷:۴۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
ای کاش رهبر معظم انقلاب سالها پیش مثل امروز چنین تذکری را میدادندتا شاهد این همه عقب ماندگی صنعت خودرو و اجهاف در حق مردم مظلوم کشورمان نمی بودیم.
ناشناس۲۳۹۳۷۹۳۱۶:۲۹:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
حتمابایدیه نفراز اون بالا دستور بده تا کاری کنن آخروعاقبت انحصارورانتوباندهای قدرت وثروت همینه
ناشناس۲۳۹۲۹۴۸۱۰:۱۰:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
نمی شود مطمئن باشید
عارف۲۳۹۲۹۵۵۱۰:۱۴:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چشممون آب نمیخوره، مشکل عمیق تره و اینا هم پررو تر
ناشناس۲۳۹۲۹۷۳۱۰:۲۳:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دوران بزن در رو تا زمانی که واردات آزاد نشه و این شرکت‌ها مجبور به رقابت نشوند، تمام نمیشود
ناشناس۲۳۹۳۰۹۳۱۱:۲۲:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
حالا خوبه می‌گویی رقابت و وقتی چند خودرو ساز دارید می شود همان رقابت عزیزم مشکل این است که مدیریت دولتی هست و حیات خلوت
ال ان جی۲۳۹۲۹۷۸۱۰:۲۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
قطر دومین کشور صادر کننده گاز مایع - ال ان جی و یکی از ثروتمند ترین کشور های دنیاست، گاز قطر از میدان گازی مشترکی که با ایران دارد تامین میشود ، درحال حاضر سالی حدود صد ملیارد دلار، ایران به خاطر مسایلی که بر همه روشن است خودرا از این در آمد و درآمدهای دیگر محروم کرده حالا چرا از ثروت قطر وسایر امارات ناراحتید؟ خود کرده را تدبیر نیست
کریم۲۳۹۲۹۹۴۱۰:۳۰:۰۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
بشینیم و ببینیم
تهرانی۲۳۹۲۹۹۷۱۰:۳۱:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خیر تمام نمیشود. در پاسخ همه انتقادات مثل همیشه وعده خواهند داد که تلاش میکنیم مثلا ظرف دو سال آینده فیمت خودرو را کاهش دهیم و کیفیت را افزایش. تا دو سال دیگر بسیاری از مسئولین منتقد عوض شده اند. آنهایی هم که مانده اند سرگرم مسایل روز شده اند. مردم میمانند و باز خودروسازهای بی کیفیت. اگر ظرف یکی دو ماه اینده مجلس و دولت رقابت را آزاد کنند میتوان به اینده امیدی داشت و الا همه چیز متاسفانه مشمول مرور زمان خواهد شد.
ناشناس۲۳۹۳۰۲۱۱۰:۴۷:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
سلام و عرض ادب نگاهی به زندگی اینها یعنی کارکنان ایران خودرو و سایپا که با دو چشم کاملا دیدیم حتی مدیران رده پائینی دارای ویلا هشتگرد سفرهای خارجی بریز بپاشها نشان دهنده تراوش بودجه سریز هرکس جمع کند است
علی۲۳۹۳۰۲۹۱۰:۴۸:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
سلام بر رهبر عزیز اگر در مورد اطلاح قیمت ها ودلال بازی مسئولان با قدرت برخورد می‌کردند وبه قیمت کارخانه به عزیزان که خودرو ندارن بیشتر تذکر می‌داده‌اند بود من از قول یه نفر شنیدم۳۰۰سی صد پژو پارس تو پارکینگ دارد که گرانبفوشد ایا سخت هست که پیگیری کنند ببینن کی خودرو گرفته یا داره ولی یه عده آرزو به گور ببرن خیلی راحت استعلام بگیرن ومشخص کنند
حمید۲۳۹۳۰۳۶۱۰:۵۲:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
حالا لوازم خانگی سازها هم اضافه میشن.... واستا
ناشناس۲۳۹۳۰۴۸۱۰:۵۶:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
از همین دو بیانیه، آنقدر بوی مشمئز کننده تملق به مشام می رسید که تقریبا یقین دارم با ادامه روند فعلی در این دو شرکت و بی عملی دولت و مجلس در مقابل اینها ـ بخوانید رانت پشت سر این ها ـ هیچ اتفاقی نمی افتد.
ناشناس۲۳۹۳۰۵۸۱۱:۰۱:۰۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تا زمانی که انحصار باشه . نتیجه ی بهتر از این حاصل نمی شه . امروز خودروسازها . فردا هم لوازم خانگی . من تولید کننده اگر رقیب نداشته باشم . باور بفرمایید دنبال پیشرفت و نواوری و کم کردن قیمت تمام شده کالا نخواهم رفت . چون می دانم هر اشغالی تولید کنم . مردم مجبورن از من بخرنند . چون چاره ی دیگری ندارند .
ناشناس۲۳۹۳۲۲۶۱۲:۱۱:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چرا کره جنوبی و ژاپن با انحصار داخلی و قطع واردات کالای مصرفی خودرو یا کالای لوازم خانگی به اینجا رسیدن؟ مشکل از نوع تفکر شماها هست وگرنه صنعت نظامی ایران هم برعکس این دو صنعت برای همگان روشن هست کجاست و یا صنعت انرژی آبی و توربین سازی ایران که در دنیا جز بهترین ها هست
ناشناس۲۳۹۳۹۲۸۱۸:۱۱:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
موشک هیچ نیازی ندارد که اقتصادی یا محتاج بازار باشد. خودرو باید اقتصادی و قابل فروش باشد مقایسه این دو ابلهانه است.
ناشناس۲۳۹۴۷۰۷۱۲:۰۲:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
جناب دانا کیفیت و تکنولوژی موشک که یک نمونه آن هست را هم منکر می شوید؟
ناشناس۲۳۹۳۰۸۲۱۱:۱۷:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
باید تعطیل شوند
ناشناس۲۳۹۳۰۹۰۱۱:۲۰:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
فقط ایرانخودرو خراسان توان تولید روزانه فقط (فقط) پارس روزی 1500 دستگاه تکمیل کنه الان دارن دوشیفت کار میکنن 800 نفرم اخراج کردن دارن بانصف ظرفیت کار میکنن بازرس بی سواد که نمیتونه این ارقام رو حساب کتاب کنه متوجه نمیشه دارن تولید باسیاست میکنن درمورد کمبود قطعه هم لاف بیش نیست چون تمام قطعات تماما داخل بازار هست برید بپرسید قطعات پارس کدومش نیست که اینا هر روز به بهانه کسری قطعه دپو میکنن کو گوش شنوا
ناشناس۲۳۹۳۱۰۰۱۱:۲۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اتفاقی نخواهد افتاد برخی صنایع مافیای بزرگی هستند و مانع از تغییرات می شوند و این انحصار ادامه خواهد یافت یه هفته یه سر صدایی میشه بعد فراموش می شود محال است که اتفاقی برای خودروساز بیفتد
ناشناس۲۳۹۳۱۱۱۱۱:۳۰:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
آنهایی که چند دهه اخیر صنعت خودرو ایران را اداره و تملک کرده اند ، نعوذ بالله 《حتی گوشی برای شنیدن سخنان خداوند متعال هم ندارند چه رسد به بندگان خدا 》 !!!
ناشناس۲۳۹۳۱۱۳۱۱:۳۲:۵۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
صنعت خودرو با قول و تعهد درست نمی شود بلکه باید این صنعت خصوصی و رقابتی شود.
ناشناس۲۳۹۳۱۳۴۱۱:۳۹:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
آقا مافیا تا حالا نشنیدی؟ چند بار بگو عادت کنی : مافیا مافیا ... آباریکلا
سعید۲۳۹۳۱۵۶۱۱:۴۶:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
عیار خودروسازی همین است و جالب آنکه از تمام صنایع ما هم جلوتر است. خودروسازی صنعتی وابسته است و با تحریم جلو نمی رود. هروقت با برخورد دستوری موشک و راکتور هسته ای صادر کردید آنوقت اصلاح خودورسازی هم با دستور ممکن خواهد بود.
ناشناس۲۳۹۳۱۷۶۱۱:۵۳:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
این قضیه مربوط به خودروسازی نیست. تقریبا کل صنایع ما دچار عقب ماندگی هستن. به واقع ما در کشورمون چیزی به اسم طراحی یک محصول از صفر تا صد نداریم و همه چیز حتی صنایع نظامی مونتاژ هستن اونم در کیفیتهای نامناسب. متاسفانه چاره کار استفاده از مدیران خارجی هست. البته بنظر من راهکار زودبازده این وضعیت فروش این دو شرکت سرتاپا مریض به یک خودروساز خارجی هست. تا بدون کمترین هزینه شاهد رشد چشمگیر تولیداتش باشیم. والا اصلا امیدوار نباشید.
ناشناس۲۳۹۳۷۸۷۱۶:۲۵:۴۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
درباره صنایع نظامی اطلاعی نداری لطفا نظر نده
ناشناس۲۳۹۳۹۹۰۱۹:۰۳:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
نه هرگز راهش فروش این دو خودرو ساز به کشورهای اجنبی نیست و فقط و فقط باید افراد خلاق و با دانش واقعی پا به عرصه خودرو سازی بگذارند مگر ژاپنی ها خودشان با سخت کوشی مدیران خلافشان مهندسی معکوس نکردند ماهم باید با مهندسی معکوس برند های صدر در صد ایرانی و جدید را در کشور ایجاد کنیم و هرگز با فروش این شرکتها به کشورهای اجنبی مشکل ما حل نخواهد شد و تمام سرمایه ها ی حاصل از فروش به جیب آنها خواهد رفت
ناشناس۲۳۹۳۱۹۴۱۲:۰۱:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
درسته خودروسازی در ایران جالب نیست ولی تغییر این رویه به این راحتی هم نیست . نقشه اقتصاد کشور باید عوض شود. خودرو ساز دولت نفتی که خودرو را برای داخل می سازد بهتر از این نمی شود .باید منابع ارزی صادرات مواد خام فقط سرمایه لحاظ شده و به شرکتهای خصوصی برای صادرات داده شود بودجه دولت فقط متکی به مالیات باشد آن هم عمدتا از محل مالیات از سفته بازی و درآمدهای بی زحمت! نظام ارز هم کاملا آزاد.
ناشناس۲۳۹۳۲۶۹۱۲:۲۶:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
مشکل اینجاست که در مورد قیمت بی حساب و کتاب خودروها تذکر داده نشده. بنابراین فردا با کمی دستکاری، به بهانه افزایش کیفیت باز قیمت ها را بالا می برند.
ناشناس۲۳۹۳۶۶۰۱۵:۰۹:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
شما توجه کنید قیمت خودرو باکیفیت اون هیچ تناسبی ندارد غیر از اینکه یک نوع اجحاف به حقوق شهروندی شده باشد چیز دیگری نمیشودگفت
ناشناس۲۳۹۳۲۸۹۱۲:۳۵:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
در ایران حرف زیاد زده میشه اما عملی در کار نیست
ناشناس۲۳۹۳۲۹۲۱۲:۳۶:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
میزنند و در نمی روند. وایسادن ضربه های بعدی را بزنن کی به کی. دارن میزنن و در نمیرنه . سمیییییییه
ناشناس۲۳۹۳۳۱۳۱۲:۴۳:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
بهترين راه آزادسازي واردات خودرو و ايجاد محيط رقابتي براي رشد و شكوفايي اين صنعت مي باشد
ناشناس۲۳۹۳۳۲۹۱۲:۵۰:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
فقط‌همین‌دوتاکلمه‌حرف‌وتمام‌.دو‌خودروساز‌این‌همه‌ظلم‌کردن‌.یه‌کم‌رحم‌کن‌‌نکششون..
ناشناس۲۳۹۳۴۰۳۱۳:۱۷:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خير تمام نميشود
ناشناس۲۳۹۳۴۱۳۱۳:۲۱:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دوراران بزن در رو تازه به اوج خود رسیده الان در قله اش هستیم هیچ وقت هم پایین نمی یاید زور دارن زور میگن
حمیدخان۲۳۹۳۴۲۰۱۳:۲۳:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
من خودم برای اولین بار ماشین چینی خریدم با کلی تردید و ..... ولی خدا را شاکرم اصلا قابل قیاس به این ماشین های داخلی نیست ..... دنا و سمند داشتم ترمز ای بی اس فقط صدای خر خر داره وگرنه در یخبندان کاری ازش ساخته نیست ...... نمیدانم ایراد کار کجاست ......
ناشناس۲۳۹۳۴۶۳۱۳:۳۸:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
صنعت جنبه حمایت نداشتند رهبر از اعتبار خود برایشان گذاشت ‌‌‌‌ ولی قدر نداستند
ناشناس۲۳۹۳۵۲۵۱۴:۰۰:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
ن
باهر۲۳۹۳۵۲۸۱۴:۰۰:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تا مدیریت نالایق باندی و همه چیز خوار در مملکت حاکم هست هیچ چیز درست نمیشود لذا این حرفهای خودروسازان را بشنو و باور مکن چون مافیای بزرگی هستند که سالها طول کشیده تا فربه شده اند و مثل غده سرطانی در کل بدنه کشور ریشه دوانیده اند!!!
ناشناس۲۳۹۳۵۷۴۱۴:۲۳:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چاقو دسته شو نمببره.
ناشناس۲۳۹۳۵۸۳۱۴:۲۷:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
حرفهای خوب زده شده وشعارزیبا در سر لوحه رسانه ها وتریبون ها آویزان شده ولی دریغ از 1/1000درصد عملکرد
انقدر۲۳۹۳۵۸۹۱۴:۳۰:۳۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تعهد خودروسازان به این معنا هست که ایشان تاکنون می توانستند کاری بکنند ولی به خاطر دوشیدن شیره ملت نکردند و به عبارتی دیگر به خیانت خود اعتراف کردند
ناشناس۲۳۹۳۶۳۷۱۴:۵۴:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
در واقع خوب اسمی روی دو خودرو ساز به ثبت رساندن بزن در رو
عبدالوحابا۲۳۹۳۶۶۳۱۵:۱۰:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
بنظرمیاد فصل جدیدی شروع شده ،هم میزنند ،هم ننه من غریبم ،در میارن،،هم دیه میستونن،
بینام۲۳۹۳۶۸۲۱۵:۲۳:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اینا خیلی ازاین حرفا پرروترن راه دزدی از مردم را یاد گرفتن
ناشناس۲۳۹۳۶۸۳۱۵:۲۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
همه تلاش آنها همين اعلاميه است دليلش هم اينست كه خودرو واقتصاد گره خورده اند واقتصاد دستور وگله نمي پذيرد
مجتبی۲۳۹۳۷۱۲۱۵:۳۷:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تنها راه سپردن افسار خودروسازی به مدیران باتجربه اروپایی است، کاری که چین کرد و الآن سالی ۲۶ میلیون خودرو تولید می‌کنند، مدیران دولتی فقط در چپاول و اختلاس (دزدی) مهارت دارند، البته در واردات قطعات از چین و قالب کردن به جای تولید داخل هم مهارت ویژه‌ای دارند، دست دلالان در وزارت صنعت هم پشت مدیران نالایق دولتی خودنمایی میکند.
احسان۲۳۹۳۷۲۸۱۵:۴۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تازمانیکه مافیای خودروسازان در هسته های اصلی حاکمیت نفوذ دارند همین است
پارسا۲۳۹۳۷۲۹۱۵:۴۶:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خودروسازان اون همه پول ازمردم کشیدن بالا پس کو اون پیشرفت کو اون خلاقیت فقط تو خالی کردن جیب مردم پیشرفت کردند
ایکس۲۳۹۳۷۵۲۱۶:۰۳:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تنها راه حل مشکلات تمام صنایع کشور آزادسازیه واردات است تا بفهمند جان و مال و تغذیه و ...مردم اسباب دلالی و پول پارو کردن نیست.والسلام
زمان مظلوم۲۳۹۳۷۶۸۱۶:۱۰:۰۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خودرو خراب و قراضه را میبری واسه گارانتی در لرستان ،فوری کارشناسان واسه تایید پانصد هزار تومان را میخواهند ،اگر پول ندهید تایید نمی کننند
ناشناس۲۳۹۳۷۷۶۱۶:۱۶:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
یعنی تا رهبر در مورد اشکالات آنها سخنی نمیگفتند خودشان نمی دونستند، اصلا به نظرتون من بعد خودروهای با کیفیتی درست خواهند کرد؟!
سلام۲۳۹۳۷۹۵۱۶:۳۰:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تا زمانی که دست مافیا کوتاه و رقابت ایجاد نشود همین اش و کاسه هست.
ناشناس۲۳۹۳۸۱۶۱۶:۴۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
به نام خدا من هم اخیرا برای تحویل ماشین شاهین از سایپا ،دوار زورگیری شرکت سایپا شدم با مبلغ درخواستی انها برای تحویل ماشین نه تنها این ماشین دریافتی سود نمیکند بلکه ضرر هم دارد
خ۲۳۹۳۸۵۳۱۷:۱۰:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خودرو سازها خودرو های بی کیفیت میندازن ب مردم ۳۰۰تا ۵۰۰میلیون،کافیه یکم کیفیت ارتقا بدن پراید یک میلیارد میفروشن ،دولت و همه هم پشتشونن و مردم سرکیسه میکنن،اینا همش فیلمه سر مردم درمیارن
ناشناس۲۳۹۳۸۶۸۱۷:۲۲:۰۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
انحصار کاری کرده که ایرانخودرو و سایپا به مردم بگن همینی که هست و با هر قیمتی دوست داریم میدیم.نمیخوای برو خر سوار شو.
ناشناس۲۳۹۳۸۷۷۱۷:۲۷:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
با نخریدن هم قیمت میاد پایین و هم کیفیت میرودبالا
dayani۲۳۹۳۸۸۴۱۷:۳۱:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خیلیها دستشان در جیب این خودروسازان است، تا مجبور نشوند دستشان را در بیاورند، آش همین آش و کاسه همین کاسه. چه جوابهای مشعشعانه ای هم دادند!
ناشناس۲۳۹۳۹۴۹۱۸:۲۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تا زمانی که رقیبی ندارندوواردات خودرو آزاد نباشد همین آش و همین کاسه
قشر ضعیف۲۳۹۳۹۵۱۱۸:۳۲:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خودروسازها اگر راست میگن قیمت‌ها و پایین بیارن بعد با بالا رفتن کیفیت اضافش کنن
حمید۲۳۹۳۹۵۲۱۸:۳۲:۵۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
یه روزی میشه که ماشین تولید کنن و رایگان به مردم تحویل دهند البته آون دوران، دوران ظهور هست
ناشناس۲۳۹۳۹۵۴۱۸:۳۴:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
همیشه مسولین از جمله همین وزیر صمت فعلی کلمات زیبا و شعارهای انقلابی وخلاصه سخن زیبا میگویند اما عمل صفر ..باید بعد از مدتی پیشرفتهای آنها را اعتبار سنجی کرد وخروجی کار رادید که عملا صفر است
علی زارع۲۳۹۳۹۵۶۱۸:۳۶:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
ایران خودرو متقلب درهمه چیز کیفیت ماشینها و خلاصه باید مدیریتش به جرم کلی زیان جانی و مالی به ملت محاکمه و زندان بروند
ناشناس۲۳۹۳۹۶۱۱۸:۳۷:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
مشکل مال الان نیست . مال آن زمانی است که به زور وبا توصیه ها افراد را استخدام کردنند
مهدی۲۳۹۳۹۷۵۱۸:۴۶:۲۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
فقط حرف و دروغ دریغ از کمی عمل
ناشناس۲۳۹۴۰۱۲۱۹:۳۱:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
بهترین نخبه های درکشورداشته باشیم صنعت خودروسازیمونو تودنیا حرف اول بزنه تایکم سخت گیری برای خودرو سازمیشه بریم خودرو واردکنیم این کار راانجام دادنی یعنی ارز ازکشورخارج شدن همه منابع زیرزمینی دست ماست دشمن جرات پیدابکنه این منطقه روتحریم کنه .......
بهنام۲۳۹۴۰۱۴۱۹:۳۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
حالا هم تصور نکنید چیزی درست بشه چون تازمانی که مافیای قدرت و پول نان در خون مردم میزنن همینه که هست.میگید نه، فرداها رو ببینید.
ناشناس۲۳۹۴۰۳۱۱۹:۵۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تا وقتی که واردات خودرو آزاد نشه همین آش وهمین کاسس.
ناشناس۲۳۹۴۰۴۷۲۰:۱۶:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
عمرا اگه درست بشه این شرکتای خودرو سازی.رهبر که هیچ امام زمانم بیاد اونا حرف هیچکیو گوش نمیدن.چون بزرگترین مافیای ایرانه که با پول ورشوه کارشون رو راحت لاک پوشونی میکنن.الانم فقط میخوان جو حاکم رو بخوابونن.ومثلا بگن به حرف رهبر گوش دادن .بعنی این ها تاالان نفهمیدن که چقدر خوددو مشکل داره .فقط منتظر بیانات رهبری بودن
ناشناس۲۳۹۴۰۵۴۲۰:۲۲:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
سلام چرا مدیر ایران خودرو وسایپا را دادگاهی نمی کنید که همه به مقصر بودنش واقفه هستید پس آنهای که مردند یا فلج شدند یا تو خودرو کیسه هوا باز نشد از ناحیه صورت وسر ضرب دیده کی باید جوابگو باشد
ناشناس۲۳۹۴۰۶۹۲۰:۳۸:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دولت نتوانست با فراهم کردن رانت و ...نتوانست ایران را خودرو ساز کند.ادامه این روند یعنی کشتن مردم.
ایران۲۳۹۴۱۰۴۲۱:۰۶:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
قطعاً حرف رهبری رو هم گوش نمیدن بازم همون آشغالا رو تولید میکنن تحویل مردم میدن،انقدر این صنعت رانت توش وجود داره اینا واسه هیچ کسی ارزش قائل نمیشن
ناشناس۲۳۹۴۱۰۸۲۱:۰۹:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
نخریدن بهترین راه است
شهلا۲۳۹۴۱۱۷۲۱:۱۳:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تا زمانی که واردات آزاد نشود البته نه وارداتی که مجلس و آقایان هزار و یک نوع اما و اگر و شرط و شروط براش گذاشتن نه واردات واقعی این قصه تلخ متاسفانه ادامه دارد ضمن اینکه انقدر رانت و فساد در این صنعت موجوده که بعید بنظر میرسه اتفاق خوبی در جهت رفاه مردم بیفته بعد از یک چند مدت این آب ها هم از آسیاب می افته و آش همان آش و کاسه هم همان کاسه متاسفانه
مهدی۲۳۹۴۱۴۴۲۱:۴۳:۵۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اتفاقا بهانه ای است برای افزایش قیمت به بهانه بالا بردن کیفیت
حافظ۲۳۹۴۱۵۶۲۱:۵۱:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
تولید داخلی باید در خدمت رفاه و آرامش مردم باشد نه مثل این خودرو سازها روی اعصاب مردم‌، به خدا ما چوب نجابت مون می‌خوریم این همه منابع این تاریخ با فرهنگ منحصر به فرد، به کجا رسيديم تا رهبری صحبت نکند کسی نباید جواب بدهد اینهم نماینده با گرفتن حقوق چه کاره هستند دکور تشریف دارندوفقط دستورات را انجام می‌دهند ومردم هیچ
ناشناس۲۳۹۴۲۵۷۲۳:۲۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
شما اصل ، اصلش رو بگید این شرکت های خصوصی خودرو سازی مال کیه ! مردم مجبورند پول بدند این درپیت ها رو اما سوار بشن
قدرت طهماسبی۲۳۹۴۲۷۹۲۳:۳۳:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
با یک فراخوان ملی از تمام ایرانی های مستعد و نخبه می توان یک تکان خوبی به صنعت خودرو سازی داخلی داد
عبدالله۲۳۹۴۲۸۳۲۳:۳۶:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
دیگه یه بازنشسته با این قیمتها، از خرید یک خودرو معمولی ناامید هست
ناشناس۲۳۹۴۲۸۶۲۳:۳۹:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
همه دنیا خودرو را ارزان دست مشتری میدن و سوخت را گران، ما بر عکسیم.
ناشناس۲۳۹۴۲۸۹۲۳:۴۱:۲۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
مثل همه دنیا یه راه حل داره،تمام سود خودرو ساز در قالب مالیات متعلق به دولت هست، به جز مبالغی که صرف تحقیق و توسعه میشه.
سعید۲۳۹۴۳۲۶۰۰:۴۹:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
بعد این همه کشته و قطع نخاع و معلول ، این خط این نشون اگه زورتون به مافیا رسید . من جایزه ویژه میدم به اون کسی که تیتر زده اگر کاری اساسی در این زمینه انجام شد .
ناشناس۲۳۹۴۳۳۰۰۰:۵۷:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
من که میگم ماحقمونه ازاین بدترهم سرمون بیارن وقتی این جماعت برای خریدهمین بنجلها توسروکله هم میزنن عاقبتش همینه اگه غیرت دارین شش ماه تحریم کنین نخرین بعدببینین چی میشه
ناشناس۲۳۹۴۳۳۵۰۱:۰۹:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
این دروغی که میگن راست....
ناشناس۲۳۹۴۳۴۴۰۱:۱۷:۰۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
فقط واردات خودرو چاره کاره
ناشناس۲۳۹۴۳۶۰۰۱:۴۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
الف این خودرو ساز ها خدا را نمیشناسند
علی۲۳۹۴۴۱۳۰۶:۳۰:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
دشمن درجه یک ملت ایران، شرکت سایپا وایران خودرو است، ملیونها ایرانی را به کام مرگ بردند وبی سرپرست وبی خانمان کردن . خداوند حتما یه روز تقاص ملت مظلوم ایران را خواهد گرفت
محمود۲۳۹۴۴۵۲۰۸:۱۴:۰۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
دست بردارید تاکی ملت میخواین سیاه کنید
ناشناس۲۳۹۴۴۶۹۰۸:۳۳:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
گران ترین خودرو در ژاپن با تغیر کیفیت و آپشن های جدید نسبت به سال گذشته، با پنج درصد افزایش قیمت. معادل خودروی پژو در ایران بدو تغیر کیفیت و افزایش دو برابری نسبت به سال قبل وارد بازار ژاپن شد
حسین۲۳۹۴۵۰۲۰۹:۰۵:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
قسمت زیاد کسر بودجه کشور از این دو خودرو ساز از جیب مردم تامین میشه چرا مردمو دور از جون حساب میکنید
Majed۲۳۹۴۵۲۴۰۹:۲۲:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
اگر اراده بر اساس تعمیر وضعیت باشد که نیست ما خودرو ساز نداریم دو شرکت کلاه بردار وشیاد هستند اگر اراده باشد واردات را آزاد بکنند
ناشناس۲۳۹۴۶۶۶۱۱:۳۲:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
ببینیم در عمل چه میشود با تعویض افراد چیزی عوض نمیشه
م۲۳۹۴۷۷۴۱۲:۵۸:۲۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
تازمانی که مردم از این دو خودروساز خرید کنند همین آش است و همین کاسه
ناشناس۲۳۹۴۸۳۵۱۳:۴۲:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
ازماست که برماست
ستار۲۳۹۴۹۱۸۱۴:۴۶:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
یادتون باشد.... فقط قیمت میره بالا و بسسسسسسس...
ناشناس۲۳۹۴۹۵۳۱۵:۱۸:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
تولید کنندگان داخلی در چند سال گذشته نشان دادند که جنبه ندارند و سو استفاده زیادی کردند
ناشناس۲۳۹۵۱۰۶۱۷:۵۵:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
آقا مردم نخوان این بنجلها رو سوار شن، کیو باید ببینن؟ چرا نمی آرین واردات بشه؟
ناشناس۲۳۹۵۳۶۱۲۳:۲۵:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
همشونو باید اعدام کرد
علی۲۳۹۵۵۴۲۰۸:۱۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
کیفیت کوییک افتضاحه .....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین