درباره یک تصمیم

ابوالفضل فیضی خواه،   4000324001 ۷۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره یک تصمیم

یک- خانم نرگس سلیمانی دختر بزرگ سردار شهید سلیمانی تصمیم می گیرد در انتخابات شورای شهر تهران نامزد شود. این حق طبیعی اوست که به عنوان فردی عاقل و بالغ و مستقل برای زندگی سیاسی و اجتماعی اش تصمیم بکیرد و انتظارات محدود کننده نامتعارف از او در این زمینه قابل دفاع عقلانی نیست. 

دو- با این حال وابستگی او به سردار سلیمانی  و شناخت مردم از او به واسطه همین نسبت، برای برخی از علاقمندان سردار سلیمانی این دغدغه را پدید آورده که حضور فرزند ایشان در فضای سیاست  با مشی سردار شهید سازگاری ندارد و بهتر است ایشان نیز مسیر پدر یعنی ورود نکردن به سیاست را ادامه دهد .

سه- رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یعنی آقای حداد عدل نیز اعلام می کند به دلیل نگرانی از رای نیاوردن ایشان به صورت انفرادی، نام فرزند شهید سلیمانی در فهرست ائتلاف نیروهای انقلاب قرار گرفته است. 

چهار- ضمن تاکید بر ارجمندی این حساسیت ها و دلسوزی ها باید گفت متاسفانه اقدام به افزودن نام خانم سلیمانی در یک فهرست انتخاباتی نیز به اندازه محدودیت ایجاد کردن برای فعالیت اجتماعی و سیاسی فرزندان شهید غیر قابل دفاع است  .

در این زمینه باید یادآور شد اولا فرزند شهید سلیمانی در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده است که به عنوان فعالیتی بیشتر اجتماعی شناخته می شود تا سیاسی. ثانیا رای نیاوردن ایشان ( امری که نامعلوم است) به هیچ وجه معنای منفی خاصی ندارد . نه آموزه های دینی و نه آموزه های اخلاقی و عقلانی به ما نمی گوید که موفقیت و عدم موفقیت فرزندان را در هر عرصه ای باید به پای پدران شان نوشت.  چه بسیار فرزندان که در عین انتخاب راه پدران به شیوه ای متفاوت ، مایه افتخاری مضاعف برای آنها شده اند و چه بسیار بزرگ زادگانی که راهی کاملا بر خلاف عقاید پدران بزرگ شان در پیش گرفته اند و حتی چه بسیار افراد نیک نامی که فرزندان شان نامی نیک از خود برجای نگذاشتند و هیچ انسان عاقلی به واسطه این عمل، نام نیک  پدران  را ضایع نمی کند. چنانکه حتی در مورد فرزند یکی از پیامبران الهی نیز چنین امری رخ داد و کسی نیست که در طول تاریخ بر نام نیک نوح نبی(ع) به دلیل کردار فرزند ناخلف اش خرده بگیرد. 

پنج-  بنابراین حتی اگر فرزند شهید سلیمانی به صورت انفرادی در انتخابات شوراها شرکت کند  و از سوی مردم رای نیاورد نه از قدر  آن شهید نزد مردم کاسته می شود نه از قدر فرزند گرامی شان. اتفاقا دامن زدن به این معادله ناصواب از سوی سیاسیون است که باعث می شود در صورت عدم موفقیت فرزند شهید در عرصه اجتماع یا حتی سیاست، افکار عمومی نیز بین این دو موضوع جدا از هم ناخواسته ارتباطی غیر منطقی بر قرار کند. 

شش- این حق فرزند شهید است که به صورت مستقل راه خود را برود. حق مردم نیز این است که به نامزدهایی که  فکر می کنند برای اداره شهر کارآمدند رای دهند. بنابراین دخالت های ناروا در این روند طبیعی و کاملا قابل توجیه چه بسا که بیشتر از شرکت فرزند شهید سلیمانی در انتخابات نام و رسم شهید ملی ما را سیاسی جلوه دهد ! 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۳۹۱۹۳۰۸:۴۵:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۲۴
... از جناب حداد عادل سوال این است که آیا صرف دختر شهید سلیمانی بودن تخصص می آورد؟!
ناشناس۲۰۳۹۲۷۰۰۹:۱۰:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
تجربه ایشون چیه؟
ناشناس۲۰۳۹۸۰۶۱۱:۵۴:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
همانطور که به یادگار امام نصیحت شد که کاندید نشود، انتظار می رود به دختر سردار سلیمانی هم همچین نصیحتی شود.
ناشناس۲۰۴۰۷۵۷۱۶:۴۰:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۲۴
اون کاندید ریاست جمهوری بود ، این شورای شهره . عجبا
ناشناس۲۰۴۰۷۵۸۱۶:۴۰:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
یادگار امام مدارک علمی بالایی دارد ولی ایشان خیر- خدایی موقع نوشتن این متن برای حاج قاسم عزیزم اشکم در آمد- چه حیف که این بزرگ مرد را از دست دادیم.
ناشناس۲۰۴۰۲۵۹۱۳:۵۸:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
تجربه شورای شهر قبلی چی بود ؟ فقط عضو لیست خاتمی بودن ؟
ناشناس۲۰۴۰۷۱۶۱۶:۲۲:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
شورای شهر تهران در 4 سال گذشته عوارض ساخت و ساز مسکن را 6 برابر افزایش داد و کل پروژه های عمرانی را تعطیل کرد و فقط به تغییر نام خیابان ها و معابر مشغول شد.
ناشناس۲۰۳۹۲۷۲۰۹:۱۰:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
... باید از استعداد ایشان استفاده شود نان حلالی که خورده اند بی تاثیر نیست
ناشناس۲۰۳۹۹۲۴۱۲:۲۶:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
واقعااحسنت بهتون
ناشناس۲۰۳۹۹۶۹۱۲:۳۹:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
مگر بقیه مردم نون حرام خوردن؟
ناشناس۲۰۴۰۲۶۱۱۳:۵۹:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
دقیقا . هرچی باشه از افراد فعلی بهتره
ناشناس۲۰۳۹۲۷۷۰۹:۱۲:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
حالا مثلا بقیه شان چقدر استعداد و توان دارند که به او گیر می دهند!
ناشناس۲۰۳۹۲۸۸۰۹:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
سهمیه تنها در کنکور و استخدام وجود ندارد. سهمیه در همه جا وجود دارد. حتی در انتخابات.
ناشناس۲۰۴۰۲۴۸۱۳:۵۵:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
تو میتونی رای ندی به ایشون ولی معنی نداره که اتهام بزنی
ناشناس۲۰۴۰۲۶۷۱۴:۰۰:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
اونهایی که سالها در برابر پست و مقام افراد بی سواد و ورزشگار و بازیگر و ژن و ... سکوت کردن الان با شنیدن اسم سردار سلیمانی یهو به تکاپو افتادن که مبادا دختر ایشون بره شورای شهر
ناشناس۲۰۴۰۶۹۲۱۶:۱۴:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
اتفاقا سهمیه در کنکور و استخدام مشهود تره.
ناشناس۲۰۳۹۶۱۹۱۰:۵۷:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۲۴
اگر رییس شورای نیروهای انقلاب حدادعادله واقعا باید به حال این شورا گریست
ناشناس۲۰۴۰۲۵۳۱۳:۵۶:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۲۴
مثلا اسم رفسنجانی ، تخصص میاره ؟ چرا به اون رای دادین ؟ بقیه اینها چی که هیچ تخصصی جز اسم شناسنامه شون ندارن اما هزار تا پست دارن ؟ پسر عارف رو یادته ؟ چرا اونجاها ساکت هستین ؟
ناشناس۲۰۳۹۲۰۲۰۸:۴۷:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
درباره یک تصمیم ؛ من و تو و حداد نباید تصمیم بگیریم !
ناشناس۲۰۳۹۶۲۶۱۰:۵۹:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۲۴
دختر بزرگ سردار سلیمانی خانم فاطمه سلیمانی است که در فضای مجازی مخالفتش با کاندید شدن خواهرش را اعلام کرد. نرجس سلیمانی دختر دوم و زینب سلیمانی فرزند آخر حاج قاسم است.
احمد۲۰۳۹۲۰۴۰۸:۴۸:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۲۴
دقیقا در آینده منتظر علی مطهری ها و ... جدید باشید آخه برای چی کار تخصصی رو به زلف احترام به شهید گره می زنید
ناشناس۲۰۳۹۶۳۶۱۱:۰۲:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
علی مطهری استاد دانشگاهه با ایشون قابل مقایسه نیست
ناشناس۲۰۴۱۸۸۳۰۲:۲۷:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۲۵
استاد نیست مدرس هستن . موثق دارم میگم برید از دانشگاهش بپرسید
ناشناس۲۰۳۹۲۰۷۰۸:۴۹:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
آقای حداد عادل نباید برای تصمیم خانم سلیمانی تصمیم بگیرد . آقای حداد ! خانم سلیمانی راجع به تصمیمات شما مبنی بر حضور در انتخابات قبلی شما تصمیم گرفته بود ؟
ناشناس۲۰۳۹۲۱۰۰۸:۵۰:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
رای آوردن یا رای نیاوردن ایشان چه نگرانی داره ؟!!!
ناشناس۲۰۳۹۲۱۴۰۸:۵۱:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
رای ایشان از رای . . # نگران _ خود _ باشید
ناشناس۲۰۳۹۲۱۶۰۸:۵۲:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
نرجس خانم خبر نداشت باید .. کسب تکلیف کنه !!!
ناشناس۲۰۳۹۲۳۲۰۸:۵۸:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
تصمیم ایشان چه ربطی به .. داره ؟
ناشناس۲۰۳۹۲۳۴۰۸:۵۹:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۲۴
حرمت پدرت را نگه دار، ای فرزند!
ناشناس۲۰۴۱۰۳۰۱۸:۲۷:۴۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
تو ایرا ن وقتی رفتی تو سیاست کاملا عوض میشی با ماشینهای ضد گلوله وبادیگارد حق وناحق کردن حق مردم شروع میشه خانه های میلیاردی وباغ و ویلا هزار چیز دیگه یادشون میره برای چی امدن
ناشناس۲۰۳۹۲۳۷۰۹:۰۰:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
دنیا را از نگاه پدرت که سردار دلهاست بنگر نه از دید اطرافیان ...
ناشناس۲۰۳۹۲۴۴۰۹:۰۴:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
بغیر از تو, انسانهای دیگر هم هستند که عرصه سیاست را بچرخانند. بهتر است حافظ نام پدرت باشی
ناشناس۲۰۳۹۲۵۶۰۹:۰۷:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
راه پدر فرزانه خود را در پیش بگیر ...
محمد۲۰۳۹۸۰۷۱۱:۵۵:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
راه ایشان چی بوده؟
ناشناس۲۰۴۰۵۱۳۱۵:۰۶:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۲۴
ریشه کنی داعش از کره خاکی در کمتر از ۳ ماه
ناشناس۲۰۳۹۲۵۸۰۹:۰۷:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
دلیل حداد عادل اشتباه هست. اگر شایسته حضور در لیست هست که باید باشد ، اگر فرد دیگری شایسته تر و کارآمد تر هست ایشان با احترام در لیست نباید باشند.
ناشناس۲۰۳۹۲۷۸۰۹:۱۲:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
به احترام سردار تمام کسانی که در تشییع سردار شرکت کرده اند به دختر ایشان رای می دهند نگران نباشید مردم ما با غیرت و قدر شناس هستند
ناشناس۲۰۳۹۵۲۶۱۰:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
من در راهپیمایی ایشون شرکت کردم ولی به دخترشون رای نمیدم
ناشناس۲۰۴۰۲۰۸۱۳:۴۴:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
متاسفانه نگاه شما بسیار غلط است. بنده از ارادتمندان شهید هستم و روزی که خبر شهادت ایشان را شنیدم گریه کردم و بی تاب شدم اما بخاطر احترام به منش شهید، بخاطر احترام به نام شهید، بخاطر احترام به ارزش های شهید بزرگوار، به کسی که تخصص ندارد، بواسطه اینکه دختر شهید سلیمانی است، رای نخواهم داد... صد البته اگر ایشان بتوانند تخصص، تجربه و کارآمدی خودشان را اثبات کنند، فقط و فقط بخاطر خودشان به ایشان رای می دهم نه بخاطر اینکه فامیلشان سلیمانی است. تفکیک این دو مقوله از تقوای افراد نشات می گیرد
عمران۲۰۳۹۳۰۵۰۹:۱۹:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
هر کسی رای بیاورد و یا نیاورد، چه ارتباطی با شأن و منزلت افراد و یا خانواده ایشان دارد؟ رأی آوری را به شأن و منزلت خانوادگی گره زدن روی دیگرش میشود رانت و توقع برای لزوم رأی آوری!
ناشناس۲۰۳۹۳۲۸۰۹:۲۸:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
از کجا معلوم؟ شاید هم رای بالای دختر سردار اصول گرایان را به صرافت استفاده از نام سردار سلیمانی کشانده؟! هان؟!!!
ناشناس۲۰۳۹۴۲۰۱۰:۰۷:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
دقيقا همين است
ناشناس۲۰۳۹۴۷۹۱۰:۲۴:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
با سلام و سپاس از سایت وزین الف همچون همیشه ارائه مطلبی روشنگرانه با ادبیات منطقی، خردمندانه و دلسوزانه ... خدا خیرتان بدهد
علی۲۰۳۹۵۲۲۱۰:۳۳:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
به نظر من ایشان به عنوان یک انسان و شهروند حق دارند آنطور که دوست دارند باشند و اگر دوست دارند در انتخابات شورا شرکت کنند باید به انتخابش احترام گذاشت. بهترینها را برای این دختر سردار آرزومندم.
ناشناس۲۰۳۹۵۶۸۱۰:۴۸:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
واقعا ملاکهای رای مردم ما چه مسائلیست!!!!! اینجور که معلومه این کشور ۱۰۰۰ سال دیگه هم درست نمیشه!
ناشناس۲۰۴۰۷۷۰۱۶:۴۴:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
ملاک رای تو چی بود ؟ ربنای شجریان ؟ تَکرار خاتمی ؟ ملاک شماها چی بوده که مملکت رو برگردوندین به عصر حجر
ناشناس۲۰۳۹۵۷۲۱۰:۴۹:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
اشتباه حداد از اشتباه دختر سردار سلیمانی بیشتر است که او را در لیست جای داده ولی اشتباه رسانه ها و صدا و سیما از همه بزرگتر است که بعد از شهادت سردار سلیمانی شروع کردند به بزرگنمایی از دختر ایشان، چنان از زینب سلیمانی نام میبردند که گویی نقشی همانند حضرت زینب در کربلا دارد غافل از اینکه این دختر امکان دارد همانند پسر مطهری و غیره بشود و دیگه نشود جمعش کرد
ناشناس۲۰۴۰۷۷۲۱۶:۴۶:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
اولا ایشون زینب سلیمانی نیستن و نرجس سلیمانی ، دختر دیگه سردار هستن . ثانیا چه خطایی تا الان از این خونواده سر زده که اونها رو ... مقایسه میکنی ؟
ناشناس۲۰۳۹۵۸۶۱۰:۵۱:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
مطلب مغز داری بود
حسن۲۰۳۹۵۸۸۱۰:۵۲:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۲۴
خداوند رحمت بکنه بابات حاج قاسم... نون حلال به شما داده.... روحش شاد حاجی... خواهرم از مو ضعت یا حقت کوتاه نیا چون دوست ندارن شما به شورا ورود کنی چرا چون میخوان دوزدی چپاول از بیت المال انجام بدهن حقت هست برید برا شورای شهر انشاالله موفق باشی
ناشناس۲۰۳۹۷۰۹۱۱:۲۷:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
من شخصا دوست داشتم ایشان وارد این کار نمی شد ، آن هم کجا شورای شهر که معمولا همه شأن آخر سر می بینی دزد از کار درآمدند و سر از قوه قضاییه. البته من شخصا هیچگاه به شورای شهر رای نمی دهم.
سینا۲۰۳۹۷۳۲۱۱:۳۵:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
نکته اصلی در اینجا این است که متاسفانه در ایران، بسیاری از اموری که در جایگاه خود میتواند آرمانی، ایده آل و مقدس باشد، به راحتی دستمایه "سیاست" قرار میگیرند. به کلمات رایج در ادبیات ما، به ویژه در امر کشور داری توجه کنید، در همین انتخابات هم بسیار میشنویم، چطور همه چیز را از معنی خالی میکنیم، چطور دین را کمرنگ کرده ایم، چطور مردم را از هر آنچه میتواند مقدس باشد، مثل شهادت و مثل مقاومت، دور کرده ایم... خود این خانم حق دارد آنطور که میخواهد و درست میداند تصمیم بگیرد، فرزندان آیت الله هاشمی هم در ابتدا به واسطه نام پدرشان وارد سیاست شدند اما فارغ از تایید و رد رویکرد آنها، در نهایت شخصیتهایی مستقل با رویکردهایی مستقل شکل دادند. فرزند آیت الله مطهری نیز همینطور. ای کاش ایشان نیز بتواند شخصیت و رویکردی قابل توجه از خود نشان دهد، چه در راستای منش پدرشان و چه بطور مستقل، اما در نهایت بدور از مسمومیت های فضای سیاسی کشور.
ناشناس۲۰۳۹۷۵۵۱۱:۳۹:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۲۴
دخترم، تو دختر شهید سلیمانی بزرگ هستی! گول حداد رو نخور! با طناب سیاست بازان توی چاه نرو!!
ناشناس۲۰۳۹۷۶۷۱۱:۴۳:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
متاسفانه این نگاه غیر اسلامی حاکم بر سیاستمردان ما از جمله شورای نگهبان خود به نوعی ناقض آزادی بیان وعمل افراد است .نمی شود کسی به دلیل فرزند این وآن بودن یک عمر جلوی حضور اجتماعی خودش را بگیرد !! هر فردی توانایی ها وشیوه ها ودیدگاههای خودش را دارد کجای حکم خدا آمده که به خاطر زنده ماندن نام پدرت خودت نباش ؟!!
ناشناس۲۰۳۹۷۷۴۱۱:۴۵:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
من شناختی از دختر سردار سلیمانی ندارم و با احترامی که برای سردار قائلم (هرچند شیفته ایشان نیستم واز سردار قدیس نمی سازم) معتقدم اگر سردار شهید شد که ارزش های اسلامی حفظ شود یکی از آن ارزش ها آزادی انسانهاست!! پس اجازه دهید هدف ایشان عملی شود .حتی اگر فرزند ایشان راهی خلاف پدر برود نه تنها از پدر کم نمی شود برعکس نشان میدهد ایشان به آزادی عقیده آنقدر اعتقاد داشته اند که عقاید خود را حتی حتی بر فرزندان خود تحمیل نکرده اند.
ناشناس۲۰۳۹۷۹۸۱۱:۵۴:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۲۴
از به تریبون رسیدن ایشون میترسید وگرنه اگه سیاست بده که این همه ادم تو سیاستن
ربیعی۲۰۳۹۸۴۳۱۲:۰۶:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
جامعه اسلامی ایران نیاز به افراد دلسوز وبا کاربلدی جهادیست .اگر افراد دلسوز نسبت به جامعه بی تفاوت باشند .این وضعیت فعلی ورویکرد اختلاسها وباندهای فسادطلب وحاکمیت بی وچون وچرای اقتصاد بد وتورم ۵۵ درصدی ودلار ۳۰ هزار تومانی خواهد شد .
ناشناس۲۰۳۹۸۶۹۱۲:۱۳:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
سردار شهید خانواده شون رو از ورود به عرصه سیاست به شدت نهی کردند و واکنش برادر سردار سلیمانی و همچنین فرزند دیگر ایشون، مبیّن این هست که خانم نرجس سلیمانی نباید در این عرصه ورود میکردن. کاش کمی عمیق به مسائل نگاه میکردیم...
ناشناس۲۰۴۲۴۰۰۱۰:۳۹:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۲۵
احسنت موافقم
ناشناس۲۰۳۹۸۷۶۱۲:۱۴:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
فکر نمی کنم سردار دلها حاج قاسم سلیمانی این تفکر آقای حداد عادل ودوستانش را قبول داشت.اگر می خواست از رانت استفاده کند شرایط برایش مهیا بود.انحراف از ارزشها ی انقلاب بصورت تدریجی ودر رنگ ولعاب های متفوت ظاهر می شود. همه باید مواظب ارزشهای والای انقلاب باشیم.
صافی۲۰۴۰۰۰۸۱۲:۵۰:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۲۴
خواهر عزیز نرجس سلیمانی نام و آوازه پدرتان آنقدر بزرگ است که اگر در انتخابات رئیس جمهوری شرکت می کردید حتما پیروز بودید چرا نام پدر را در حد شورای شهر مطرح کردید بعد از شهادت سردار سلیمانی در مجلسی بودیم شخصی که مخالف سردار بود گفت که به زودی خانواده اش به پست هایی می رسند و من وعده ای از یاران سردار با ایشان مجادله کردیم که فرزندان آن شهید هم مانند خودش پست و مقامی نخواهد داشت اما افسوس امروز به حرف ایشان رسیدیم
ناشناس۲۰۴۰۰۱۴۱۲:۵۱:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
این دختر هم حق قانونی دارد که در انتخابات شرکت کند . و مردم هم حق انتخاب دارند پس نگرانی وجود ندارد. یا رای می آورد و یا رای نمی آورد . همه ما ارادت خاصی به شهید سلیمانی داریم . اما این ارادت جدا از رای دادن ماست. به امید ایرانی سربلند و آباد
ایرانی۲۰۴۰۰۲۰۱۲:۵۲:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۲۴
کسی که درکاری تخصص نداردوصرف نام خانوادگی اش می خوادرای بیاره این خیانت به مردمی است که بایددرقبالشون پاسخگوباشه.
ناشناس۲۰۴۰۷۷۹۱۶:۴۸:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
اولا دیدیم که شورای شهر قبلی و حتی قبلتر هم کلا تخصصی نداشتن . نماینده های لیست خاتمی هم دیدیم جز سلفی گرفتن و قاچاق کاری بلد نبودن . ثانیا خود رییس جمهور ، مثلا روحانی ، که با سفارش رفسنجانی و خاتمی اومد بالا ، بجز خسارت زدن به ایران مگه کاری کرد ؟؟؟
قائمی۲۰۴۰۰۲۱۱۲:۵۳:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۲۴
من فکر می کنم ایشان شناخته شده نیستن اگر کسی به این بزرگوار رای دهد رای به نام سردار سلیمانی است ایکاش از نام نیک شهید سلیمانی در جایگاه بهتری استفاده می شد
ناشناس۲۰۴۰۱۳۳۱۳:۲۲:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
ایشان رزومه ندارد. همین کافیست.
ناشناس۲۰۴۰۵۲۲۱۵:۰۸:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
روحانی رزومه داشت ؟!!!
ناشناس۲۰۴۰۷۸۴۱۶:۵۰:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
نیست لیست شماها خیلی رزومه دارن . دیدیم نجفی تو شهرداری چیکار کرد . محسن هاشمی هم تو چهار سال فقط دوید که اسم باباشو بذاره رو بزرگراه نیایش . خجالت بکشین از اینهمه دروغ گفتن
ناشناس۲۰۴۱۲۹۹۲۰:۳۱:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
رزومه کیلو چنده ؟ اونهایی هم که رزومه دارند بیشتر ساختگی و جعلی هست
ناشناس۲۰۴۰۱۷۳۱۳:۳۳:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
باعرض سلام واحترام به خون پاک شهیدان وبلاخص شهیدکه با شهادتش عالم اسلامی وانقلابی رو متحد ترازپیش کرد آیا اگر خانم نرجس سلیمانی دختر شهید سلیمانی نبود باز در انتخابات شرکت میکرد آیا این به معنی نیست که ایشان میخوان با اسم پدر شهیدشان به جایگاهی در شورای شهروسیاست برسند آیا کسانی که بخواهند به خانم سلیمانی رای بدهندواقعا به خاطر شناخت وکاردانی شخص خود خانم نرجس سلیمانی است که قطعانیست وبخاطر شناختی که ازپدر شهیدشان دارن است ای کاش خانم سلیمانی حرف پدر رابه یاد می آوردند که درپشنهاد به کاندید شدن درانتخابات ریاست جمهوری فرمودند من کاندید تیرها وگلوله ها هستم
ناشناس۲۰۴۰۱۷۵۱۳:۳۴:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
امان از دست خرابکاری های آقای حداد. ای کاش ایشان بازنشسته می شدند.
علی۲۰۴۰۱۷۹۱۳:۳۵:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
ای کاش ایشان به طور مستقل در انتخابات شرکت می کردند.زیرا دوستداران سردار دلها از تمامی اقشار ملت می باشند.
ناشناس۲۰۴۰۴۵۸۱۴:۵۱:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
عقلانیت و انسانیت می گوید اگر شایسته است حمایتش کنید و اگر شایسته نیست از لیست برش دارید ! فهمیدن این موضوع دشوار است؟ !
ناشناس۲۰۴۰۸۶۳۱۷:۱۱:۳۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
...بجای پرداختن به طرز تفکر سلیمانی به قداست او پرداخته شده فردی که همیشه خود را یک سرباز نامید نگران خطای احتمالی فرزندش نیست
محمد۲۰۴۰۸۸۷۱۷:۲۱:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
سلام. واقعا متاسفم چرا با این نگاه حرف میزنیم چه ربطی داره اگه واقعا استعداد دارن چه ایشون و یا هر کس دیگه ای خیلی خوبه اما اگه کاری نمیتونن انجام بدن خوب چه بهتره که حضور پیدا نکنن
مهدی۲۰۴۱۱۴۴۱۹:۱۸:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
سردار به اون بزرگی خودش وارد سییاست نشد چرا دخترش میخاد با اسمش وارد شود
میثم محمدخانی۲۰۴۱۳۱۳۲۰:۳۸:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
خانم سلیمانی خواهر خوبم عزیزم لطفا بازیچه سیاسیون نشو. شرکت نکن درود بر شهیدان ما سلام بر حاج قاسم سلیمانی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین