تفاوت سیستم سقف وافل با دیگر سیستم‌ها

گزارش بازرگانی،   3990810034

سقف وافل چیست؟

سقف‌ها در انواع مختلفی بر اساس نوع کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از سقف‌های پر استفاده سقف وافل است که به آن سقف مشبک نیز گفته می‌شود. هزینه اجرای سقف وافل در مقایسه با دیگر سقف‌ها کمتر است. از همین رو بسیاری از کارفرمایان برای اجرای پروژه خود سقف‌های وافل را برمی‌گزینند. از دیگر مزایای آن اجرای این دسته از سقف‌ها در حداقل زمان است. چرا که در این روش دیگر نیازی به استفاده از میلگردهای تقویتی نیست.

در این دسته از سقف‌ها بتن ریزی به صورت پیوسته و یکپارچه انجام می‌شود. در طراحی و زیباسازی سقف وافل نیازی به سقف کاذب نیست و تنها با نورپردازی می‌توان نمایی زیبا و چشم نواز طراحی نمود. جهت اجرای سقف وافل باید از متخصصان این کار استفاده نمود تا درآینده مشکلاتی برای سقف پروژه خود بوجود نیاید و با بالاترین کیفیت طراحی و اجرای سقف پیش رود.

در جدول زیر مقایسه کلی سیستم سقف وافل با سایر سیستم های سقفی را ملاحظه می کنید:

شرکت گنبد فیروزه بزرگترین تولید کننده انواع قالب سقف وافل در سراسر کشور می باشد.  همچنین این شرکت دارای نمایندگی های در اقصی نقاط کشور است که برای انجام پروژه های کوچک و بزرگ می توان از پیمانکاران این شرکت استفاده نمود.

جهت مشاوره اجرا و یا سفارش قالب وافل میتوانید با کارشناسان گنبد فیروزه ارتباط برقرار نمایید.

 شماره تماس دفتر: 0376 625 3 031

 شماره همراه: 2445 425 0913

مقایسه سقف وافل با سقف تیرچه بلوک

سقف تیرچه بلوک در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین علت استفاده متداول از آن در دسترس بودن اجرای آن است. اما در مقایسه با سقف وافل دارای مزایا و معایبی است.

از سقف وافل می‌توان برای دهانه‌های بلند استفاده کرد در صورتی که سقف تیرچه بلوک این کاربرد را ندارد. صلیب وافل‌ها نسبت به بلوک‌ها بیشتر است. در سقف‌های تیرچه بلوک باید تیرهایی نصب شود تا بتوان بار سقف را منتقل نمود. در صورتی که در سقف‌های وافل نیازی به تیر میانی نیست. این امر در کاهش هزینه اجرا تاثیر بسزایی دارد. وافل‌ها عایق صوت هستند. زیرا ساختاری مشبکی دارند. اما سقف تیرچه بلوکی این خاصیت را نداشته و به دلیل نداشتن صلیب کافی عایق مناسبی برای صدا نیست. زیرسازی سقف‌های وافل مانند تیرچه بلوک است اما برخلاف تیرچه بلوکی قالب آن‌ها غیرماندگار است. پس از اتمام پروژه می‌توان از آن در پروژه‌های دیگر استفاده نمود در کل این مزیت قالب وافل سبب گشته تا هزینه اجرای سقف با این قالب‌ها کاهش پیدا کند. از طرفی اجرای آن‌ها برخلاف تیرچه بلوکی درجا است. شما می‌توانید در هر مرحله تطابق اجرا را با نقشه بررسی نمایید.

مقایسه سقف وافل با سقف کامپوزیت

معمولا از سقف کامپوزیت برای سازه‌های فولادی استفاده می‌کنند. برای اجرای آن‌ها از دو روش استفاده می‌شود. اجرا با شمع بندی و بدون شمع بندی این دو روش هستند. برای کم شدن هزینه باید این سقف‌ها در وزن پایین ساخته شوند. برای ایجاد یکنواختی در سقف کامپوزیت، از سقف کاذب استفاده می‌کنند. در حالی که سقف وافل بدون نیاز به سقف کاذب با داشتن ساختاری مشبکی و منظم زیبا است. حجم کاذب کاری در سقف کامپوزیت زیاد است از همین رو اجرای آن زمان بیشتری نسبت به وافل می‌برد. در نتیجه دستمزد اجرای سقف وافل در مقایسه با سقف کامپوزیتی کمتر است.

مقایسه سقف وافل با سقف بتنی

سقف بتنی از بتن و فولاد ساخته می‌شود. وزن سقف بتنی بالا است. هزینه آن نیز در مقایسه با دیگر سقف‌ها زیاد است. این‌ها باعث شده تا سقف بتنی نسبت به دیگر سقف‌ها کمتر مورد استفاده قرار گیرد. از سقف بتنی بیشتر برای نیروگاه‌ها و ساختمان‌های بزرگ صنعتی استفاده می‌شود. اما سقف وافل به دلیل زیبایی که دارد بیشتر در مراکز تجاری، بیمارستان، مترو و ... استفاده می‌شود. همچنین نسبت به دال بتنی کم هزینه‌تر است.

 مقایسه سقف کوبیاس و سقف وافل

سقف کوبیاس دارای حفره‌های توخالی در ساختارش است. این حفره‌های توخالی لایه‌ای مشبک از هوا ایجاد کرده بنابراین انتقال صوت، حرارت و لرزش کاهش پیدا می‌کند.  ضخامت آن در مقایسه با سقف تیرچه بلوک و دیگر سقف‌های سنتی کمتر است. برای افرادی که می‌خواهند سقفی مقرون بصرفه در ساختمان بسازند کوبیاس گزینه مناسبی برای آن‌ها خواهد بود.

مقایسه سقف وافل با طاق ضربی 

طاق ضربی در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. سرعت اجرای آن بالا بوده و برای اجرا به تخصص زیادی نیاز ندارد. اما آن‌ها علاوه بر مصرف مصالح زیاد مقاومتی در برابر زلزله نداشته و عایق خوبی برای صوت نیستند. از طرفی امکان عبور تاسیسات از جمله لوله‌ها از این سقف وجود ندارد. در صورتی که عبور تاسیسات از سقف وافل راحت‌تر است. سقف وافل در کنار سبک بودن از استحکام بالایی برخوردار هستند.

مقایسه سقف وافل با یوبوت

از بتن، میلگرد و قالب‌های پروپیلنی ساخته می‌شود. در برابر زلزله مقاوم است اما در مقایسه با سقف‌های وافل قیمت بالایی دارد. از قالب‌های وافل می‌توان چندین بار استفاده کرد. اما سقف یوبوت این خاصیت را ندارد. قالب یوبوت یکبار مصرف است. هزینه بالای حمل، نگهداری و انبارداری آن موجب شده هزینه بالاتری داشته باشد. اجرای سریع، قیمت پایین و اجرای سقف‌ وافل برای دهانه‌های بلند از مزایای سقف وافل در مقایسه با یوبوت است.

در مقایسه سقف یوبوت و سقف وافل، وافل نوعی از دال‌های دومحوره مجوف است که مقطع  آن T شکل است. سقف وافل با ساختاری که دارد در مقایسه با دال توپر تخت یا تیر و دال به دلیل حذف محدوده‌های ناکارآمد مانند تیرهای میانی، بسیار کم هزینه‌تر و مقرون بصرفه‌تر خواهد بود.

منبع: https://uboot.in

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین