عرضه یک قابلیت جالب در گوشی‌های اندروید

گروه فناوری الف،   3990522075

شرکت گوگل قصد دارد امروز ویژگی جدیدی را عرضه کند که در آن، گوشی های دارای سیستم عامل اندروید علاوه بر هشدار زودهنگام وقوع زلزله به عضوی از یک شبکه لرزه نگار تبدیل شوند.

عرضه یک قابلیت جالب در گوشی‌های اندروید

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، در یک فاجعه طبیعی مانند زلزله، حتی چند ثانیه زودتر خبردار شدن می تواند جان انسان های زیادی را نجات دهد، چرا که می توان از آن زمان استفاده کرد تا خود و عزیزان خود را در جایی ایمن مستقر و از تلفات و صدمات جلوگیری کرد.

شرکت گوگل امروز یک ویژگی جدید را در دسترس کاربران قرار می دهد که نه تنها هشدار اولیه وقوع زمین لرزه های احتمالی را به کاربران می دهد، بلکه گوشی آنها را به یک لرزه نگار کوچک تبدیل می کند و آن را جزئی از شبکه دستگاه های اندرویدی شناسایی موج شوک می کند.

"مارک استوگیتیس" مهندس اندروید در گوگل گفت: زیرساخت های عمومی برای شناسایی و هشدار به همه در مورد زمین لرزه بسیار هزینه دارد. برای مثال همه افراد برای دریافت هشدارهای متنی ثبت نام نکرده اند، بنابراین اگر سیستم هشدار فوری در سیستم عامل تعبیه شود، این پیام ها می تواند به تعداد بیشتری از افراد برسد.

گوگل برای اولین بار با سازمان زمین شناسی ایالات متحده(USGS) و دفتر خدمات اضطراری فرماندار کالیفرنیا همکاری کرده است تا این هشدارها را از طریق سیستم سازمان زمین شناسی آمریکا موسوم به ShakeAlert به دستگاه های اندوریدی در کالیفرنیا ارسال کند. این سیستم با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از بیش از ۷۰۰ لرزه نگار در سراسر ایالات متحده می تواند زمان وقوع زمین لرزه را حدس بزند. اما نصب چنین شبکه ای در سایر مناطق در معرض خطر در سراسر جهان می تواند پرهزینه یا چالش برانگیز باشد. 

کاربران در سراسر جهان می توانند از امروز شروع به انتخاب این برنامه کنند. "استوگیتیس" گفت: گوشی اندرویدی شما می تواند به یک دستگاه لرزه نگار کوچک تبدیل شود و به میلیون ها گوشی اندرویدی دیگر در آنجا بپیوندد تا بزرگترین شبکه شناسایی زلزله در جهان را تشکیل دهد.

گوگل برای تشخیص حرکت از شتاب سنج تعبیه شده در گوشی شما استفاده می کند. "استوگیتیس" می گوید: شتاب سنج های گوشی ها به اندازه کافی حساس هستند که موج P را که اولین موجی است که از زمین لرزه به وجود می آید و به طور معمول بسیار کم آسیب تر از موج S است که پس از آن به وجود می آید، شناسایی کنند.

هنگامی که دستگاه شما چیزی را حس کند، پیامی را به سرور ردیابی زلزله گوگل همراه با اطلاعاتی درباره محل وقوع آن ارسال می کند. سپس سرور داده ها را از دستگاه های دیگر جمع می کند تا تأیید کند و ببیند که آیا یک زمین لرزه در حال وقوع است. 

دانشگاه کالیفرنیا برکلی در سال ۲۰۱۶ برنامه ای به نام MyShake ایجاد کرد که کار مشابهی را انجام می داد و به نظر می رسد گوگل از این ایده استفاده کرده است و آن را به شکلی بهتر و گسترده تر در سیستم عامل اندروید ادغام کرده است.

این ویژگی هشدارهای "زمین لرزه" یا "زلزله در نزدیکی من" را در گوشی نمایش می دهد تا به کاربر نشان دهد که آیا گوشی های اندرویدی اطراف وی نیز فعالیت مشابهی را نشان می دهند یا خیر. 

"استوگیتیس" می گوید که نتایج جستجو شامل منابع مفید و معتبر در مورد اقدامات پس از وقوع زلزله نیز خواهد بود. وی همچنین گفت سیستم شناسایی زمین لرزه که او آن را یک رویکرد همگانی توصیف می کند، همراه با دکتر "ریچارد آلن"، دکتر "چینگکای کونگ" و دکتر "لوسی جونز" که متخصص زلزله شناسی هستند، ساخته شده است.

این سیستم ابتدا در کالیفرنیا اجرایی می شود، زیرا سیستم زلزله نگاری فوق العاده ای در آن مستقر است. "استوگیتیس" می گوید این ویژگی در سال آینده به ایالات و مناطق بیشتری بسط خواهد یافت.

گوگل امروز چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن دارد. این شرکت در کنار به روزرسانی های Android Auto و سیستم عامل گوشی های هوشمند، گزینه زبان را به ویژگی خدمات اضطراری موقعیت مکانی خود اضافه می کند. این امر به کابر امکان می دهد تا وقتی می خواهد با شماره خدمات اضطراری یک منطقه تماس بگیرد، تنظیمات زبان گوشی وی با اپراتور به اشتراک گذاشته شود. این کار می تواند به اپراتور برای آماده کردن یک برنامه مترجم کمک کند تا سریعتر به کاربر کمک کند. بنابراین اگر کسی در یک کشور خارجی دچار حادثه شود، با این ویژگی می تواند با زبان خود با اپراتور اورژانس یا پلیس صحبت کند و سریعتر کمک دریافت کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین