توییتر بر یادداشت سخنگوی وزارت خارجه چین هم برچسب راستی‌آزمایی زد

گروه جهان الف،   3990309006
توییتر بر یادداشت سخنگوی وزارت خارجه چین هم برچسب راستی‌آزمایی زد

شبکه اجتماعی توییتر که با ترامپ به دلیل استفاده از برچسب راستی‌آزمایی برای چند توییت وی درگیر است، برای یکی از یادداشت‌های دو ماه پیش سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اقدامی مشابه انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت توییتر روی یک پیام توییتری «جائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفندماه ۱۳۹۸) که گفته بود ارتش آمریکا ویروس کرونا را به چین برده نیز برچسب راستی‌آزمایی الصاق کرده است.

توییتر این برچسب را در زیر یادداشت لی‌جیان در حساب رسمی وی در این شبکه اجتماعی الصاق کرده و از خوانندگان خواسته که برای راستی‌آزمایی روی این پیوند کلیک کنند که آن‌ها را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که مطلبی با این عنوان در آن درج شده است: «سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شواهد حاکی است که کووید۱۹ از حیوانات ناشی شده و در آزمایشگاه تولید نشده است».

توییتر برای اولین بار روز سه‌شنبه پس از آنکه ترامپ با انتشار چند پیام در حساب خود در شبکه اجتماعی توییتر رای‌گیری پستی را مصداق تقلب دانست، برچسبی را با عنوان «راستی‌آزمایی» حاوی یک پیوند به توییت‌های او اضافه کرد که آغاز درگیری لفظی میان رییس جمهوری آمریکا و این شبکه بود.

توییتر در بخش بالای صفحه راستی‌آزمایی توییت‌های ترامپ نوشته است: ترامپ به اشتباه ادعا کرد که رای‌گیری پستی به تقلب در انتخابات منجر خواهد شد اما به گفته راستی‌آزمایان، هیچ مدرکی در تایید این ادعا وجود ندارد.

ترامپ نیز در واکنش‌ تندی که از وی انتظار می‌رفت، با انتشار پیامی گفت که توییتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا مداخله کرده و آزادی بیان را سرکوب می‌کند.

به گفته یکی از سخنگویان توییتر، برخورد اخیر با ترامپ در راستای سیاست جدید این شبکه اجتماعی برای محدود کردن انتشار محتوای مخرب و گمراه‌کننده درباره همه‌گیری کروناست. این درحالی است که این قانون در مورد توییت‌های پیشین رئیس جمهوری آمریکا درباره موثر بودن داروی هیدروکسی‌کلروکین در درمان بیماری کووید-۱۹ اعمال نشد.

رییس جمهوری آمریکا بامداد جمعه در واکنش به اقدام توییتر فرمانی اجرایی را امضا کرد که با به چالش کشیدن مسوولیت شبکه‌های اجتماعی در قبال محتواها، این شبکه ها را محدود می‌کند.

وی پس از امضای فرمان اجرایی گفت پیوندهای «راستی‌آزمایی» تصمیمات سردبیری توسط توییتر بود که به معنای فعالیت سیاسی توسط این شبکه اجتماعی است و باید به قیمت از بین رفتن مصونیت این شبکه‌ها در مقابل شکایت‌هایی که درباره محتواهای منتشر شده در آنان می‌شود، تمام شود.

این فرمان اجرایی نهادهای دولتی را موظف می‌کند که از سازمان‌های تنظیم مقررات مثل کمیسیون ارتباطات فدرال و کمیسیون تجارت فدرال بخواهند تا درباره امکان تنظیم مقررات جدید بر این شبکه‌ها مطالعه کنند.

قوانین آمریکا شبکه‌های اجتماعی را در قبال محتواهایی که کاربران در آن منتشر می‌کنند، مسوول نمی‌دانند، چراکه این شبکه‌ها به عنوان بستر عمل می‌کنند نه ناشر.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین