مشاور بشار اسد: اردوغان متجاوز و اشغالگر است

گروه جهان الف،   3980726111

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد تأکید کرد که رجب طیب اردوغان اشغالگر و متجاوز است و هدف سوریه آزادی خاک این کشور از وجود اشغالگران ترکیه‌ای است.

به گزارش ایسنا، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: سوریه با هرگونه تجاوز خارجی از جمله تجاوز ترکیه مقابله خواهد کرد.

شعبان درباره توافق ترکیه و آمریکا برای آتش‌بس در شمال سوریه گفت: این یک توافق مبهم و نامشخص است. رسیدن به چنین توافقی نشان نمی‌دهد که به نفع سوریه است یا اینکه سوریه با آن توافق خواهد کرد. این ابهام جای تعجب ندارد چراکه مشخص می‌کند که تمامی اظهارات ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن و توافق بین این دو دقیق نیست.

وی درباره منطقه امن گفت: هیچ چیزی به اسم منطقه امن وجود ندارد. صرف وجود گروه‌های خارجی بر روی خاک سوریه به این معناست که این منطقه اشغال شده است نه منطقه امن. ابزارهایی که اردوغان در تجاوز به سوریه به آن تکیه می‌کند ابزارهای تروریستی هستند.

شعبان تأکید کرد: ارتش سوریه همچنان در مرزهای مناطق شمال سوریه به استقرار خود ادامه می‌دهد و ضرورت ورود به این منطقه را می‌داند. لازم است تمامی مردم سوریه با ارتش برای دفاع از منطقه همکاری کنند.

وی درباره اینکه آیا روسیه درباره عملیات ترکیه به دمشق اطلاع داده یا خیر گفت: ما از این عملیات هیچ اطلاعی نداشتیم. اظهارات ترکیه درست نیست و امکان ندارد روسیه با اشغال خاک سوریه توسط ترکیه توافق کند. ما به هم‌پیمان روسی خود اطمینان داریم و اظهارات ترکیه را باور نمی‌کنیم.

شعبان درباره اهداف پنهانی و آشکار تجاوز ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به دنبال برپایی مجدد سلطنت عثمانی و گسترش فکر اخوانی در سرتاسر جهان است و این دو فکر بسیار خطرناک هستند.

وی درباره امکان دیدار میان ترکیه و سوریه گفت: اردوغان برای ما یک اشغالگر متجاوز است و هدف اصلی امروز ما آزادی خاکمان از اشغال ترکیه است. هیچ گونه میانجیگری از سوی روسیه برای دیدار با اردوغان وجود ندارد.

شعبان تأکید کرد: هماهنگی میان دو هم‌پیمان ایرانی و روسیه دائمی و مستمر است و ما در استراتژی و اهداف توافق نظر داریم.

وی درباره نقش ترکیه در آستانه گفت: وزارت خارجه سوریه تأکید دارد که آنچه اردوغان در سوریه امروز و از آغاز بحران انجام می‌دهد باعث می‌شود که شایستگی ضامن را نداشته باشد و جایگاهی در روند آستانه نداشته باشد.

شعبان گفت: نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) و ارتش سوریه علیه تجاوز ترکیه متحد هستند. ما مذاکرات با قسد را چه مستقیم و چه غیرمستقیم قطع نکرده‌ایم و همواره از آن‌ها خواسته‌ایم از همکاری با متجاوز خودداری کنند. ما در طول چند سال گذشته از آن‌ها دست نکشیده‌ایم. سیاست انتقام در سوریه وجود ندارد. کردها بخش اصلی از جامعه سوریه هستند.

شعبان گفت: کمیته قانون اساسی تشکیل شده و شامل تمامی گروه‌های سوری از جمله کردها است.

او درباره عقب‌نشینی آمریکا از سوریه گفت:‌ این مسئله برگ برنده‌ای است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور از آن استفاده خواهد کرد. در محافل آمریکایی می‌گویند ایران خلأ ناشی از خروج نیروهای آمریکایی را پر می‌کند چنین حرفی ناشی از جهل و نادانی‌شان درباره ایران است.

شعبان تأکید کرد: موضع اعراب درباره مخالفت با تجاوز ترکیه استراتژیک نیست بلکه بیانگر دشمنی برخی کشورهای عربی با ترکیه است با این حال ما از مواضع کشورهایی که مخالفتشان را با تجاوز ترکیه اعلام می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

وی درباره روابط سوریه با عراق گفت: ما روابط ویژه‌ای داریم چراکه اهمیت مرزهایمان را درک می‌کنیم. آمریکا تلاش زیادی کرد تا مانع ارتباط بین سوریه و عراق شود چراکه این ارتباط موجب تغییر در نزاع اعراب و اسرائیل می‌شود. عراق با سوریه در چارچوب تلاش برای بازگشایی مرزها و از ناحیه اقتصادی و تجاری به هماهنگی می‌پردازد.

شعبان تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در تمامی رخدادهای سوریه طی سال‌های گذشته دست داشته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین