اسپوتنیک گزارش داد: موشک فوق افسانه‌ای ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی

گروه جهان الف،   3980331004 ۱۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

اسپوتنیک نوشت: سرنگونی پهپاد پیشرفته «گلوبال هاوک» نشان می‌دهد ایرانی‌ها نوعی موشک فوق‌ افسانه‌ای در اختیار دارند که می‌تواند افسانه‌های آمریکایی‌ها را بر باد دهد.

موشک فوق افسانه‌ای ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی نوشت: پهپاد گلوبال هاوک پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی است. آمریکایی‌ها مدعی بودند این پهپاد قابلیت عبور از همه نوع سیستم‌های راداری را دارد و با توجه به امکان پرواز در ارتفاع بالای شصت و پنج هزار پا و سرعتی بالا ونوع آلیاژ ساخت آن به هیچ وجه نه قابل ردیابی است و نه توسط هیچ سیستم پدافندی قابل سرنگونی است. می‌توان گفت سرنگونی این هواپیما به نوعی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها نوعی موشک فوق افسانه‌ای سری‌ در اختیار دارند که می‌تواند افسانه‌های آمریکایی‌ها را بر باد دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: البته نکته بسیار مهمی که در این ماجرا می‌باشد وشاید حتی از اصل ماجرای سرنگونی پهپاد اهمیت بیشتری دارد، این است که سیاست آمریکا و متحدان آن از زمان خروج این کشور از برجام تا به امروز منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه شده است و امروزه کل جهان درگیر آن می‌باشد. چرا که در صورتی که تنش‌های روز افزون منجر به بروز جنگ در منطقه شوند قطعا با توجه به شرایطی که طی یک ماه اخیر مشاهده کرده ایم احتمال متوقف شدن صادرات انرژی از منطقه خاورمیانه بسیار زیاد است وکل جهان درگیر خواهد بود نه فقط کشور‌های ایران و آمریکا و یا حتی کشور‌های منطقه.

به احتمال زیاد ایرانی‌ها نمی‌دانستند چه نوع هواپیمایی بر فراز ایران در حال پرواز است، اما به دلیل وجود اخبار ضد و نقیض که اخیرا یکی از آن‌ها توسط یک روزنامه اسرائیلی مبنی بر اینکه قرار است آمریکا دست به یک ضربه نظامی بر علیه ایران بزند، سطح آماده باش در ایران به حد بالایی افزایش یافته است و خوب هر پرنده‌ای بخواهد وارد حریم هوایی ایران شود هدف قرار خواهد گرفت.

همچنین این احتمال وجود دارد که هدف این پرواز بررسی شرایط دفاعی ایران برای هرگونه حمله احتمالی بوده باشد و احتمالا پیش بینی نمی‌شده که ایرانی‌ها چه نوع تسلیحاتی در اختیار دارند و اینکه تا چه حد در حال آماده باش هستند.

نکته دیگری که در این ماجرا وجود دارد این است که اگر امکان رصد این پهپاد فوق مدرن آمریکایی توسط ایرانی‌ها وجود داشته باشد این به این معنا است که بخش بزرگی از هواپیما‌های آمریکایی امکان ورود به حریم هوایی ایران را نخواهند داشت، حال اگر نخواهیم بگوییم همه. قطعا این ماجرا منجر می‌شود آمریکا از نیروی هوایی خود که مهم‌ترین سلاحی بوده که همیشه به آن در همه جنگ‌ها برتری می‌داده محروم شود، چون قطعا آنکه می‌تواند این هواپیما را سرنگون کند می‌تواند هواپیما‌های با سرنشین را نیز سرنگون کند.

همچنین این نکته وجود دارد که شاید صحبت‌های فرمانده هان سپاه پاسداران مبنی بر اینکه موشک‌های نقطه زنی در اختیار دارد که می‌تواند ناو‌های آمریکایی را غرق کند مثل همین موشک‌ها فتوشاپ نباشد و واقعا ایران توانسته باشد به یک فناوری موشکی دست یابد که می‌تواند ناو‌های آمریکایی را غرق کند. بگذارید ساده‌تر بگوییم: یعنی یک فاجعه تمام عیار برای سنتکام.

حال به جای اینکه ارتش آمریکا بخواهد ایران را تهدید کند این ایران است که سنتکام را تهدید می‌کند و این نیرو‌های آمریکایی در منطقه هستند که باید با چشم باز بخوابند که مبادا ایرانی‌ها به آن‌ها شبیخون بزنند.

آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که اگر نیروی هوایی و نیروی دریایی آن‌ها فلج باشد هیچ امیدی برای مقابله نیروی زمینی آن‌ها با نیرو‌های ایرانی در خاک آن‌ها را نخواهند داشت. زیرا به‌صورت تاریخی ثابت شده که ایرانی‌ها در خاک خود چه شکلی می‌جنگند. حتی در زمان جنگ ایران و عراق زمانی که عراقی‌ها در خاک ایران بودند نوع جنگ ایرانی‌ها در مقایسه با زمانی که ایرانی‌ها وارد خاک عراق شدند بسیار متفاوت بود.

حال باید نشست و دید آیا واقعا آقای ترامپ به دنبال همین است؟ یعنی او می‌خواهد یک جنگ راه بیاندازد و تابوت سربازان آمریکایی را به آمریکا برگرداند؟ آیا واقعا وی حاضر است خون سربازان آمریکایی را با نفت برخی کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس مبادله کند؟

به هر حال همه می‌دانند که رسیدن شرایط منطقه به آنچه امروز با آن مواجه هستیم فقط و فقط به دلیل این است که آمریکا به تعهدات بین المللی خود در قبال ایران عمل نکرده و دولت و رئیس جمهوری آن تصور می‌کردند که دست برتر را از نظر نظامی دارند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۶۲۵۹۲۰۱:۳۱:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
این ماجرا فقط پیغامی برای آمریکایی ها نیست بلکه برای متحدین آنها در منطقه نیز هست. هم آمریکایی ها و هم متحدین آنها در منطقه باید توجه داشته باشند که ((شیرها دندان های خود را برای لبخند به نمایش نمی گذارند))
ناشناس۹۶۲۸۲۰۱۰:۱۵:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
این نوع پهباد ها را می توان حتی با توپ های ضد هوایی هم زد چون هم سرعت زیادی ندارند و هم بزرگ هستند و قدرت مانور چندانی ندارند!
ارتفاع۹۶۲۸۳۲۱۰:۳۱:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ضمنا زمان اصابت موشک تو ارتفاع 7000 متری بوده
ناشناس۹۶۲۸۵۸۱۱:۰۰:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مهم کشف راداری آن است که آمریکاییها آنرا غیر ممکن میدانستند ویس تنهایی ما آنرا کشف وسپس رهبری و منهدم کردند و الا قطعا این پهپاد سرعت زیر صوت دارد اما سقف ارتفاع بالایی درد
ناشناس۹۶۲۸۶۹۱۱:۰۷:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
معلومه کوچیک ترین اطلاعی از سیستم های پدافند و روش های جنگ الکترونیکی مقابله با آن را ندارید. این پرنده قدرت مانور نداره، اما حداقل ۱۰۰ میلیون دلار تجهیزات الکترونیکی برای محافظت از خودش در برابر تهدیدات داره!!!
ناشناس۹۶۲۹۳۰۱۱:۳۸:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
آخه آدم کم اطلاع پهباد تو ارتفاع ۶۵ هزار پا رو را با کدوم توپی میشه زد؟
ناشناس۹۶۲۹۳۸۱۱:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
دیروز میگفتید دروغ است و الکی دارند قدرت نمایی می کنند اگر راست میگن لاشش کو حالا که ثابت شده میگید این رو با تیرکمون سنگی میشه زد
ناشناس۹۶۲۹۹۵۱۲:۲۸:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
۱. کدام توپ هوایی به ارتفاع ۱۶ کیلومتری از سطح زمین می رسد؟ ۲. این پهپاد که به قول خودشان رادارگریز است چطور توسط رادار ان هم کدام رادار شناسایی شده؟ متاسفانه برخی هنوز هم نمی خواهند واقعیات را قبول کنند چون فیلم امریکایی زیاد می بینند و درباره تسلیحات امریکایی دچار توهم و بزرگ بینی بیش از حد هستند.
ناشناس۹۶۲۹۹۹۱۲:۳۲:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
عزیزم این پهپاد دیده نمیشه رادار گریز هست در ارتفاع بسیار بالایی پرواز میکنه که هیچ کدوم از توپهای ضد هوایی تیرشان به اون برد نمیرسه حتی موشکهای دفاع نزدیک هم برد موشکیشون به ارتفاع پروازی این پهپاد نمیرسه از طرفی قابلیت دفاع از خود در برابر موشک رو هم با پرتاب چف و فلر داره سیستم های ضد الکترونیک داره و می تونه سامانه های الکترونیکی دشمن رو هم. مختل کنه. بیخود 200 میلیون دلار نیست که پس واقعا زدنش کار بزرگی بوده
ناشناس۹۶۳۰۰۶۱۲:۳۹:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
متاسفم برای تو که نه سواد داری و نه خودباوری. اگر انگلیسی بدونی میتونستی چهارتا سایت هوانوردی نظامی را فقط بخوانی، این نوع تکنولوژی انحراف موشک و ارتفاع بالاتر از پرنده های دیگر و انواع سیستم انحراف الکترونیک نوعی ضمانت برای این هواپیماست. فقط 4 خلبان زمینی دارد و امکاناتش از آواکس بالاتر است. سرعتش 600 کیلومتره اونوقت شما تو داهات تان با توپ میتونید روی سرعت 600 کیلومتر زوم کنید و بزنید؟!! بعد کدوم توپ تا حالا سرعت پرتابش در ارتفاع 20 کیلومتری در خط مستقیم عمودی به 400 کیلومتر بر ساعت میرسه چه برسه به جسم پرنده
ناشناس۹۶۳۰۵۰۱۳:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
خود باخته يعني امثال شما كه توان فوق العاده دفاعي كشور را كه اعتبار هوايي امريكا را زير سوال برده نمي بينيد نمي گويم خائن كه شما ..نداريد..
Ali۹۶۳۰۷۶۱۳:۳۵:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
داری بد جور میسوزی
سید۹۶۳۰۷۷۱۳:۳۶:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
هذیون میگی؟ پهپاد دویست میلیون دلاری رو با توپ میشه زد؟؟؟ هوای آلبانی چطوره؟
ناشناس۹۶۳۰۸۶۱۳:۴۴:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ارتفاع این پهپاد کیلومترها در هواست
ناشناس۹۶۳۰۹۰۱۳:۴۷:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
با حرفت موافقم ولی در عوض قدرت پنهانکاری دارن که جبرانش میکنه همینکه این پهباد بشدت پنهانکار هم در رادار جستجو شده و هم بهش شلیک شده نشانده پیشرفتهای شگفت انگیز نظامیه ماست
ناشناس۹۶۳۱۳۶۱۴:۲۳:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
وای بر سرت منافق امریکایی
ناشناس۹۶۳۱۶۵۱۴:۴۵:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
یعنی خود امریکا آنقدر که توی ...میخوای ماله بکشی ماله نمیکشه!! اولا ارتفاع پروازی این تا ۱۸ کیلومتر بالای زمینه و هیچ توپی نمیرسه بهش دوما هواپیما های جاسوسی همشون سریع نیستند خود یو دو هم کنده ولی زدنش چه غوغایی کرد زمان شوروی سوما ده ها وسیله جمینگ داره چهارما اگه اینطوریه که ناو ها دیگه مثل پشم قابل زدنن
ناشناس۹۶۳۱۹۲۱۵:۰۰:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
پهپاد، نه پهباد،در ضمن هیچ توپی 20 کیلومتر نمیره بالا و در صورت درست بودن فرضت (فرض محال)خاک بر سر امریکا که همچین چیزی با 200 میلیون دلار ساخته که توپ میتونه بزنتش پسفردام ناو هواپیمابرشون غرق شد پای حرف قبلتون میمونید که اینا با چمیدونم لیزر میزر همه چیزا رو نابود میکنن و خال به ناو نمیتونین بندازین یا حرف عوض میکنی و میگی این که گندست بابا
ناشناس۹۶۳۲۱۱۱۵:۱۶:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
باشه!
ناشناس۹۶۳۲۵۵۱۵:۴۸:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
معلومه هیچ اطلاعاتی نداری
ناشناس۹۶۳۲۷۱۱۶:۰۹:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
عجب حرفی. تا حالا نشنیده بودم. شما متخصص چی هستید؟ از پشت کدوم کوه اومدید؟
ناشناس۹۶۳۲۷۳۱۶:۱۱:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مهم جرات زدنه. بیشتر از ما روسیه و چین و سوریه ویمن و ونزوئلا و کره شمالی کیف کردند
ناشناس۹۶۳۲۹۱۱۶:۴۰:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
با نارنجک دستی چطور ؟
ناشناس۹۶۳۳۲۳۱۷:۱۷:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
تبت یدا ابی لهب وتب
ناشناس۹۶۳۳۵۶۱۸:۰۵:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
لازم نیست ارزش کار رو پایین بیارید هزینه پروژه ساخت این مدل پهبادها بالای 10 میلیارد دلار بوده که با این کار عملا یک پروژه چندین میلیارد دلاری رو به شکست کشونده
ناشناس۹۶۳۳۶۶۱۸:۱۸:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
.. افتخار هم میکنیم
ناشناس۹۶۳۴۹۱۱۹:۳۶:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اگر شما هستی شاید با پلخمون هم بتونی بزنی
ناشناس۹۶۳۵۵۱۲۰:۳۷:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
خود کارشناسان آمریکایی از این هدف گیری شوکه شدن اونوقت شما می گی با توپ هم میشه زد ؟!! نه جانم ! اما فکر کنم یه کم بیشتر کارشناسی کنی حتما می گی با تیر کمون هم میشه زد !!
ناشناس۹۶۳۶۱۰۲۱:۳۴:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
خیلی ناراحتی نه ؟
ناشناس۹۶۳۷۹۰۰۰:۱۱:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۱
اگه یه سری به توئیتر و اطلاعات مراجع نظامی غربی بزنی میبینی که طرح این هواپیما stealth هستش و کاملا غیرقابل آشکار شدن و ارتفاع پروازی این نوع هواپیما بین ۱۹۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ متره، قطعا یه هواپیمای ۱۳۰ میلیون دلاری قرار نیست ساده رصد بشه و با پدافند عادی سقوط کنه قربان
ناشناس۹۶۲۸۳۱۱۰:۲۸:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اینها فقط ایران را باد کردند ما از پس یک عراق 13 میلیونی که به ما حمله کرده بود بر نیامدیم و قطعنامه را قبول کردیم و چند سال قسمت‌های از خاک ما دست عراق بود تا بعد خودش عقب نشینی کرد، روسیه بدش نمی آید ایران و آمریکا به جان هم بی افتد تا خودش نفس راحتی بکشد اما اینقدر نادان هست که نمی داند تضعیف ایران به خودش ضرر می رساند!
امیر۹۶۳۰۱۳۱۲:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
از این تعاریف ذوق زده نشیم معلومه پشتش چه سیاستی چمبره زده
ناشناس۹۶۳۱۰۷۱۴:۰۰:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
جوگیری از خصوصیات بارز شما بود. یعنی آدمو برق سه فاز بگیره ولی جو نگیره
ناشناس۹۶۳۳۹۹۱۸:۳۱:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
از خودفروختگی که بهتره!
ناشناس۹۶۳۳۷۶۱۸:۲۵:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مطمئنید این کار گروه ب نیست؟؟
تبریزی۹۶۳۵۸۲۲۱:۰۹:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
زدن این هواپیما به اونا نشون داد ایران واقعا حرفی برای گفتن داره ولی از شما و بقیه یه سوال دارم: واقعا فکر می کنید تو یه جنگ تمام عیار بین ایران و آمریکا که به احتمال زیاد با همراهی اسرائیل و کشورهای عربی منطقه (و در صورتی که آمریکا بتونه با شیطنت خودش یا کشورهای عربی منطقه و زدن نفتکش ها اجماعی علیه ایران ایجاد کنه با همراهی کشورهای اروپایی) خواهد بود، ایران برنده جنگ بشه؟ یا بذارین سوالم رو اینطوری بپرسم: فکر می کنید تو یه جنگ تمام عیار چیزی از ایران باقی بمونه؟ قطعا تو یه جنگ اونها هم مثل هر جنگی خسارت و کشته می دن و چند تا از هواپیماها و کشتی هاشون از بین می ره ولی آیا فکر می کنین این به معنی باخت اونهاست؟ از همه تون دعوت می کنم جزئیات تلفات هر عملیات تو جنگ ایران-عراق رو از ویکیپدیا مطالعه کنید و ببینید کدوم طرف تلفات بیشتری داده و "چند برابر" بیشتر. و این رو هم در نظر بگیرین که جنگ های امروزی تن به تن نیست و خیلی وحشتناک تر از جنگ های گذشته و به سادگی فشار دادن چند دکمه (حتی از اون سر دنیا) است. دیگه چیزی نمی گم.
ناشناس۹۶۳۹۱۳۰۳:۱۹:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱
کلا دیگه چیزی نگو
ناشناس۹۶۲۵۹۵۰۱:۳۳:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
توهم قدرت دارید .
ناشناس۹۶۲۶۹۷۰۵:۵۷:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
با کی هستی؟!
ناشناس۹۶۳۳۳۷۱۷:۲۶:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
با ملت جو گیر
ناشناس۹۶۳۴۰۲۱۸:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
بهتره با خود ضعیف و ترسوت باشی!!!
ناشناس۹۶۲۷۱۴۰۷:۱۱:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
توهم نیست.کافیه چشاتون رو باز کنید
ناشناس۹۶۲۸۰۹۱۰:۰۶:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اگه نیست توی سوریه جنگنده های اسراییل رو بزنید و روی ایران هم F35ها رو
ناشناس۹۶۲۸۴۴۱۰:۴۵:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
تو فکر کن فتوشاپه
ناشناس۹۶۳۰۵۷۱۳:۱۵:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
جناب محض اطلاع جنگنده های اسراییل جرات انجام عملیات در خاک سوریه رو ندارند اگر هم موشکی می زنند از خاک لبنان یا اسراییله دوما شما به اربابت بگو F35 بفرسته ایران ما قول می دیم بزنیمش
ناشناس۹۶۳۰۸۰۱۳:۳۹:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مسأله اسرائیل و سوریه مورد دیگری است که ابتدا باید سوریه مجوز آنرا بدهد.
ناشناس۹۶۳۰۸۸۱۳:۴۶:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اون هم به موقعش!
ناشناس۹۶۳۱۹۵۱۵:۰۳:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
تو خبرها رو از منابع مختلف دنبال نمیکنی و فقط مثل طوطی.. خزعبلات منوتویی رو تکرار میکنی،محض اطلاعت اف 35 اسراییلی رو سوریه مورد اصابت قرار داد که اسراییل گفت خورده به لک لک! در حالی که بهترین هواپیما در دوری از پرندست،شک ندارم که این خبر رو نشنیدی الانم نمیری بخونیش،اف 35 هم بالای ایران تا حالا نیومده اسراییلم فقط ادعا کرده هیچ وقت مدرکی رو نکرده
علی۹۶۲۷۲۰۰۷:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
آدمی که خودش رو به خواب زده هرگز نمیشه بیدارش کرد. شما هر جوری دوست داری فکرن
ناشناس۹۶۲۷۴۴۰۸:۵۳:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
آمریکا؟ انگلیس؟ اسرائیل؟ مجاهدین خلق؟ داعش؟ جیبوتی؟؟؟؟؟؟ ولی خودمونیم موشک خوردن توهم رو از کله آدم میپرونه؛ متوهم هام پوشک لازم میشن! راستی ما اینجا فقط موشک داریم پوشک نداریم؛ پوشک رو برید از کسایی بگیرید که قیمت تمام شده پراید رو 39 میلیون حساب میکنن بعد لطف میکنن و میدن 37!! همچین پوشک سازایی هستن تو این مملکت!!!!!
ناشناس۹۶۳۰۱۵۱۲:۴۶:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
چی میگی تو؟
دانشجو۹۶۲۷۵۸۰۹:۲۷:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ببین این خبر الف نیست بلکه از پایگاه خبری اسپوتنیک برداشته و ترجمه شده و درواقع حرف آمریکایی ها است. ولی میدونی اینا بی سوادن خیلی بی سوادن. این شمایی که سواد داری. پایگاه سنتکام باید تحلیلگر هاشو اخراج کنه و شما رو استخدام کنه. چرا تگرزومه تو نمیفرستی براشون؟
ناشناس۹۶۲۸۵۶۱۰:۵۹:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اسپوتنیک همه ی تحلیلاش ضد امریکاییه .روسها تحت تحریم امریکا هستند میخواستی تعرف نکنه از مستعمره اش.
ناشناس۹۶۳۷۳۹۲۳:۲۲:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
این حرف وطن فروشها خیلی جالبه که میگن ما مستعمره روس ها هستیم خیلی راحت و از .. حرف زدنه. ما اگه میخواستیم مستعمره کسی باشیم که این همه دنیا رو ما تمرکز نمیکرد. واقعا فکر میکنی رو حرفات؟
کهن۹۶۳۰۳۳۱۲:۵۷:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اولا اسپوتنینگ روس هست و نه امریکایی،دوما تحلیلش به شدت آبکی و سست بود چون اصلا مقایسه یک پهباد غیر رادارگریز با سطح مقطع راداری فوق العاده بالا با جنگنده ها و بمب افکن های رادارگریز قابل انجام نیست. فارغ از بحث سیاسی و... من فقط از نظر فنی عرض میکنم
دانشجو۹۶۳۷۳۱۲۳:۱۸:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
بله اسپوتنیک روسی هست ولی خبرگزاریه معتبری می باشد. دوم این پهباد کاملا رادار گریز طراحی شده و سطح مقطع هیچ ربطی به خاصیت رادارگریزی نداره. بلکه به جنس بدنه شئ مربوطه که از نوعی کامپوزیت خاص با درجه و انحناهای خاصی هست که امواج فرستاده شده از رادار رو از خودش رد میکنه و سیگنال برگشت به رادار ارسال نمیشه. یک پهباد ممکنه اندازه کشتی ولی رادارگریز باشه. صرفا از بعد فنی میگم
حمید۹۶۲۸۰۷۱۰:۰۵:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اگه منظورت ایرانه که برات متاسفم بهتره به یه روانپزشک مراجعه کنی البته اگه نونخور اونور آبی ها نباشی
ناشناس۹۶۲۸۲۵۱۰:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مرگ بر وطن فروش
ناشناس۹۶۲۹۵۶۱۱:۵۵:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
سلام. اینا کسانی هستن که فارسی می نویسن اصلا از کجا معلوم که وطنی باشن که شما بهشون می گین وطن فروش.
ناشناس۹۶۳۰۱۸۱۲:۴۸:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
واقعا مرگ بر وطن فروش خاك اون را فروختيد ماهي را فروختند اب اون را هديه دادند واقعا مرگ بر وطن فروش
ناشناس۹۶۲۸۷۱۱۱:۰۸:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
شما مزدورهای بی جیره و مواجیب مدت هاست در توهم آمریکا هستین
ناشناس۹۶۳۰۹۱۱۳:۴۸:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
درست می گویید امریکایی ها توهم قدرت دارند
ناشناس۹۶۳۲۳۵۱۵:۳۳:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
نگران ایران هستم. امیدوارم سیاستمدارها مون یک درصد احتمال بدهند که این کار آمریکا و فرستادن این پهبادشون ممکنه تله بوده باشه....آخه آمار و مشخصات موشک ها و سامانه های پدافندی مارو یعنی ندارند؟
عجایب شهر۹۶۳۶۹۲۲۲:۴۹:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
لا حول و لا قوه الا بالله
ناشناس۹۶۲۶۰۵۰۱:۵۳:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
منتظر نتايج موشك أفسانه هستم خدايا همه را عاقبت بخير كن
ناشناس۹۶۲۷۴۵۰۸:۵۸:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
منتظر برجامم بودی، مگه نه!!! نتیجه اش تا دوهزارپشت لاکپشتهای عصر تیرانوسوروس رسیده تازه داره برمیگرده میره تا 1400 و این چرخه درحال تکرار شدنه!
ناشناس۹۶۲۷۸۴۰۹:۴۳:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اگر از آلبانی کامنت نداده باشی باید حفظ مرزها برات مهم باشه. ایرونی غیرت ملی داره ولو اختلاف نظر داشته باشه
ناشناس۹۶۲۸۶۰۱۱:۰۱:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
با این چیزا نمیتونی مخالفان رو خر کنی.دموکراسی در جای اوله.بدون دموکراسی ایران ارزشی نداره.
ناشناس۹۶۳۱۶۸۱۴:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
غيرت ملي را هم لؤلؤ برده. غيرت به چي به كي؟
ناشناس۹۶۲۶۰۸۰۱:۵۷:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
البته ظاهراً پهباد آمریکا در اتفاع 35هزارپا بوده و طبق نوشته این خبرگزاری روسیه، این پهباد در ارتفاه 65هزارپا پرواز میکند. حال سوال اینجاست که واقعاً قصد آمریکا از این پرواز در ارتفاع پایین تر که تقریباً نصف ارتفاع پروازی بوده است؛ صورت گرفته و هدفش برآورد نیروهای ایرانی بوده است یا به دنبال اهداف دیگری بوده که فعلاً مشخص نمی باشد . به هرصورت قدرت دفاعی ایران را متوجه شده و خیلی مانور روی این سلاح ایرانی از جهات مختلف و مهم ترین آن حفظ اسرار نظامی ایران ؛ مناسب نیست و نیت این خبرگزاری نیز قطعاً خیر نمی باشد . چون سگ زرد برادر شغال است و روسیه به دفعات ثابت کرده که همواره قابل اطمینان نمی باشد.مارا به خیر تو امید نیست ، شر مرسان .
ناشناس۹۶۳۳۵۸۱۸:۰۷:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اگه هدفی داشتند ترامپ نمیومد بگه حتما اشتباهی پهبادشونو زدن
شهروند۹۶۲۶۱۵۰۲:۰۶:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ان شالله آب های خلیج فارس گورستان نیروهای آمریکایی خواهد شد
ناشناس۹۶۲۹۶۸۱۲:۰۶:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
یاد شعاری که در اواخر دوره جنگ هشت ساله، سر داده میشد افتادم: خلیج فارس ایران، محل دفن ریگان
ناشناس۹۶۲۶۲۰۰۲:۰۹:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ترامپ منتظر انتخابات است واگر رای بیاورد جنگ حتمی است
ناشناس۹۶۲۸۲۳۱۰:۲۰:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
تحلیل دقیق و ترسناک
ناشناس۹۶۳۳۶۰۱۸:۰۹:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ترسناکه فقط برای کاسبان تحریم و کسانی که قصد ایجاد رعب و وحشت دارن .ولی واسه مردم ایران جنگ تجدید خاطرس
ناشناس۹۶۳۱۹۸۱۵:۰۴:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
نترس ما میریم میجنگیم مثل همیشه شماها بمونید خونه
ناشناس۹۶۲۶۲۱۰۲:۰۹:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ایران میتونست مثل پهبادهای قبلی این رو هم فرود بیاره ولی با موشک زد تا نشون بده که همون طور که در جنگ الکترونیک دست برتر داره تو موشک های رهگیر هم همین قدرت رو داره
ناشناس۹۶۲۹۱۱۱۱:۲۴:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
نه بابا!
ناشناس۹۶۳۷۹۴۰۰:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۱
آره بابا
ناشناس۹۶۲۶۳۶۰۲:۱۷:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
متاسفانه خودمون بهونه میدیم دست شون بیشتر مارو تحریم کنن و قضیه موشک و بکشن وسط کمی هم در این آشفته بازار نگران معیشت مردم باشند
ناشناس۹۶۲۶۹۰۰۵:۰۰:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
وسعت فکرت در حد نوک بینی و ...است
ناشناس۹۶۲۷۲۱۰۷:۴۷:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
وسعت فکر شما هم فقط بکش بکشه
ناشناس۹۶۲۷۳۹۰۸:۴۸:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
این گوی و این میدون .؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین۹۶۳۵۸۸۲۱:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
گوی و میدون رو به وقت رای دادن تحویل بدید وگرنه تعارف الان که کنتور نمیندازه
ناشناس۹۶۲۶۹۱۰۵:۰۶:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
نترس دوست من
ناشناس۹۶۲۷۹۹۰۹:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
میترسم
اكبر۹۶۳۲۶۰۱۵:۵۳:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
از دشمن نميترسم.
ناشناس۹۶۲۸۶۴۱۱:۰۴:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
تو شکمت سیره به سیستم وصلی برای ما اینا یعنی تحریم بیشتر وادامه ی قبلیها وفشار بیشتر.تازه میگن جوجه رو اخر پاییز میشمرند.تازه یک ماه ونیم از تحریم کامل نفت ایران گذشته.
ناشناس۹۶۳۷۸۳۰۰:۰۵:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۱
من از ویرانی میترسم من از نابودی کشورم میترسم من از آواره شدن هم وطنم میترسم یه نگاه به تاریخ بندازه تا ببینی جنگ چقدرررررر مخربه
ناشناس۹۶۲۷۰۱۰۶:۰۹:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
وقتی به حریم کشور شما تجاوز بشه و پاسخ ندید یعنی دارید سیگنال ضعف به دشمن میفرستید که به کشور شما طمع کنه.
ناشناس۹۶۲۷۰۹۰۶:۳۶:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
لونه موش سراغ دارم اجاره کی میخواد؟
ناشناس۹۶۳۷۲۱۲۳:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
نگه دار واسه خودت مردم ایران از هزاران سال پیش سربلند بودن. لونه موش واسه کساییه که جاشون رو زمین نیست
ناشناس۹۶۲۷۱۶۰۷:۱۳:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
یعنی به نظرت بخاطر معیشت مردم بیخیال مرز و امنیت بشیم؟ یعنی موشک رو بدیم پوشک بگیریم؟؟ البته این قضیه هیچ ربطی هم به معیشتتون نداره.
ناشناس۹۶۲۷۴۸۰۹:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
معیشت دست دولت و مجلسه، بانک مرکزی رو که دیگه بیخیال شدی عمو جون!!! بودجه این مملکت رو دولت پخش و پلا میکنه! وزیراش مجوز صادر میکنن! معافیت مالیاتی واسه شرکتهای کره ای قرار میدن! بازار بی صاحاب و بدون ناظر رها شده! صندلی های میلیاردی شورای شهر تهران و لیست امید مجلس و ..وزیراش استاندارها رو انتخاب می کنن؛ استاندارها هیچ کاره اند!! میگم فرماندارها رو کی انتخاب میکنه بنظرت؟؟ ببیند کمتر حرف بی جا بزن!! ای هیچکاره ها شما که هیچکاره بودید بیجاکردید اومدید با معیشت یه ملت بازی کنید!!! برو از کسی بپرس که گفت تکرار کنید! کسی که لیست داد! الان میاید میگید هیچ کاره اید؟؟؟؟؟ شما که 8 سال قدرت دستتون بود فهمیده بودید هیچ کاره اید دیگه چرا اومدید شرکت کردید اونم با وعده های گلستانی کردن!!!! بعد یه چهار سال دیگه هم تا 96 اومدید بعدم چنان قدرت نمایی کردید واسه رای آوردن که همه عالم به دست شماها گلستان میشه!! خدا رو صد هزار مرتبه کمه بی نهایت مرتبه شکر که امنیت این کشور دست شماها نیست.
ناشناس۹۶۲۸۶۶۱۱:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
فروش نفت ایران به 150 تا 200 هزار بشکه رسیده .چی میگی تو.
ناشناس۹۶۲۹۱۲۱۱:۲۶:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
چرا اینقد شوتی؟!
ناشناس۹۶۲۹۵۰۱۱:۵۰:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
آااای پرسنل نیروی انتظامی، اداره آگاهی، مرزبانها، مسئولین آموزش و پرورش، مسئولین آموزش عالی، مسئولین وزارت راه و ترابری و و و و و حسب الامر ناشناس۹۶۲۶۳۶ همه کارهاتونو تعطیل کنین و کمی به فکر معیشت مردم باشین! مردم راه نمیخوان، آموزش و تعلیم نمیخوان، امنیت نمیخوان، امنیت مرزها رو نمیخوان ووووو فقط امرار معاش میخوان!!!!
ناشناس۹۶۲۶۶۲۰۳:۰۱:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
با خواندن ویژگی های این هواپیما از ماموریت آن متعجب شده ام. اولا این هواپیما رادار گریز نیست. ثانیا ابعاد بسیار بزرگی دارد. ثالثا سرعت آن حتی از جت های مسافربری هم کمتر است. گرانی این هواپیما هم بخاطر تجهیزات جاسوسی بوده نه تجهیزات تدافعی یا تهاجمی آن. حالا چرا از این هواپیما باید برای عبور از سیستم پدافند هوایی یک کشور استفاده شود ؟
ناشناس۹۶۲۷۲۷۰۸:۱۵:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
شاید هم بخشی از یک نقشه است یک تله
ناشناس۹۶۳۲۵۶۱۵:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
عملیات جاسوسی دیگه خودت که داری میگی
ناشناس۹۶۲۶۸۳۰۴:۳۶:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
نتیجش میشه تحریم بیشتر مبارک ! بهتره بود با هشدار خواستار ترک منطقه می شدید
ناشناس۹۶۲۷۴۹۰۹:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مگه دیگه تحریمی هم مونده!!!!! نتیجه برجامتون رو دیدیم؛ اصلا رونق اقتصادی داره از سر و کول این ممکلت میره بالا دوباره نشت میکنه به چرخه برمیگرده!
ناشناس۹۶۲۸۶۸۱۱:۰۷:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
البته که مونده تحریم کامل پتروشیمی .تحریم صدور مواد غذایی-تحریم واردات دارو ومواد غذایی و...
ناشناس۹۶۳۳۲۵۱۷:۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
بله تحریم غذا و دارو !
عابد۹۶۳۴۷۶۱۹:۲۲:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
تحریم غذا و داروها شده، بپرس از مطلعین هیچ غلط دیگه ای نمیتونن کنند
ناشناس۹۶۲۷۵۹۰۹:۲۷:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اینو باش! یعنی تو الان چی فکر کردی که یه نیروی امنیتی اونم تو این سطح اخطار نداده!!!! نه خدا وکیلی همیشه اینطور تحلیل میکنی واسه خودت!!!!!! خیلی خوشحالم تو امنیت این کشور دخالتی نداری میگم چی میشد میرفتی تو ارتش آمریکا واسشون کار میکردی! حتما میگفتی این گلوبال هاوک رو بدید به من چون ابرقدرتیم بدون اعتنا به اخطار میبرم و میارمش نتیجه اش میشه همین دیگه؛ 200 میلیون دلار ضرر میزدی و برمیگشتی! ..
ناشناس۹۶۲۸۰۳۱۰:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اولا که تحریم ها الانش هم تا خرخره بالا آمده. ثانیا طی روزهای گذشته به دفعات پهبادهای آمریکایی وارد آبهای سرزمینی و خاک ایران شده اند و به تذکرات اهمیت نداده اند. ثالثا برخی این همه زبونی از خود نشان دادند نتیجه اش شد بدبختی های امروز. بگذارید یکبار هم شجاعتمان را امتحان کنیم.
ناشناس۹۶۲۸۱۰۱۰:۰۶:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
معمول نیست واقعا آمریکایی که مدعی بیشترین، سخت ترین و مهم ترین رژیم تحریم ها رو علیه ایران اعمال کرده و می کنه دیگر توانایی داره که باز هم تحریم کنه؟؟؟ یعنی آمریکا باز هم توان تحریم داره و گذاشته واسه بعد یا اینکه همه رو اعمال کرده که بعضی ها می گن هی تحریم بیشتر باباجان تحریم بیشتر رو شما باید بگی یا طرف آمریکایی ما باید یاد بگیریم که مشکلات اصلی اقتصادی داخلی است و تحریم ها تنها در بهترین حالت 20 درصد تاثیر داره.
ناشناس۹۶۲۸۱۲۱۰:۰۸:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
چیزی برای تحریم باقی نمونده. نگران نباش.
ناشناس۹۶۲۸۷۳۱۱:۱۰:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
امریکا از موشکهای اتمی شوروی خیلی وحشت داشت وحشت واقعی چون تا خاک امریکا میرسید.موشکهای ایران که اصلا به خاک امریکا نمیرسه.ولی با فشار اقتصادی شوروی رو ترکوند وبه گدایی انداخت.
ناشناس۹۶۳۳۲۹۱۷:۲۰:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
غذا و دارو تحریم نیست
سید۹۶۲۷۰۵۰۶:۲۱:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مهم این است که ما با شجاعت وبصورت قانونی این پهپاد رو ساقط کردیم.کمتر کشوری توان و شجاعت این کار رو داره.شاید ترامپ فکر میکرده ایران مثل بقیه کشورها شجاعت این کار رو نداره.حتی اگر اونها عمدا میخواستن ارتفاع رو بیارن پایین که ما بزنیم از پهپادکم هزینه تری استفاده میکرد. اگر ما با توکل بر خداوند متعال جلو بریم، خداوند هم ما رو یاری میکنه.حتی در مقابل آمریکا
ناشناس۹۶۲۸۸۱۱۱:۱۳:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مسئله اینه که کشورهای دیگه هم میتونن ولی عواقب بعدی رو در نظر میگیرند.عواقبش تو هفته های اینده معلوم میشه.امریکا تا بیست برابر پول این پهباد به ایران ضرر نزنه دست نمیکشه حتی تو 20 سال اینده.حالا تو هورا بکش.
سجاد۹۶۲۷۱۲۰۷:۰۳:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اگه کسی فکر میکنه مشکلات الان ما به خاطر تحریمه بهتره تجدید نظر کنه چون دیگه بر پیرمردها و پیر زنها و بچها هم ثابت شده مشکل مدیریتی باعث اوضاع الان ماست البته وضع فرهنگ عمومی از قبیل هجوم جهت خالی کردن بازار هم کم دلیلی نیست اما به لحاظ نظامی تمام قدرتهای جهان میدونن ایران به لحاظ موشکی دست بالا رو در اختیار داره و جالبه برام چرا عده ای در داخل یا نمیخوان قبول کنن یا لج سختی در نفهمیدن موضوع دارن بابا چه بخواهی چه نخواهی ایران در منطقه به لحاظ نظامی اوضاع بسیار خوبی داره درود خدا بر تمام سربازان واقعی وطن
سیدروح الله۹۶۲۷۴۷۰۹:۱۱:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
بسمه تعالی آن یک عده یا از اردوگاه های آلبانی کامنت یا نظریه میزارند یا از داخل رژیم صهیونیستی، و یا از منافقین و مزدوران داخلی بوده و یا از بهاییان و یا هم از همجنس بازان. اگه افراد با مشخصات واقعی خود، کامنت بزارند، این موضوع صد در صد ثابت می‌شود
ناشناس۹۶۲۹۷۵۱۲:۱۱:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اینایی که گفتی خودتی
کهن۹۶۳۰۳۸۱۳:۰۲:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
چی میگی برای خودت گازشو گرفتی کوتاه هم نمیای. فیلتر شکن روشن باشه با آی پی کشورهای دیگه نشون داده میشه. آلبانی کجا بود
ناشناس۹۶۳۷۱۱۲۳:۰۲:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
داداش چی زدی؟کجای الف آی پی رو نشون میده؟
سید روح الله۹۶۳۷۸۸۰۰:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۱
بسمه تعالی مشخصات واقعی شامل نام و نام خانوادگی وشماره موبایل و عکس و کد ملی و..می باشد ولی لزومی ندارد که همه اینها برای خوانندگان افشا شود بلکه باید نزد سایت خبری، ثابت شده ومحفوظ باشد. خیلی از مواردی که نوشتم همچون نوشتن کامنت هایی به زبان فارسی از رژیم صهیونیستی و یا اردوگاه آلبانی، گزارش هایی از خودشان، خودشان تهیه کرده و منتشر نیز کرده اند. در فتنه ۸۸ در یک سایت بزرگ ایرانی که بعدا بسته شد، در پروفایل افرادی که به اصطلاح معترض بودند خودشان از مشخصات خودشان چیزهایی نوشته بودند که به لحاظ تحصیلاتم توانستم معنای هم جنس بازان را متوجه بشوم. بهاییت هم دلیل ایجاد و تشکیل آن، مقابله با تشیع علوی عمدتا ایرانی است و لاغیر
ناشناس۹۶۲۸۰۶۱۰:۰۵:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
دوست عزیز. شوروی هم قدرت نظامیش بالا بود ولی به دلایل اقتصادی فرو پاشید. هموطن عزیز اگر اقتصاد درستی نداشته باشیم و فسادش مثل حالا عیان باشه خیلی خطرناک تره تا دشمن خارجی.
ناشناس۹۶۳۰۵۵۱۳:۱۴:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
شوروری کمونیست بود ...این علت سقوطشون بود
ناشناس۹۶۳۴۳۲۱۸:۴۹:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
با کلمات بازی نکنید. مثلا الان در امور روزمره چقدر اسلامی هستیم؟
علی۹۶۲۷۱۹۰۷:۲۸:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
من واقعا این برام سوال شده که چرا مردم همه چیز را یه کاسه میکنن؟!!! چرا فرقی بین دولت و سپاه نمیزارن؟!!!! اینکه مردم در وضعیت بد اقتصادی هستن یه چیز واضحی هست منم دارم درد میکشم و الان چندیدن ماه هست که گوشت نتونستم برای خانوادم بخرم. اما این وضعیت بد رو محصول سپاه نمیدونم و خوب شدن این وضعیت هم دست سپاه نیست و هیچ ربطی هم به تحریما نداره فقط و فقط دولت و بی کفایتی او منشا تمام این بدبختی ها است. و خود روحانی هم این رو قبول داره که ربطی به تحریما نداره. مثلا وقتی میگه بیاد وزارت بازرگانی داشته باشیم تا مشکلات حل بشه، خب این یعنی چی ، یعنی اینکه مشکل از خود دولت هست و میخوام یه بهونه ای جدید رو کنم. تا بی کفایتیم معلوم نشه. تا دیروز برجام حالا این. به جای این که گیر بدیم به سپاه. بیاییم وقتی با هم هستیم (حلا چه فضای مجازی و چه حقیقی) سر این بحث کنیم که چرا یک انتخاب اشتباه کردیم و روحانی بالا اومد. دانش سیاسی خود را بالا ببریم.
ناشناس۹۶۳۰۰۰۱۲:۳۴:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
حتما اگر رئیسی شده بود غرق در رونق اقتصادی بودیم ... این تحلیل های شما فقط به درد بچه ها میخورد ... رئیسی چه تخصصی داشت که روحانی نداشت !
ناشناس۹۶۳۲۴۴۱۵:۴۲:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
احمدی نژاد شما رو هم دیدیم دانشمند سیاسی.
ناشناس۹۶۳۹۹۶۰۷:۳۳:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱
دور از جونش جنازه احمدی نژاد شرف داشت به اینها.
کریم2۹۶۲۷۲۴۰۸:۱۱:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
دیگه فقط اکسیژن رو تحریم نکردند، بابا نترسین امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
ناشناس۹۶۳۰۸۴۱۳:۴۲:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
به چی میگی غلط؟؟؟ وضعیت اقتصاد رو ببین حرف این ترامپ بی همه چیز دیروز باعث شد قیمت گوشت منجمد ۲۰۰۰ گران بشه این که نیروی نظامیمون قوی باشه عالیه ولی ضعیف بودن اقتصاد همه چیز رو خراب میکنه
ناشناس۹۶۳۳۳۰۱۷:۲۱:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
غذا و دارو هنوز تحریم نیست عمو جون ببینم می تونید کاری کنید که دارو کمیاب بشه یا نه
ناشناس۹۶۲۷۳۴۰۸:۳۵:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
حال اگر برنامه این باشد که بگویند برای جلوگیری از قدرتمند تر شدن ایران باید با آنها بجنگیم تکلیف چیست ؟ استدلال مخالفان جنگ در امریکا این بود که ایران تهدیدی برای منافع امریکا نیست ، حال به عنوان تهدید کننده جان امریکایی ها تبلیغ می شویم ، فکر نمی کنم اینکه امریکایی ها از ما بیش از حتی چین و روسیه بترسند به نفعمان باشد
ناشناس۹۶۲۹۴۰۱۱:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
امریکایی ها جرئت رویارویی و جنگ با کشورهای قدرتمند مثل ایران رو ندارند آنها فقط به کشورهای ضعیف مثل افغانستان و عراق حمله می کنند.
ناشناس۹۶۲۷۵۴۰۹:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
بنظر من پرداختن به سیستم موشکی خوب است اما افسانه سازی بچه گانه باعث ضرر میشود، جدیدا هر چه میسازیم ، همش شده -فوق- ، فوق برتر ، فوق قوی ، فوق افسانه ووو ، کلمه بعدی چیه
ناشناس۹۶۲۸۹۲۱۱:۱۶:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
باید اون زنه مجریه رو از کره شمالی بیاریم تو پرو پاگاندا از اینا استاد تره.
ناشناس۹۶۲۷۷۱۰۹:۳۵:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
من فكر مى كنم كه علاوه بر سامانه سه خرداد إمدادها ى غيبى از نوع طوفان شن در طبس هم به كمك ما آمده حالا هر چى كه بوده من خوشحالم از اينكه پوز امريكا زده شده
ناشناس۹۶۲۹۲۵۱۱:۳۳:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
جوجه رو آخر پائیز میشمارن
irani۹۶۲۷۸۹۰۹:۴۶:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
خیلی واضح هست اونا پهباد رو تو موقعیتی قرار دادن که ایران بتونه بزنتش و بعد دنبال اهداف و برنامه های بعدی خودشون بودن . شاید تست سیستم دفاعی ایران و شاید هم اجازه برای حمله و شاید هم فروش بیشتر سلاح به کشور های منطقه
ناشناس۹۶۳۲۰۳۱۵:۰۹:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
امریکا چه برای حمله به ایران و تحریم بیشتر چه برای فروختن کرور کرور سلاح به این اعراب نیاز به هیچ بهانه ای نداره،اینجام مطمئنم که قصد قبلی نداشته،یا دست کم گرفته بوده و بیخودی فرستاده بوده تو خاک ایران یا اینکه ایران خارج از اسمونش زده.البته وقتی این هواپیما میتونه از خارج از مرز های هوایی ی کشورم ازش جاسوسی کنه به نظرم هر جا باشه که از اونجا بتونه جاسوسی کنه باید زدش
ناشناس۹۶۲۷۹۰۰۹:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
آقا زاده ها و دامادها ازامریکا کانادا و لواسانات آماده بشن جنگ داره شروع میشه
ناشناس۹۶۳۲۰۵۱۵:۱۰:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
این اقازاده ها همونایی هستند که به اقا هاشون با مشوق های جنسی و اردوی مختلط و بزن برقص رای دادید،اقازاده های ما امثال جهاد مغنیه ها هستند
ناشناس۹۶۳۲۳۶۱۵:۳۶:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
منظورت اماده شدن براى فراره ؟
ناشناس۹۶۳۳۲۰۱۷:۱۵:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
دمت گرم
كامران۹۶۲۸۴۱۱۰:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
كشوري كه به جاي تعامل و مذاكره راه رويارويي را بر گزيند قطعا با جنگ و نابودي روبرو خواهد شد و دوستان ساده اي كه به به و چه چه مي كنند فردا خواهند گريست.مثل ٨ سال جنگ خانمانسوز گذشته !
ناشناس۹۶۲۸۵۱۱۰:۵۷:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مایک پمپئو در دیدارهای خود با رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق پیام روشن و قاطعی برای مقامات جمهوری اسلامی ایران داشته است. او در گفتگوهای خود تاکید کرده است که هرچند آمریکا خواستار جنگ با ایران نیست، اما «کشته شدن حتی یک سرباز آمریکائی به سبب تحریکات و عملیات نیروهای ایران و یا گروه های مسلح وابسته به آن، با پاسخ نظامی واشنگتن روبرو خواهد شد.اگه نیروهای امریکایی کشته شدند وامریکا واکنش نشون نداد من حرف شما رو که امریکا ترسیده یا توان مقابله با ما رو نداره رو قبول میکنم.
حمیدرضا۹۶۲۸۷۲۱۱:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ترامپ لاف زن موقع دیدار با اقای ترودو اصلا حال و روز خوبی نداشت .تحقیر شدن رو میشه تو رفتار و گفتارش دید.سیلی های محکم تری در انتظار توست ترامپ.یه موشک هم به خائن های داخلی هم لازمه .هزینشو بنده میدم
رضا۹۶۲۹۸۴۱۲:۱۶:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
این خبرگزاری اسپوتنیک هم تا جایی که یادمه همیشه هندونه میذاره زیر بغلمون. حواستون به تحلیل هاشون باشه مخصوصا اینکه روسی هم هست....
ناشناس۹۶۲۹۸۸۱۲:۱۸:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
درعوض پهباد هاى پيغامى ما با عبور به سلامت از سيستم هاى دفاعى غرب درخاك عربستان كارخانه اب شيرين كن منهدم ميكند اين عمل بغايت مهمتر از سيستم پدافندى پيشرفته كشورمان است
ناشناس۹۶۲۹۹۱۱۲:۲۲:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
الف عزیز اشتباه نوشتی ((فاجعه تمام عیار برای سنتکام ))....درستش اینه :(( فاجعه تمام عیار برای تروریست های سنتکام)) چرا کلمه تروریست رو از روی سنتکام حذف میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟
Payam۹۶۳۰۳۶۱۲:۵۹:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ای که ان شالله به حق ۱۴ معصوم امریکا حمله کنه خلاص شیم
ناشناس۹۶۳۰۸۲۱۳:۴۱:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
من وطن رو دوست دارم
ناشناس۹۶۳۰۹۵۱۳:۵۳:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مگر همین شماها و اذناب داخلی و خارجیتون نمی گفتید فتوشاپه بفرمایید این فتو شاپ واقعی از اب در اومد دیگه میخواهید چه بکنید
ناشناس۹۶۳۱۲۰۱۴:۱۰:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اسپوتنیک روسی خود بخوان حدیث, وقتی توی خیابون با یک دیوانه برخورد کنی که از او بسیار قویتر هستی چکاری انجام میدی؟ آیا به او نزدیک میشی یا سعی میکنی تا حد امکان ازش دوری کنی؟ ماجرای زدن هواپیمای روسی یادتون؟ خوب روسیه چرا ترکیه رو نزد؟ زور روسیه به ترکیه نمی رسید؟ کمی عقل و شعور لازمه تا بدونی کشورهای قدرتمند به همین راحتی وارد جنگ نمیشن چون میدونن چه بلایی سر کشور مقابل ممکنه بیاد
ناشناس۹۶۳۱۲۴۱۴:۱۳:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
کاش پیغامی هم به روسیه بفرستیم که متوجه شوند ، در صورت شروع جنگ با امریکا ؛ آنها نمی توانند و نباید وارد کشور شوند ، قبلا در جنگ جهانی اینکار را کرده اند ، امروز هم شاهد حضورشان در سوریه و رقابت با امریکا هستیم ، لازم است همه بدانند که طبق قانون اساسی هر ارتش بیگانه ای متجاوز محسوب می شود
یه اصفهانی۹۶۳۲۳۰۱۵:۲۹:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
حالا که شرایط مهیاست ما باید به فکر پیدا کردن مشتری برای سیستم پدافند سوم خرداد باشیم اما باید به خریدارها هم متذکر بشیم این سیستم های ما یه آپشنی دارد به اسم امدادهای غیبی که همینطوری فعال نمیشه فعال سازیش نیاز به دعای کمیل و توسل و زیارت عاشورا داره از اینرو برای استفاده از این آپشنها باید دوره های خاص نیز توسط مخصصین آن برگزار بشه اینطوری هم سوم خرداد را فروختیم هم اشتغالزایی ایجاد کردیم و هم انقلاب را صادر کردیم
ناشناس۹۶۳۲۹۰۱۶:۳۹:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
بهتر نیست بالاخره یک روز به این دشمنی بی حاصل پایان داد
ناشناس۹۶۳۳۹۴۱۸:۲۹:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ما دشمنی کردیم یا کس دیگه ای ما رو دم به دم تهدید میکنه با تحریم و وو
ناشناس۹۶۳۵۲۹۲۰:۲۰:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اول رنگ دشمنی رو تشخیص بدید بعد این حرف رو بزنید دشمنی ما ایدئولوژیکه
ناشناس۹۶۳۵۵۰۲۰:۳۷:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
نون یک عده در آمریکا و ایران در جنگ سرد
ناشناس۹۶۳۳۰۶۱۶:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
در حال حاضر چیزی برای از دست دادن نداریم اگر هم قدرت نمایی نکنیم موجبات پر رویی عربستان و امارات را فراهم می کنیم در ضمن هیچ عاقلی از یک هواپیما ی ۱۳۰ میلیون دلاری برای طعمه استفاده نمی کنه هدفش جاسوسی امن بوده که خوشبختانه با واکنش به موقع ناکام ماند و اگر ساقط نمی شد تصاویر ارسالی اون برای تحقیر ملت ایران رو سایتهاشون دست به دست می شد از جنگ هم نترسید اگر قرار بر جنگ بود مطمئن باشید تا حالا چند باره اتفاق افتاده بود قدرت دفاعی کشور به زودی از بروز هر جنگی در برابر ایران جلوگیری خواهد کرد حتی جنگ اقتصادی
ناشناس۹۶۳۳۰۸۱۶:۵۸:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
موشک صیاد یکی از پیشرفته ترین موشک های پدافندی جهان است - البته این صیاد 2 بود صیاد 3 هم بروی سامت
ناشناس۹۶۳۳۳۹۱۷:۲۹:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
همه اونایی که اینجا ترسیدند، در واقع نترسیدند ناراحت ازاین هستند که موشک مال ما بوده و پهپاد واسه آمریکا. دوست داشتند برعکس این می‌بود. از شدت حرص خوردن دارن میترکن.
ناشناس۹۶۳۳۸۸۱۸:۲۸:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۳۱
خدایا دشمنان شیعه رو نابود کن این خبر مایه دق مرگی و افسردگی دشمنان اهل بیت هست
ناشناس۹۶۳۵۳۵۲۰:۲۲:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
چیزی که مشخصه قرار بوده این پهپاد زده بشه از روی عمد بوده
ناشناس۹۶۳۸۵۹۰۱:۳۴:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۱
ترامپ میگه میخواستیم حمله کنیم منصرف شدیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  11. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  13. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  21. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

آخرین عناوین