رای الیوم گزارش داد؛ تیغ ترامپ زیر گلوی سران کشورهای عربی

گروه جهان الف،   3980326121

پایگاه اینترنتی روزنامه رای‌الیوم در گزارشی فشارهای شدید و تهدیدهای آمریکا علیه حکام کشورهای عربی برای شرکت در نشست بحرین را فاش کرد.

تیغ ترامپ زیر گلوی سران کشورهای عربی

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در گزارشی نوشت: منابع آگاه در تل آویو اعلام کردند کشور‌های عربی پس از فشار‌های شدید و «تهدید‌های» گسترده دولت آمریکا بر حکام این کشور‌ها متقاعد به شرکت در نشست بحرین شدند. آمریکایی‌ها به این حکام فهماندند مشارکت نکردن در این نشست اقتصادی هزینه بسیار هنگفتی برایشان از نظر اقتصادی خواهد داشت.

برخی منابع سیاسی در تل آویو که منابع بلندپایه توصیف شده‌اند فاش کردند «موشه کحلون» وزیر دارایی اسرائیل در کابینه بنیامین نتانیاهو در کنفرانس بحرین شرکت خواهد کرد. این کنفرانس که قرار است اواخر همین ماه در منامه برگزار شود با هدف پیشبرد بخش اقتصادی طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» است.

علاوه بر این، همین منابع در تل آویو افزودند رژیم صهیونستی همین هفته بطور رسمی دعوت آمریکا را برای مشارکت در این کنفرانس اقتصادی دریافت خواهد کرد. شبکه دوازده تلویزیون عبری جمعه شب گذشته این خبر را تائید کرد.

همین منابع به «دانا وایس» خبرنگار امور سیاسی شبکه دوازده تلویزیون عبری گفتند هنوز اختلافات شدیدی درباره شمار اسرائیلی‌هایی که در نشست بحرین شرکت خواهند کرد، وجود دارد.

این منابع افزودند مقامات بحرین برای پذیرش یک هیات بزرگ اسرائیلی متشکل از تجار و نمایندگان رسانه‌های عبری خود را در تنگنا می‌بینند.

این منابع بطور تلویحی گفتند بحرین نمی‌خواهد با رسانه‌های اسرائیلی همکاری کند. این رسانه‌ها تلاش می‌کنند در کنفرانس حضور یابند و این نشست را بطور گسترده پوشش دهند. همانطور که منابع تلویزیونی عبری تاکید کردند و این منابع نیز تائید کردند حضور رسانه‌های اسرائیلی در این نشست برای بحرین اصلا خوشایند نیست.

وی از برخی منابع در واشنگتن و تل آویو نقل کرد که «معامله قرن» در یخچال گذاشته شد و تاکید کردند: نباید از این خبر غافلگیر شویم و بخش سیاسی معامله قرن قبل از برگزاری انتخابات سراسری در اسرائیل در هفدهم سپتامبر آینده و تشکیل کابینه جدید فاش نخواهد شد. به عبارت دیگر این منابع گفتند بخش سیاسی معامله قرن در اکتبر امسال فاش خواهد شد.

خبرنگار امور سیاسی شبکه دوازده تلویزیون عبری به این نکته اشاره کرد که نتانیاهو به نشست بحرین اهمیتی نمی‌دهد و تمامی هم و غم و تمرکزش بر پیروزی در انتخابات در سپتامبر آینده است تا در منصب خود بماند و قوانینی را در کنست تصویب کند که هدف از این قوانین این است که حتی اگر «آویحای مندلبلیت» مشاور قضایی کابینه لایحه اتهام علیه نتانیاهو در ارتباط با فساد مثل دریافت رشوه، خیانت در امانت و فربیکاری ارائه کند به وی اجازه دهد در منصب خود بماند.

همین خبرنگار به نقل از منابع بسیار آگاه در تل آویو گفت کشور‌های عربی پس از فشار‌های شدید و «تهدیدهای» گسترده دولت آمریکا بر حکام این کشور‌ها متقاعد به شرکت در نشست بحرین شدند. آمریکایی‌ها برای این حکام در نشست‌های پشت در‌های بسته توضیح دادند مشارکت نکردن در این نشست اقتصادی هزینه بسیار هنگفتی برایشان از نظر اقتصادی خواهد داشت. دانا وایس تاکید کرد آمریکایی‌ها با صراحت به این حکام گفتند اگر با درخواست آمریکا برای شرکت در نشست بحرین مخالفت کنند، دولت دونالد ترامپ آن‌ها را مجبور خواهد کرد هزینه‌های اقتصادی و سیاسی گزافی بپردازند.

یادآور می‌شود کاخ سفید چهارشنبه گذشته اعلام کرد مصر، اردن و مراکش به عنوان کشور‌های عربی متحد آمریکا در کنفرانس منامه درباره بخش اقتصادی طرح صلح آمریکا برای حل نزاع اسرائیلی- فلسطینی شرکت خواهند کرد. یک مقام بلند پایه در ریاست جمهوری آمریکا به فرانس پرس گفت این سه کشور به ما اطلاع دادند در این نشست شرکت خواهند کرد بدون اینکه توضیحی درباره سطح مشارکت داده باشند و معلوم نیست سطح مشارکت در سطح وزیر است یا نه.

تیمی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مامور تهیه طرح صلح اسرائیلی- فلسطینی کرده است قصد دارد بخش اقتصادی این طرح صلح را در نشست بحرین در بیست و پنجم و بیست و ششم ژوئن فاش کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین