ایندیپندنت: ترامپ به استعفا یا استیضاح نزدیک‌تر می‌شود

گروه جهان الف،   3971029114 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایندیپندنت نوشت تایید گزارش‌ها در این باره که ترامپ به وکیلش دستور داده است به کنگره دروغ بگوید، فشار‌ها برای استعفا و یا استیضاح او را شدت می‌بخشد.

ترامپ به استعفا یا استیضاح نزدیک‌تر می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مقاله ایندیپندنت آمده است: به دونالد ترامپ گفته شده که اگر گزارش‌ها درباره دستور دروغ گفتن به وکیل مدافعش در مقابل کنگره ثابت شود، او یا باید استعفا دهد و یا استیضاحشود. در همین حال دموکرات‌ها از مولر (بازرس پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا) خواسته اند که اگر شواهدی مبنی بر دستور رئیس جمهور به وکیلش در خصوص عدم افشای ارتباطات با روس‌ها دارد، منتشر کند.

بنابر این گزارش، از زمانی که دو نفر از مقامات در خلال پرونده بازرس مولر ادعا کردند شواهدی مبنی بر مداخله احتمالی روس‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶، دارند، رییس جمهور تحت فشار قرار گرفته است. چند تن از دموکرات‌ها از کنگره خواسته اند تا درباره اینکه بازرس ویژه ممکن است چه اطلاعاتی در مورد این موضوع داشته باشد، روشنگری کند. یکی از آن‌ها از ترامپ درخواست کرده که اگر ادعا‌هایی که اولین بار توسط بازفید منتشر شد ثابت شود، از قدرت کنار برود.

آدام شف، نماینده کالیفرنیا گفت: کنگره باید آنچه را که مشخص می‌کند محتویات این گزارش درست بوده یا خیر پیگیری کند. این ادعا که رئیس جمهور ممکن است در مقابل کمیته تلاش کرده باشد تا تحقیقات را محدود کند و ارتباطات خود را با روسیه پنهان کند، یکی از جدی‌ترین مباحث مطروحه تاکنون بوده است.

جاکوین کاسترو، نماینده تگزاس در توییتر خود نوشت: "اگر داستان بازفید درست باشد، رئیس‌جمهور آمریکا باید یا استعفا بدهد و یا استیضاح گردد." کریس مورفی، سناتور دموکرات از ایالت کنتیکات، نیز از رابرت مولر درخواست کرده است تا تایید کند که آیا شواهدی وجود دارد که ترامپ به وکیلش دستور داده باشد به کنگره دروغ بگوید یا خیر.

وی افزوده است: اگر مولر منابعی دارد که تایید می‌کند ترامپ به کوهن دستور داده به کنگره دروغ بگوید، باید همه ما هر چه زود‌تر از آن اطلاع پیدا کنیم. مولر نباید به تحقیقات خود پایان دهد، بلکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قبل از اینکه برای اقدام دیر شود باید کارت هایش را رو کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ قرار بوده همزمان با انتخابات سال ۲۰۱۶ در سفری برنامه ریزی شده به مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار و مذاکرات خود در مورد پروژه برج ترامپ در مسکو را آغاز نماید. ترامپ پس از اطمینان از اینکه کاندیدای منتخب جمهوریخواهان است همواره به کرات هر گونه روابط اقتصادی با روسیه را رد کرده است. با این حال، کوهن که در جریان تحقیقات مولر به نقض قانون در انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم شد، به بازرس مولر گفته که ترامپ به وی دستور داده است تا در رابطه با تماسش با مسکو در جلسه استماع کنگره دروغ بگوید.

منابع مطلع می‌گویند تحقیقات انجام شده با استفاده از مصاحبه با شاهدان بیشتر از داخل ستاد ترامپ، و همچنین اطلاعات موجود در ایمیل‌های داخلی، پیام‌های متنی و سایر اسناد، سخنان کوهن را تایید می‌کند. کوهن قبلا به یک کمیته مجلس سنا گفته بود که پروژه ساخت برج ترامپ در مسکو در ژانویه سال ۲۰۱۶ کنار گذاشته شد. اما وی بعد‌ها در جلسات دادگاه اعتراف کرد که این اظهارات اشتباه بوده و او در مذاکرات مربوط به این پروژه حداقل تا ماه جولای همان سال یعنی دو ماه پس از آنکه ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان برای سمت ریاست جمهوری معرفی شد، مشارکت داشته است.

تاکنون بازرس ویژه شواهدی دال بر اینکه آیا ترامپ شخصا در تصمیم وکیل خود در زمینه دروغ گفتن به کنگره دخیل بوده یا خیر، پیدا نکرده است. با این حال، اگر این درست باشد، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد کوهن در جریان شهادت خود در مقابل بازرسان ممکن است به طور بالقوه پای رئیس جمهور را به این رسوایی باز کند.

تد لیو، از اعضای کنگره، از کمیته قضایی مجلس نمایندگان خواسته است تا تحقیقاتی انجام دهد و مشخص کند آیا ترامپ در این مواردِ خلاف قانون دخیل بوده است یا خیر. وی در پیام توئیتری خود نوشت: این داستان گیج کننده برج ترامپ در مسکو، نمونه‌ای روشن از ممانعت از اجرای عدالت و یک نوع جرم به شمار می‌آید. در حال حاضر حساب تعداد دفعاتی که دونالد ترامپ در ممانعت از اجرای عدالت درگیر بوده را از دست داده ام.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۲۹۳۸۶۱۳:۳۱:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نه استعفا و نه استیضاح...ترامپ اقتصاد آمریکا رو متحول کرده...بدانید قطعا دور دیگه هم رییس جمهور میشه
ناشناس۷۲۹۴۳۹۱۳:۴۷:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ترامپ تا 2024
الف ر۷۲۹۵۷۵۱۴:۳۵:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
خود سیاسیون آمریکا از دست این آقا جونشون به لب اومد
محمد قاسمی۷۲۹۶۹۸۱۵:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
انتخابات کنگره که چیز دیگه ای میگه جنگ تجار‌ی باعث رکود در امریکا میشه و قطعا ترامپ‌ برای پیروزی با مشکلات بزرگی روبرو میشه
ناشناس۷۲۹۸۷۵۱۶:۳۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آنانیکه دلار و یورو و غیره ذخیره کرده اند یا در داد و ستد هستند بدانند که اگر ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا برکنار شود، دلار میشود ۲۰۰۰ تومان و قیمت سایر ارزها نیز با این تناسب سقوط می کنند. لطفا پس نیفتید!
ناشناس۷۳۰۵۲۱۰۱:۱۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
انشالا ارزونتر بشه مردم راحتتر زندگی کنند البته بعد از حذف بهره بانکی.
ناشناس۷۳۰۳۸۷۲۲:۵۸:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چی میگی بابا جوگیر افراط تفریطی.دولت رو تعطیل کرده ی ماهه حقوق نداده دارن غذای فقرا رو میگیرند.مک کین و تیلرسون و متیس که دهه هاست سیاستمدار جمهوری خواه بودند میگن سیاست هاش به ضرر امریکاست تمامی نظرسنجی های امثال گالوپ(همون ارگانی که نظرسنجی های منفیش درباره ایران رو با ولع نشر میدید) نشون دهنده عدم محبوبیتشه بیکاری هم در ادامه سیاست های اوباماست.همینه حقتونه پراید رو بهتون ۴۰ تومن بدن بیسواد و جوگیر هستید
ناشناس۷۲۹۴۰۱۱۳:۳۵:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دلخوشیم گاهی ...
ناشناس۷۲۹۷۶۵۱۵:۴۴:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یه نگاه ساده به آمار اقتصادی آمریکا و پیشرفت شگفت انگیز آن در دوران ترامپ جواب همه شایعات است.
ناشناس۷۲۹۸۰۱۱۵:۵۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تکذیب شد .به همین خیال باش
ناشناس۷۲۹۹۰۱۱۶:۴۸:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ما فقط دشمن خارجی نداریم . از دشمنان داخلی بفرمایید کی برکنار می شوند و یا استعفا می دهند .
ناشناس۷۳۰۵۵۹۰۵:۲۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
تخیل کردن که ترامپ میره و وضع وب میشه و..نه عزیزم چنین خبرایی نیست مشکل ما اتفاقا خود مدیریت ضعیف دو جناح هست که توان اداره کشور را ندارن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین