۳ روش محاسبه اجرت در هنگام خرید طلا ( قانون جدید ۱۴۰۳ )

گزارش بازرگانی، 296013،   4030305016

اجرت طلا چیست؟ شاید این عبارت را در زمان خرید طلا، بارها شنیده باشید که برای هر اکسسوری طلا بیان می‌شود تو این مقاله به شما میگیم که چطوری اجرت طلا رو خودتون محاسبه کنید [قوانین ۱۴۰۳ به بعد] همراه ما باشید

اجرت طلا چیست؟ شاید این عبارت را در زمان خرید طلا، بارها شنیده باشید که برای هر اکسسوری طلا بیان می‌شود؛ به عنوان مثال، شما وارد یک گالری طلا شده‌اید، یک اکسسوری طلا انتخاب می‌کنید و از فروشنده در مورد قیمت آن سوال می‌کنید، ولی آیا قیمت مطرح شده تماماً قیمت طلا و گرم طلایی است که در آن به کار رفته؟ خیر! این قیمت ترکیبی از چندین قیمت است که موضوع مقاله ما، اجرت آن طلایی است که شما انتخاب می‌کنید.

ما امروز و در این مقاله قرار است در مورد اجرت طلا یا مزدساخت صحبت کنیم و در وهله اول، آن را به شما معرفی کنیم و سپس، 3 روش معروف محاسبه آن را با شما در میان بگذاریم.

اجرت طلا چیست و قیمت نهایی طلا، شامل چه مواردی است؟

شاید تا الآن نمی‌دانستید که قیمت نهایی یک اکسسوری طلا فقط قیمت گرم طلای به کار رفته در آن نیست؛ این قیمت شامل گرم طلا، به علاوه مالیات، به علاوه سود فروش و از همه مهم‌تر اجرت یا مزد ساخت است. و حالا، اجرت یا مزد ساخت چیست؟

برای خرید هر کالا و یا شیئی، ما هزینه‌ای در ازای ساخت آن نیز می‌دهیم، به عنوان مثال وقتی یک لباس می‌خریم، قیمت نهایی آن، شامل چندین مورد است؛ قیمت پارچه به کار رفته در آن، سود فروشگاه و مزد خیاط. در تمامی کالاها مزد سازنده یکی از ارکان اصلی قیمت نهایی آن است؛ حال، ساخت طلا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هزینه ساخت اکسسوری طلا روی قیمت نهایی آن کشیده می‌شود که به آن، اجرت می‌گویند.

اجرت طلا، از گالری به گالری دیگری تفاوت دارد و بسته به نوع ساخت آن اکسسوری طلا، می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک اکسسوری طلا به صورت دست ساز ساخته شده باشد، بدیهی است که قیمت و میزان اجرت آن با طلا ماشینی کاملاً متفاوت باشد!

ما امروز و در این مقاله می‌خواهیم شما را علاوه بر آشنایی با اجرت طلا و چیستی آن، شما را با 3 روش محاسبه آن در سال 1403 آشنا کنیم تا در هنگام خرید طلا، بتوانید آگاهانه عمل کنید.

پس همچنان با ما همراه باشید.

روش محاسبه اجرت

روش اول محاسبه اجرت طلا: روش درصدی، یک روش قدیمی و مطمئن!

برخی از طلا فروشان اجرت ساخت طلا را به صورت درصدی حساب می‌کنند. برای مثال، طلا فروش به شما می‌گوید که اجرت طلای این قطعه ۲۰ درصد است و شما باید ۲۰ درصد از قیمت طلای خام را به عنوان اجرت و مبلغ نهایی بپردازید. البته به این نکته توجه کنید که هنگام محاسبه اجرت طلا به صورت درصدی، کاهش یا افزایش قیمت یک گرم طلا روی اجرت ساخت نیز تاثیر می‌گذارد.

این روش، یکی از روش‌های پر طرفدار محاسبه اجرت طلا در سال‌های اخیر بوده است و بسیاری از طلافروشان و گالری‌های طلا، اجرت طلاهایشان را به صورت درصدی بیان می‌کنند و آن را در قیمت هر گرم طلا، ضرب کنید.

محاسبه اجرت طلا

روش دوم محاسبه اجرت طلا: روش تومانی، یک روش آسان و کاربردی!

برخی از طلا فروشی‌ها و گالری‌های طلا به جای محاسبه درصدی، از روش محاسبه تومانی برای تعیین مبلغ اجرت اکسسوری طلا استفاده می‌کنند. البته این مبلغ معمولاً مبلغ زیادی نیست؛ اما طلاهای خاص با طرح‌های متنوع و سنگ‌های قیمتی اجرت ساخت بیش‌تری نسبت به طلاهای معمولی دارند.

روش محاسبه اجرت ساخت طلا به صورت تومانی به این صورت است که طلا فروش با توجه به زحمتی که برای طرح، تراشکاری، قالب‌بندی و زیبایی‌های بصری اکسسوری طلا گذاشته است، یک مبلغ مشخصی را به ازای هر گرم وزن طلا در نظر می‌گیرد. سپس، این مبلغ را در وزن طلا ضرب می‌کنند و یک قیمت نهایی به شما می‌دهد.

خرید طلا

روش سوم محاسبه اجرت طلا: روش ترکیبی (درصدی و تومانی)

این روش، نسبت به دو روش قبلی کمی پیچیده‌تر است؛ چرا که طلافروش و گالری طلا از هر دو روش قبلی به صورت ترکیبی اجرت طلا را محاسبه می‌کند.

خرید طلا بی اجرت

پاسخ به سوالات متدوال

از کجا اکسسوری‌های طلا دست ساز بخریم؟

یکی از گالری‌های ساخت طلا دست ساز، گالری طلا سنجاق است که به طراحی و ساخت انواع طلا دست ساز مشغول است. این گالری طلا، چندین مدل اکسسوری طلا زیبا و خاص دارد که شما می‌توانید از شعب سراسر کشور به طور حضوری خرید کنید یا با مراجعه به سایت این گالری طلا، به طور آنلاین همراه با ارسال رایگان، اکسسوری طلا محبوب خود را انتخاب کنید.

  • برای خرید از گالری طلای سنجاق، چه کار باید انجام دهیم؟

این سوال، بسیار سوال پر تکراری در میان شما مخاطبان عزیز بوده است و در این جا به طور کامل به شما پاسخ خواهیم داد. شما به دو طریق می‌توانید اکسسوری‌های طلا گالری طلای سنجاق را خریداری کنید. اول) شما می‌توانید به شکل حضوری با مراجعه به هر یک از شعب این گالری، طلای دلخواه خود را خرید کنید. گالری طلای سنجاق، در کل ایران حدود 20 شعبه دارد. و دوم) شما می‌توانید طلای دلخواهتان را به صورت آنلاین با مراجعه به سایت این گالری خرید کنید و هر کجای ایران که هستید، خیلی زود و با ارسال رایگان، طلای خود را تحویل بگیرید.

کلام آخر

ما امروز در این مقاله به طور ویژه در مورد خرید طلا صحبت کردیم و شما را با اجرت طلا آشنا کردیم و در ادامه، 3 روش محاسبه اجرت طلا را برای شما بیان کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم منبعی ارزشمند و مفید برای خرید طلا و اکسسوری طلا برای شما فراهم کنیم و شما را در این امر، راهنمایی کرده باشیم.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین