زلنسکی: طرح ضد حمله دیگری داریم و سلاح می‌خواهیم  

  4030122112

رئیس‌جمهور اوکراین با ابراز نگرانی درباره سرنوشت کمک‌های نظامی غرب و آمریکا برای کی‌یف در نبرد با روسیه گفت: اوکراین یک برنامه برای ضدحمله علیه روسیه دارد و این ضدحمله باید نتایجی به ما بدهد.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «بیلد» با بیان اینکه «فناوری نظامی غرب می‌تواند کی‌یف را قادر به انجام یک ضد حمله جدید علیه روسیه کند» گفت، در حالی‌که نیروهای اوکراینی در حال حاضر در میدان نبرد عقب رانده می‌شوند، کی‌یف امیدوار است به لطف کمک‌های غرب، این روند را تغییر دهد.

زلنسکی تصریح کرد: روسیه مردان بیشتر و سلاح‌های بیشتری دارد اما غرب دارای سیستم‌های تسلیحاتی مدرن است. اگر ما مجوزهای [تولید] را از شرکای خود دریافت کنیم، آنگاه دیگر به تعداد افراد مربوط نمی‌شود، این به کیفیت سلاح‌ها مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «کی‌یف از قبل یک برنامه برای ضد حمله جدید علیه روسیه دارد» که نشان می‌دهد این امر به از سرگیری کمک‌های نظامی آمریکا به کشورش و به طور کلی غرب بستگی دارد تا به اوکراین برای افزایش تولیدات نظامی داخلی کمک کند.

رئیس‌جمهور اوکراین در بخش دیگری از این گفت‌وگو طرح صلح با روسیه را که شامل امتیازات ارضی است و گفته می‌شود توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا طراحی شده بود، رد کرد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بارها گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر و بازگشت به کاخ سفید، ظرف ۲۴ ساعت به خصومت‌ها پایان می‌دهد اما او از توضیح جزئیات برنامه‌اش خودداری کرده است.

زلنسکی در مصاحبه خود با بیلد گفت ترامپ باید به کی‌یف سفر کند تا وضعیت را با چشمان خود ببیند و نتیجه‌گیری کند. اوکراین به استدلال‌های قوی نیاز دارد تا ثابت کند که ایده او «واقعی» است، نه «فوق‌العاده.»

وی در ادامه تاکید کرد تا زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه باقی بماند، مذاکره با مسکو غیرممکن است.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در گفت‌وگویی با نشریه «پالتیکو» هشدار داد که نفوذ روسیه بر سیستم سیاسی آمریکا رسوخ پیدا کرده است و این ایده را رد کرد که اوکراین می‌تواند تنها با دادن امتیازات بزرگ ارضی به سرعت به جنگ پایان دهد.

زلنسکی گفت که به‌طور خصوصی از طریق واسطه‌ها از دونالد ترامپ خواسته است تا به اوکراین سفر کند و ترامپ نیز ابراز علاقه کرده اما هنوز متعهد به انجام این سفر نشده است. وی خاطر نشان کرد که آماده شنیدن پیشنهادهای ترامپ برای جنگ است، اما به وضوح اظهار داشت که بسیار بدبین است.

وی در اظهارات خود، بارها بین ابراز نارضایتی نسبت به اینکه متحدان غربی به اندازه کافی کمک‌های نظامی ارائه نکرده‌اند و اعتراف به اینکه اوکراین تحت فشار قابل‌توجهی برای نشان دادن پیشرفت‌های جدید در جنگ است، تغییر جهت داد اما به صراحت آلمان را برای آن مقصر دانست.

با توجه به اینکه تصویب بسته‌ کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف نیز در مجلس نمایندگان آمریکا در حالت بلاتکلیف قرار دارد، ولودیمیر زلنسکی پیش‌بینی کرد که اگر ارتش روسیه در جنگ پیروز شود، پوتین شهرهای اوکراین را ویران خواهد کرد و صدها هزار نفر را خواهد کشت.

به نوشته پالتیکو، در هفته‌های اخیر مایک ترنر از اوهایو و مایک مک‌کال از تگزاس، دو قانونگذار جمهوری‌خواه که از کمک به اوکراین حمایت می‌کنند، ادعا کردند که تبلیغات حامیان روسیه در افکار برخی از اعضای کنگره نفوذ کرده است.

زلنسکی در پاسخ به سوالی درباره این ادعا گفت که این ادعا، مشکل نفوذ روسیه در دموکراسی‌هایی مانند ایالات متحده را دست‌کم گرفته است.

او درباره روسیه گفت: آنها در همه جا لابی‌های خود را دارند؛ در ایالات متحده، در کشورهای اتحادیه اروپا، در انگلیس، در آمریکای لاتین، در آفریقا. روسیه موفق شده است زمینه اطلاعات جهان را منحرف کند.

زلنسکی بدون ذکر نام، مدعی شد که شهروندان آمریکایی عملا کار روسیه را در رسانه‌های آمریکایی انجام می‌دهند.

با این حال، زلنسکی گفت پیش‌بینی می‌کند بخش جدیدی از کمک‌های آمریکا در نهایت به کشورش برسد. رئیس‌جمهور اوکراین در پاسخ به این که آیا به این چشم‌انداز خوش‌بین است یا خیر، گفت: بله، البته. مجبورم که باشم.

او با اذعان به اینکه «ضدحمله اوکراین علیه روسیه در تابستان گذشته موفق نبوده است» اظهار داشت: تلاش بعدی برای حمله به روسیه پیشرفت بیشتری را نشان خواهد داد. ضدحمله بعدی اوکراین باید نتایجی به ما بدهد. اما اگر متحدان اوکراین از تعهد خود به تلاش‌های جنگی عقب‌نشینی کنند، اشتباه بزرگی خواهد بود.

رئیس‌جمهور اوکراین ابراز نگرانی کرد که «تفکر غیرمنطقی و خیال‌پردازی‌های توهم‌آمیز، ممکن است سایر متحدان غربی را به اشتباهات مخرب سیاسی و دیپلماتیک سوق دهد.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین