چرا اصرار غربی‌ها بر تشکیل دولت فلسطینی را نباید باور کرد؟

گروه جهان الف،   4021208103 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

قدرت های غربی با اتخاذ سیاست های نمایشی و تاکید بر مواردی نظیر ضرورت تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی، سعی دارند اینگونه وانمود کنند که در نقطه مقابلِ جنایات و نسل‌کشی صهیونیست ها در نوار غزه قرار دارند.

چرا اصرار غربی‌ها بر تشکیل دولت فلسطینی را نباید باور کرد؟

به گزارش الف؛ در روزهای گذشته و با توجه به اوج گیری جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه و در عین حال، طرح گمانه زنی های مختلف در مورد قریب الوقوع بودنِ حمله زمینی ارتش اسرائیل به شهر رفح و انفجار یک بحران انسانی بزرگ در این شهر( رفح میزبان بیش از یک میلیون پناهجو و آواره فلسطینی در جریان جنگ غزه است)، دولت ها و رسانه های غربی، مانور گسترده ای را با محوریت ضرورتِ تشکیل یک دولت فلسطینی که بتواند مسائل و مشکلات مردم فلسطین را مخاطب قرار دهد و بر پایه آنچه آن ها می گویند، موجب تخفیف تنش‌ها میان اسرائیل و ملت فلسطین شود، به راه انداخته اند.  

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقام های ارشد غربی به کرات به این مساله اشاره داشته اند و خواستار احترام رژیم اشغالگر قدس به این موضوع شده اند. این در حالی است که به تازگی پارلمان رژیم اشغالگر قدس در اقدامی جنجالی، مصوبه کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر مخالفت با تشکیلِ یک‌جانبه یک دولت فلسطینی را تایید و تصویب کرد و ضرورت برخورد با یکچنین ایده ای از سوی اسرائیل را مورد تاکید قرار داد. 

در این راستا، حداقل به 2 دلیل عمده و محوری، نباید اصرارهای غربی ها مبنی بر ضرورت تشکیل یک دولت فلسطینی و اِعمال فشارهای ظاهریشان بر صهیونیست ها را باور کرد. 

اولا، جهان غرب چندین دهه است که شریک و متحد رژیم اشغالگر قدس در اِعمال جنایت علیه ملت فلسطین بوده و از ابتدای جنگ غزه تا به امروز نیز در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی، حمایت‌های گسترده ای را از صهیونیست ها انجام داده است. غربی‌ها نه فقط رژیم اشغالگر قدس را به مثابه یک متحد راهبردی برای خود در منطقه حساس و مهم غرب آسیا در نظر می گیرند بلکه لابیهای صهیونیستی نیز از نفوذ و قدرت قابل توجهی در کشورهای غربی برخوردارند و تا حد زیادی به سیاست های آن ها در رابطه با تل‌آویو، شکل و جهت می دهند. 

در یکچنین فضایی، اساسا دولت های غربی در جایگاهی نیستند که تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی را در راستای منافع خود ببینند و یا جریان های رسانه‌ای و اقتصادی صهیونیست ها در جهان غرب، اجازه پیشرفتِ این ایده و تبدیل شدن آن به سیاست رسمی و عملیاتی دولت های غربی را بدهند. 

دوم اینکه رژیم اشغالگر قدس از ابتدای جنگ غزه جنایات ضدبشری زیادی را خلق کرده و تا حد زیادی در عرصه بین المللی منزوی شده است. این رژیم تاکنون موجب شهادت، مجروح شدن و مفقودیِ بیش از 100 هزار فلسطینیِ ساکن در نوار غزه شده است. این رژیم جنگ خود علیه مردم غزه را بر اساس نرخ کشتار غیرنظامیان فلسطینی، به مرگبارترین رویداد جنگی قرن بیست و یکم تبدیل کرده است. حال در این فضا، همدستی دولت های غربی با صهیونیست ها در اِعمال جنایت علیه مردم فلسطین، چالش های جدی را برای آن‌ها ایجاد کرده و می توان گفت که آبروی آن ها را در عرصه بین المللی برده است. 

در این چهارچوب، اینطور به نظر می رسد که قدرت های غربی با اتخاذ سیاست های نمایشی و منافقانه و تاکید بر مواردی نظیر ضرورت تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی، سعی دارند اینگونه وانمود کنند که در نقطه مقابل جنایات صهیونیست ها در نوار غزه قرار دارند. راهبردی که در قالب آن سعی می شود تا حدی از هزینه ها و فشارهای ناشی از همدستی غربی ها با صهیونیست‌ها در اِعمال جنایت علیه مردم فلسطین کاسته شود و حداقل بخشی از آبروی بین المللی متصورِ غربی ها، احیا گردد. از این منظر، اساسا اصرارهای اخیر دولت های غربی در مورد مورد تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی را بیش از آنکه واقعی بدانیم، بایستی نمایش هایی سطحی ارزیابی کنیم. موضوعی که به ویژه در سایه چندین دهه انفعال غرب در مساله تضییع حقوق ملت فلسطین، ابعاد جدی تری را به خود می گیرد. بگذریم که اساسا ماهیت پیشنهادهای مختلف مبنی بر تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی نیز چندان از پایه‌های مستحکمی برخوردار نیستند. زیرا این رژیم اشغالگر قدس بوده که سرزمین آبا و اجدادی مردم فلسطین را اشغال کرده و این رژیم بر اساس اصول حقوق بین‌الملل، نامشروع است و ملت فلسطین باید حاکمیت خود بر سرزمنیشان را مجددا اعاده کنند و رژیم اشغالگر قدس اساسا محلی از اِعراب ندارد. 

اینکه راهکار تشکیل دو دولت مطرح شود و غرب نیز از آن حمایت کند، نوعی مشروعیت‌بخشی به موضع و جایگاه اشغالگر است. مساله ای که ملت و مقاومت فلسطین مدت هاست از پذیرش آن سَر باز می زنند و آن را بحق رد می کنند. 

دیدگاه کاربران

رضا۳۳۹۹۵۶۱۰۰:۳۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۹
راه حل شما چیست؟ نبرد تا کشته شدن همه مردم فلسطین؟؟؟؟ در طی چند دهه اخیر شیوه کنونی به سمت کمتر شدن جعیت فلسطینیان و تا حدودی ترکیب شدن جمعیت نسلهای جوان از هر دو طرف شده است. شعار دادن دردی را دوا نمیکند. راه حل عملی بدهید. جان انسانها ارزشمندتر از سیاست است.
ناشناس۳۳۹۹۷۳۸۰۹:۱۳:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
راه حل شما چیست؟ اسرائیل قبل از عملیات حماس هر روز داشت به تدریج قسمت هایی از فلسطین را می گرفت صبر کنند تا کل کشورشان به دست اسرائیل بیفتد؟؟
ناشناس۳۳۹۹۹۰۶۱۱:۲۰:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
تا قبل از حمله حماس کشور هایی مثل قطر و عربستان از طریق برقراری روابط سیاسی با اسرائیل داشتن از اسرائیل امتیازهایی برای فلسطینیان می گرفتن.
ناشناس۳۳۹۹۹۱۷۱۱:۳۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس۳۳۹۹۹۰۹۱۱:۲۱:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۹
الان چی شد؟ الان دیگه غزه ای وجود داره؟
ناشناس۳۳۹۹۵۷۰۰۰:۵۵:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
کشورها وسیاستمداران غربی در برابر نفوذ لابی های صهیونی اراده ای از خود ندارن. تاریخ بارها وبارها ثابت کرده نتیجه اعتماد به کلام این ها جز خسران وزیان چیزی نیست.
ناشناس۳۳۹۹۹۱۱۱۱:۲۳:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
مطمئن باشید اسرائیل هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین رو نمیده.
عمران۳۳۹۹۶۱۸۰۵:۵۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۹
تشکیل دولت فلسطینی اتفاقا از چندین جهت به نفع دولتهای است که حامی اسراییل هستند از جمله اتحادیه اروپا و امریکا است. اولا باعث میشود یک دولت منسجم و نسبتا با ثبات فلسطینی بر سر کار بیاید که معامله و حتی کنترل آن راحت تر از گروه های متکثر و ضعیف است. دوم اینکه با ایجاد ثبات نسبی دیگر نیازی به هزینه دادن برای دفاع از اسراییل نیست. راه حل ۲ دولتی و تشکیل دولت فلسطینی حتی به نفع اسراییل هم هست اما گروه افراطی مسلط بر اسراییل در حال حاضر چیزهای بیشتری میخواهند و یک تسلط مطلق بر سرزمینهای فلسطینی را برنامه ریزی میکنند غافل از آنکه اگر موفق نشوند دچار بحران شدیدتری میشوند نسبت به حالتی که کشور مستقل فلسطینی را بپذیرند. مثل تمام گروههای افراطی در طول تاریخ که ترمزشان میبرد و بیشتر از حد خودشان میخواهند و بعد همه چیز را از بیخ از دست میدهند.
ناشناس۳۳۹۹۶۸۸۰۸:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
چون خدعه میکنن .
ناشناس۳۳۹۹۷۶۲۰۹:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۹
تشكيل دولت فلسطين راه حلي است كه عربستان پيشنهاد داده واكثريت كشور هاي عربي حامي اين طرح هستند بنا بر اين نبايد فقط غربيها را حامي اين طرح دانست ،احتمالامردم فلسطين هم ازاين طرح استقبال كنند چون ادامه جنگ فقط كشتار مردم فلسطين را درپي دارد
ناشناس۳۳۹۹۹۴۷۱۱:۵۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۹
غربی ها به هیچ چیز جز منافع خودشان فکر هم نمی کنند!!!
ناشناس۳۴۰۰۰۱۶۱۳:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۹
بقول استاد رائفی پور دست ایلومیناتی تو کاره، اینقدر ساده نباشید
احمد۳۴۰۰۸۷۱۱۰:۱۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
بهتر است اختیار تاسیس کشور فلسطین را به ایران بدهند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین