بیچاره کارگر!

یوسف مشفق، گروه اجتماعی الف،   4021009040 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
بیچاره کارگر!

دور و اطرافمان را دقیق‌تر رصد کرده و ببینیم که هر قشر و صنفی، چگونه علم مطالبات خود را به‌دست گرفته و برای تحقق خواسته‌هایش می‌جنگد. از طلا‌فروش و پزشک گرفته تا دیگر اقشار و اصنافی که به بهانه‌های مختلف صدای رسای خود را به‌گوش مسئولین کشور و متولیان امر رسانده و حتی می‌توانند بخشی از آنچه مدنظر دارند را به کرسی نشانده و یک‌قدم رو‌به‌جلو بردارند.

اما تنها قشری که در این کشور محکوم به ناکامی و شکست است و هیچ‌گاه حتی امکان مذاکره و چانه‌زنی هم پیدا نمی‌کند – چه برسد به تحقق حداقل خواسته‌هایش – و حتی اراده‌ای هم برای شنیدن صدایشان وجود ندارد، کارگر است. کارگر مظلوم‌ترین و مهجورترین قشری است که سطح دغدغه‌هایش به صرف «بقا» تنزل یافته و روز به روز به اضمحلال نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. نه شرایط موجود گره‌ای از زندگی‌اش باز می‌کند، نه امکان رهایی از این وضعیت را دارد و نه افق روشنی را در مقابل می‌بیند.

او تمام مصائب زندگی را با پوست و گوشت و استخوانش لمس می‌کند و می‌بیند که دستمزد روزانه‌اش کفاف خرید نیم‌کیلو را گوشت را هم نمی‌دهد اما در حال حاضر راهی جز ادامه وضعیت ندارد چون همه راه‌های تغییر به روی او بسته شده. نه امکان تشکل‌یابی دارد، نه چانه‌زنی، نه مذاکره، نه اعتصاب و نه هیچ‌ راه دیگری. باید به همین وضعیت خو گیرد و با سازی که برایش کوک می‌شود، سر سازش داشته باشد و در غیر این صورت، محکوم به فناست.

می‌بیند که دیگر اقشار و اصناف، صدایشان حداقل بازتابی در ساحت رسمی دارد اما وقتی به کارگر که می‌رسد، این قشر می‌شود علت‌العلل مشکلات کشور تا جایی که رسیدن به حق و خواسته‌های قانونی و انسانی‌اش را دلیل تورم ذکر می‌کنند! گویی فقط کارگر بینواست که اندک دستمزدش می‌شود بلاساز و مشکل‌آفرین وگرنه این توجیهات برای دیگر اقشار هیچ‌گونه کاربردی ندارد.

جالب اینکه این‌گونه تعابیر از سوی کسانی بیان‌ می‌شود که دائماً «واقعی‌کردن قیمت‌ها» ورد زبانشان است اما به کارگر بینوا که می‌رسد، به غیرواقعی‌بودن معتقد می‌شوند و در چرخشی جالب، عینک مصلحت‌سنجی را به چشم زده و در قامت ناصح می‌گویند که افزایش دستمزد به ضرر کارگران است، چون تورم ایجاد‌شده همین افزایش را بی‌اثر می‌کند!

برای یک‌بار هم که شده به اطرافمان با دقت بیشتری بنگریم تا بینیم که آهسته و البته به‌طور چشمگیری مشاغل مختلف در حال خالی‌شدن از نیروی کار و رفتن به سمت فعالیت‌های کاذب است. از صنعت گرفته تا خدمات و ... این موضوع به‌وضوح به‌چشم می‌خورد و برای درک آن کافی به اظهارنظر برخی صاحبان مشاغل بنگریم که از عبارت «بحران نیروی‌کار» سخن گفته‌اند و واضح است که علت امر چیزی نیست جز دستمزدهای پایین که تنها یک‌سوم هزینه‌های کارگران را پوشش می‌دهد.

مخلص کلام اینکه اوضاع کنونی از پایه و اساس دچار اشکال است و اگر طرح و اراده‌ای برای تغییر وضعیت وجود نداشته باشد، انواع و اقسام مشکلات پدیدار خواهند شد. از تعمیق بحران تامین نیروی‌کار گرفته تا بحران‌های امنیتی و اجتماعی که به‌دلیل نادیده‌گرفتن مطالبات به‌حق میلیون‌ها کارگر، ممکن است رقم بخورد. آقایان! یک بار هم که شده با کارگر هم مثل دیگر اقشار و اصناف برخورد کنید!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۸۶۰۵۱۴:۴۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
بی نوا کارگر بدبخت کارگر بی چاره کارگر که در این وضعیت باید ده میلیون بگیره
1۳۳۳۸۸۵۸۱۵:۴۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
نابودی کارگران همه ی مملکت را با خود به دره ی نابودی خواهد کشاند ، همین الآن موتور زاد و ولد در کشور خاموش شده و بزودی بحران نیروی کار و امنیت تشدید خواهد شد . دولت بعنوان بزرگترین کارفرما متهم اصلی ظلم به کار و کارگر است
ناشناس۳۳۴۱۰۰۶۰۹:۴۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
نه اب داریم نه هوا داریم نه اقتصاد داریم بچه دار بشیم که چی بشه ؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۳۳۸۸۶۶۱۵:۵۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
و ان لیس للانسان الا ما سعی و برای انسان بهره ای جز سعی و تلاش نیست قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها باید بطور جامع و کامل برای همه آحاد جامعه اجرایی شود مولی علی ع فرمودند ثروت های حرام را اگر کابین زنانشان کرده باشند به بیت المال باز می گردانم
حسنعلی سبد سبد کل یاس۳۳۳۸۸۸۲۱۵:۵۵:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
ز دست دیده‌ بان و دیده و دل هر سه فغان و فریاد .که هر چه کارگر فریاد زند له شدم دیدبان نزند بانک و فریاد
ناشناس۳۳۳۹۲۱۸۱۷:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
ای قوه قضایی اقدام انقلابی
ناشناس۳۳۴۰۱۳۹۲۲:۵۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
بسیاری از معلمان که برای رتبه بندی اعتراضات صنفی کرده بودند از رتبه بندی حذف شده اند .. چرا ؟.
ناشناس۳۳۴۲۰۸۸۲۰:۵۴:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یکی را از ملوک عجم حکایت کنند که دست تطاول به مال رعیت دراز کرده بود و جور و اذیت آغاز کرده تا به جایی که خلق از مکاید فعلش به جهان برفتند و از کربت جورش راه غربت گرفتند. چون رعیت کم شد؛ ارتفاع ولایت نقصان پذیرفت و خزانه تهی ماند و دشمنان زور آوردند. هر که فریاد‌رس روز مصیبت خواهد گو در ایام سلامت به جوانمردی کوش بنده حلقه به گوش ار ننوازی برود لطف کن لطف که بیگانه شود حلقه به گوش
ناشناس۳۳۴۲۷۹۲۱۱:۳۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
صد هزار لايك
امید یاوری دارانی۳۳۳۸۶۱۴۱۴:۴۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
کارگر فقط یک نام است انهم در 11 اردیبهشت . هیچ واژه ای درد و رنج کارگر را در سالهای کنونی نمی تواند نشان بدهد . انهایی که در برابر کارگر می ایستند تحت هر نام و نشان ظلم مضاعفی می کنند به کسانی که هیچ فریاد رسی ندارند . صدای خرد شدن استخوان کارگران را زیر بار گرانی و تورم بشنوید و نگذارید بیش از این بر انها ظلم روا داشته شود. کارگرانی که اگر نباشند صاحبان زر و زور و سیاست به فلاکت می افتند .
حسام۳۳۳۸۸۱۲۱۵:۳۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
تازه در 11 اردیبهشت هم محل بهش نمیگذارند
ناشناس۳۳۳۹۲۳۰۱۸:۰۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
خدا لعنت کند کسانی را که فاصله های حقوقی از فرش نا عرش را ایجاد کردند
ناشناس۳۳۴۰۳۳۳۰۰:۰۲:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سه نون اقتصادی دولت قبل که نجومی بگیران را ذخایر انقلاب می نامیدند باعث و بانی آن هستند
ناشناس۳۳۳۸۸۳۸۱۵:۴۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
کارگران تا حالا صبوری کرده اند و خویشتنداری لطفا نگذارید کارگران دست از کار بکشند
رضا۳۳۴۰۶۳۹۰۳:۴۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
عزیزم ۱۴۰ شرکت با کمتر از ۵۰۰ هزار نفر نیرو ۹۰ درصد خلق ثروت کشور را دارند و ۲۲ میلیون نفر دیگر ۱۰ درصد را که بود و نبودشان فرقی نمی‌کند و مردم سر سفره این ۵۰۰ هزار نفر نان میخورند اگر مفهوم این ماجرا را نفهمیدی از این نوحه های مارکسیستی سر نمی دادی به خدا اگر فردا شما و امثال شما نباشید آب از آب در کشور تکان میخورد ولی آن ۵۰۰ هزار نفر چرا و ملت گرسنه می مانند
محمد۳۳۳۸۶۵۳۱۴:۵۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
مشکل اینه که باید درد کشیده باشی تا درد رو بفهمی. واقعا کی به فکر مردمه؟
ناشناس۳۳۳۸۸۷۷۱۵:۵۲:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
امام خمینی: حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است . هوای این قشر عزیز را بیشتر داشته باشیم
ناشناس۳۳۳۹۳۱۶۱۸:۳۱:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
منفی ها چه مرگتونه
صالح۳۳۴۰۵۳۷۰۱:۴۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
انگاری یه چیزیت میشه
ناشناس۳۳۳۹۵۵۱۱۹:۱۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
به قول احمدی نژاد چه خبرتونه و چه خبرتونه که منفی دادید
ناشناس۳۳۴۰۶۲۹۰۳:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
جفتشون چه نفعی برای کارگران داشتند که حرفهاشون تکرار میکنی
ناشناس۳۳۳۹۱۰۹۱۷:۱۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
اگر مسئولین بالاشهر نشین باشند و حقوق نجومی بگیرند وضعیت معیشتی کارگر و کارمند بهبود نخواهد یافت.
مهدی۳۳۳۸۷۹۱۱۵:۳۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
در این چند سال تورمی صاحبان کارگاه ها و کارخانجات میلیاردر شده اند اما دریغ از اندکی توجه به وضعیت سخت معیشت کارگران
مخلص شما اصغر !۳۳۳۸۸۰۲۱۵:۳۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
بيچاره كارگر !! ----------- يادش بخير ! همين ساليان پيش بود كه در كتاب فارسي سال سوم ابتدايي درسي بود در باره امام كاظم ( ع ) ،و حكايت آن بود كه كارگري براي آن امام كار مي كرد ، و چون شب شد امام مزد آن كار گر را بي كم و كاست و چنان كه حق او بود پرداخت و فرمود : « حق كارگر را پيش از آن كه عرقش خشك شود بپردازيد » !! انشا الله تعالي كه اين آموزه ديني علاوه بر دانش آموزان معصوم پايه سوم دبستان به گوش كارفرمايان و دولتيان و مجلسيان هم رسيده باشد كه ديگر با اين سفارش امام معصوم تيتر نزنيم كه : « بيـــــــــچـــــــــاره كـــــــار گــــر » ! .... بله ؟ !
ناشناس۳۳۳۸۹۲۹۱۶:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
به زودی با از بین رفتن قشر کارگر دیگر تولید صورت نگرفته و کشور همانند ونزوئلا درگیر مافیا خواهد شد! در ادامه با عدم بچه دار شدن کارگران در 20 سال آینده کشور با کمبود سرباز و کارگر مواجه و این زمان است که بیگانگان به همین مصلحت سنجان و سرمایه داران و دارایی آنها به چشم یک شکار زیبا نگاه می کنند و کسی برای دفاع وجود ندارد !!!!! تاریخ ایران را بخوانید این موضوع بارها تکرار شده ولی درس عبرتی گرفته نشده است !
فارس۳۳۴۱۹۱۱۱۸:۵۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
فعلا مسئولان دارند از نیروهای افغان استفاده ی ابزاری می‌کنند تا قشر کارگر را سرکوب کنن و دارن چانه زنی می‌کنند که بهشون شناسنامه بدن. باور کنید افغان ایرانی را بیگانه میبینه منتشر کن.
ناشناس۳۳۳۹۰۰۸۱۶:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
کافیست ثروت برخی را بررسی کنید ، آنوقت مفهوم بی پناهی کارگر را درک خواهید کرد. وقتی که سال پیش برای مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان مورد هجمه قرار گرفتم دانستم که حتی انسان بودن کارگر مورد سوال است برسد به حق و‌حقوقش.
ناشناس۳۳۳۹۰۹۱۱۷:۰۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
گوشت ومرغ را ارزان کنید
ناشناس۳۳۳۹۱۰۰۱۷:۰۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۹
درد دل کارگران رو این گونه نوشتن عالیه
ناشناس۳۳۳۹۱۱۶۱۷:۱۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۹
فقیران روز بروز فقیر تر وهر روز بر ثروت ثروتمندان افزوده میشود در کشور بیعدالتی بیداد میکند آقایان آخر شب یک سری به خیابان ها بزنید ببینید چطوری پیرمرد هفتاد ساله و کودک هفت ساله تو زباله ها دنبال یک چیزی میگردند بخورند آیا کسی هست درد فقرا را بفهمد
ناشناس۳۳۳۹۲۵۷۱۸:۱۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۹
ما مردم ایران لیاقتمون خیلی خیلی بدتر از این حرفاست.ما لیاقتمون بیشتر از نیست .همینم از سرمون زیاده
رضا۳۳۴۰۶۴۴۰۳:۵۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آنچه میگی عین واقعیت است منتها غرور زیاد ما مانع است که بپذیریم الان در حومه تهران کلی کارگر بنگلادشی سراغ دارم که با حقوق محدود کار می‌کنند و برای خانواده هم پول می‌فرستند تصور کنید از آن ور هند آمده اند تا در کارگاه‌های کوچک ما کارگری کنند با حداقل مزایا اینها مگر موجودات دیگری هستند؟
ناشناس۳۳۴۱۱۳۳۱۰:۴۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کارفرمای محترم زهی خیال باطل امثال شماست که از ایران کشوری مانند بنگلادش بسازید که به نوعی برده داری و بهره کشی مبتلا هستند چرا کشور ما را با کشورهای فقیر و بی چیز ذاتی مقایسه می کنید ؟
ناشناس۳۳۴۱۲۲۵۱۱:۳۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
متاسفم برای شما،
ناشناس۳۳۳۹۶۰۵۱۹:۳۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
مهمترین مشکل کارگران نداشتن تشکل و اتحادیه است الان که اتباع هم شدن یه مشکل
ناشناس۳۳۳۹۶۴۰۱۹:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۹
بیچاره خانواده کارگر
ناشناس۳۳۳۹۶۷۱۲۰:۰۲:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
آفرین به الف که از قشر ستمدیده دفاع می‌کنه.
ناشناس۳۳۳۹۷۰۸۲۰:۱۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۹
دولت برای پزشکان و کارمندان سوسیالیست میشه و حقوق و تعرفه تعیین میکنه و زمین و وام و اضافه کار و کارانه و... میده و تو اقتصاد دخالت میکنه ولی به کارگر بینوا که میرسه سرمایه داری میشه میگه هرچی بازار آزاد بهتون میده همون حقتونه !
ناشناس۳۳۴۱۶۴۹۱۵:۵۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کارمند بینوا که چندرغاز حقوق دارد! نکند فکر کردید همه کارمند نفت اند؟
ناشناس۳۳۳۹۷۱۵۲۰:۲۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
و بیچاره تر بازنشسته!
ناشناس۳۳۴۰۸۲۲۰۸:۰۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کدوم بازنشسته؟ کشوری یا تامین اجتماعی؟؟
ناشناس۳۳۳۹۷۷۰۲۰:۳۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۹
پنج شنبه من بازنشسته رفتم بیمارستان ... تا دکترم مرا معاينه و دارو بنویسد طبق معمول مرا برای گرفتن نوار قلب فرستادند وقتی بصندوق برای پرداخت هزینه ویزیت و نوار قلب مراجعه نمودم در کنار هزینه نوار نوشته بودحدود یکصد هزارتومان هم بابت اورژانس و دارو ، به مسول صندوق بیمارستان گفتم مگر بنده یا دیگران که نیاز به نوار آنهم بدستور دکتر داریم اورژانس داشتیم ؟ گفت این هزینه مربوط به بیمارستان نیست( وزارت بهداشت و دولت) این هزینه را اضافه کرده گفتم این دزدی و دست تو جیب مردم کردنه ، یک ویزیت ساده و نوشتن دارو مبلغ ۱۷۵ هزارتومان ویزیت و ۱۰۰ هزارتومان نوار و بیش از۹۶ هزارتومان اورژانس‌ و دارو که نه اورژانس داشتم نه دارو .نویسنده محترم وضعیت ما از کارگران اسفبارتر است من بازنشسته دستم بکجا بنده از کی باید شکايت بکنم از وزیر؟ ،از دولت؟ ،کی رسيدگي میکنه؟ چرا در ماه دهم سال یک مرتبه حدود یکصد هزار تومان بدون هيچ معیار و ضابطه ای و دلیل موجه ای به امثال من تحمیل بشه .بهر حال مدارک موجوده و تلفن هم ثبت شده در سایت محترم الف
ناشناس۳۳۳۹۸۱۷۲۰:۵۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
کارگر فقط؟اکثر بازنشسته که کمتر هم می گیرند سال 97 به بعد فقط و فقط با خلق ارز4200 40 درصد قدرت خرید اکثر مردم از بین رفت و حداقل 5 سال طول می کشد تا قدرت خرید آن را برگردان آن هم اگر مشکل خاصی دوباره ایجاد نشود
ناشناس۳۳۴۰۶۲۷۰۳:۲۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
چی میگی با ارز 4200 قدرت خرید از بین رفت یا حذف ارز 4200 بعد کارگر با بازنشسته مقایسه میکنی کدوم بازنشسته؟ کشوری یا تامین اجتماعی عموم بازنشستگان کشوری از کارگران بیشتر میگیرن
ناشناس۳۳۴۱۰۱۲۰۹:۵۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اولا ارز 4200 باعث شد دلار در بازار آزاد در سال 97 دوبرابر نرخ اصلی خود شود و قدرت خرید را 40 درصد کم کرد و برخی که به ارز وابسته هستند تا 100 درصد ولی حقوق معادل ان افزایش نیافت و تورم هایی که ایجاد چه قبل حذف چه بعد حذف آن به کنار! دوم هم اکثر بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی 7 الی 8 میلیون می گیرند و متوسط کارگران 10 الی 12 میلیون
ناشناس۳۳۴۲۰۱۹۲۰:۱۴:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کی بود گفت بعداز 2 سال تورم رو نصف ودر پايان تک رقمي ميکنم؟الان 2.5 سال گذشت همه اقلام 2-10 برابر شده
ناشناس۳۳۳۹۹۳۶۲۱:۴۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۹
وقتی ملتی بهمدیگر رحم نکنند وخون همدیگررا بمکنند واقویا ضعفارا فراموش کنند و پیوستگی به گسستگی تبدیل شود خداوند هم باین جماعت رحم نمیکند یکی از خویشان عیال بنده در شب یلدا برای پذیرائی در یک سالن مبلغ1.5 میلیون تومان برای هر نفر پرداخت کرد در حالیکه در آن شب ممکن بود عده ای به نان شب محتاج باشند
ناشناس۳۳۴۰۰۲۰۲۲:۱۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
کارگر فقط به کار فرما خدمت می‌کنه خودش نابود میشه این رسم مملکت ما شده هیچ کاری هم نمیشه کرد
ناشناس۳۳۴۰۳۰۸۲۳:۵۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۹
سایت محترم الف که کادر آن مطمئنم معتقد به مبانی دین مقدس اسلام وعامل بدستورات دینی هستند وانشاء الله نماز وواجباتشان ترک نمیشود توصیه میشود به مسئولین خصوصا ریاست جمهوری تذکر وهشدار بدهند با چنین اداره کشور همه مان مغضوب خداوندی واقع خواهیم شد وهیچکدام در روز رستاخیز عفو وموهبت الهی نصیبمان نخواهد شد
ناشناس۳۳۴۰۴۴۳۰۰:۴۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یه کارگر نیمه ماهر با عیدی و سنوات و بیمه حداقل ماهی ۲۰ تومن برا من کارفرما آب میخوره تازه اگر راضی بشه بیاد.بیداد از ظلم دولت که پدر من بعد از سی سال خدمت ماهی ۷ تومن میگیره.بازم شرافت کار فرما
مجید محاوی۳۳۴۰۴۴۵۰۰:۴۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ما کارگران بیچاره نیستیم نان حلال میخوریم و برای جامعه خودمان مثبت هستیم نه مثل برخی مدیران فاسد بیچاره که نه لیوانی ساختن نه جورابی بافتن من کارگر فولادسازی بودم سوختن دست و پاهام را میبینم در این سن بالا حز میکنم مفت خور نبودم در جامعه
ناشناس۳۳۴۱۶۵۷۱۵:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
درود بر شما. یک تار موی شما می ارزد به کل وجود اختلاسگران و دزدان بیت المال و فاسد.
صالحی۳۳۴۰۵۳۸۰۱:۴۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ما همان ملتی هستیم که پیامبر بزرگوار دست کارگرش را می‌بوسید از دین چی فهمیدیم
رضا۳۳۴۰۶۳۶۰۳:۴۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
لفظ کارگر در برگیرنده ۸۰ درصد نیروی کار کشور است و ابدا نمی‌توان برای چنین کمیت بز رگی که شرایط بسیار متفاوتی دارند یک موجودیت صنفی واحد تعریف کرد تخصص،تجربه،تحصیلات،شرایط شغلی و ....بسیار متفاوت است پس بهتر است تعیین دستمزد را به خود بازار کار بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا بسپاریم و اصلا برای این مقوله نرخی تعیین نکنیم مطمئن باشید به تدریج شرایط بهتر می‌شود و نیروی کار به سمت افزایش بهره وری حرکت خواهد کرد قدر مسلم هیچکس به یک نیروی کار فراتر از ارزشی که خلق می‌کند پرداختی نخواهد داشت و با قانون و سبد معاش هم نمی توان این واقعیت را دور زد دوستان هم نگران نبود نیروی کار نباشند یا پرداخت بیشتر می صرفد و نیروی کار با حقوق بالاتر می ماند یا نمی صرفا و بنگاه تعطیل و نیروی کار زیاده خواه اخراج می شود
ناشناس۳۳۴۱۱۰۲۱۰:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
حرف درمانی را مسئولان خوب بلدند اما در عمل کار دیگر می کنند
ناشناس۳۳۴۱۱۱۵۱۰:۳۷:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کسانی که اسم متولی تشکیلات کارگری را یدک می کشند در جلسات تعیین دستمزد حرف نمی زنند و میدان را به نفع کارفرمایان خالی میکنند چاره تشکیلاتی مانند اتحادیه های کارگری است
محمد۳۳۴۱۸۶۷۱۸:۲۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
با افتخار یک کارگر هستم ولی دیگه توان کارگری برای کارفرما ندارم چون امروز کارگری به معنای واقعی یعنی برده داری..
ناشناس۳۳۴۲۳۹۵۰۱:۰۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
قشر کار گر کارمند طبقه زحمت کش انقلاب نکردن که برده عده ای اقلیت قدرت طلب باشند جوری با مردم رفتار می کنند که انگار مملکت ارث پدرشان است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

آخرین عناوین