وزیر دفاع یمن: دریای سرخ برای رژیم صهیونیستی منطقه ممنوعه است

  4020915082

وزیر دفاع دولت صنعاء در سخنانی گفت که دریای سرخ از خلیج عقبه تا باب المندب برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی یک منطقه ممنوعه است.

وزیر دفاع یمن: دریای سرخ برای رژیم صهیونیستی منطقه ممنوعه است

به گزارش فارس، سرلشکر «محمد العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) امروز (۱۵ آذر) در سخنانی گفت که نیروهای مسلح یمن هر کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف کرده یا مورد حمله قرار خواهند داد.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، العاطفی که در میان پرسنل نیروی دریایی یمن و گارد ساخلی و نیروهای منطقه پنجم دریایی یمن سخن می‌گفت، افزود: «به همه کشورهای جهان اطمینان می دهیم که دریای سرخ منطقه‌ای امن برای دریانوردی بین‌المللی است. تجارت و عبور و مرور کشتی‌ها به استثنای کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که به نحوی با این رژیم ارتباط دارند، کاملا امن است».

وزیر دفاع یمن تأکید کرد که نیروی دریایی، موشکی و پهپادی این کشور آماده انجام شدیدترین حملات انفرادی و جمعی به اهداف ثابت یا متحرک رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم غزه هستند و به حملات موشکی و پهپادی به اهداف متعلق به رژیم صهیونیستی تا توقف تجاوزات خود به غزه ادامه خواهند داد.

محمد العاطفی همچنین با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی اولین دشمن صلح است و صلح در منطقه در گرو نابودی این رژیم غاصب است، گفت: «دشمن صهیونیستی پس از هفت اکتبر سقوط کرد و نقشه منطقه عرب و جهان تغییر خواهد کرد».

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی موجودی شکست خورده است، تاکید کرد: انشاء الله به زودی شاهد تشکیل کشور فلسطین در سراسر جغرافیا و سرزمین فلسطین خواهیم بود».

سرلشکر العاطفی تصریح کرد: «کشورهای سازش‌گر از این نبرد چیزی جز ننگ، ذلت، رسوایی و تسلیم برداشت نکرده و نخواهند کرد، زیرا آنها پذیرفته‌اند که در کنار رژیم صهیونیستی باشند. رژیم صهیونیستی سربار آمریکا و کشورهای غربی شده و آبروی آنها را مخدوش می‌کند و به منافع آنها لطمه می‌زند و اکنون آمریکا را به جنگ منطقه‌ای کشانده است».

وزیر دفاع یمن در ادامه به دولت آمریکا بابت ورود به جنگ هشدار داد و گفت که آمریکا بازنده این نبرد خواهد بود و نباد دنباله‌روی صهیونیست‌ها باشد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (۱۵ آذر) در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از حمله موشکی به منطقه ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد. او تاکید کرد حملات ارتش یمن به اراضی اشغالی فلسطین و همچنین جلوگیری از کشتی‌های اسرائیلی در دریای مکران و دریای سرخ تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه ادامه خواهد داشت.

نیروهای مسلح یمن بارها اعلام کرده است که کشتی‌های متعلق به شرکت‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد و از کشورها خواسته است تا «شهروندان خود را که روی عرشه این کشتی‌ها کار می‌کنند، خارج کنند».

سخن وزیر دفاع یمن در خصوص نا امن بودن دریای سرخ برای کشتیرانی اسرائیل در حالی است که شرکت دریانوردی «زیم» اسرائیل اعلام کرده که مسیر کشتی‌هایش را به سمت کشورهای آسیایی برای در امان ماندن از حملات یمنی‌ها تغییر خواهد داد.

به گفته رسانه های عبری، این تغییر مسیر به شدت بر قیمت محصولات در اسرائیل و زمان تحویل آنها تأثیر می‌گذارد و ضربه مستقیمی به اقتصاد اسرائیل وارد می‌کند.

در این راستا روزنامه معاریو امروز نوشت که اسرائیل و امارات متحده عربی برای ایجاد یک کریدور زمینی جهت در امان ماندن از حملات یمنی‌ها، به توافق رسیده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین