پایگاه خبری القدس العربی گزارش می دهد؛ کابوس جدید صهیونیست ها در جهان غرب!

  4020814096 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری القدس العربی در گزارشی می نویسد: «نسل جوانِ کشورهای غربی، دیگر، زندانیِ روایت های خاص و محدودی که دستگاه های فکری و سیاسی غربی و اسرائیلی از طریق رسانه ها، آموزش، سیاستمداران مختلف و آموزه های حزبی به آن ها در مورد مساله فسلطین ارائه می کنند، نیستند.»

 کابوس جدید صهیونیست ها در جهان غرب!

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "القدس العربی" در گزارشی به رونمایی و افشای کابوس جدید صهیونیست ها در قلب کشورهای غربی پرداخته است. این پایگاه خبری بر این باور است که ظهور جنبشی از جوانان غربی که با ریشه های مختلفی عربی، اسلامی، یهودی و مسیحی، فعالانه در برابر جنایات و روایت های انحرافی رژیم اشغالگر قدس و جریان های متحد با آن می ایستند و در کنار این مساله، دست به افشای واقعیات های سیاه آن ها در شبکه های اجتماعی و همچنین راهپیمایی های گسترده در حمایت از ملت فلسطین می زنند، چالش های جدی و عدیده ای را برای صهیونیست‌ها و متحدان غربی آن ها نه فقط در شرایط کنونی، بلکه در آینده نزیک نوید می‌دهند. معادله ای که در کلیت خود نشان می دهد نسل های جوانِ کشورهای غربی دیکر اسیرِ روایت های دستگاه های تبلیغاتی و سیاسی صهیونیست ها و متحدان بین المللی آن ها نیستند. 

پایگاه خبری القدس العربی در گزارش خود می نویسد:

«"نیازی نیست فلسطینی، عرب یا مسلمان باشید تا با آرمان فلسطین ابراز همبستگی کنید و اشغالگری اسرائیل در سرزمین فسلطینی ها را محکوم کنید". این گزاره پاسخی به موضع گیری مشهور جو بایدن رئیسی جمهور آمریکا است که زمانی گفته بود "یک فرد نیازی ندارد که لزوما یهودی باشد تا خود را صهیونیست و وفادار به اسرائیل در نظر گیرد". 

اضافه بر این، برگزاری راهپیمایی و اعتراضات گسترده در حمایت از ملت فلسطین در بسیاری از کشورهای غربی نشان داده که شمار قابل ملاحظه ای از یهودیان، لزوما صهیونیست نیستند و از رژیم اسرائیل نیز حمایت نمی‌کنند. 

این اعتراضات و راهپیمایی ها همچنین در کشورهای غربی در اعتراض به حمایت جهان غرب از سیاست ها و رفتارهای وحشیانه رژیم اشغالگر قدس که در تضاد صریح و آشکار با اصولی هستند که غربی ها سال هاست خود را در آن ها مدعی می دانند، انجام گرفته و می گیرند. جنگ غزه تا حد زیادی استانداردهای دوگانه دولت های غربی در نگاه به رخدادها و تحولات بین المللی را به نمایش گذاشت و به طور خاص نشان داد که تا چه اندازه نوعِ نگاه غرب به دو رویداد مشابه نظیر جنگ های اوکراین و غزه می تواند متفاوت باشد. 

در عین حال، برگزاری اعتراضات و راهپیمایی های گسترده در کشورهای غربی، از ظهور نسلی جدید و جوان در این کشورها خبر می دهد که دیگر به روایت ها و گفتمان های تحمیلی به خود در رابطه با منازعه فلسطینی ها و اسرائیل اعتماد نمی کنند و البته که انتقادات جدی را از حمایت بی چون و چرایِ غرب از جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین که سال هاست شاهد آن هستیم، مطرح می سازند. حمایت هایی که تا حد زیادی در حوزه‌های رسانه ای و تبلیغاتی در جهان غرب، جلوه های عینی خود را به نمایش می گذارند. 

در این نقطه یک سوال عمده و محوری مطرح می شود: چه چیزی جوانان در غرب و اقصی نقاط جهان (چه مرد و چه زن) را واداشته تا به خیابان های کشورهای خود بریزند و چفیه بپوشند و پرچم فلسطین را حمل کنند و در قالب بنرها و پلاکاردهای مختلف، جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین را محکوم کنند؟ 

صحنه هایی که این روزها به کرات در کشورهایی نظیر نیوزیلند، استرالیا، ژاپن، کانادا، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، بریتانیا، فرانسه، بلژیک، دانمارک، سوئد، و دیگر کشورها به وضوح قابل مشاهده است. چه چیزی سبب شده تا جوانان در جهان غرب تا حد زیادی روایت های کلیشه ای در مورد منازعه فلسطینی ها و رژیم اسرائیل را زیر پا بگذارند و البته که در جریان درگیریهای جاری در غزه نیز رویکردهای متفاوتی را از آنچه جریان های سیاسی و رسانه ای اسرائیلی و غربی عنوان می کنند، در پیش گیرند؟ 

چه شده که این مرتبه جوانان غربی که تحرکات حمایتی خود از ملت فلسطین را پیشتر در قالب دانشگاه ها و کالج ها و نهادهای جامعه مدنی دنبال می کردند، اکنون به خیابان ها ریخته اند و اعتراضات گسترده ای را رقم می زنند؟ چه چیزی سبب شده که آن ها نه فقط در عرصه میدانی و در قالب برگزاری راهپیمایی و تظاهرات، بلکه در شبکه های اجتماعی نیز به نفع ملت فلسطین فعال شوند و نسبت به آنچه اکنون در نوار غزه می گذرد، اطلاع‌رسانی کنند؟ 

رویدادهایی وحشتناکی که وقوع آن ها به ویژه علیه زنان و کودکان حقیقتا دردآور است؟ چه چیز سبب شده تا این جوانان در فضای مجازی با حامیان اسرائیل مباحثات جدی را انجام دهند و روایت های جعلی آن ها در مورد مسائل مختلف را زیر سوال ببرند؟ چه چیزی سبب شده تا جوانان غربی به صراحت دیدگاه های مغرضانه رسانه‌های غربی در مورد تحولات جاری با محوریت جنگ غزه را زیر سوال ببرند؟ معادله ای که مخصوصا در آمریکا خود را در قالب کاهش قابل توجه اعتماد عمومی به رسانه های این کشور نشان داده است. مساله ای که در چهارچوب نظرسنجی های مختلف در این کشور نیز مستند شده است. 

پاسخ به همه سوالات مذکور این است که نسل جوان کشورهای غربی دیگر زندانیِ روایت های خاص و محدودی که دستگاه های فکری و سیاسی غربی و اسرائیلی از طریق رسانه ها، آموزش، سیاستمداران مختلف و آموزه های حزبی به آن ها در مورد مساله فسلطین ارائه کرده و می کنند، نیستند. 

در عوض، این نسل در فضای بازِ اطلاعات سیر می کنند و دست به تحقیق می زنند و تا حد زیادی به واکاوی ریشه های درگیری های جاری میان سرائیل و فلسطینی ها می پردازند. رویه ای که در نوع خود آن ها را با بافت و چهارچوب های اصلی و محوری شکل گیری رژیم اشغالگر قدس که همچنان نیز نفس می کشد، آشنا می سازد. تردیدی نیست که اگر دولت های استعمارگر غربی کنار اسرائیل نایستاده بودند، این رژیم تا به اکنون دوام نمی‌آورد. در این زمینه، آمریکا، انگلستان و تمامی متحدانش، کنشگران محوری در تداوم بقای اسرائیل به حساب می آیند. 

در این میان آنچه توجهات و البته ستایش های زیادی را بر می انگیزد این نکته است که شمار قابل ملاحظه ای از جوانان آگاهِ غربی، یهودی هستند و این افراد این جرات و شجاعت را پیدا کرده اند تا روایت های نخ نما در مورد اعراب و مسلمانان و فلسطینی ها که سال ها به آن ها از سوی صهیونیست ها تحمیل شده را کنار بگذارند و رویکردهای جدید و واقعی را اتخاذ کنند. 

همین میل و گرایش این طیف ها به کسب آگاهی، بسیاری از پرده ها را از جلوی چشم آن ها کنار زده و به آن‌ها اجازه داده تا واقعیت ها را بدون سانسور مشاهده کنند. واقعیت هایی که جدای از کارزارهای تبلیغاتی غرب و اسرائیل هستند. کارزارهایی که دهه ها ذهن و تفکر و زندگی آن ها را بمباران کرده اند. 

این جوانان یهودی که شمار قابل توجهی از آن ها خانم نیز هستند، صرفا محدود به خود نیز نبوده اند و به نحوی فعال اقدام به بارگذاری ویدئو و همچنین محتوا در شبکه های اجتماعی جهت روحیه دادن به همتایان خود می‌کنند تا شاید آن ها نیز در مسیر درست قدم بگذارند و آگاهانه رفتار کنند. روندی که حاکی از این است که انگار یک جنبش از جوانان موثر و آگاه در حال شکل گیری است. 

جنبش جوانان غربی با ریشه های مسیحی و یهودی و نَه لزوما مسلمان و عرب که پیوندهای عمیق تری را با آرمان فلسطین دارند، موضوعی است که تحلیل و ارزیابی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دلیل این مساله نیز این است که این جنبش به تدریج به یک نیروی فشار قدرتمند تبدیل می شود که در بسیاری از معادلات از وزنِ راهبردی برخوردار می شود. 

اهمیت این جنبش نه فقط در ایجاد آگاهی میان بخشی از افکار عمومی کشورهای مختلف، بلکه همچنین در ایجاد تغییر تدریجی در روند تحولات آتی خود را نشان خواهد داد. این جنبش می تواند به یک نیروی انتخاباتی و سیاسی تبدیل شود که در نوع خود قادر است بسیاری از سیاست های رسمی جهان غرب را دچار تغییر و تحول کند. 

این جنبش فعال، قوی، و نویدبخش جوانان غربی در چندین دهه قبل توانست روند و میزان آگاهی ها در مورد زشتی نظام آپارتایدی در آفریقای جنوبی را برملا کند و یک نقطه پایان برای آن قرار دهد. در این راستا، این سوال مطرح می شود که اگر این جنبش خیلی زودتر از این ها در مساله فلسطین به سلاح دانش، رسانه و فناوریهای ارتباطی مجهز می شد، چه اتفاقات بزرگی رخ می داد؟ باید اذعان کنیم که هیچ چیزی قدرتمند‌تر از "حقیقت" نمی تواند بساط دروغ و تبلیغات بی‌پایه را برچیند.»

لینک: 

https://www.alquds.co.uk/%d8%ac%d9%8a%d9%84-%d8%b4%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%8a-%d8%ac%d8%af%d9%8a%d8%af-%d9%81%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%ba%d8%b1%d8%a8

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۷۳۷۶۰۰:۲۱:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۱۸
چرا ادیان آسمانی اینقدر دشمن هم هستند؟...
ناشناس۳۲۸۷۴۴۴۰۵:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۱۸
امام خمینی فرمودند:اگر تمام انبیا جمع بشوند در یک محلی، هیچ وقت با هم نزاع نمی‌کنند... مشکل از جای دیگری است... وقتی یک نفر یا چند نفر ظلم میکنند، باید مقابلشان ایستاد. حال با هر لباسی از دین و مذهب که به تن دارند.
ناشناس۳۲۸۷۶۹۲۱۲:۳۲:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱۸
داستان قوم یهود را در قران بخوان .
ناشناس۳۲۸۷۷۱۳۱۳:۰۴:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۱۸
باطل و کفر همیشه خودشون روبه شکل حق و ایمان در میارن تا به اهدافشون برسن.
ناشناس۳۲۸۸۲۴۳۲۳:۵۷:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۱۸
پیغمبران الهی همدیگه رو تایید میکردن وبه امدن پیامبر بعدی بشارت میدادن. مشکل اینجاس که دینشون بعد انها گرفتار تحریف ویا اختلاف در برداشت دینداران از متون دینی شد. البته تحریف دراصول ومهمات دین اسلام جایی نداره ولی اختلاف برداشت از متون وجود داره. جنگ جهانی بااینکه منشاء وهدف دینی نداشت وسردمدارانش هم متدین به دینی نبودن 40میلیون کشته به جای گذاشت. الان هم یهودیا میگن صهیون ها به ماربطی ندارن.
خدا خوانده۳۲۸۷۴۱۵۰۲:۰۰:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۱۸
گاهی اوقات حقیقت خیلی تلخ ، ناراحت کننده و ترسناک هست !
ناشناس۳۲۸۷۴۵۶۰۶:۵۸:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱۸
راستش را بخواهید اینترنت آزاد و شبکه‌های اجتماعی هستند که دارند حقیقت اسرائیل را افشا می‌کنند نه نسل جوان و توی این‌ها همه سن آدمی هست که توانسته‌اند از طریق آزادی رسانه‌های اجتماعی حرفشان را بزنند. همین شبکه‌های عدو بود که سبب خیر شد. خود مطلب این مقاله شما هم از تماشای اینستاگرام ناشی شده. همون که آن را بسته‌اید. صاحب اینستاگرام و واتس‌اپ هم یهودیه و هیچ جلوگیری نکرده از حرف‌های ضد اسرائیل!!
ناشناس۳۲۸۷۵۸۰۱۰:۰۸:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۱۸
چه چیزی باعث شده جوانان عرب اینقدر بی رگ باشند؟
ناشناس۳۲۸۷۷۳۳۱۳:۲۲:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۱۸
و کاهش نفوذ غرب در جهان
ناشناس۳۲۸۷۸۷۵۱۶:۴۰:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۱۸
به خدا دنیای شما یه دنیای دیگه است. فقط این را بگم که روی مبل لم دادن و شعار دادن دردی از فلسطینیان کم نمی کند.
ناشناس۳۲۸۸۰۳۹۱۹:۴۶:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۱۸
داداش اینا غالبا همون مهاجرهای مسلمان هستن که از دست حاکمان مسلمانان مهاجرت کردن به کشور های لیبرال و غربی و ضد دین بعد دارن از کشور و حکومت و حاکم و مردم مسلمان حمایت میکنن
ناشناس۳۲۸۸۲۵۵۰۰:۰۵:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۱۹
دولتهای غربی هیچ کابوسی برای اسرائیل نیستند ، مردم این کشورها هم که دستشان به جائی بند نیست . با تظاهرات و شعار هم آسیب خاصی ایجاد نمیشود .
ناشناس۳۲۸۸۶۰۶۱۱:۳۴:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱۹
بله فضای باز اطلاعات این مزایا را دارد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین