جذب قطعی ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ۲ سال گذشته

  4020814022 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر اقتصاد با اشاره به مجموع اقدامات دولت برای مقاوم کردن اقتصاد کشور در برابر فشارهای خارجی گفت: در طول دو سال گذشته بیش از هشت میلیارد دلار جذب قطعی سرمایه‌گذاری خارجی داشته‌ایم.

 جذب قطعی ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ۲ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی در گفت‌وگو با رادیو با آرزوی گشایش برای برای مردم مقاوم فلسطین و مردم مظلوم غزه درباره رویکرد دولت در مقاوم کردن اقتصاد در برابر تحریم های آمریکا اظهار کرد: برای سیاستگذاران کشور در مبارزه با استکبار و آمریکا مهم این است که بتواند اقتصاد ایران را در مقابل هرگونه فشار خارجی مقاوم کنند و اینکه با وجود فشارهای خارجی مسیر خود را ادامه داده نه تنها بقای اقتصادی بلکه بتواند رشد و توسعه را هم همراه خود داشته باشد به این معناست که تمام تیرها به سنگ خورده است.

وی افزود: ما برای اینکه این اتفاق بیفتد ذیل رهنمودهای رئیس جمهور در حوزه اقتصادی دولت تلاش کردیم چند مسیر را در دو سال گذشته جدی تر از قبل در دستور کار قرار دهیم؛ اول مسئله ارتباطات بین الملل و منزوی نشدن و محصور نشدن تجارت خارجی ما اعم از نفتی و غیره نفتی است.

خاندوزی گفت: توانستیم با همین سیاست همسایگی و ارتباط با شرکای راهبردی که علاقمند به کار اقتصادی جدی با جمهوری اسلامی هستند هم صادرات نفتی و هم صادرات غیر نفتی را به اعدادی برسانیم که در تمام سال‌های پیش از آن محقق نشده بود.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: محور دوم سرمایه‌گذاری است که پایدارتر از تجارت و صادرات و واردات است؛ بنابراین اگر بتوانیم پیوند برقرار کنیم مانند کسی که در کشور ما آمده و نهالی را کاشته تا سال‌های سال نسبت به سرمایه‌گذاری خود حساس است و از آن مراقبت می‌کند بنابراین تا سال‌ها به این تعامل اقتصادی نیاز دارد.

خاندوزی یادآور شد: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی کشور، در طول دو سال گذشته بیش از هشت میلیارد دلار جذب قطعی سرمایه‌گذاری خارجی داشته‌ایم این رقم در حد تفاهم‌نامه و امضا نبوده بلکه منجر به سرمایه‌گذاری واقعی و شروع عملیات در کشورمان شده است که بیش از 5 سال گذشته است.

وی تاکید کرد: محور سوم، بودجه مقاوم است که دولت در تامین کسری‌های خود با یک عطسه اروپا و آمریکا دچار سرماخوردگی نشود و بتواند درآمدهای پایدار داخلی داشته باشد و با اقداماتی که در زمینه کاهش کسری بودجه رخ داده و همچنین تحقق درآمدهای مالیاتی، فرارهای شناسایی، فرارهای مالیاتی و مولدسازی دارایی‌های دولت تلاش شده تا بودجه مقاوم محقق شود.وی درباره مولدسازی دارایی های دولت گفت: دولت دارایی‌های راکد دارد که ثروت دولت است اما همزمان پیمانکاران ما طلبکار دولت بودند و دولت نمی‌توانست بدهی‌های آنها را پرداخت کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: این موارد موجب مقاوم شدن بودجه دولت در مقابل سیاست‌های شیطنت آمیز دشمنان شد و امیدواریم بتوانیم این اجزا را قدرتمندتر از گذشته تا پایان دولت به شرایطی برسیم که با کمک و نظارت مردم و اتکا به حضور و نقش آفرینی بخش خصوصی به نقطه‌ای برسیم که نقطه آسیب ناپذیری اقتصاد ایران باشد.

وی درباره چشم انداز این برنامه‌ها تاکید کرد: مشروط بر اینکه بتوانیم همه ظرفیت‌های مردم را پای کار مسائل اقتصادی کشور بیاوریم، این اقدامات نتیجه بخش خواهد شد. تحقق این روند همت مسئولین و همچنین خدمتگزاران ملت را می‌طلبد.

خاندوزی در پایان تاکیدکرد: هر ملتی که با تمام ظرفیت پای کار بیاید می‌تواند به هر مشکل و مانع بیرونی غلبه خواهد کرد و این یک قاعده است اگر هم ما در سال‌هایی آسیب‌پذیر بودیم به جهت این بود که اجازه نمی‌دادیم بسیاری از ظرفیت‌های داخلی خودمان فعال شود و به تعبیر فعالان اقتصادی می‌گفتن تحریم‌های داخلی بیشتر آنها را اذیت می‌کرد.

وی از مصادیق این تغییر رویکرد را تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برشمرد و افزود: در صدور مجوزهای کسب و کار جامعه ما ظرفیت‌ها را دارد، انسان‌های صاحب سرمایه خوش فکر و جوانان فعال و مبتکر وجود دارند اما در داخل موانعی وجود داشت که با دستور رئیس جمهور می‌خواهیم این ظرفیت‌ها را آزاد کنیم و پای اقتصاد مقاوم بیاوریم و شکی نیست که توفیق در این مسیر موجب موفقیت در مواجهه بین المللی خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۳۸۱۰۱۱:۴۴:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۱۴
کاش یه آماری هم از خروج ارز توی همین دوره میدادید
ناشناس۳۲۸۳۸۳۰۱۱:۵۸:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۱۴
آقای خاندوزی بفرمایید این سرمایه گذاران از چه کشورها و شرکتهایی هستند؟!! خدای ناکرده یک وقتی از این برادران قاچاقچی نباشند رفتن آن طرف آب شرکت هایی صوری ثبت کرده باشند تا شیوه دیگری از حیف و میل منابع کشور را شروع کرده اند.
جواد۳۲۸۳۸۳۲۱۱:۵۹:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۱۴
میشه بفرمایند از کدوم کشورها؟
احمد۳۲۸۳۹۰۹۱۳:۰۱:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۱۴
در طول دو سال گذشته بیش از هشت میلیارد دلار جذب قطعی سرمایه‌گذاری خارجی داشته‌ایم. چرا هیچوقت اشاره ای به سرمایه گذار خارجی و پروژه ای که درآن سرمایه گذاری صورت گرفته نمیشود؟!
ناشناس۳۲۸۳۹۲۷۱۳:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۱۴
سلام سرمایه گذاری خارجی ، محصور نبودن تجارت خارجی ،کاهش کسری بودجه، شما که راست میگی ولی آنچه که در سیستم اقتصادی مملکت میگذرد کاملا خلاف گفته های شما را بیان می‌کند.
آزاده۳۲۸۳۹۳۵۱۳:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۱۴
چقدر اقتصاد کشور کوچیک شده که ۸ میلیارد برای دو سال رو با افتخار بیان میکنند
ناشناس۳۲۸۳۹۵۵۱۳:۳۹:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۱۴
اگر مردم احساس امنیت کنند، صد ها میلیارد دلار که صرف خرید خانه در گرجستان شد و الان در ترکیه و امارات و کشورهای دیگر سرازیر شده و یا در خانه ها نگهداری می شود در خدمت اقتصاد خودمان قرار می گرفت اما حیف که مسئولین این مسئله را درک نمیکنند
ناشناس۳۲۸۳۹۸۸۱۴:۱۱:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱۴
اگر اقتصاددان باشی میدانی 8 میلیارد دلار پولی نیست که یک وزیر بخواهد در موردش صحبت کند. این پولها برای شرکتهایی مثل نفت یا مخابرات شاید در سرمایه گذاری مفید باشد ولی برای کشوری با 90 میلیون جمعیت چیزی نیست.
ناشناس۳۲۸۴۰۷۵۱۵:۵۱:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۱۴
آمار غیر واقعی و فاقد مستندات. کجا هستن اینها؟ از طریق کدام بانک جذب کشور شده است؟ شما اگر مشکل بانکی برای ورود ارز ندارید چرا کمبود شیرخشک و دارو را به مشکلات بانکی نسبت می دهید؟ قسم حضرت عباس شما را باور کنیم یا دم خروس را؟
امید یاوری دارانی۳۲۸۴۶۷۲۰۹:۳۶:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۱۵
کاش اقای وزیر بدانند که این اعداد و ارقام وقتی برای مردم معنا پیدا می کند که ذر زندگی انها تاثیر مثبت گذاشته باشد . ما که جز تورم روزافزون چیزی ندیدیم. البته اگر اقای وزیر و یا هر اقتصاددان و یا سیاستمدار داخل دایره قدرت و یا خارج قدرت بتواند توضیحی در خصوص اعداد زیر ارائه کند مایه خوشبختی خواهد شد : دینار عراق=391 ریال لیر سوریه =204 ریال افغانی افغانستان =6990 ریال حرف از ارزش پول کشورهایی چون کویت و امارات و بحرین و...مطرح نیست .ارزش پول سه کشور جنگ زده فاقد دولت مرکزی مقتدر مورد مقایسه قرار گرفته است . درکشورهای فوق افغانستان به مراتب اوضاع بسیار بدتری دارد. فاقد دولت مرکزی مقتدر و مشروعیت داخلی و بین المللی فاقد صادرات فاقد وجهه بین المللی فاقد قدرت نظامی فاقد قدرت سیاسی تاثیر گذار در مناسبات منطقه ای و بین المللی ولی حداقل دو کشور عراق و سوریه صادرات نفت دارند که بواسطه ان بتوانند در معادلات منطقه ای و بین المللی تاثیر گذار باشند . مایه تعجب است ارزش ریال جمهوری اسلامی ایران که صاحب دولت مرکزی مقتدر و نیروهای مسلح قدرتمند است و ادعا دارد که ابرقدرت منطقه است و در مراتب بالای علوم و فنون در سطح دنیا قرار دارد اینگونه بی ارزش باشد . کشوری که منابعی سرشار از ثروت دارد از نفت و گاز و زغال سنگ و مس و اهن و طلا و .... هزاران ثروت نامحدود و بیکران تا اب و هوای چهار فصل و مناظر زیبای طبیعی. کاش کسی بتواند برای این موضوع پاسخی داشته باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. من عجله ندارم!

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  6. دور باطلی که تمامی ندارد!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  9. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  10. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  11. التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  16. ریزش قیمت دلار در روزهای آینده ادامه خواهد داشت

  17. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  18. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  19. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  20. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

آخرین عناوین