در دفاع از اقدامی درست اما ناکافی

یوسف مشفق، گروه اجتماعی الف،   4020807071 ۱۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
در دفاع از اقدامی درست اما ناکافی

مرکز رسانه قوه‌قضاییه در خبری اعلام کرد که دادستان تهران علیه برخی رسانه‌ها، چهره‌های مشهور و خبرنگاران اعلام جرم کرده است. در این خبر آمده است: «با انتشار مطالبی کذب، بدون سند و خلاف واقع از سوی کانال تلگرامی روزآروز، صادق زیباکلام، سارا معصومی و میلاد علوی، دادستان تهران علیه این افراد اعلام جرم کرد.»

افراد و رسانه‌های فوق، پس از اعلام خبر درگذشت «آرمیتا گراوند» با انتشار مطالبی مدعی سعی داشتند که فوت این نوجوان ۱۷ ساله را منطبق بر مسئله حجاب کرده و خط و ربطی برای آن ترسیم کنند و بر همین اساس، دادستان تهران علیه آن‌ها اعلام جرم کرده است.

هر چند این اقدام دادستانی تهران قطعاً بهانه را به‌دست کسانی خواهد داد که همواره از ضرورت وجود آزادی بیان دم می‌زنند اما واقعیت امر این است که مسئله آزادی‌بیان به دستاویزی برای شبهه‌افکنی در جامعه تبدیل شده است. بسیاری از شائبه‌‌سازی‌ها و اتهامات که جرقه نزاع و التهابات درون کشور را رقم زده است، در لوای همین دفاع از آزادی بیان صورت می‌گیرد.

نمونه متاخر آن ماجرای فوت مهسا امینی بود که با وجود زوایای پنهان ماجرا و عدم نظر رسمی پزشکی قانونی و مراجع ذی‌صلاح، برخی چهره‌های سیاسی مشهور و فعالین رسانه‌ای، به‌گونه‌ای ماجرا را بازنمایی کردند که گویی این دختر جوان بر اثر ضربات وارده به سرش درگذشته است. در حالی که هم در گزارش پزشکی قانونی و هم در تصاویر سی‌تی‌اسکن مغزی او، هیچ نشانی از ضرب و جرح دیده نشد و علاوه بر این، سابقه بیماری مهسا امینی که منجر به انجام جراحی مغز او شده بود، حکایت از شرایط خاص وی داشت.اما جوزدگی و شاید برخی غرض‌ورزی‌ها موجب شد که بسیاری از چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای قبل از روشن‌شدن ابعاد ماجرا، اظهارنظراتی را مطرح کنند که به شائبه‌ ضرب و جرح او دامن بزند و در نهایت این نوع رفتار، افکار عمومی را هم تحت‌تاثیر قرار داد. 

انتظار می‌رفت که تجربه تلخ سال گذشته، سرلوحه‌ای باشد برای کسانی که قبل از واکاوی دقیق هر مسئله‌ای، دست به اظهارنظر و تفسیرهای بیجا می‌زنند که اینگونه نشد و در ماجرای فوت «آرمیتا گراوند» هم به همان سبک و سیاق گذشته رفتار شد. حداقل انتظار از این افراد و به‌خصوص چهره‌های رسانه‌ای این بود که اسیر احساسات نشده و با منطق و چشم باز، به همه ابعاد این مسئله بنگرند.

آیا برای فعالین رسانه‌ای و خبرنگارانی که سال‌ها در این عرصه فعالیت کرده‌اند این سوال مطرح نشد که اگر در واگن‌های داخل مترو درگیری بر سر حجاب رخ داده و «آرمیتا گراوند» مورد ضرب و جرح قرار گرفته، چگونه فیلم آن منتشر نشد؟ مقصود فیلم‌های رسمی داخل واگن نیست بلکه ویدیوهایی است که شهروندان در مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف توسط موبایل‌های خود ضبط می‌کنند؛ رفتاری که چند سالی است به مدد بهره‌گیری از تکنولوژی به یک خرده‌فرهنگ تبدیل شده و به هرحوزه‌ای تسری یافته است.

علاوه بر این،‌ ۱۸ دقیقه فیلمی که از ورود گراوند به ایستگاه مترو و قطار - آن هم بدون حجاب - منتشر شد، برای آنان کافی نبود تا حداقل سعی بر انطباق حادثه طبیعی رخ‌ داده برای او بر مسئله حجاب نکنند؟ برای آنان، کشف حقیقت و تعهد به الزامات اخلافی حرفه خبرنگاری مهم است یا غرض‌ورزی‌ها و دنبال‌کردن مقاصد خود؟

اگرچه ذکر این نکات، نافی این نکته نیست که تعدد برخوردهای قهری صورت‌گرفته در سال‌های گذشته، موجب شده که هر نوع احضار، برخورد و اعلام‌جرمی که حتی محلی هم از اعراب دارد برای برخی غیرقابل پذیرش و سندی برای قبول روایت‌های غیررسمی باشد و این ریشه در برخی تقابل‌های بی‌مورد گذشته دارد؛ تقابل‌هایی که هزینه‌زا بوده و عرصه را برای آمیختن حق و باطل مهیا کرده.

هر چند ضروری است که به‌طور قاطعی از اقدام اخیر دادستان تهران برای بازخواست از افرادی که در ماجرای فوت «آرمیتا گراوند» رفتاری ناصواب داشته‌اند، حمایت کرد اما نباید صرفاً کلید حل معضلات را در واکنش‌های قهری تصور کرد. گاهی هم به اقناع جامعه نیاز است و نیل به این اقناع،‌ با میانجی‌گری اصحاب رسانه و از دریچه آنان صورت می‌گیرد. مشارکت رسانه‌ها در چنین وقایعی، بیان ابعاد ماجرا و مددگرفتن از ذره‌بین آنان برای کشف حقیقت، عرصه را برای خناسان تنگ خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۸۷۶۶۰۸:۴۸:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۹
اتفاقا کسی مخالف برخورد با اشخاصی که اداعای کذب و دروغ مطرح می کنند و باعث آشفتگی جامعه و مردم می شوند نیست. مشکل آنجاست که مردم می بینند عمده وقت و انرژی قوه قضاییه و پلیس مملکت بجای اینکه صرف برخورد با فساد و دزدها و رشوه بگیرها بشه، صرف مسایل پیش پا افتاده و مخالف عرف جامعه میشه.
ناشناس۳۲۷۸۸۵۰۰۹:۴۱:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۹
مشکل اینجا هست که عده تفکرشان دست رسانه های خاص هست فکر می کنند بیشترین وقت سیستم اعم از دولتی و مجلس و قوه قضائیه دنبال این چیزهای به اصطلاح عرفی هستند!!!!
ناشناس۳۲۷۸۹۴۰۱۰:۴۰:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۹
کسانی که از هر فرصتی سو استفاده کرده تا مردم را به اغتشاش دعوت کنند باید با آنها به شدت برخورد تا درس عبرت شوند
ناشناس۳۲۷۹۲۴۸۱۳:۴۱:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۹
بیشترین وقت قوه قضاییه به برخورد با مفسدین اختصاص دارد در کدام کشور جرأت دارن معاون رییس جمهور و برادر رییس جمهور و رییس دفتر قوه قضاییه و پسر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رو بندازن زندان اما توی ایران این کار رو کردن وقتی حکومت از این کله گنده ها نمی‌گذره دیگه حساب بقیه مفسدین رو بکنید
ل ع۳۲۷۹۷۸۲۲۱:۵۰:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۹
دولت خودش با این رفتارها باعث ایجاد این افکار در مردم شده کسی مقصر نیست جز خود دولت فشار بر مردم همین نتایج رو داره
ناشناس۳۲۷۹۰۲۰۱۱:۲۳:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۹
تمام مشکلات اجتماعی دو سال اخیر کشور ناشی از بی عفتی و بی حیایی است که باعث ابن همه خسارات برای کشور شد.
محمد۳۲۷۹۱۹۸۱۳:۰۳:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۹
نه اینکه در گذشته مملکت گل و بلبل بوده و ظرف ۲ سال بهم ریخته !
ناشناس۳۲۷۹۷۸۰۲۱:۴۸:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۹
فقط منتظرن یک نفر تو ایران بمیره که سو استفاده کنن
ناشناس۳۲۸۰۵۸۴۱۴:۵۷:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
مشکلات بیشترش ازتورم بی پولی فقرگرسنگی پول نداشتن جونا برای تشکیل خانواده چه دخترچه پسرافسردگی ناامنی درموردآینده شون که جونا پیرشدن نه همسری نه فرزندی نه سرپناهی نه درآمدی.اگه گرونی نباشه پسرا زن میگیرن دخترامیرن سراغ شوهرداری بچه داری خونه داری انقدرهم بی عفتی زیادنمیشه
ناشناس۳۲۷۹۰۷۱۱۱:۵۴:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۹
از زمانی که حیا و عفت را از بانوان و شرف و غیرت را از به اصطلاح مردان گرفتند جامعه مبتلا به این همه خسارات جانی و مالی شد
ناشناس۳۲۷۹۲۳۱۱۳:۳۱:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۹
درست از 30 سال پیش به شکل افراطی زنان را آوردن در مشاغل مردان و با نامحرم ها اختلاط کردن و نتایج کم کم دارد پدیدار می شود
مادر۳۲۸۰۵۹۳۱۵:۰۳:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اکثربی عفتی ها ازفقرمیادکه پسراتواین گرونی تورم ناامنی مالی نمیتونه بره بایه دخترازدواج کنه چون خونه نمیتونه بخره اجاره خونه خیلی بالاس خرج خونه گرونه اگه این همه گرونی نبوداکثردختراوپسرا سرخونه زندگی وبچه داری خودشون مشغول بودن .
ناشناس۳۲۸۱۸۲۴۲۱:۴۸:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۱۱
میشه بگی از کی. !؟
ناشناس۳۲۷۸۸۶۰۰۹:۵۱:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۹
اتفاقاً. برخورد برای دزد یا رشوه بگیر برای نهایت ۱۰ درصد از مردمه که مطمعناً اکثراً برای افراد میانسال هست .. ولی مقابله با کذب و دروغ و اغتشاش و دین ستیزی و وطن فروشی و .‌‌‌..برای یادگیری تمام اقشار جامعه از هر سن و جنس و طیفی را شامل می‌شود و آثار مُخرب زیادی بر روی نوجوان و جوان‌ها برای الگو گیری می‌گذارد ... پس بجاست که بسیار به آن پرداخته شود
ناشناس۳۲۷۹۰۸۸۱۲:۰۳:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۹
کسیکه اختلاس می کنه مربوط به ۸۵میلیون ایرانی هست!کسی که در یک مکان کشف حجاب کرده فقط مربوط به افراد محدود همون جاست!
ناشناس۳۲۷۹۱۵۸۱۲:۴۷:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۹
عزیزم بی حیایی یعنی ترویج چراغ خاموش در جامعه و تقلید کردن .
ناشناس۳۲۸۰۸۲۳۱۸:۰۶:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
بی حجابی مسله ویروسه که جامعه رو میگیره بی حجابی مثل یه نهال رشد میکنه فقط آروم آروم شما برو جامعه غربو ببین فروپاشی خوانواده و فروپاشی اخلاقی
ناشناس۳۲۸۱۱۵۸۲۳:۰۶:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
پلیس و قوه قضائیه محترم باید با هر گونه خلاف مقررات قانونی مانند اختلاس ، رشوه ، ... و یا انتشار اخبار کذب ، توهین به افراد و .. ویا دعوت به تجمع غیر قانونی امنیتی برخورد شدید و عبرت آمیز کند تا هیچ کس جرات تخلف نکند و دراین صورت همه دوستدار پلیس خواهد بود .
ناشناس۳۲۸۱۸۳۴۲۱:۵۵:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۱۱
روزی نیست که از وعده بهبود سطح زندگی و معیشت تا پائین آمدن تورم؛ رشد توسعه اقتصادی، بهبود شاخص مردمسالاری و عدالت اجتماعی و هزار وعده محقق نشدنی دیگر از زبان مسئولین بلندپایه شنیده نشود.
ناشناس۳۲۷۸۹۲۹۱۰:۳۲:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۹
عرفی که بر خلاف حرف خدا باشه ارزشی نداره
ناشناس۳۲۷۹۲۲۹۱۳:۳۰:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۹
حجاب مورد نظر شما حرف خدا نیست برو قرآن را بخوان و چشم بسته حرف دیگری را تکرار نکن
ناشناس۳۲۷۹۴۰۵۱۵:۲۸:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۹
در همان قرآنی که میگی حجاب مشخص گفته شده ولی اینکه چرا امثال شما حاشا می‌کنند وبه حکومت نسبت می‌دهند نمیدانیم دلیلش چیست
ناشناس۳۲۷۹۵۲۰۱۷:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۹
اولا همه احکام اسلام در قرآن نیست زیرا قرآن بیشتر کلیات را بیان می کند و اگر می خواست جزئیات را بیان کند 100 جلد می شد مثلا قرآن گفته نماز بخوان اما تعداد رکعات آن را بیان نکرده و مجتهدین از روایات استخراج می کنند دوما هر علمی متخصصی دارد و انسان هایی که در آن زمینه علم کمی دارند به متخصص مراجعه می کنند. متخصصین دین یعنی مراجع بزرگوار گذشته تا کنون، حجاب را واجب دانسته اند. می توانید به رساله آن ها مراجعه کنید.
ناشناس۳۲۷۹۸۲۵۲۲:۳۷:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۹
جالب هست ما حرف از قرآن و سنت پیغمبر و امامان و مراجع تقلید زدیم و گفتیم بله حجاب فعلی حجاب واقعی نیست که موها حتی با بودن شال و روسری پیدا هست یا به ورزشکاران لباس های زننده و در خانه که جلوی محارم هست می‌دهند تا جلوی همه.....و ترویج هم می کنند در جامعه
ناشناس۳۲۸۰۰۲۵۰۷:۳۴:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
شما مثل اينکه درست خوندی ؟اینطور حجاب را زیر سؤال می بری.....
زهرا۳۲۸۰۰۴۷۰۸:۰۳:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
حجاب مورد نظر خدا یعنی چیه؟ بدون روسری و آرایش ؟ یا چیزی که شما مردا خوشتون بیاد. نه خیر قرآن شما تفسیر ذهنته فکر کنم. قرآن ما نوشته لاتبرجن تبرج الجاهلیه. یعنی بدن نمایی نباشه. واسه مردا که برا هواس خودشون از بی حجابی حمایت میکنن
هموطن۳۲۷۸۹۳۰۱۰:۳۲:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۹
درود برشما .
ناشناس۳۲۷۸۹۳۹۱۰:۴۰:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۹
قوه قضاییه چرا به اختلاس عظیم 92 هزار میلیارد تومانی و کرسنت رسیدگی نمی کند ؟!
ناشناس۳۲۷۹۱۵۲۱۲:۴۴:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۹
کرسنت خیلی بیشتر بوده ۹۲ مربوط به فساد فولاد مبارکه است
ناشناس۳۲۷۹۴۳۲۱۵:۴۷:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۹
قرارداد کرسنت سالی یک میلیارد دلار درآمد از محل فروش گاز سر شعله چاه ها برای ایران داشت. اما با اجرا نشدن آن گاز سر مشعل ها الان 20 سال است که می سوزد و حتی یک دلار درآمد برای کشور نداشته است. عدم اجرای کرسنت یعنی 20 میلیارد دلار ضرر
ناشناس۳۲۷۹۸۱۳۲۲:۲۲:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۹
هیچ گازی سر مشعل نمی سوزد و هدر نمی رود در ضمن کرسنت در سال 80 منعقد شد تا سال 84 چرا انرا اصلاح و اجرا نکردند ؟!
ناشناس۳۲۷۹۰۸۳۱۲:۰۰:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۹
بی اعتمادی ملت به رسانه های حکومتی ناشی از عملکرد آنهاست.
ناشناس۳۲۷۹۳۹۵۱۵:۲۲:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۹
رسانه حکومتی کمتر دروغ می‌گویند یعنی درحد صفر اما رسانه دشمن مثل نقل و نبات دروغ حالا شما کدام طرفی می ایستی؟ و این جدای از نوع خبرپراکنی ها برای تغییر حکومت و تجزیه ایران هست!!
ناشناس۳۲۷۹۹۰۸۰۰:۱۸:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۱۰
چه فرقی بین دزد مال مردم ودزد امنیت روانی مردم است .چه بسا آن کس که امنیت روانی جامعه را با دروغ وشبهه به هم می ریزد وبرعلیه امنیت ملی اقدام می کند بیشترین ضربه را به جامعه می زند .
ناشناس۳۲۷۹۹۱۱۰۰:۲۲:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
درودبه شرفت حرف دل جامعه روزدی
نا شنلس۳۲۸۰۱۶۹۱۰:۱۳:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
ببینید اگر فردی سرطان دارد و همزمان دست او هم می‌شکند هیچ گاه درمان دست شکسته را رها نمی‌کند و به دنبال درمان سرطان باشد همزمان هردو را درمان می‌کند. تبعات نقض قانون هر نقضی بُعد تخریبی خودش را دارد مسئله ی شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم برای نقض قوانین با انتشار اخبار کذب رو انقدر کوچک نپنداریم ضمن اینکه چون این کارها بیشتر در عیان و شایعه پراکنی ذاتا آشکار است رسیدگی به آن بیشتر به چشم می آید در مورد دزدی و مسائل دیگر که ذات آن مخفی بودن آن است رسیدگی می‌شود اما چون در صفحات پیگیری ما و مطالبات قانونی ما نیست به چشم نمی آید الان خودِ مردم نقض یک قانون خاص رو در جبهه‌ی موافق و مخالف بُلد و آشکار می‌کنند و افراد مشهور هشتگ سازی و اخبار سازی می‌کنند و بعد می‌گویند چرا انقدر به این مسائل می‌رسید اینها را ول کنید برید به دزدی و اختلاس و فلان برسید.....واقعا عجیبه
ناشناس۳۲۸۱۸۳۷۲۲:۰۳:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۱۱
راه حل چیست؟ وقتی اکثریت مردم به شایعات بیشتر از اخبار رسمی حکومت گوش میکنند و آنها را ملاک قضاوت یا نتیجه گیری خودشان میکنند، چه باید کرد!؟
ناشناس۳۲۷۸۷۶۹۰۸:۵۳:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۹
این اقدام دادستان شک و شبهه در افکار عمومی را تقویت میکند.
ناشناس۳۲۷۸۹۳۸۱۰:۳۷:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۹
اقدام دادستان درست بود افرادی که بدنبال پروژه کشته سازی و اشوب افکنی هستن باید محاکمه و مجازات بشوند.
ناشناس۳۲۷۹۱۲۵۱۲:۲۸:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۹
قوه قضای اگر راست می گوید دادگاه اختلاس گران بزرگ را علنی برگزار کند
ناشناس۳۲۷۸۷۷۰۰۸:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۹
چرا متوجه معنای ضمنی این رفتارها نیستید؟ چطور نویسنده‌های شما بلدند معنای پشت سر کاهش مدت سربازی رو در بیارن اما معنای پشت سر این رفتارها رو کسی بلد نیست در بیاره؟
سعید۳۲۷۸۷۷۵۰۸:۵۶:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۹
در این باره با تسری و ایجاد زمینه های مشمول بر مسایل مختلف و جمیع جهات و کل این مساله -------- این چه مطلبی بود ؟؟؟ بی سر و ته بی محتوا --- الان کی به کی بود ؟؟؟
ناشناس۳۲۷۸۸۴۱۰۹:۳۸:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۹
اون مسئولان چطور شد؟ طبری؟ مرتضوی؟زنجانی؟نجفی؟ مشکل مردم استاندارد دوگانه خودی غیر خودی هست و تا وقتی دوتا استاندارد برخورد وجود داره از هیچ چیزی نمیشه دفاع کرد.
ناشناس۳۲۷۸۸۹۴۱۰:۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۹
قانون چرا برای افراد خاص ساکته؟
ناشناس۳۲۷۸۹۰۴۱۰:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۹
اینکه هر وقت چهار تا اغتشاش گر و فریب دهنده ی جوان‌ها و مردم و خائنین را با دزدی و زیر میزی و معتاد و کارتن خواب و افغانی های بیچاره و حق آبه ی سیستان و ..........ماست مالی کنید و بخود اجازه ی دفاع از هر کسی را بدهید تا جامعه متشنج شود دیگر راه درستی نیست و باید به حربه ی دیگری متوسل شوید .‌ بهرحال این افرادی که نام بردید از کارشان خلع صلاحیت و خلع قدرت شدند و جریمه پرداخته اند .. وشما انتظار دارید کافرهای خائن داخلی را به حال خود رها کنند تا شما راضی باشید؟؟؟؟؟
ناشناس۳۲۷۸۹۰۵۱۰:۱۶:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۹
خوب برخورد شده
ناشناس۳۲۷۸۸۴۶۰۹:۳۹:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۹
کاشکی حکم ها محکم بود نه این حکم هایی که بیشتر شوخی هست
ناشناس۳۲۷۹۸۶۹۲۳:۳۹:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۹
برخورد با اقای زیبا کلام ایشون رو سر عقل میاره
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۷۸۸۵۴۰۹:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۹
هدف وسیله را توجیه نمی کند. جناب نویسنده گرامی آیا تا حال فکر کرده آید چرا به‌ هنگام چنین رخدادهای تلخی نظرات و دیدگاه های متضاد شکل می گیرند و ظن و گمان ها عجیب جامعه را فرا می گیرد؟! نحوه رفتارها و برخوردهای بعدی بیشتر بر احتمال تایید گمانه زنی های منفی سمت و سو پیدا میکند و این نکته ای است که جای سئوال و پیگیری دارد. اینکه مرگ نابهنگام یک دختر خانم نوجوان ۱۷ ساله مورد توجه و حتی بهره برداری های با قصد ناصواب قرار می گیرد می طلبد مسائل روان شناسی و جامعه شناسی واقعا در رسانه ملی(صدا و سیما) بسیار واضح و شفاف مورد بحث و گفتگوی متخصصان و صاحبنظران قرار گیرد که چرا کار به جایی می رسد تا فرضا قوه قهریه علیه تعدادی از اهالی رسانه و هنر اعلام جرم نماید و علت و ماهیت این کنش ها و واکنش ها چیست. متاسفانه رسانه ملی در این موارد بسیار ضعیف عمل کرده است و عمل می کند. در عصر ارتباطات نباید میان جامعه و حاکمیت فاصله های آنچنانی وجود داشته باشند تا اینقدر ها ما سر الفبای اطلاع رسانی و متعاقبا تفسیرهای و تحلیل ها و برداشت ها به تناقضات آشکاری برسیم! کی فرا می رسد این فاصله های کذایی جای شان را با احترام طرفین به یکدیگر و کمک و همدلی برای حل و فصل مسائل و معضلات مان در زمینه های مختلف تعویض نمایند؟! به امید رسیدن به آن زمان. والله اعلم
ناشناس۳۲۷۸۹۸۱۱۱:۰۷:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۹
دوستان مرحوم با هم دیگر وارد واگن مترو شدند اگر موردی بود میگفتند نیاز به آسمون و ریسمون بافتن نیست .
ناشناس۳۲۷۸۹۹۷۱۱:۱۳:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۹
با عناصر معاند ضدانقلابی طرف هستیم که به چیزی جز براندازی فکر نمیکنن. البته زهی خیال باطل
پیمان۳۲۷۹۴۹۳۱۶:۴۶:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۹
من مستندات ارایه شده توسط رسانه ها را کافی نمی دانم و در یک مناظره با حضور پزشکان بی طرف در برنامه مستقیم و سانسور نشده صدا و سیما حاضرم ناکافی بودن مستندات را نشان دهم.
م۳۲۷۹۲۶۹۱۴:۰۱:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۹
هر کسی از این حوادث برای به آشوب کشیدن کشور سواستفاده کنه و امنیت کشور را به خطر باندازه باید سریعأ مجازات بشه
ب ز۳۲۷۹۵۹۶۱۸:۱۸:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۹
واقعن درست است شفاف سازی علوی رضوی بایدسرلوحه امورقرارگیرد
ناشناس۳۲۷۸۸۵۸۰۹:۴۹:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۹
اگه این اتفاق کاملا طبیعی و عادی بود باید بشدت با کسایی که دنبال موج سواری هستن برخورد بشه.
ناشناس۳۲۷۸۸۷۷۱۰:۰۲:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۹
متاسفانه امروزه کار بعضی خبرنگاران، سلبریتی ها و فضای مجازیها و...این هست که یک اتفاق را چنان شاخ و برگ بدهند که با دروغ هایشان جامعه ای برای چندین سال هر ساعتش یک موضوع بی ارزش داشته باشد تا کار آنها رونق بگیرد ..
ناشناس۳۲۷۸۸۹۶۱۰:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۹
اتفاقا چون بی حجاب بود و غش کرد از عمد مانور دادن برای پروژه ضد امنیت ملی
ایرانی۳۲۷۸۸۹۷۱۰:۱۲:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۹
کاش یک هزارم این حجم حساسیت به حجاب را در مورد اختلاس ، غارت و چپاول بیت المال هم وجود داشت، فقر عمومی در جامعه به مرحله هشدار رسیده است ! ضمنا بیایید کمی هم کلاه خود را قاضی کنید که چرا مردم اخبار رسمی را از تلوزیون ج ا ا قبول نمی کنند !
ناشناس۳۲۷۸۹۴۹۱۰:۴۴:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۹
حالا شما مگه حرف این سایت هم قبول می کنی؟!!
ناشناس۳۲۷۹۰۴۸۱۱:۴۰:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۹
دلیل مشغول کردن مردم به بحث حجاب فقط انحراف افکار عمومی هست ، شما نگاه کنید به نهج البلاغه ببینید امام علی حتی در یکی از خطبه هایش در مورد حجاب حرفی زده است ؟!
ناشناس۳۲۷۹۱۰۲۱۲:۱۶:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۹
چون حجاب رعایت می شده و حتی برخی موارد به مردان آنان می گفته و نهج البلاغه در مورد حکومترانی هست
ناشناس۳۲۷۹۲۳۰۱۳:۳۱:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۹
اولا شما ثابت کن که در زمان حضرت علی (ع) بی حجابی بوده و حضرت چیزی نگفته اند. دوما حضرت علی (ع) مردم عراق را سرزنش کرده به خاطر نحوه حضور زنانشان در بازار و دستور العمل چگونگی حضور زنان را صادر می کند سوما پیامبر (ص) هم در مورد پوشش دستوراتی داده اند چهارما در قرآن هم مثلا سور نور آیه 31 گفته شده زنان نباید طوری راه بروند که صدای خلخال آن ها به گوش برسد.
ناشناس۳۲۷۹۰۵۹۱۱:۴۸:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۹
در دادگاه و کلانتری یک هزارم در مورد حجاب هم نمی بینی!
ناشناس۳۲۷۸۹۱۳۱۰:۲۴:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۹
باسلام و احترام پرداختن به این مسائل به هر قیمتی زمینه جرائم دیگر را بدون توجه دستگاه قضایی فراهم می کند.
ناشناس۳۲۷۸۹۱۷۱۰:۲۶:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۹
اين وقتي درسته كه براي مسئولين هم اجرا بشه هر مسئول و وزير روزانه مصاحبه ميكنه و يه خبري ميده، ذهن مردم را به هم ميريزه ولي روز بعد ميگه نه اشتباه برداشت شد؛ پوزش ميخوام
ناشناس۳۲۷۸۹۵۶۱۰:۵۵:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۹
این همه وعده های دروغ و نابجا که موجب تشویش ذهن مردم و بی اعتمادی اجتماعی شده را ظاهراً قابل پیگرد نمی دونند
احمد۳۲۷۸۹۵۱۱۰:۴۸:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۹
سلبریتی ها فقط برای دیده شدن منتظر حوادث‌هستند برای آنان فرق نداره که زلزه یا سیل و یا حادثه ناگوار برای شخص باشه در ظاهر همراه مردم هسنتد ولی برای دیده شدن به هر قیمتی
ناشناس۳۲۷۹۸۱۷۲۲:۲۷:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۹
احمد آقا سلبریتی ها به اندازه کافی دیده شده اند که سلبریتی شده اند!
ناشناس۳۲۸۰۳۳۵۱۲:۲۲:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
ببینید با کی ها بحث میکنیم،میگه سلبریتی ها میخوان دیده شن.
عباس۳۲۷۸۹۷۰۱۱:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۹
قاضی باید مثل آقای صلواتی باشد تا شجاعت برخورد داشته باشد... این زیبا کلام اگر شهروند آمریکا بود نه تنها از کار اخراج میکردند بلکه دهها بار محاکمه شده بود
ناخوش۳۲۷۸۹۹۵۱۱:۱۳:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۹
قوه قضایی اکروقت وانرژی داردباهمکاری نیروی انتظامی سارقان کابلهای تلفن منازل راپیداکنندتاجلو ضرر به بیت المال گرفته شود
ناشناس۳۲۸۳۵۲۳۲۳:۲۹:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۱۳
احسنت،این حرفتون عالی وحقه
یه هموطن۳۲۸۳۵۳۲۲۳:۳۴:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۱۳
احسنت،حق وحقیقت روفرمودید،سپاس
افشین۳۲۷۹۰۴۲۱۱:۳۸:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۹
موضع گیری یکسری شخصیت های معلوم الحال مثل همین زیبا کلام و غیره مشخص میکنه دشمن دنبال ماهیگیری از موقعیت های پیش آمده هست و مردم باید عاقل باشند و کشور رو با دست خود ویران نکنن.
ناشناس۳۲۷۹۰۸۷۱۲:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۹
چرا دستگاه قضایی دنبال مقصران تورم ۵۰ درصدی نمیره ؟
ناشناس۳۲۷۹۰۹۱۱۲:۰۵:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۹
متاسفانه یه عده هستند که سبک زندگی و طرزنگاهشان رابدست رسانه های بیگانه و مغرض سپرده اندو از هر کاهی بدون هیچ مستنداتی کوهی می‌سازند . مثلاً همین قضیه مرحوم گراوند اون همه فیلم و وجود اینهمه بی حجاب که آزادانه در درمترو در حال ترددهستند و کسی هم با آنهاکاری ندارد را فقط چسبیدندبه اینکه چرا فیلم داخل واگن نیست اولا بارها گفته شده که این نوع واگن دوربین ندارد . ضمنا چرا باوجود اون همه مسافر هیچکس فیلم ازبرخورد با این خانم را ضبط و‌پخش نکرده. درحالیکه ‌در این مواقع همه مردم گوشی بدست بخصوص درواگنها ی مترو اقدام به فیلمبرداری میکنند .
ناشناس۳۲۷۹۲۱۲۱۳:۱۴:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۹
همون شبکه ها فیلم را فریم به فریم بررسی کردند چون دنبال مدرک بودند . در ضمن مردم این قدر نادان نیستند که عقلشان را به شبکه های بیگانه بدهند مگر اینکه از طرف رسانه های خودی و مسئولین قانع نشده باشند !!
ناشناس۳۲۷۹۱۵۱۱۲:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۹
کمتر به این مسایل دامن بزنید امنیت بهترین چیز برای مملکت هست . باید سعی کنیم جو رو اروم کنیم به شایعات دشمن گوش ندیدم.
ناشناس۳۲۷۹۱۸۸۱۲:۵۷:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۹
من یک انقلابی و متدین هستم ولیکن دین را دیندار بد عمل خراب میکند و اصلا قابل بخشش نیست ،فسادها که اکنون در جامعه زیاد است همه جنبه منفعت و مالی دارد ،و فقر از طرف دیگر نوعی فساد دیگر،نتیجه همه بی دینی جامعه میشود
امیر۳۲۷۹۲۲۱۱۳:۲۴:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۹
درود بردولت ومجلس انقلابی برخوردجدی بشه با شایعه پراکنان.
مهدی۳۲۷۹۲۴۷۱۳:۴۱:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۹
واکنش قهری؟.....؟...؟ مزاح نفرمایید ، ، اصلا جای سواله که چرا قوه قضاییه قصد داره ناتوانیش رو به نمایش بزاره ، این خیلی عجیبه...
خودم۳۲۷۹۲۵۸۱۳:۵۰:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۹
بالاخره یه جوری باید اقامت بگیرن دیگه
خشی۳۲۷۹۲۶۰۱۳:۵۱:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۹
اینکه قوه قضائیه باشایعه افکنان ‌خصوصا این تهمت اخیر برخورد میکنه کاربسیار خوبی میکنه چون اگر برخورد نکنه دیگران هم به این شایعات دامن می‌زنند ثانیا اگر هم برخورد نکند میگن خوب پس یه چیزی بوده که قوه قًضاییه سکوت کرده واینها رااحضار نکرده بهرحال آزادی بیان این نیست هرکس هرچی دلش بخواد بگه وکاری به عواقب حرفاش نداشته باشه که ای بسا ممکنه آتش اغتشاش وناامنی خدای ناکرده درجامعه روشن وهمه رادرکام خود بسوزاند
بینام۳۲۷۹۳۱۷۱۴:۳۲:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۹
چرا کسی با موبایل فیلم نگرفته؟؟ بخاطر اینکه این حادثه فقط چند ثانیه اتفاق افتاد و بمحض ورودش به قطار به سمت بیرون پرت شد. تا کسی بخواد موبایلش رو از جیبش در بیاره دخترک روی زمین افتاده بود. واقعا جواب سوالی که مطرح می‌کنید رو خودتون نمی‌دونید ؟!
ناشناس۳۲۷۹۶۴۵۱۸:۵۵:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۹
چرا واقعا دوست دارید شایعه درست کنید اون دختر که با همکلاسی هاش بود وآنها خودشون گفتند که هیچ برخوردی صورت نگرفته وخودش افتاده چرا اینقدر جو سازی میکنید اگر قرار بود برخوردی باشه که تا دلتون بخواد افراد بی حجاب وبی چاک ودهان هست که هرروز باید از این بدتر اتفاق بیفته
مهتاب۳۲۷۹۸۹۱۰۰:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اگه انقد سریع پرت شده طبیعتا باید نفر جلویش که دوستش بود اونم پرت میشد چون زمان ورودشون به دو سه ثانیه هم نکشیده
روشنگر۳۲۷۹۳۵۲۱۴:۴۷:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۹
صحبت از ازادی بیان درمورد افراد مغرضی که شمشیر از رو بسته اند وهر حادثه ای را بهانه آشوبگری وفتنه انگیزی میکنن حرف گزافیست
مادر۳۲۷۹۳۹۳۱۵:۲۱:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۹
کلا باید در اجرای قانون در همه زمینه ها مقید بود در این صورت به مدینه فاضله خواهیم رسید. الهم عجل لولیک الفرج
حسین شرافت۳۲۷۹۴۶۱۱۶:۱۸:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۹
اگر چه برخی رانت خواران و ویژه خواران در حاشیه امن قرار دارند و در حالی که هنوز بعداز گذشت نزدیک ب چهار دهه از جنگ ۸ساله عده ای از جانبازان و مجروحان جنگ تحمیلی هنوز مشکل دارند در حالی که میلیاردها از پول و ثروت همین کشور ب غارت و جیب افراد خاصی میرود و....‌ ولی در مورد برخورد با تشویش و دروغ پردازی و اغتشاش بروید تحقیق کنید که کشوره فرانسه برای کوچکترین حرکات اختشاش و مخل جامعه و فریب افکاره عمومی چه جراعم سختی و چه تنبیحی در نظر گرفته و قضات و دستگاه های مربوطه باید اشده مجازات را برای این افراد خاطی در نظر بگیرند ،
امین۳۲۷۹۵۲۲۱۷:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۹
ای کاش حاکمیت با مردم مهربانتر بود و با مجرمان واقعی که بیت المال رو به غارت میبرند کمتر مماشات میکرد، مردم هم کمتر به شبکه های بیگانه و اخبارشان توجه میکردند، زمانی مردم بدبین میشن به حاکمیت که جرم واقعی عادی بشه و مساعل فرهنگی که با اموزش و لطف و معرفت و مهربانی قابل حل شدن هست رو با زور و فشار بخوان حل کنند. خودمان به خودمان باید کمک کنیم ، با هم مهربان باشیم...
آ،آ۳۲۷۹۵۵۸۱۷:۴۷:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۹
خدا لعنت کنه این کانالهای اینترنشنال و فضای مجازی که باعث شدن که تمام مردم رو منحرف کنن خدا نگذره از یک مشت وطن فروش اینا با این کارهاشون دارن آرزوی اسرائیل و آمریکا رو برآورده میکنن اینا باجنگ نتونستن وارد ایران بشه دارن مردم رو به جون هم میندازه خاک برسر اونایی که گول ابن خبرا رو میخورن بسه یکم به خودتون بیان
ناشناس۳۲۷۹۵۹۰۱۸:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۹
نقد درستی است که برخورد قهری کمکی به اقناع عمومی نمیکنه. اما نکته مهمتر اینه که ظاهرا سرمایه اجتماعی دیگه اهمیتی برای مسئولان ندارد.
مهرداد۳۲۷۹۷۴۶۲۰:۵۳:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۹
چطور میشه دختری در حین ورود به قطار بیهوش بشه و به کما بره حالا چرا دوستان ایشون چیزی ندیدند چراپدرمادرش مثل پدر مادر بقیقه کشته شدگان جنجال وولوا نکردند مسئله اصلی مملکت ما در حال حاضر گرانی تورم وبیکاریه
یاس۳۲۷۹۷۶۸۲۱:۳۱:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۹
مگر ما بحثمون درمورد اختلاس ودزدی که همش میارید وسط الان بحث درمورد افرادی هست که موجب اختلال در جامعه می‌شوند باید قوه قضائیه بااین افراد شدیدا برخورد کند
ح۳۲۷۹۸۲۶۲۲:۳۷:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۹
باید جلوی این آدمها را گرفت حال هر که باشد مقام رسمی غیر رسمی باید انهارامحا کم کرد
ناشناس۳۲۷۹۸۳۷۲۲:۵۲:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۹
اگه اختلاسگران پول مردم میدوزدند بی حجابها هم زندگی خیلی ازخانوادههارومیپاشن فسادبیشترتوجامعه میندازن
ناشناس۳۲۷۹۸۶۷۲۳:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۹
کاش انقدر که برای کنترل حجاب دوربین و مراقب گذاشتن برای دزدی و اختلاس و مال مردم خوری هم میذاشتن و با عاملانش شدیدآ برخورد میشد.
ناشناس۳۲۷۹۸۷۵۲۳:۵۱:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۹
نگاه کنید خیلیا دلشون پره میخوان از اب گل آلود ماهی بگیرن وگرنه نه مهسا امینی نه این دختره مرحوم با عرض احترام چکاره ای مملکت بودن فقط یک ادم عادی بودن تو ایران اندازه یک نقطه هم دیده نمیشدن چرا باید کسی اینارو بکشه دانشمند انرژی هسته ای بودن که ترور بشن .
تابان۳۲۷۹۹۰۰۰۰:۱۰:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
همیشه یک سری سلبریتی خودشیفته امنیت جامعه رو باحرفهای بی منطق وسطحی به خطر می اندازند .این سلبریتی ها گاها ناخواسته از طریق سرویس های جاسوسی معاند موج سواری می کنند
م.ح۳۲۷۹۹۵۵۰۱:۴۲:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
یک سوال، چرندیات و دروغای رسانه رژیم کودک کش رو کسی باور می کنه؟
بی نام۳۲۷۹۹۷۲۰۳:۱۰:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اگه میتونی فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی رو افشا و دستگیر کن قوه قضائیه
ناشناس۳۲۷۹۹۷۴۰۳:۳۷:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۱۰
با زور هیچ کس به بهشت نمیروند انسان حق ازادی دارد برده به دنیا نیامده
ناشناس۳۲۸۰۰۱۱۰۷:۰۸:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۱۰
من به شخصه از سلبریتی های که با هزینه حق من و شما چهره شدن وحالا لگد میزنن وکاری ندارن که احساساتمون رو حریحه دار کردن وقانون خدا هم رعایت نمیکنن نمیبخشم امیدوارم اگه قابل هدایت نیستن خدا در دنیا و آخرت اونا رو خوار وذلیل کنه انشاالله
ناشناس۳۲۸۰۰۱۴۰۷:۱۴:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۱۰
هم در قانون خدا وقانون نظام هم بی حجابی جرم هست هم اختلاس اما بی‌حجابی بنیاد خانواده ها را از درون از هم می‌پاشد بی اعتمادی همسران بهم را به دنبال دارد بی اخلاقی را ترویج میدهد تجرد جوانان را باعث می‌شود قطع نسل را به دنبال دارد بی رغبتی جوانان به ازدواج را ترویج میکند وهزاران دلیل دیگرپس خواهشاً همه چیز رو با هم قاطی نکنید
ناشناس۳۲۸۰۰۴۲۰۷:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۱۰
کاش زودتر با این سلبریتیها که فقط بلدن دروغ منتشر کنند برخورد میشد
ناشناس۳۲۸۰۰۴۳۰۷:۵۹:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۱۰
زیبا کلام و امثال این ها حرفشون به درد نمی خوره
آرمان۳۲۸۰۰۶۵۰۸:۱۵:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
کل رو ولش کردین ، جزء رو هدف قرار دادین؟...
ناشناس۳۲۸۰۰۸۷۰۸:۲۹:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
این عده که میخوان جامعه را خراب کنند موفق نمی شوند
ناشناس۳۲۸۰۰۹۶۰۸:۴۲:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
رسانه های داخلی خلاف واقعیت موضوعات را مطرح می‌کنند . اکثر ملت از عملکرد مجلس و دولت ناراضی هستند اکرمسئولین با ملت صادق باشند پای درد دل مردم بنشینند و به حرف و درد دل مردم کوش کنند متوجه میشن چه مشکلاتی ملت دارند .
علی کریمی۳۲۸۰۱۱۰۰۹:۱۴:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
عدم توانایی ارگان های حکومتی مسئول در اقناع افکار عمومی ریشه همه این قبیل مشکلات و تلاطم ها است که کشور را دچار بحران می کنند.
ناشناس۳۲۸۰۱۴۳۰۹:۵۱:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اکر مسئولین عدالت را برای همه اقشار بطور مساوی وبرابر با قانون یکسان ودقیق بدون استثنا عمل می کردن وضع مردم و جامعه این نبود بیخود به این واون تهمت نزنید ملت همه عضو یک خانواده محسوب می شود .تا مشکلات جامع از فقر است نه بیکانکان.
ناشناس۳۲۸۰۱۴۸۰۹:۵۵:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
مشکل بد حجابی کشور مشکل از فرهنگ جامعه هست. فرهنگ حجاب را اموزش بدین اگه تو کشور فرهنگ باشه کسی بد حجاب نمیشه
گل یاس۳۲۸۰۲۰۶۱۰:۵۱:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
خوشی زده زیر دل عده ای که قدر امنیت رو تو کشور نمیدونن وآب تو هاون دشمن میریزن! گرونی هست،سختی هست،کارشکنی هست ولی این راهش نیست که تو کشتی نشستی اونو سوراخ کنی که دلم میخواد آزاد باشم! عاقلانه باید فکر کرد وبابصیرت تصمیم گرفت.
ناشناس۳۲۸۰۲۱۸۱۱:۰۲:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
قوه قضاییه لطف کنه یه امار از نجفی و طبری و پرونده های اختلاس رو کنه تا مردم اطمینان حاصل کنن با حرف زدن دهن شیرین نمیشه
ناشناس۳۲۸۰۴۴۷۱۳:۳۲:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اگه همه کسانی که توجامعه مسولیت برعهده دارن ازبالاترین تامردم عادی به فکرشب اول قبرشون باشن همون زمانی که همه بعدازدفن کردن میرن وتنهامیزارن خودشون میمونن واعمال خوب وبدشون وپاداش وجزای خداونددیگه غلط میکنن این همه مال مردم خوری وظلم وستم گناههای بزرگ وکوچیک.....یه کم به اون روزفکرکنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. من عجله ندارم!

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    2. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    3. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    5. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    6. درخواست مجدد برای ذکر نام «مادر« در کارت ملی

    7. مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود/حق نظام مقدم بر حقوق فردی است

    8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

    9. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

    10. کشف سه میلیون لیتر گازوئیل/ لوله‌کشی ۷۵ کیلومتری قاچاقچیان سوخت در میناب جمع شد

    11. تذکر رهبری درباره گشت ارشاد به چه علت بود؟  

    12. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

    13. گاف "بی بی سی" درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی

    14. زاکانی: ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت‌پذیر بزودی در تهران آغاز می‌شود

    15. دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

    آخرین عناوین