قمار نظامي در غزه، قمار سياسي در تل‌آويو

محمدکاظم انبارلویی،   4020802104 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
قمار نظامي در غزه، قمار سياسي در تل‌آويو

1- يك پرسش كليدي دولت‌ها و ملت‌هاي جهان را پس از ضربه هفتم اكتبر و 15 مهر مقاومت در  غزه به پيكر پوشالي رژيم صهيونيستي به خود مشغول داشته است. آن پرسش اين است آيا آمريكا و رژيم صهيونيستي براي ترميم شكست نظامي، سياسي، اطلاعاتي و امنيتي خود در عمليات طوفان‌الاقصي حمله زميني به غزه را عملياتي مي‌كنند يا نه؟!

2- رفتار رژيم صهيونيستي و ژنرال‌هاي ناتو در تل‌آويو همانند يك قمارباز مست است. قماربازهاي حرفه‌اي كه مي‌بازند مست مي‌كنند تا اندكي اندوه باخت از سرشان بيرون رود. اما يك دفعه تصميم مي‌گيرند همه دارايي‌هاي خود را روي ميز بگذارند يا باخت گذشته را جبران مي‌كنند يا همه چيز را ببازند!
گويش نتانياهو و وزير جنگ رژيم صهيونيستي شبيه نه قماربازهاي حرفه‌اي بلكه قماربازهاي آماتوري است كه پاي در چنين وادي گذاشته‌اند. صهيونيست‌ها از روز پنجم نبردالاقصي مدام مي‌گويند به غزه حمله زميني مي‌كنند. نيروهاي خود را پشت ديوارهاي حائل دپو كرده‌اند. اما هنوز ترديد دارند كه دست به چنين قمار نظامي بزنند يا نه ؟!

3- بمباران‌هاي وحشيانه و حيثيت بر باد ده صهيونيست‌ها در جهان نشان مي‌دهد، اين بار صهيونيست‌ها از اسراي خود كه به عنوان گروگان ياد مي‌كنند حسابي براي روز آتش‌بس باز نكرده‌اند. از نظر آنها اسراي اسرائيلي هيچ ارزشي ندارند. اسرا در اين قمار نظامي جزء اولين قربانيان خواهند بود.

4- سؤال اين است اگر وقوع يك قمار نظامي قريب‌الوقوع است پس چرا يك طرف بازي از رويارويي نبرد زميني پرهيز دارد.
آن سوي ميدان نيروهاي مقاومت در غزه ، لبنان ، سوريه، عراق، يمن و ... خود را گرم مي‌كنند و محاسبه همه چيز را كرده‌اند.
اما چرا اين اتفاق نمي‌افتد در بند بعدي اين گمانه‌زني را دنبال مي‌كنيم.

5- ژنرال‌هاي صهيونيستي و آمريكايي و نيز سياستمداراني كه طي نيم قرن اخير پايه‌هاي اقتدار رژيم صهيونيستي را آجر به آجر پايه‌گذاري كردند اكنون مشغول چرتكه‌اندازي هستند كه در اين قمار باخت- باخت چه كنند؟ وقتي يك ابلهي وارد بازي باخت – باخت مي شود به اولين سؤالي كه بايد پاسخ بدهد اين است باخت كمتر كجاست تا به آن سوي برود.
سؤال اين است باخت كمتر حمله به غزه است يا پذيرش آتش‌بس و مبادله اسرا كه حداقل نرخ آن آزادي همه زندانيان فلسطيني است. همچنين به اين شروط رفع محاصره غزه و پرداخت غرامت را بيفزاييم. دو طرف محاسبه باخت بسته مي‌شود!

6- آمريكا و رژيم صهيونيستي خوب مي‌دانند در غزه دهها هزار رزمنده مقاومت آن سوي ديوار حائل منتظر حمله زميني هستند. آن طرف نبرد يك نيروي پاي كار با خشم انقلابي كه درصدد انتقام خون هزاران كودك و زن بي‌گناه فلسطيني هستند، ايستاده است. اين طرف يك ارتش شكست‌خورده بي‌انگيزه و ترسو است كه بايد تقاص اشغالگري و غصب سرزمين يك ملت را بدهد. سرنوشت اين نبرد از پيش معلوم است.
در اين هنگامه اگر در ديگر مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي در مرز لبنان، سوريه، يمن و كرانه باختري رود اردن انگشتان آماده روي ماشه فشرده شود اوضاع را پيچيده‌تر و نتايج قمار نظامي را مشخص‌تر خواهد كرد.

7- نتيجه قمار نظامي در غزه سقوط نتانياهو و فروپاشي دولت رژيم صهيونيستي است. نتايج اين قمار در واشنگتن و پاريس، لندن و افكار عمومي جهان نسبت به دولت‌هايي كه شرارت جهاني را نمايندگي مي‌كنند، از پيش معلوم است. بايدن به طور اجتناب‌ناپذير از اين قمار متضرر خواهد بود و انتخابات آبان ماه سال آینده را از هم اكنون واگذار خواهد كرد.
جامعه جهاني نفرت خود را از اين قماربازي نظامي و سياسي طي دو هفته گذشته به صورت يك قيام جهاني در 5 قاره دنيا نشان داده است.

8- مقاومت در غزه «قدرت» خود را در عمليات طوفان‌الاقصي نشان داده است. ضربه اول را زده و تا پايان كار هم دستاوردهاي عمليات او را به عنوان پيروز ميدان به جهانيان معرفي كرده است.
مقاومت امروز در وادي «صبر و استقامت» است.
درجه «تاب‌آوري» او كمر استبداد جهاني و رژيم صهيونيستي را شكسته است.
دشمن نمي تواند راهبرد كودك‌كشي و ويران كردن خانه‌ها، مدارس، كليساها و مساجد و بيمارستان‌ها را ادامه دهد. وجدان بشري ، افكار عمومي اين راهبرد را برنمي‌تابد.

9- نتانياهو بدبخت‌ترين و رسواترين رئيس دولت صهيونيستي طي 70 سال گذشته است در مقابل او نيروي مقاومت منطقه است كه در غزه ضربه خود را زده است.
در پشت سر او يك اپوزيسيون قوي است كه كمر او را در اردوكشي خياباني شكسته است. او نه راه پيش داردا و نه راه پس!
گنشر، وزير سابق آلمان يك نصيحت به سياستمداران دارد و مي‌گويد :«يك سياستمدار بايد بداند چه وقت از قدرت كناره‌گيري كند.» اگر نتانياهو وقت‌شناس باشد فرصت طوفان‌الاقصي را براي كناره‌گيري از دست نمي‌دهد.

دیدگاه کاربران

علی۳۲۷۲۲۰۸۱۸:۴۳:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۳
الان زمان شعار نیست باید مستقیما وارد میدان شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین