دستور قالیباف درباره کم‌کاری نمایندگان/ تعریف و تمجید روزنامه دولت از مخبر/ حمله دوباره شریعتمداری به لایحه جدید حجاب!

  4020321076 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دستور قالیباف درباره کم‌کاری نمایندگان/ تعریف و تمجید روزنامه دولت از مخبر/ حمله دوباره شریعتمداری به لایحه جدید حجاب!

دستور قالیباف درباره کم‌کاری نمایندگان

به گزارش نسیم آنلاین پس از کم‌کاری‌های مکرر بعضی از نمایندگان و عدم مشارکت آن‌ها در رأی‌گیری، قالیباف از پشت تریبون خطاب به واحد فناوری اطلاعات گفت که اسامی نمایندگانی که در رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند را منتشر کنند و نیازی به اجازه رئیس مجلس نیست.

 جالب آنکه این صحبت رئیس مجلس، فقط بر ۱۲ نفر اثر گذاشت و ۵۳ نفر دیگر هیچکدام از دکمه‌های مربوط به رأی‌گیری را فشار ندادند!

رئیس مجلس پیش از این، چندین بار وعده انتشار اسامی نماینده‎های کم‌کار را داده ولی تا کنون عملی نشده است.

***

تعریف و تمجید روزنامه دولت از مخبر

ایران نوشت: «دولت سیزدهم از یک گروه اقتصادی منسجم برخوردار است، گروهی که به رغم فراز و فرود، یکدستی خود را از دست نداده است. بنابراین، هرچند دستاوردهای اقتصادی حاصل شده در نهایت به عنوان کارنامه دولت ثبت می‌شود، اما نمی‌توان از نقش یک جایگاه غافل ماند: معاون اول ریاست جمهوری. مخبر امروز مسئولیت‌های چندگانه‌ای را برعهده دارد، از مدیریت جلسه شورای اقتصاد تا جلسه طرح‌های کلان انتقال آب، طرح‌های بررسی توسعه مکران و جلسات مربوط به احیای واحدهای صنعتی و تولیدی.

یکی از نخستین اقدامات مخبر در جایگاه معاون اول رئیس جمهور، تعریف طرح‌های پیشران توسعه‌ای کشور بود که در سال نخست فعالیت دولت رقم خورد. در این زمینه 48 طرح بزرگ صنعتی و معدنی به عنوان پیشران اقتصاد ملی تعریف شد که نه فقط در صورت نهایی شدن، بلکه در مسیر اجرا زمینه تحرک فزاینده‌ای در رشد و رونق اقتصادی کشور به دنبال داشته است. تعریف طرح‌های پتروپالایشی، پیگیری طرح‌های توسعه استان سیستان و بلوچستان، پیگیری طرح‌های ترانزیتی کلان کشور و پیگیری طرح‌های استانی بویژه آنچه در هر سفر استانی باید مورد توجه قرار گیرد، از دیگر بخش‌های تلاش‌ها و اقدامات مخبر در دولت سیزدهم است.

در این میان نباید از نقش معاون اول رئیس جمهور در پیگیری و گسترش مناسبات اقتصادی با همسایگان، به عنوان بخش مهم سیاست همسایگی غافل شد. پیش و پس از هر سفر آیت‌الله رئیسی به یکی از کشورهای همسایه، دنبال کردن توافقنامه‌ها و اجرایی شدن آنها، یکی از مسئولیت‌های معاون اول رئیس جمهور است که مخبر نسبت به آن اهتمام ویژه دارد.»

***

حمله دوباره شریعتمداری به لایحه جدید حجاب!

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «مطابق ماده یک لایحه پیشنهادی به مجلس، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ اگر خانمی کشف حجاب کرد در مرحله اول تذکر پیامکی می‌گیرد! چگونه؟! از چهره شناسایی می‌شود؟ یا از او می‌خواهند خود را معرفی کند؟! چگونه می‌توان از راستگويی او در معرفی خود اطمینان حاصل کرد؟ با مشاهده کارت ملی؟! در این صورت دیگر چه نیازی به پیامک است؟! و‌... در مرحله دوم و سوم هم تذکر پیامکی دریافت می‌کند! و در مرحله چهارم به مرجع قضایی معرفی می‌شود. مکانیسم و چگونگی انجام این مراحل چهارگانه چیست؟! لایحه در این باره توضیح روشنی ندارد...

یکی از نقاط ضعف بسیار اساسی و خطرآفرین لایحه، آن که توضیح نمی‌دهد آیا بعد از ارسال پیامک، برای کسانی که کشف حجاب کرده‌اند، از ادامه کشف حجاب آنها جلوگیری می‌شود یا نه؟! متن لایحه حکایت از آن دارد که کشف حجاب‌کنندگان با پرداخت مبالغ ناچیز مورد ‌اشاره می‌توانند به بی‌حجابی خود تا پایان مرحله چهارگانه ادامه بدهند! و درپایان مرحله چهارم نیز با پرداخت حد‌اکثر ۲ میلیون تومان (جزای نقدی درجه هفت‌) بدون رو‌به‌رو شدن با هیچ مانعی کماکان بدون حجاب در تردد باشند! یعنی پول بده و بی‌حجاب باش! اگر این‌گونه نیست و از ادامه بی‌حجابی آنها جلوگیری می‌شود، چرا لایحه عفاف و حجاب در این خصوص ساکت است و ادامه بی‌حجابی آنان را منع نکرده است؟!»

***

روزنامه اصولگرا: فیلترینگ، قاتل امید مردم است

رسالت نوشت: «ماه‌ها از شرایط جدید اینترنت می‌گذرد. شرایطی که در آن پلتفرم‌های مهم و مورد نیاز مردم فیلتر شده‌اند و برخی پلتفرم‌های با اهمیت کمتر نیز کاملا بی‌دلیل فیلتر شده‌اند. با بروز شرایط امنیتی و شرارت برخی پلتفرم‌ها، ضرورت اتخاذ یک تصمیم عاجل و البته موقت بدیهی بود. اما استمرار آن چه توجیهی دارد؟ خاصه اینکه هیچ متغیر دیگری هم عوض نشده است.

فضای مجازی از گذشته قانون‌مندتر نشده و همچون سابق بی‌قاعده است. تنها اتفاقی که افتاده فیلترینگ است و اجبار بی‌فرجام مردم به استفاده از پلتفرم‌های بومی. این باز در شرایطی است که رئیس‌جمهور به مردم وعده داد با فروکش کردن تهدیدات امنیتی، اینترنت به روال سابق باز خواهد گشت. 

نمی‌توان به مردمی امید داد که در مسئله‌ای خاص چوب اجبار بالای سر آن‌هاست. فیلترینگ و مسدودیت بدون در نظر گرفتن شرایط مردم، قاتل امید است و هر تلاشی که برای استفاده از فیلترشکن می‌شود، قدری از امید مردم خواهد کاست.

خود فیلترینگ یک عقب‌نشینی و حاصل ناامیدی است. ناامیدی از تمام راه‌هایی که می‌شد از طریق آن‌ها اینترنت بین‌الملل را قانون‌مند کرد و رفتار پلتفرم‌ها را کنترل. ناامیدی از تولید محتوای مناسب با کمیت و کیفیت شایسته. ناامیدی از بلوغ مخاطب در استفاده از پلتفرم‌ها. ناامیدی از وصول به یک راه‌حل بومی و کم‌هزینه برای حکمرانی اینترنت. این سیاست انفعالی فراموش نمی‌شود و کسی به آن عادت نمی‌کند. تنها اینکه هرچه دیرتر اصلاح شود، هزینه‌اش بیشتر خواهد بود.»

***

آیا استقلال مس سونگون در جهت اهداف ملی است؟ 

شرق نوشت: «در روزهای اخیر انتزاع مس سونگون از شرکت ملی صنایع مس ایران که در دهه 50 تأسیس شد، به یکی از خبرهای منتشر‌شده در فضای سیاسی کشور مبدل شده است. گفته شده با این انتزاع «عواید فروش محصولات مس در استان مانده و به مردم این خطه تخصیص خواهد یافت». با کمال شگفتی رئیس دولت در‌این‌باره گفت «در بازدید از مس سونگون گفته شد استقلال این مرکز و ثبت آن و آنکه درآمد آنجا برای توسعه آذربایجان باشد، این کار بحمدالله انجام شد».

این مقام کشوری مشخص نیست بر‌اساس کدام رویکرد ملی و مطالعاتی به این تصمیم مهم و حساس و مخاطره‌‌آمیز رسیده است؟ آیا پیوست مطالعاتی برای چنین تصمیمی صورت گرفته است؟ آیا پیامد چنین تصمیماتی گسترش افراطی محلی‌گرایی در کشور و تحمیل هزینه‌های سنگینی بر کشور نیست؟ آیا چنین تصمیماتی به سرایت چنین خواسته‌هایی به سایر نقاط کشور نمی‌انجامد؟ و این چرخه دامن دیگر استان‌ها را نخواهد گرفت؟

آیا ایران ملک مشاع همه ایرانیان نیست؟ شاید بی‌دلیل نباشد که در سال‌های اخیر مراکز مطالعاتی و مشاوره‌ای کشور چنین به حاشیه رانده شده‌اند. آیا در‌باره چنین تصمیماتی مراکزی مانند مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری یا مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور مشاوره‌ای ترتیب داده و محتوایی تولید کرده است؟

گویا کشور نه بر مبنای رویکردهای کارشناسی، بلکه بر‌اساس سلایق مدیران کشور اداره می‌شود؟ و البته در وقت مؤاخذه هم کسی مسئولیت اقداماتش را نمی‌پذیرد! چه کسی هزینه تصمیمات نادرست و مسئله‌زایی مانند مورد اخیر را می‌پردازد؟»

ایسنا در این زمینه نوشت: « برخی از این اقدام مهم دولت سیزدهم و صحبت‌های رئیس جمهوری در این مراسم، برداشت اشتباه کرده و استقلال مس سونگون را بدعت دولت از قانون اساس عنوان کرده‌اند و تصور کردند که این اقدام با هدف جدا کردن منابع درآمد عمومی معدن از درآمدهای ملی دولت صورت گرفته باشد.

اما حقیقت این است که طبق بیانات رئیس جمهوری که استقلال مس سونگون ورزقان و تخصیص درآمد آن برای توسعه آذربایجان را به طور رسمی اعلام کرد؛ در حقیقت اصل موضوع این است که قرار نیست تمام درآمد مجتمع مس سونگون صرف امور استان آذربایجان شود.

پیش از این، عایدات مجتمع مس سونگون همچون مالیات و... به حساب استان کرمان واریز می‌شد و صرفه‌ای برای استان آذربایجان نداشت؛ اکنون قرار است عایدات این مجتمع صرف استان شود و قرار نیست تمام در آمد مجتمع مس سونگون به استان برسد و صرفه ملی نداشته باشد.»

***

پلن C آمریکا درباره موضوع هسته‌ای ایران چیست؟

دنیای اقتصاد نوشت: «حال که نسخه برجام دیگر در دسترس نیست، این سوال مطرح می‌شود که پلن جایگزین آمریکا چیست؟ افزایش فشار و بالا بردن مجدد سطح تنش و گسترده کردن تحریم‌ها و سفت و سخت کردن دامنه‌های آن است. همان مسیری که با خروج ترامپ از برجام کلید خورد و فشار حداکثری را در ارتباط با ایران رقم زد.

قرار گرفتن در چنین مسیری اگرچه برای دولت بایدن نیز قابلیت دسترسی دارد، اما با توجه به نتایج و پیامدهای آن که در دوره ترامپ بر همگان روشن شد، مطلوبیت لازم را برای پیگیری مجدد ندارد. به‌خصوص که برخی از بازیگران همچون امارات و عربستان نیز با توجه به تنش‌زدایی با ایران دیگر به این سادگی حاضر نخواهند بود در این پروژه نقش‌آفرینی کنند.

در واقع این راه پرهزینه و پرمخاطره باعث بالا رفتن سطح تنش و تصاعد بحران در منطقه خواهد شد و طبیعتا رفتار متقابل ایران را از جمله در حوزه غنی‌سازی و به‌کارگیری سانتریفیوژهای جدید به دنبال خواهد داشت. اهمیت این مساله برای آمریکای بایدن به‌خصوص در مقطعی که ماه‌های منتهی به انتخابات در این کشور مواجهیم، دیگر متغیری است که مانع از آن خواهد شد که دولت بایدن بخواهد به سمت تنش گسترده با ایران حرکت کند.

با توجه به فقدان مطلوبیت‌های پلن بی، آمریکا به پلن سی متمایل شده است که می‌توان آن را نه برجام نه فشار حداکثری خواند. بر اساس این مدل تنش‌ها محدود و مدیریت می‌شود. این مساله مستلزم همکاری‌های ایران و آژانس با مشوق‌هایی است که به تهران داده می‌شود تا وضعیت را از شرایط موجود بهتر کند. آمریکا انتظار دارد که ایران غنی‌سازی ۶۰‌درصد و بالاتر از آن را متوقف کند و در ازای آن با امتیازات رسمی و غیررسمی مواجه شود.

این مساله همچنین شامل تداوم نادیده گرفتن خریدهای نفتی چین از ایران یا مجوز رسمی در این باره است. این مدیریت بحران تا هر زمان که مقدور باشد به‌ویژه تا نوامبر ۲۰۲۴ موعد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا قابلیت پیاده شدن دارد.»

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل سیاست خارجی به شرق گفت: «ما باید بپذیریم اساسا موضوع ایران و آمریکا و همچنین اختلافات دو طرف از پرونده فعالیت‌های هسته‌ای تا نفوذ منطقه‌ای، توان دفاعی و موشکی، موضوع زندانیان دوتابعیتی و حقوق بشر و... برای رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جذاب بوده است و سعی دارند همواره درباره آن دست به نشر مطالب بزنند؛ ولی باید این را هم خاطرنشان کرد که گاهی این جذابیت رسانه‌ای با شیطنت‌هایی نیز همراه می‌شود.

برای مثال شاید در آینده شواهد و قرائن از احتمال ازسرگیری مذاکرات و توافق حکایت داشته باشد؛ اما همین رسانه‌ها از آکسیوس تا هاآرتص، میدل‌ایست‌آی تا رویترز، فایننشال‌تایمز و... برای خراب‌کردن فضای شکننده فعلی هم سعی دارند با انتشار این دست مطالب امید هرگونه گفت‌وگو و توافقی را از بین ببرند.

چون این اطلاع‌رسانیِ پیشاپیش که گاهی هم با ملغمه‌ای از اطلاعات درست و غلط همراه است، سبب می‌شود مقامات دو طرف ایرانی و آمریکایی دست به واکنش بزنند و همین واکنش‌ها، فضای نیمه‌مثبتی را که با میانجیگری برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ایجاد شده است، عملا از بین می‌برد.»

***

با تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، آقای علیرضابیگی اجازه نطق ندارند

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان، نماینده بافق در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: امروز صبح که با آقای علیرضا بیگی صحبت می‌کردم ایشان گفتند که مدتی است از نطق ۷ دقیقه‌ای محروم شده است این شأن نمایندگی نیست، شاید فردا نوبت ما باشد. از ریاست مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا اجازه ندهند حقوق نمایندگان ضایع شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر صباغیان بیان کرد: شورای نظارت بر رفتار نمایندگان نامه‌ای را به هیات رئیسه نوشته و در آنجا بحثی داشته و بر این اساس است که آقای علیرضا بیگی اجازه نطق ندارند. این تصمیم در هیات رئیسه گرفته نشده بلکه تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است.

علیرضابیگی: قالیباف باید پاسخگو باشد

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص طرح مساله «ممنوعیت نطق» برای وی از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: این مساله خلاف قانون است، در حوزه اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حتی هیات رئیسه مجلس یک چنین اختیاری منظور نشده است و این تحدید حقوق ملت است.

وی ادامه داد: این مساله یک بدعت است که آقای قالیباف دارد در مجلس این را اعمال و اجرا می‌کند و این ممکن است برای تک تک نمایندگان رخ دهد؛ لذا انتظار این است که نمایندگان مردم در مقابل این اتفاق بایستند.

علیرضابیگی با اشاره به جایگاه قانونی نماینده مجلس، تصریح کرد: یک نماینده از جانب ملت تکلیف بر عهده‌اش است و آن کاری که من انجام دادم، کمترین کاری است که یک نماینده می‌تواند در دفاع از حقوق ملت انجام داده باشد و بسیار محل تاسف است که آقای قالیباف به منظور جلوگیری از آشکار شدن حقیقت که دیگر همه مردم در جریان این موضوع هستند، مرتکب چنین فعلی شده که حتما باید در پیشگاه تاریخ پاسخ بدهد؛ هم مجلس و هم آقای قالیباف باید در مقابل تاریخ پاسخگو باشند.

***

مدیران در مقابل مولدسازی مقاومت می‌کنند

به گزارش ایسنا، ذبیح الله خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در واگذاری‌هایی که در طی دوران‌های مختلف داشتیم به خوبی عمل نشده است که دلایل متعددی دارد اولین علت این است که واگذاری‌هایی که صورت گرفته به مردم صورت نگرفته و به بخش خصوصی واگذار نشده بلکه به نهادهای شبه دولتی واگذار شده است که همچنان هیئت مدیره‌ها را دولت منصوب می‌کند و زمینه سوء جریان و فساد در همین جا که نظارت ممکن است نباشد صورت می‌گیرد.

خدائیان در ادامه گفت: دلیل دومی که وجود دارد این است که دستگاه‌ها از اعلام دارایی‌های مازاد خود خودداری می‌کنند و سازمان بازرسی کل کشور بارها تذکر و مکاتبه انجام داده است که دستگاه‌ها دارایی‌های مازاد خود را به وزارت امور اقتصاد و دارایی معرفی کنند، ولی مدیران هستند که در مقابل مولد سازی مقاومت می‌کنند نه اینکه دستگاه‌های نظارتی مانعی برای انجام این کار باشند.

وی عنوان کرد: اخیراً هشدار داده‌ایم و به بانک‌ها در مورد فروش اموال مازاد و خروج از بنگاه داری نامه ارسال کرده ایم، بنابراین سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی پیگیر هستند که این اموال مازاد به فروش برسند و مولد سازی شوند همچنین در جهت مصلحت و نفع جامعه از آن‌ها استفاده شود آنچه که مانع اصلی است مدیران هستند که نمی‌خواهند این کار صورت گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر مراجعه‌ای به سخنان وزرای امور اقتصاد و دارایی داشته باشید همچنین در نامه‌ای که وزیر فعلی اقتصاد به رئیس جمهور ارسال کردند ۱۵ مانع در این نامه مطرح شد که در هیچ یک از بندها اشاره به اینکه سازمان بازرسی و دستگاه نظارتی مانع مولدسازی هستند اشاره نشده است یا وزیر سابق و وزرای اسبق در تمامی صحبت‌هایی که دارند اشاره کردند که مدیران هستند که مانع واگذاری و مولدسازی می‌شوند و سازمان بازرسی کل کشور در جهت واگذاری صحیح و مولد سازی در کنار مدیران قرار دارد و استقبال می‌کنداز برخی از مسئولین متعجب هستند که عنوان می‌کنند دستگاه‌های نظارتی مانع مولد سازی هستند یا جرات را از مدیران گرفتند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۸۹۷۳۰۰۱:۳۱:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۲۲
شریعتمداری از طرف چند درصد از مردم ایران نظر میدهد؟
ناشناس۳۰۸۹۹۶۴۰۹:۲۳:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۲
از طرف مردم خدا ترس و کسانی که با ترویج بی حیابی مخالف هستند شما مشکلی داری؟
لاهوتی۳۰۹۰۰۸۴۱۰:۳۸:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۲۲
این مردم که معلوم نیست چند در صد جامعه را تشکیل میدهند از منکرات و حرمت های الهی فقط حجاب برایشان اهمیت دارد؟.
فرناز۳۰۹۰۲۰۱۱۱:۳۲:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۲۲
با نظر شما کاملا موافقم. فقط اینکه این جمعیت چند درصد از جامعه را تشکیل می دهند؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۸۹۹۷۳۰۹:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۲۲
جناب شریعتمداری چه به عنوان یک شخصیت حقیقی و چه به عنوان یک شخصیت حقوقی(رسانه ای) و به هر حال از اهالی محترم رسانه(مدیر مسئول روزنامه کثیرالانتشار کیهان) همواره حق اظهار نظر داشته و دارند و حتی فرض بگیرید از طرف فقط و فقط نیم درصد جامعه نظر می دهند. تا اینجای موضوع مشکلی نیست بلکه مشکل از جایی آغاز می شود که معمولا نظرات ایشان اکثرا توامان با نوعی تحکم و مایه گذاشتن از مبانی دین و شرع و آنهم بنا بر برداشت و استباط خودشان می باشد. یعنی حتی اگر به فرض محال که محال نیست ولو ایشان از طرف اکثریت 99.9 درصدی جامعه هم نظر و حکم بدهند از آنجا که متاسفانه نظرات ایشان بدون در نظر گرفتن حق و حقوق و احترام به همان جمعیت باقیمانده یعنی ولو 0.1 درصد و بعبارتی نادیده گرفتن حقوق همان جمعیت بسیار اقلیتی(بنا به فرض) اعلام و ابراز می شود هم از عدل و انصاف به دور است و هم منطقا و هم عرفا و هم حتی شرعا و قانونا قابل تایید نبوده و نیست. ایشان چه بسا فقط در مقام پیشنهاد و توصیه و نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر نظر نمی دهند بلکه بعضا خودشان را در مقام قضاوت و صدور رای و حتی اجرای آن هم قرار می دهند!!! که مطمئنا قابل پذیرش نخواهد بود. والله اعلم.
ناشناس۳۰۹۱۰۹۳۱۶:۱۵:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۲۲
خدا اموات شما رو بیامرزد ان شاءالله! خیلی دقیق و درست گفتید
ناشناس۳۰۸۹۸۹۵۰۸:۱۲:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۲۲
نمایندگان مجلس در انجام تفحص ها و استیضاح ها یا کم کاری کرده اند و یا ...... نتیجه تفحص از بورس را پس از دوسال از اجرایی شدن آن اعلام کنید
ناشناس۳۰۸۹۹۱۲۰۸:۲۶:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲۲
همه مدیران خوب و کارآمد هستن فقط من نمی دونم چرا تورم هر روز بیشتر بالا میره و چرا معیشت سخت تر و مسکن و خودرو هر روز بیشتر رویا مردم میشه !
ناشناس۳۰۸۹۹۲۱۰۸:۳۵:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۲۲
اکثر مردم از تنش و درگیری بین مردم و مبادله فحش و ناسزا به دلیل حجاب بیزار هستند چرا که حرمت ها از بین می رود که از بی حجابی به مراتب بد تر است اکثر مردم از زد و خورد بین مردم و نا امن شدن جامعه به دلیل حجاب ناراضی هستند والدین نمی خواهند فرزندان نوجوان و کودک آنها شاهد فحاشی گروهی باشند یا احساساتی شوند و درگیر ماجرا شوند و برایشان پرونده امنیتی ساخته شود
ایرج۳۰۸۹۹۶۶۰۹:۲۳:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۲۲
امثال اقای شریعتمداری باعث شدن که وسط دهه ۷۰خیلی از نوابغ درس و متخصص ها رفتن و برای خارجی ها کار کردن.
ناشناس۳۰۸۹۹۶۹۰۹:۲۶:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۲۲
مگر ما مترسک آمریکا هستیم که بازیچه آنان شویم؟!!
ناشناس۳۰۸۹۹۷۹۰۹:۳۵:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
من به عنوان یک ایرانی از هر گونه تنش و درگیری و بی احترامی مردم به یکدیگر یا مردم با نیروی انتظامی به دلیل روسری زنان بیزارم جامعه با این همه گرفتاری و گرانی و تورم و بیکاری و فقر و طلاق و کودکان کار و مشکلات آب و محیط زیست و .... نیاز به آرامش داره که مردم اقلا بی تنش دردهایشان را تحمل کنند اونهایی که مخالف هستند می تونن تصور کنن که در 50 کشور مسلمان دیگر به دنیا آمده اند که حجاب اجباری نیست می تونن همانطور که چشمشان را بر گرانی و فقر و مردم زباله گرد می بندند بر بی حجابها هم ببندند
ناشناس۳۰۹۰۶۸۹۱۴:۳۲:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۲۲
مشکل اینجاست که اغلب اینها انگشت شمار اقلیت مرفه و بی درد هستند که صاحب نیازهای این دنیایی شدن و الان در اعتقادات خودشون دنبال شرایطی هستند که سعادت و رفاه اون دنیای خودشون را هم تضمین کنند. به فکر مردم نیستند که غم بدبختی و فلاکت مردم را داشته باشند.
ناشناس۳۰۹۰۲۵۳۱۱:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۲۲
حسین شریعتمداری چکاره کشورند؟ چرا اینقدر بهش بها میدید؟ آیا به مدیران مسئول بقیه رسانه های غیر خودی همینقدر بها میدید ؟ چرا همه مسئولین منجمله ایشون در مورد ربا سکوت کرده اند؟ حد اقل در شش آیه قرآن کریم ربا بمثابه اعلام حرب و خیلی بدتر از این ذکر شده است و سکوت چرا؟
مهدی۳۰۹۰۳۲۳۱۲:۳۵:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۲۲
وقتی در کشوری همه دارای حجاب باشد مسله حجاب به خودی خود ارزشی دیگر نخواهد داشت اگه فرض بر این بود خداوند چرا قوه اختیار را داده به انسانها
مهدی۳۰۹۰۳۶۶۱۲:۵۲:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
ضعف تنطیم قوانین در هر زمینه فساد زا است در مورد حجاب تا وقتی فرهنگی درست نباشد با جرایم میلیونی و زندان هم نمیشه قضیه حجاب را حل کرد .
ناشناس۳۰۹۰۸۵۶۱۵:۱۰:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۲۲
شریعتمداری چه نفعی از ربای بانکی میبره که هیچ وقت اعتراضی به این گناه کبیره اجتماعی که دشمنی با خداست نمیکنه؟
ناشناس۳۰۹۲۰۲۵۲۳:۳۳:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲۲
گرانه داره به مردم فشار میاردبعد نمایندگان به فکرخودشان و خانواده شان هستند .
ناشناس۳۰۹۲۱۸۶۰۱:۴۷:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۲۳
این دوره مجلس از ضعیف ترین و کم کارترین دوره های مجلس بوده و عملا تا اونجایی که من حساب کردم هیچ طرحی که به نفع مردم باشد تصویب نکرده و تنها راهکارش برای تورم کم کردن درصد افزایش حقوق و افزایش مالیات کارهای خرد بوده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین