رئیسی: دو کشور تصمیم گرفته‌اند مبادلات را با ارزهای ملی انجام دهند

  4020302059 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیسی در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور اندونزی ضمن اشاره به هدفگذاری انجام شده برای رساندن حجم مبادلات تجاری دو کشور به رقم ۲۰ میلیارد دلار گفت: دو کشور تصمیم گرفته‌اند مبادلات خود را با ارزهای ملی انجام دهند.

 رئیسی: دو کشور تصمیم گرفته‌اند مبادلات را با ارزهای ملی انجام دهند

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به اندونزی، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در نشست مطبوعاتی مشترک با «جوکو ویدودو» رئیس جمهور این کشور، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در این سفر گام‌های بلندی در جهت توسعه روابط با اندونزی برداشته شود، گفت: دو کشور در 70 سال سپری شده از برقراری روابط دیپلماتیک، همواره تعاملات خوبی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به هدفگذاری انجام شده برای رساندن حجم مبادلات تجاری دو کشور به رقم 20 میلیارد دلار افزود: البته دو کشور تصمیم گرفته‌اند که مبادلات خود را با ارزهای ملی انجام دهند.

وی اظهار داشت: امروز مقامات دو کشور اسناد متعددی برای همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند که نشان‌دهنده عزم و اراده آنها برای توسعه روابط در همه حوزه‌ها است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه با همت متخصصین جوان خود گام‌های ارزشمندی در جهت رشد علم و فناوری و نیز توسعه اقتصادی برداشته است، تصریح کرد: تحریم‌ها و تهدیدها به هیچ عنوان نتوانسته ایران را متوقف کند.

رئیسی همکاری و ارتباط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: گسترش روابط با اندونزی به عنوان یکی از کشورهای مهم و موثر در آسیا و جهان که در سازمان‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی عضویت دارد، برای ایران اهمیت زیادی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و اندونزی نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسئله فلسطین و وضعیت افغانستان دیدگاه‌های مشترکی دارند، گفت: دو کشور به حمایت از حقوق مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف متعهد و پایبند هستند. همچنین دیدگاه دو کشور درباره ضرورت تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان که همه اقوام و مذاهب را نمایندگی کرده و در جهت احقاق حقوق همه مردم این کشور گام بردارد، یکسان است.

وی افزود: امروز زنان و دختران در جمهوری اسلامی ایران در شئون و عرصه‌های مختلف حضور موثر و موفقی دارند و باعث افتخارآفرینی برای کشورمان شده‌اند، معتقدیم زنان و دختران افغان نیز این توانمندی را دارند که برای کشورشان و امت اسلامی افتخارآفرینی کنند و باید امکان فعالیت‌های اجتماعی از جمله بهره‌مندی از فرصت‌های آموزشی برای آنان فراهم شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو دهه حضور آمریکا در افغانستان ثمره‌ای جز ویرانی و کشتار و از جمله 35 هزار کودک معلول نداشت، اظهار داشت: ایران و اندونزی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی قائل به مبارزه جدی با یکجانبه‌گرایی هستند.

رئیسی در پایان با بیان اینکه ایران و اندونزی زمینه‌ها و ظرفیت‌های متنوع و فراوانی برای ارتقای سطح روابط خود دارند، اظهار امیدواری کرد که این سفر بتواند در جهت گسترش تعاملات فیمابین دو کشور بزرگ و قدرتمند اسلامی در منطقه و جهان تاثیرات سازنده‌ای داشته باشد و آثار آن با سفر متقابل رئیس جمهور اندونزی به تهران کامل شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۵۹۱۱۵۱۳:۰۲:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۲
احسنت. اگه بتونیم با چین دلارو کنار بزاریم رسما گل نهایی رو زدیم فکر کن تو چین بشه ریال خرج کرد دیگه کی محل به دلار میذاره؟
مانی۳۰۶۰۱۳۹۰۰:۰۲:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۳
معنای روشن تجارت با پول ملی هرکشور این است که مثلا شما به اندونزی نفت بفروشی،و معادل پول آن نفت،از آن کشور کالا وارد کنی. این نوع تجارت،عملا ایران را محدود میکند فقط از کشورهای خاصی کالا وارد کند.طبعا آن کشور هم ایران را محدود میکند فقط کالای ساخت اندونزی بخرد و نه چیز دیگر.این نوع تجارت را قبلا تهاتر می گفتند.
ناشناس۳۰۵۹۲۲۹۱۴:۰۵:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۲
میزان تجارت ما با اندونزی چقدر است؟ اندونزی کشور صنعتی نیست منافعی هم برای ما ندارد. پول اندونزی را کدام کشور از ما قبول می کند
ناشناس۳۰۵۹۳۰۲۱۴:۴۲:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۲
لطفا یکی بگه ارزش پول های ملی دوکشور چگونه محاسبه میشه ؟ از کجا بفهمیم پول ما چقدر پول اونا میشه حتما برابری با دلار سنجیده میشه دوم این که ما پول اون کشور رو گرفتیم کجا خرج کنیم چون بقیه کشورا اون پول رو قبول نمی کنند خوب حتما تبدیل به دلار کنیم اونا از ما پول گرفتند کجا خرج کنند جز خود ما دیگه کی قبول می کنه هیچ کس خوب تجارت کالا به کالا بهتره احتمالا
ناشناس۳۰۵۹۹۳۱۲۱:۲۹:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۲
اندونزی جمعیتش سه برابره ایرانه نگران چطورحساب میشه یاچطور خرجش کنی هم نباش راههاش زیادن ،اگه ازفکرکردن به دلاربیرون بیاییم خیلی ازمشکلات دنیاوحتی ایران که اواخرهمه چی شو بادلارمعامله میکنه حل میشه
ناشناس۳۰۵۹۴۷۵۱۶:۰۳:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲
روابط با امریکا باید عادی شود و این به معنای تبعیت از امریکا یا تسلیم نیست. قطع روابط با امریکا نامعقول و تحت تاثیر جریانات چپگرا ادامه می یابد.
ناشناس۳۰۵۹۹۱۱۲۱:۱۰:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۲
یکم شجاعت به خرج بدین معاملات داخلی بین شرکتهای بزرگ وکوچک دولتی وغیردولتی باریال انجام بگیره تامردم ازنوسانات دلارمتضررنشوند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  12. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

آخرین عناوین