حمله شریعتمداری به لایحه جدید حجاب/ انتقاد قالیباف از کنار گذاشتن مردم/ روایت سخنگو از فراجناحی بودن دولت

  4020301095 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

حمله شریعتمداری به لایحه جدید حجاب/ انتقاد قالیباف از کنار گذاشتن مردم/ روایت سخنگو از فراجناحی بودن دولت

حمله شریعتمداری به لایحه جدید حجاب

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «اخیراً لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است!...

مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید.

آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خنده‌دار نیست؟! البته که خنده‌دار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدت‌های ۴۴ ساله ملت و... باید‌گریست!...

سؤال این است که آیا راننده خودرو نسبت به کشف‌حجاب سرنشینان خودرو مسئولیتی ندارد؟! اگر سرنشینان کشف‌حجاب کرده نیز مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، چرا در تبصره مزبور به آن ‌اشاره‌ای نشده است؟ و اگر پاسخ منفی باشد! به مفهوم آن است که خانم‌های بی‌حجاب در صورتی که راننده خودرو نباشند، می‌توانند به کشف حجاب خود ادامه دهند! در این حالت تبصره یاد شده چه فایده و کاربردی دارد؟!... هیچ!

در جای جای این لایحه، مجازات‌هایی که برای کشف حجاب در قوانین جاری کشور پیش‌بینی شده، تخفیف یافته و به جزای نقدی تبدیل شده است. جزای نقدی پیش‌بینی شده در لایحه نیز اگرچه بسیار ‌اندک و ناچیز است ولی حتی اگر مبالغ کلانی هم باشد، بازهم بی‌اثر است و بازدارنده نیست‌!»

بیشتر بخوانید: تقابل با رهبری در پوشش مبارزه با بدحجابی!

***

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی شد

 سید ابراهیم رئیسی در حکمی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های 10 ساله امیر دریابان علی شمخانی در مسئولیت دبیری شورای‌عالی امنیت ملی، دکتر علی‌اکبر احمدیان را به این سمت منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی کیست؟

***

صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد

 سید ابراهیم رئیسی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر رضامراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

دکتر صحرایی دانش‌آموخته دانشسرای تربیت معلم شهید رجایی، دارای دکترای زبان‌شناسی همگانی با رتبه اول کنکور و دانش‌آموخته رتبه اول دوره دکتری دانشگاه علامه طباطبایی است.

وی که فعالیت کاری خود را با آموزگاری در مدارس ابتدایی مناطق روستایی لرستان در فاصله سال‌های 1374-75 آغاز کرده، عضویت در شورای برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی مرتبط با زبان و ادبیات فارسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را در کارنامه کاری خود داشته است.

***

آقامیری گزینه نهایی دولت برای وزارت جهاد کشاورزی

ذبیح‌الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آقایان آقامیری، اعلایی‌مقدم، برومندی و مسعود منصور معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان گزینه‌های مطرح برای وزارت جهاد کشاورزی مطرح هستند اما به احتمال زیاد آقای آقامیری در نهایت به عنوان گزینه نهایی دولت به مجلس معرفی می‌شود. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس درباره ارزیابی‌اش نسبت به احتمال رای‌آوری آقامیری در مجلس عنوان کرد: از حالا نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی داشت و باید ابتدا آقای آقامیری برنامه‌های خود را به کمیسیون کشاورزی ارائه کند تا به شکل دقیق مورد بررسی اعضا قرار گیرد. 

اعظمی ادامه داد: البته با توجه به سابقه خوبی که ایشان در مدیریت سازمان دامپزشکی دارد می‌توان امیدوار بود که ساماندهی مناسبی به وضعیت فعلی وزارت جهاد کشاورزی داده شود. 

***

روایت سخنگوی دولت از فراجناحی بودن دولت

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که انتقادی در جریان استیضاح وزیر قبلی صمت مطرح شد مبنی بر این‌که دولت برای انتخاب وزرا جناحی عمل می‌کند و برخی این سوال را مطرح کردند که چرا افرادی انتخاب نمی‌کند که تخصص بیشتر در حوزه‌های مربوطه دارند، اظهار داشت: وزیر قبلی صنعت، معدن و تجارت که انتخاب شده بود، سابقه معاونت وزارتخانه را داشت، تخصص‌شان این حوزه بود و خودش فعال در این حوزه بود و از این منظر هم کارشناسان این حوزه هرگز این را زیر سوال نبردند. گلایه‌هایی به طور خاص در مورد صنعت خودرو داشتند، هرگز تخصص، سابقه و سلامت ایشان حتی از  سوی قاطبه نمایندگان مجلس که ایشان را استیضاح کردند، زیر سوال نرفته بود. همین رویه‌ای که در گذشته بوده در آینده هم خواهد بود. 

وی با بیان این‌که اتفاقا این دولت نشان داده در انتخاب مدیران جناحی عمل نکرده است، گفت: بسیاری اوقات گلایه معکوس اتفاقا از دولت می‌شود، مشاهده کردید گاهی وقت‌ها که خود بنده در جمع‌های دانشگاهی شرکت می‌کنم یکی از گلایه‌های متداول و رایج این است که چرا برخی مدیران که سلیقه سیاسی دولت قبل بودند همچنان در این دولت هستند و ما متهم هستیم به این‌که چرا دولت فراجناحی است. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: دور میز هیات وزیران دولت سیزدهم اعضایی نشستند که دور میز هیات وزیران دولت قبل هم بوده‌اند این خودش یک نشانه بسیار روشن است که دولت در انتخاب‌هایش سیاسی و جناحی عمل نمی‌کند.

***

انتقاد قالیباف از کنار گذاشتن مردم

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با بیان اینکه شاهد تحولات جدی در عرصه داخلی و بین المللی در سال های اخیر بوده ایم، عنوان کرد: در این شرایط نیازمند حکمرانی جدید و تحول در اداره کشور هستیم؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام(ره) در سال 99 فرمودند باید تحولی در کشور صورت گیرد و امام ما امام تحول بوده است.

وی ادامه با اشاره به یکی از تاکیدات امام(ره) درباره حوزه اقتصاد مبنی بر این که دخالت دولت در بازار حرام است و باید اجازه دهد مردم خودشان بازار را مدیریت کنند اظهارکرد: مبانی ما در همه ابعاد مردم هستند و بنابراین زمانی که حرف از حکمرانی نو می زنیم یعنی با چه نوآوری و خلاقیتی بتوانیم یک رابطه تعاملی دوجانبه با مردم در همه شئونات داشته باشیم.

وی با بیان این که حکمرانی نو به معنای ابزار نو، روش نو و رویکردهای نو، است تاکید کرد: ما نباید از ظرفیت مردم در سیاست، اقتصاد و سایر حوزه ها به صورت مقطعی استفاده کنیم.

رئیس نهاد قانوگذاری کشورمان در ادامه با اشاره به ویژگی های حکمرانی نو، حرکت مبتنی بر سنت های الهی و تکیه بر مردم را دو اصل مهم برای تغییر حکمرانی دانست و با تاکید بر این که پیروزی ما در دفاع مقدس با حضور مردم  بود و شهید سلیمانی نیز با تکیه بر مردم توانست با آمریکا بجنگد اظهارکرد: باید اعتقاد داشته باشیم که عرصه اقتصاد، تجارت بین الملل، سیاست تجاری و دیپلماسی کشور هم غیر از این نیست اما متأسفانه ما، مردم را از همه عرصه ها کنار گذاشته ایم.

دکتر قالیباف بر همین اساس تصریح کرد: ذات، جوهره و قدرت جمهوری اسلامی در مردمی بودن آن است و باید عمیقا به این باور داشته باشیم قوت و قدرت اصلی ما قلب مردم است.

***

دو کمیته در حال تحقیق درباره ناآرامی‌های پاییز پارسال هستند
 
وزیر کشور اعلام کرد که دو کمیته مجزا در وزارت کشور و ریاست جمهوری در حال تحقیق درباره اتفاقات و ناآرامی های پاییز سال گذشته هستند.

احمد وحیدی در گفت وگو با ایرنا درباره دستور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور درباره تشکیل کمیته رسیدگی به ناآرامی های سال گذشته اظهار کرد: کمیته‌ای که رئیس جمهور دستور تشکیل آن را صادر کرده در جای خود در حال انجام اقدامات لازم است.

رئیس شورای امنیت کشور ادامه داد:‌ البته وزارت کشور نیز کمیته دیگری در این زمینه تشکیل داده که وظیفه آن بررسی اتفاقات رخ داده در پاییز سال گذشته است.

وزیر کشور در خصوص زمان اعلام نتایج این کمیته ها یادآور شد: باید کار آنها به انتها برسد و سپس نتایج بررسی ها را اعلام کنیم؛ اقدامات خوبی انجام شده و جمع‌آوری‌هایی صورت گرفته است.

گفتنی است ۱۷ اردیبهشت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به دنبال گزارش وزیر کشور از عملکرد کارگروه پیگیری ناآرامی‌های سال گذشته، با صدور حکمی هیاتی را مسئول بررسی ابعاد این حوادث و ناآرامی‌ها و بررسی‌های فنی و کارشناسی توسط سایر دستگاه‌ها و جهات ذیربط و تکمیل تحقیقات به عمل آمده، کرد.

***

نامزدهای فراکسیون اکثریت برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس مشخص شدند

به گزارش فارس، نشست مجمع عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با دستور کار انتخابات هیئت رئیس برای اجلاسیه چهارم مجلس برگزار شد.

زهره الهیان عضو فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن اعلام این خبر، افزود: در این جلسه نمایندگان عضو فراکسیون که قصد کاندیداتوری در انتخابات هیأت رئیسه را دارند، کاندیداتوری خود را اعلام کردند و هیأت رئیسه پیشنهادی فراکسیون برای رای گیری در نشست فردا با رای اعضای فراکسیون مشخص شد.

وی اظهار داشت: بر اساس انتخابات انجام‌شده در جلسه فراکسیون آقایان مصری و ذوالنوری به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند و آقایان یوسفی، رشیدی، متفکر آزاد، نادری، دهنوی و کریمی فیروزجایی به عنوان دبیران و علیرضا سلیمی، محسن پیرهادی و سید نظام الدین موسوی به عنوان نظار انتخاب شدند.

انتقادات نادران از عملکرد قالیباف

الیاس نادران نماینده منتقد مدیریت قالیباف در مجلس ، با توزیع نامه ای بین نمایندگان مجلس برای ریاست سال آخر مجلس یازدهم ، رسما اعلام نامزدی کرد.

به گزارش جمهوریت در بخش‌هایی از این نامه آمده است: 

«هرسال جایگاه مجلس در ایفای این وظیفه تنزل پیدا کرده است تا جایی که اعضای هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، بدون داشتن آیین نامه مصوب و تعیین حدود اختیارات مطالباتشان به ویژه در لوایح بودجه ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ را به مسئولان مجلس دیکته می کنند و رئیس مجلس برخلاف اصل ۸۵ ، که سمت نمایندگی را قائم به شخص می داند و حتی به کلیت مجلس اختیار واگذاری قانون گذاری به شخص و یا هر هیئتی را نمی دهد در راستای عمل به تصمیمات این هیئت اقدام به دستکاری مصوبه مجلس نمود این کار درسال گذشته پایه گذاری شد و امسال به طور چشمگیری گسترش یافت ، تنزل رتبه مجلس در نظام حکمرانی و سپهر سیاسی کشور کار را به جایی رسانده است که نه تنها دیگر مجلس طرح عمومی است که حتی به عنوان بازیگر موثر هم شناخته نمی‌شود و روسای آتی مجلس خیلی باید زحمت بکشندتا مجلس را به جایگاه قبلی اش بازگردانند...

گستردگی اعتراضات و اغتشاشات و ناآرامی های شدید سال گذشته ایجاب می کرد که مجلس فعالانه وارد ماجرا شده و ابتکار عمل را در اقناع افکار عمومی و حل و فصل عادلانه یک عارضه وسیع اجتماعی به کار گیرد چه کسی می تواند بگوید مدیریت فعلی مجلس چه اعتباری برای ترمیم جایگاه مجلس و بازیابی سرمایه اجتماعی نظام ایجاد کرد مجلس در این ماجرا چه موضعی داشت و چه سهم تاثیر گذاری در مسئولیت اجتماعی پذیرفت...

شفافیت آرا شعار رئیس و پاره از منتخبین تهران بود صرف نظر از اینکه آیا کسی میتواند از طرف کلیت مجلس بعدی وعده انتخاباتی بدهد یا نه انتظار این بود که حداقل آنها که شعار شفافیت داده اند به آن عمل می کردند اگر مدیریت مجلس شفاف عمل می‌کرد داستان خودروهای شاسی بلند مربوط به سال۱۴۰۰ که در حوزه اجرایی مجلس اتفاق افتاده است این چنین دامن مجلس را نمی‌گرفت مدیریت ساده انگارانه توام با ترس رئیس مجلس در مواجهه با سیاهچاله های سیاسی حریفان قدر کار مجلس را به جایی رساند که همه را در معرض اتهام قرار داده و آن را دچار چالش اساسی کرده است طبعاً اظهاراینکه من در جریان نیستم در این قبیل امور رافع مسئولیت کسی که مجلس را به صورت ریاستی اداره می کند نیست.»

***

نمایندگان با تناسبی شدن انتخابات مجلس مخالفت کردند

به گزارش فارس، در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان با ۱۲۸ رای موافق، ۹۷ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در مجلس با حذف ماده ۵۷ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند و بر این اساس با تناسبی شدن انتخابات مجلس مخالفت کردند.

منظور از تناسبی شدن آن است که مطابق این ماده بنا بود در شهرهایی که بیش از 4 کرسی نمایندگی دارند، آرای داوطلبان منفرد و منتخبان فهرستی، به نسبت تعداد آراء ، از کرسی های نمایندگی سهم داشته باشند و  تعداد منتخبان هر فهرست نیز، براساس نسبت آراء صحیح ماخوذه آن فهرست به کل آراء صحیح ماخوذه همه فهرست ها ضربدر تعداد کرسی های اختصاص داده شده به فهرست ها، می باشد.

در جریان بررسی این ماده، مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد با طرح پیشنهاد حذف این ماده گفت: لیستی شدن انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابیه با ۴ کرسی و بیشتر باعث کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود.

محمدصالح جوکار رییس کمیسیون شوراها توضیح داد: این ماده فقط شامل ۴۰ کرسی مجلس می شود که از این تعداد ۳۰ کرسی برای تهران است.

وی خواستار مخالفت با پیشنهاد حذف این ماده شد و گفت که با اصلاح این ماده، می توان نظام تناسبی را به صورت آزمایشی در تهران اجرا کرد؛ نظام تناسبی به همه کاندیداها فرصت عرضه بیشتر داده و مشارکت را بالاتر می‌برد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۵۸۱۳۴۲۰:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۱
به قول استاد رائفي پور:دلار چند؟سكه چند؟پرايد چند؟مرغ چند؟
ناشناس۳۰۵۹۰۵۰۱۲:۲۳:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۲
فعلا که اراذل و اوباش عفاف و حجاب را در جامعه گسترش دادند
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۵۹۷۲۴۱۸:۵۰:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۲
نه شما و نه هیچ احدالناسی از هموطنان مان حق ندارند به بخشی از جامعه توهین کنند. قدر مسلم اینکه بدتر از بدحجابی یا بی حجابی تهمت زدن و توهین کردن به این و آن است. مطمئن باشید کامنت شما هیچ کمکی به بسط و رواج حجاب نخواهد کرد. والله اعلم
ناشناس۳۰۵۹۰۶۲۱۲:۲۹:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۲
قدرت امروز یعنی اقتصاد
ناشناس۳۰۵۸۱۷۴۲۱:۰۴:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۱
شاید بیشتر کامنت نویسها یادشان نباشد ولی اقای شریعتمداری و هم طیفان و هم سنهای ایشان بخوبی می دانند که در همان ابتدای انقلاب عده ای بحث قدغن کردن تلویزیون را مطرح میکردند. و ............................
ناشناس۳۰۵۸۲۰۰۲۱:۳۰:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱
به اقای غنی نژاد که به عنوان کارشناس اقتصاد طرفدرار بحث قانونمندی و لیبرالیسم به معنی ازادی مردم در انجام فعالیت اقتصادی مطابق با اصول اولیه علم اقتصاد هست اتهام می زنند که وضع امروز اقتصاد ایران به دلیل توصیه های شما بود. بنده خدا میگه مگر اصلا توصیه های من اجرا شد که حالا مرا مقصر می دانید. مگر کشوری که 90 درصد اقتصاد ان دست دولت و یا نهادهای غیر پاسخگو یا خصولتی و اقتصاد دستوری است اصلا لیبرالیزم اجرا شده که حالا می گویید تقصیر اجرا لیبرالیزم هست. حکایت همین بایدن و دمکراتها ست که بمراتب پیچیده تر و خناس تر از جمهوریخواهان و حتی ترامپ هستند و با همین سیاست دارند هم اقتصاد روسیه و هم اقتصاد ایران را از هم می پاشند. مثلا دمکراتها همش میگن سیاست ترامپ در مورد ایران و روسیه شکست مطلق خورده ولی خودشان مو به مو دارند ان سیاست را دنبال می کنند اما نه مانند ترامپ که بدنبال حل مسله خود با ایران و روسیه بود. بلکه مانند همین جنگ اکراین و همین تحریم نفتی ان اندازه به روسیه و ایران اجازه دور زدن تحریمها و فروش نفت تخفیف دار خود را می دهند که پوتین و دولت ایران تشویق بشوند که علیرغم نظر همه کارشناسان میهن دوست و دلسوز به سیاستهای کنو نی خود ادامه دهند و به نقطه تصمیم گیری نرسند. اینجوری روز به روز هم اقتصاد ایران وهم اقتصاد روسیه را بیشتر فرو و پایین می برند و برای بلند مدت سیاستهای خود را پیش می برند.
ناشناس۳۰۵۸۳۵۹۲۳:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱
وظیفه و کارکرد دولتها در لیبرالیزم این هست که مثلا در مورد خودرو سازی بگوید همه شرکتها و مردم و سرمایه داران حق وارد کردن یا تولید یا حتی مونتاژ خودرو بطور مساوی دارند و برای حمایت از تولید داخلی و هزینه های کشورداری هم می گوید مثلا 40 درصد تعرفه و مالیات و گمرک برای وارد کننده. دیگر این چارچوب هست و حتی خود دولت و حتی ریاست جمهور هم نمی تواند ان را زیر پا بگذارد. ولی حالا چه سیستمی داریم؟
ناشناس۳۰۵۸۳۱۸۲۲:۵۸:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱
با نزدیکتر شدن انتخابات، برخی آقایون یاد مردم افتادند و دارند روش مانور میدن!
جابر۳۰۵۸۵۸۳۰۷:۴۳:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۲
بله دقیقا - خیابانهای محل زندگی ام بعد از ۲۴ سال در حال آسفالت شدن هستتد و چه تلاش فراوانی برای جمع آوری رای میکنند
ناشناس۳۰۵۸۹۲۶۱۰:۵۴:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۲
بذار تلاش کنن شما کار خودت رو بکن !
ناشناس۳۰۵۸۳۳۸۲۳:۲۴:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۱
چند درصد از مردم ایران با نظریات حسین شریعتمداری موافقند؟
ناشناس۳۰۵۸۴۴۴۰۱:۰۳:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۲
نظرات آقای شریعتمداری یک دستورالعمل منسجم علمی نیست که بشه رد یا قبول کرد.ولی در بیشتر نظرهایش چون عمدتاً جنبه تبلیغات است قطعا از نظر علمی قابل قبول نیستند.
ناشناس۳۰۵۸۶۲۲۰۸:۱۴:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲
مشکل کشور ما دخالتها و چوب لای چرخ گذاشتنها و فشارهای سیاسی برای اغراض گروهی و منافع انحصاری است
جابر۳۰۵۸۳۴۳۲۳:۲۹:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱
جناب سخنگوی محترم دولت مردمی: اگر دولت فراجناحی است، چرا وزیر کشورش خواستار حذف مدیران میانی دولت قبل هستند؟
علی۳۰۵۸۵۵۲۰۷:۰۱:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۲
مگر مدیری از دولت قبل مانده است . مدیران دولت گذشته را حذف کرده اند بطور مثال شما در مجموع وزارت کشور اعم از استاندار، معاونین، مدیران کل، فرمانداران و بخشداری‌ها از دولت قبل پیدا نمیکنید .
بلال۳۰۵۸۸۳۰۱۰:۱۰:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۲
من از طرف داران دولت قبل هستم وقتی این جمله رو از آقایون شنیدم کلا نامید شدم وناراحت!! چرا ؟! مگه همه ایرانی نیستیم؟! آیا ایران ارث یه عده خاصی هست؟!
ناشناس۳۰۵۸۴۱۳۰۰:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۲
شریعتمداری مثل همیشه می زند وسط سیبل
رضا۳۰۵۸۴۷۹۰۳:۲۴:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۲
آقای شریعتمداری ،لطفابرای مردم نسخه نپیچ،،
ناشناس۳۰۵۸۴۹۰۰۴:۲۱:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۲
آقای شریعتمداری شماچکاره مملکت هستید؟ دوم چراصدایت برای گرانی کم فروشی بیکاری فقر و ازدواج جوانان درنمی اید
ناشناس۳۰۵۸۷۴۸۰۹:۲۶:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۲
نگران شدی بابت بی حیایی ها که درست گفت؟!!!
ناشناس۳۰۵۹۰۱۱۱۱:۵۰:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۲
روسری برداشتن یعنی بی حیایی ؟!!! در مورد فساد و اختلاس و گرانی سرسام آور و بیکاری جوانان تا سن ۴۰ سالگی و کاهش شدید ازدواج و هزار و یک مسئله دیگر چه نظری دارید؟!
ناشناس۳۰۵۹۲۲۳۱۴:۰۲:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۲
نه پس می شود آزادی و حقوق بشر!!
ناشناس۳۰۵۸۷۷۳۰۹:۴۳:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۲
شریعتمداری روزنامه نگار است و حق دارد نظرش را بنویسد دوما برای مشکلات اقتصادی هم نوشته شما ندیدی
ناشناس۳۰۵۸۹۳۰۱۰:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۲
آیا این حق برای همه روزنامه نگاران هست ؟!!
ناشناس۳۰۵۹۲۱۶۱۴:۰۰:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۲
آن دوستانت که از روی رسانه های خارجی فارسی زبان زنجیره ای کپی بر می دارند!
ناشناس۳۰۵۸۴۹۷۰۴:۵۴:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۲
اين دولت شعار هاي زيادي داده كه به هيچ يك پايبند نبوده ونيست فرا جناحي بودن در شعار كه نميشود.
م ا۳۰۵۸۵۰۳۰۵:۰۹:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۲
با سلام ،آقای شریعتمداری حرف درستی زده اند ،مجلس با این طرح عرصه را بر پلیس اجتماعی تنگ کرده و باعث جولان دادن بی حجابها در سطح جامعه خواهد شد
ناشناس۳۰۵۸۶۶۵۰۸:۳۴:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۲
اگر همه یاد بگیرند که به عقاید دیگران احترام بگذارند و سرشان به کار خودشان باشد تازه شبیه دیگر کشورهای مسلمان می شویم که در آنها مومن و محجبه جایگاه ویژه خود را دارند و دیگران هم عرف را رعایت می کنند و جامعه به آرامش می رسد.
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۵۸۷۲۰۰۹:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۲
متاسفانه همین رهنمودهای آقایان شریعتمداری ها بوده که بدون پشتوانه فرهنگی و صرفا با حکم جبر و زور فضای جامعه را چند صباحی(ولو چند دهه!)به خیال خودشان و مطابق میل و نظر خودشان آراستند اما به دلیل همان بی پشتوانه بودن فرهنگی فضا چنان شده است که حالا شما از آن با تعبیر جولان دادن خانم های بی حجاب یاد کرده اید! هر چند اصطلاح جولان دادن صحیح نیست چرا که همان فرهنگ جبر و زور را تداعی می کند! و جولان دادنی در کار نیست! چرا که کار فرهنگی بایسته و شایسته ای نداشته ایم. خانم ها هم بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند و در همه حال میبایست احترام شان بر همگان لازم فرض شود ولاغیر.
ناشناس۳۰۵۸۵۵۱۰۶:۵۹:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۲
اگر در موضوعی نظر اکثریت مردم با نظر حاکمیت دارای تعارض باشد چه باید کرد؟یا اگر نظر بخش قابل توجهی با نظر اکثریت یکی نبود باید نظر این بخش از مردم را نادیده گرفت؟
ناشناس۳۰۵۸۵۵۸۰۷:۰۴:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۲
آقای شریعتمداری برای حجاب ما هم تعیین تکلیف نکن. ممنون
هادی۳۰۵۸۵۹۱۰۷:۴۹:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۲
با سلام: باز دوباره موقع انتخابات شد و حرفهایی بزنید مردم دوست دارند! ولی فقط خدا داند از دورن انسانها!
ناشناس۳۰۵۸۶۰۱۰۷:۵۸:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۲
کسی بفکر‌مردم‌مظلوم‌ایران‌نیست‌اصل‌موضوع‌گرانی‌و‌تورم‌را‌رها‌کردند‌میرند‌دنبال‌حاشیه.
ایدین۳۰۵۸۶۰۴۰۷:۵۹:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۲
عراق یک قانون تصویب کرد افرادی که تو بیست سال اخیر خودشون پدرشون یا فرزندشون کار دولتی داشتن حق ورود به سیاست و حکومت و شغل دولتی ندارند، نود درصد فساد عراق تموم شد.
طهماسبی۳۰۵۸۶۰۹۰۸:۰۲:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۲
آقای شریعتمداری مردم می‌خوان زندگی کنن !
ناشناس۳۰۵۹۲۲۲۱۴:۰۲:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲
برای همین هست که بی بند وباری باید جمع شود تا مردم بتوانند زندگی کنند البته نیایی اقتصاد را هم به موضوع ربط بدهی!!
ناشناس۳۰۵۸۶۵۵۰۸:۳۱:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲
برای نگهداشتن لچک بر سر زنان نمی شه با زن و دختر بچه در خیابان درگیر شد .این رفتارها سرمایه اجتماعی را نابود می کند .ما با گشت ارشاد یک بار نتیجه این نوع رفتارها را تجربه کرده ایم . کاش افرادی که مدام تکرار می کنند که باید با بی حجاب برخورد کرد یا بسیج را به میدان آورد بدانند که بی حجابها هم جزو این مملکت هستند.
ناشناس۳۰۵۸۶۷۲۰۸:۴۰:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۲
بداد بد حجابی برسید مردم بخصوص خانواده شهدا ناراحتند جلوی آنهارا بگیرید
ناشناس۳۰۵۸۹۰۶۱۰:۴۵:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۲
فقط از طرف خودت حرف بزن خانواده شهدای بسیاری می شناسم که تنها غصه آنها فقر مردم و بیکاری و تجرد جوانان و مهاجرت نخبگان است و به حجاب کاری ندارند
ناشناس۳۰۵۸۹۳۳۱۱:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲
شما جای خانواده شهدا نظر نده ما .
ناشناس۳۰۵۹۴۴۷۱۵:۴۹:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲
خود شهدا وصیت نامه کردن و حجاب هم یکی از رکن اصلی آن هست
م۳۰۵۸۷۳۲۰۹:۱۵:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲
سخنان ونسخه های شریعتمداری.برای متشنج کردن اوضاع اجتماعی وبگیر وبه بند مردم است .
ناشناس۳۰۵۸۷۳۸۰۹:۱۹:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۲
آقای قالیباف که از کنار گذاشتن مردم حرف میزند گویا نمیداند ۴ سال است که رئیس قوه مقننه ایران است و اگر کنار گذاشتن مردم بد است ایشان طی این سالها باید با ارائه راهکارهایی قانونی این مشکل را حل میکرد نه اینکه به سیاق همه سالهای گذشته در سال انتخابات یادش بیفتد و شعار الکی بدهد.
ناشناس۳۰۵۸۷۵۳۰۹:۲۸:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۲
تنها دغدغه شریعتمداری حجاب است . کلا کاری با معیشت مردم ندارد.
ناشناس۳۰۵۸۸۱۸۱۰:۰۲:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۲
اول قیمت اچناس رو ثابت نگهدارید بعد حجاب درست میشه
ناشناس۳۰۵۸۸۲۳۱۰:۰۴:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲
باید از جناب شریعتمداری پرسید که وقتی طالبان در همسایگی ما چنگ و دندان نشان می دهد و قطعا از بی نظمی و بلوا در داخل کشور استفاده خواهد کرد و حدود ده میلیون افغان بطور قانونی و غیر قانونی در تمام کشور گسترده شده اند و معلوم نیست چند درصد آنها با طالبان همسو و همراه هستند - آیا درگیر کردن نیروی انتظامی و مردم با لچک سر زنان عاقلانه است ؟ ما باید متحد و منسجم در کشور از حقوق و حیثیت خود دفاع کنیم یا بر سر موضوعاتی که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد مثل پوشیدن روسری به جان هم بیافتیم ؟؟
ناشناس۳۰۵۸۸۳۲۱۰:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۲
بنده خدا نظرش رو گفته و ۷۵ درصد مردم با این آقا هم عقیده هستند چون رسانه ندارند صداشون به جایی نمیرسه .
ناشناس۳۰۵۹۱۶۴۱۳:۳۰:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۲
این آمار را کدام موسسه معتبر نظرسنجی ارائه کرده؟ یا همینطوری گفتی ؟
ناشناس۳۰۵۸۸۵۷۱۰:۲۵:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲
رئیس مجلس بعد از 4 سال ریاست از چیزی انتقاد میکنه که انجام اون یکی از وظایف خودش هست.
ناشناس۳۰۵۸۸۹۲۱۰:۴۰:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲
سه سوال مهم از جناب شریعتمداری ! 1- چرا آیت الله سیستانی در عراق و لبنان حجاب را اجباری نکرد ؟؟ چرا در عربستان مهد اسلام حجاب اجباری نیست ؟ مگر نمی گویید که حجاب دستور صربح خداوند است و حاکمیت باید حجاب شرعی تحمیل کند ؟؟ یعنی مفتی های عربستان و شیخ الازهر مصر و آیت الله سیستانی نه قران می فهمند و نه وظایف حاکمیت را می دانند ؟؟؟ 2- می فرمایید نپوشیدن روسری خانمان برانداز و عفت سوز است ! یعنی در حدود 50 کشور مسلمان که حجاب اجباری ندارند - نه خانواده هست و نه عفت هست و نه سر سامان هست و همه منحرف هستند؟؟ 3-شما یه نگاه به ارزش پول ملی و اعتبار پاسپورت ایرانی و آمار فقر و بیکاری و طلاق و مهاجرت نخبه ها بکن ! چند سال دیگر باید نظریات مشعشع امثال شما را اجرا کنیم و شاهد عقب رفتن همه جانبه جامعه باشیم ؟؟
ناشناس۳۰۵۹۲۷۹۱۴:۳۱:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۲
آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق است. چطوری می تونه حجاب رو اجباری کنه؟ نه رئیس جمهوره نه ...
عبدالرضا رضایی۳۰۵۸۹۶۲۱۱:۱۱:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۲
مشکل ما حجاب نیست بلکه اقتصاد است .
ناشناس۳۰۵۹۱۱۱۱۳:۰۰:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۲
آقای شریعتمداری نظرتان در خصوص گستاخی و گردن کشی طالبان را هم بفرمایید . حجاب امنیت ملی را تهدید نمیکند ولی طالبان دقیقا دنبال این هدف است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین