فریب خودرویی؟!

سامان مهراد، گروه اقتصادی الف،   4020131013 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

زمان تحویل خودرو به برخی متقاضیان در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی به قدری با زمان اعلام شده در زمان ثبت‌نام تفاوت دارد که افکار عمومی آن را به نوعی فریب تشبیه می کند!

فریب خودرویی؟!

به گزارش الف، نتایج نوبت‌بندی فروش خودروها در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی مشخص شد و بر اساس آنچه که قبلاً اعلام شده بود، همه افرادی که ثبت‌نام کرده بودند خودرو دریافت خواهند کرد. اما نکته مهم در این باره، زمان تحویل طولانی‌تر برخی خودروها نسبت به مدت زمان انتظاری است که پیش از این اعلام شده بود.

بر اساس برخی گزارش‌ها، موعد تحویل تعدادی از خودروهای پرطرفدار به زمستان سال 1403 موکول شده که بسیار طولانی‌تر از زمان اعلامی وزارت صمت در موعد ثبت‌نام است و همین مسئله نارضایتی‌های بسیاری را ایجاد کرده است.

وعده‌ای که عملی نشد

در اسفندماه که متولیان وزارت صمت از آغاز به کار عرضه پرتعداد خودروهای داخلی ذیل طرح فروش یکپارچه خبر دادند، عنوان شد که با حذف قرعه‌کشی به همه متقاضیانی که از شرایط لازم برخوردار باشند، خودرو تعلق خواهد گرفت. اما برای زمان تحویل خودروها قرعه‌کشی انجام می‌گیرد که زمان تحویل، نهایتاً یک‌ساله خواهد بود.

عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره گفته بود: « در این طرح قرعه کشی انجام نمی شود و همه ثبت‌نام کنندگان، خودرو دریافت خواهند کرد، اما زمان تحویل خودروها بین سه ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود.»

دهه آخر اسفندماه بود که طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی آغاز به کار کرد و متقاضیان با واریز 100 میلیون تومان در حساب وکالتی خود در این طرح ثبت‌نام کردند و در چند روز اخیر هم نتایج نوبت‌بندی فروش خودروها اعلام شد.

اگر تاریخ نوبت‌بندی را مبنا قرار داده و به صحبت‌های مدیر کل خودرویی وزارت صمت استناد کنیم و طولانی‌ترین زمان تحویل خودرو به متقاضیان را در نظر بگیریم، نهایتاً تا فروردین 1403 خودروها باید به دست متقاضیان برسد.

اما شاهد بودیم که در نتایج نوبت‌بندی، برخی از ثبت‌نام کنندگان با زمان تحویل طولانی‌ترین مواجه شدند و برخی‌ها زمان تحویل خودروی خود را اسفند 1403 اعلام کردند! به عبارتی یک تاخیر 11 ماهه در زمان پیشتر اعلام شده! .

تحویل در 1403؟ تقریبا صفر!

در اسفندماه و از زمان آغاز طرح فروش یکپارچه، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده بود که احتمال اینکه تحویل خودروها به 1403 بکشد تقریبا صفر است! اما اکنون که حتی تحویل برخی به اواخر 1403 موکول شده باید دید که موضع امید قالیباف در این باره و تناقض به وجود آمده چیست.

وی در روز 25 اسفند 1401 گفته بود: « در طرح یکپارچه تخصیص خودرو که از قبل اعلام شده بود بدون قرعه‌کشی به همه متقاضیان خودرو داده می شود. کمتر از 900 هزار نفر حساب وکالتی برای خرید خودرو اعلام کردند و این موضوع می تواند ثابت کند آمارهای چندین میلیونی ثبت نام های گذشته تقاضای واقعی نبوده است.با فرض اینکه تمام 900 هزار نفری که حساب وکالتی اعلام کرده اند واجد شرایط باشند و با لحاظ تعهدات قبلی خودروسازان در سال 1402 که حدود 400 هزار دستگاه است توان تولید خودرو از مجموعه این دو رقم در سال 1402 به مراتب بیشتر است و لذا احتمال اینکه تحویل خودرو به سال 1403 بکشید تقریبا صفر است.»

راهکار جدید وزارت صمت

با توجه به بالا گرفتن اعتراضات در این خصوص، تصمیم گرفته‌ شده که متقاضیانی که قرار است خودروهای‌شان در سال 1403 تحویل داده شود، بتوانند نسبت به تغییر خودروی مدنظر و کوتاه‌ شدن زمان انتظار اقدام کنند.

روز گذشته، امید قالیباف در این خصوص اظهار داشت: « با توجه به استقبال قابل توجه از چند مدل در شرکت ایران خودرو که باعث شد زمان تحویل خودرو برای آنها برای سال آینده تعیین شود این امکان برای این دسته از متقاضیان فراهم می‌شود که با انتخاب خودروی دیگری زمان تحویل خودروی خود را کاهش دهند. متقاضیان فوق الذکر می‌توانند در روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت انتخاب خود را در تمام شرکت‌های خودروساز و تمام مدل خودروها انجام دهند.»

سخنگوی وزارت صمت همچنین تاکید کرد: «شرکت ایران خودرو نیز برنامه افزایش تولید خود را با توجه به تقاضا پیش خواهد برد و از این رو زمان تحویل خودرو در سال 1403 قطعا تعدیل خواهد شد.»

عملیات فریب!

مسئله‌ای که در این آشفته‌بازار خودرویی واضح و مبرهن است، بی‌توجهی به متقاضیانی است که برای دریافت یک خودرو، پول خود را در بانک بلوکه کرده و با وجود وعده‌های رنگارنگ مبنی بر زمان تحویل، حالا با مشکل مواجه شده و تنها راهکاری که پیش پایشان گذاشته می‌شود، انتخاب خودروی دیگر است!

از نظر افکار عمومی این اقدام وزارت صمت، چیزی بیش از یک عملیات فریب نبود. از مدت‌ها قبل وعده‌های رنگارنگی داده و مبالغ دریافت شد اما در نهایت آن چیزی که نصیب متقاضیان گردید با وعده‌هایی که شنیده بودند، تفاوت‌های فاحشی دارد.

این انتظار گزافی نیست که اگر توان تحویل خودروهای پر متقاضی در بازه زمانی اعلام شده وجود نداشت، وزارت صمت به صراحت و با صداقت زمان تحویل خودروها را به صورت دقیق اعلام می‌کرد تا این چنین باعث مضیقه متقاضیان و بی‌اعتمادی آن‌ها به دستگاه‌های رسمی کشور نگردد. 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۰۷۹۱۶۰۹:۴۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۳۱
ظاهراً پراید و 405 از دور خارج شده اند. اما موتور و کفی آنها در کوئیک، ساینا، دنا، شاهین....... وجود دارد!
ناشناس۳۰۰۸۰۶۱۱۲:۱۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۳۱
برای اینکه مشکل خودرو و سوخت ‌ترافیک و هوای پاک و هزاران مسله دیگر حل شود باید قانونی تصویب و اجرا کرد که فقط سرپرست خانواده حق داشتن یک خودرو داشته باشد و از آنطرف دولت همه حمل و نقل عمومی را به سطح بسیار مطلوب برساند
ناشناس۳۰۱۰۸۰۰۱۳:۴۴:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۲
برای این چیزها که گفتی باید خودروی برقی با هزینه گمرکی صفر وارد شود .. همین
ناشناس۳۰۰۸۰۷۵۱۲:۳۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱/۳۱
ما خودروساز نیستیم, ما فقط تولیدکننده هستیم.
ناشناس۳۰۰۸۳۶۶۱۷:۳۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۳۱
بیشتر سر هم بندی است.
ناشناس۳۰۰۸۰۷۷۱۲:۳۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۳۱
تولید خودرو در ایران توجیه اقتصادی ندارد.
ناشناس۳۰۰۷۹۱۷۰۹:۵۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۳۱
نه کیفیت دارد و نه امنیت. وسیله درآمد میلیونها ایرانی، چه از راه مسافرکشی چه خرید و فروش.
ناشناس۳۰۰۸۰۷۳۱۲:۲۹:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۳۱
تا وقتی اکثر مواد اولیه قطعه ساز و خودروساز را با قیمت دلاری محاسبه شود در حالی که در داخل تولید می شود (به غیر واردات مواد اولیه و قطعات) ولی قیمت تمام شده خودرو کارخانه ریالی، دنبال کیفیت بالا نباشید
ناشناس۳۰۰۸۱۲۷۱۳:۳۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۳۱
شما جواب بده که چطور یک خودرویی با کیفیت تویوتا کرولا بیست هزار دلار در میاد که میشه حدود یک میلیارد تومن اما دنای اتومات هم همین قیمته؟ نگید که این قیمت بازاره و خودروساز نصف این میفروشه! چون خدوتون هم از پشت پرده خبر دارید که دلالها به کجا وصلن و خودروی صفر رو از کی میگیرن که به قیمت میلیاردی میفروشن! به علاوه، خودروساز ایرانی اگر قیمت مواد اولیه رو به دلار میده، داره دلارش رو از پول بیت المال میگیره! درسته ؟
ناشناس۳۰۰۸۲۷۹۱۶:۲۵:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۳۱
چون فروش مواد اولیه بر اساس ساز و کار غلط بورس هست که دلاری محاسبه می شود و دولت هم به اسم حمایت از مصرف کننده قیمت کارخانه سرکوب قیمتی می کند و هم خورو ساز کیفیت پایین می‌دهد هم مشتری واقعی ضرر می کند
ناشناس۳۰۰۸۲۹۳۱۶:۳۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۳۱
در ضمن وقتی اختلاف بین کارخانه و بازار رخ بدهد خود به خود قیمت بازار بیشتر هم می شود یعنی همین یک میلیارد دنا اگر دستکاری در قیمت کارخانه نمی شد 700 میلیون هم نبود، همانند ارز 4200 و بازار آزاد و همانند 28500 و آزاد که اولی 100 درصد بیشتر رقم خورد و شد 14 هزار تومان در سال 97 در حالی باید 7 هزار تومان باقی می ماند تا آخر ان سال یا سال قبل اگر ارز 28500 ایجاد نمی شد دلار 45 هزار تومان باقی می ماند اسفند سال قبل
ناشناس۳۰۰۸۰۹۰۱۲:۵۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۳۱
خودرو باید فقط بین سرپرستان خانواده ها که فاقد خودرو بوده و اجازه فروش هم تا چند سال نداشته باشند باید قرعه کشی شود
ناشناس۳۰۱۰۷۹۰۱۳:۳۳:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۲
شاید اون سرپرست پول لازم داشت میخواست با فروش ماشین مثلا بعد ازیکسال مشکلشون حل کنه ازاینور پولشو بلوکه کردن از اونور هم فروش ماشینو بلوکه کنند
ناشناس۳۰۰۷۹۲۰۰۹:۵۵:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۳۱
دور کشور دیوار کشیدین و خودروهایی تولید میکنین که در رقابتهای آزاد جهانی یک عدد آنهم فروش نمیرود . متوسط قیمت خودرو در ایران بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که معادل ۱۲۰۰۰ دلار می شود . با ۱۲۰۰۰ دلار یه خودرو متوسط با معیارهای جهانی را می توان خرید .
ناشناس۳۰۰۷۹۲۱۰۹:۵۷:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۳۱
اگر واردات خودرو آزاد همراه با تعرف گمرکی پایین آزاد بود: 1) این قدر خودرو گران نشده و تورم به همراه نمی آورد. 2) این همه انسان در سال در حوادث رانندگی کشته نمی شدند. 3) این همه بنزین هدر نمی رفت. 4) این همه آلودگی هوا ایجاد نمی شد. 5) این همه رانت تو جیب خودروسازهای داخلی نرفته و فساد صورت نمی گرفت. چه کسانی با واردات آسان خودرو مخالفت می کنند؟
ناشناس۳۰۰۷۹۲۷۱۰:۰۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۳۱
خودروسازی ایران سالهای سال است که در شرایط زندگی نباتی به سر می برد. به زور قلب مصنوعی، ریه مصنوعی، دیالیز..... زنده است. از تمام ملت خرج نکهداریش را می گیرند تا اسماً زنده بماند.
سامان۳۰۰۷۹۲۹۱۰:۰۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۳۱
احسنت
ناشناس۳۰۰۷۹۵۶۱۰:۳۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۳۱
علت کاهش نقدینگی اسفند ماه کشور همین طرح کذایی بود
ناشناس۳۰۰۷۹۵۷۱۰:۳۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۳۱
تا وقتی سرکوب قیمت کارخانه هست و اختلاف با قیمت بازار ازاد وجود دارد و حتی دوبرابر فعلی هم تولید شود یا وارد شود وضع همین هست
علی۳۰۰۷۹۶۱۱۰:۳۵:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۳۱
خودرو سازها مجبورند برای فروش خودروهایی که متقاضی کمتری دارند راه چاره ای در نظر بگیرند بهترین راهکار و میان برترین راه برای انجام چنین تصمیمی که دهها هزار نفر پول خود را در بانکها برای خرید خودرو بلاک کرده اند طرح فریب هست چون با این کار تمام خودروهای باد کرده در دستشان هم بفروش خواهد رسید و خط تولیدشان متوقف نخواهد شد اگر چه هیچ خودرویی در حال حاضر قیمت کارخانه آنها بیشتر از قیمت بازار نیست و خریدار سود خود را خواهد برد مهم این هست که خودروسازها اصلا برای مشتریان خود احترامی قائل نیستند چون این مشتریان بودند که همیشه برای خرید خودرو صف کشیده و برای آن پیش پول هم داده اند چیزی که در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی افتد
ناشناس۳۰۰۷۹۸۳۱۰:۵۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۳۱
مهم‌ترین نکته که در این هیاهوی خودرو فراموش میشود کیفیت بسیار نازل خودروها هستند که جز زیان جانی و مالی برای مصرف کنندگان ارمغانی ندارد تنها سود آوری آن برای صنف بی نام و نشان دلالان است و بس
ناشناس۳۰۰۷۹۹۰۱۰:۵۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۳۱
اعلام ۱۸ هزار تومانی قیمت تمام شده هر لیتر بنزین هم با توجه به حقوق و دستمزد فریبی بیش نیست! باید محاسبات همه چی یا به دلار باشه یا به ریال.
ناشناس۳۰۱۰۰۳۸۲۲:۵۴:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۱
نسبت به درآمد هرایرانی ، ما گرانترین بنزین دنیا رو خریداری می کنیم، درامد یه ساعت کارگر ساده ساده ساده امریکایی ۲۵ دلار می باشد، حالا در امد یه ساعت کارگر ساده ایرانی حدودا ۳۰ سنت می باشد،
الهام۳۰۰۸۰۰۱۱۱:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۳۱
طرح مادران چرا مشخص نمکنید تاریخ نوبتش
ناشناس۳۰۰۸۰۰۷۱۱:۰۸:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۳۱
فرقی نمیکنه دولت اصول گرا باشه یا اصلاح طلب شیوه ها یکسان است .
ناشناس۳۰۰۸۰۰۸۱۱:۰۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۳۱
چطور روز16 ارديبهشت مجددا وزارت سمت ميخاهد طرح فوق را اجرا کند؟ يعني کساني که در طرح جديد ثبت نام ميکنند بايد به سالهاي پس از اسفند 1403 ، فکر کنند ؟
ناشناس۳۰۰۸۱۴۳۱۳:۵۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۳۱
بلی
ناشناس۳۰۰۸۲۷۵۱۶:۲۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۳۱
فقط 5 مدل خودرو در سال 1403 تحویل می شود مابقی خودروها در سال 1402 تحویل مردم می شود.
ناشناس۳۰۱۰۸۱۳۱۴:۰۷:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۲
بقیه خودروها که متقاضی و کیفیت لازم ندارند،همون ۵ مدل مشتری باکیفیت تر از بقیه هست.البته که بلافاصله میگین این دلال ها و افراد سودجو و طماع هستند که بخاطر اختلاف قیمت با بازار این ۵ مدل رو انتخاب کردند.ولی باید بگم نه دوست عزیز،این پنج مدل بخاطر این متقاضی دارند که نسبت به قیمتشون کیفیت بهتری دارند .
ناشناس۳۰۰۸۰۲۲۱۱:۱۸:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۳۱
این یعنی خلف وعده،دروغگویی که هم به لحاظ شرعی وهم به لحاظ عرفی معامله را خدشه دار میکند. مردم بر اساس پول جیبشان وعلاقه اشان خودرو انتخاب می‌کنند.از قبل هم معلوم بود چه خودروهایی انتخاب خواهد شد.. لذا بنظر من دلایل وزارت صفت پذیرفته نیست وباید مطابق تعهدشان خودرو را حداکثر تا پایان سال۱۴۰۲ تحویل دهند. با امکان انتخاب مجدد میمونه ماشین های گران قیمت ویا طرفدار که مورد نیاز مردم نخواهد بود... نمیدونیم باید چکار کنم......
ناشناس۳۰۰۸۰۳۵۱۱:۳۵:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۳۱
اینکه مسئولینی از وزارت صمت گفتند حداکثر یکساله خواهد بود، حرف دقیق و درستی نبود و هر آدم عاقلی میفهمید که خودروهای پرتقاضایی مثل پرشیا یا ۲۰۶ حتما بیش از ظرفیت تولید یکساله، متقاضی خواهند داشت. ولی اینکه بگیم عملیات فریب بود یا بگیم باید میگفتن تا آخر ۱۴۰۳ طول خواهد کشید هم منطقی نیست چون قبل از ثبت نام که نمیشه فهمید پرشیا یا ۲۰۶ دقیقا چند نفر متقاضی خواهد داشت. راهکار وزارت صمت برای تعویض خودرو هم بد نیست؛ کسی که پرشیا میخواد میتونه سورن بگیره، و بعد توی بازار با پرشیا عوض کنه. البته اون عدم امکان فروش یکساله رو دیگه نمیدونم چیکار میشه کرد. شاید بهتر باشه این محدودیت رو بردارند، چون معلوم شد که متقاضیان فروش یکپارچه متقاضی واقعی هستند و اکثرا ماشینشون رو نمیفروشن، مگه اینکه بخوان عوض کنن. یا لااقل میشه محدودیت یکساله رو برای اونایی که افتادن ۱۴۰۳ و الان باید خودروی جایگزین بگیرن، بردارن.
ناشناس۳۰۰۸۱۵۲۱۴:۰۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۳۱
با این بخش از نظر شما موافق نیستم که گفتید از کجا می دانستند که متقاضی پرشیا یا 206 چند نفر هستند؟ وزارت صمت با بررسی داده های دوره های قبلی قرعه کشی شرکت ها به راحتی می توانست خودروهای پر طرفدار را شناسایی کرده و برنامه های تولید ویژه برای آنها در نظر بگیرد که راحت تر به دست مصرف کننده واقعی برسد.
محمد۳۰۰۹۰۰۵۰۶:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱
سلام من بل اجازتون سورن بنزینی زدم زمستان ۴۰۳ در اومده کارخونه هم روزی ۳۵۰ تا سورن میده بیرون ننیدونم چند نفر سورن زدن که مال من دوسال دیگه نوبتش میرسه
ناشناس۳۰۰۸۰۸۴۱۲:۴۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۳۱
گرفتار ایران خودرو شدیم بخدا خودرو وارد کنیم هرچند عده دیگری سود میکنند اما عوضش آمار تصادفات و کشته ها کلی کمتر میشود.
تهرانی۳۰۰۸۰۸۶۱۲:۵۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۳۱
ظاهرا همیشه منافع مدیران و مالکان صنایع خودرویی و قطعه ساز بر منافع میلیونها ایرانی ارجحیت دارد. خودروی چینی هم که در داخل مونتاژ میشود قیمتش خیلی بیشتر است از همان خودرو اگر مستقیم از چین وارد شود. یعنی ما مردم باید هزینه بدهیم تا آقایان سودشان کم نشود.
ناشناس۳۰۰۸۰۸۷۱۲:۵۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۳۱
لطفا در مورد ثبت نام ۱۶ اردیبهشت اطلاع دقیق از نام ماشینها و زمان تحویل دهید
ناشناس۳۰۰۸۰۹۴۱۳:۰۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۳۱
تحویل خودرو زمستان ۴۰۳ یعنی چی؟ آمار تقاضای خودرو ها منتشر کنید؟؟؟ درسته تقاضای بعضی خودرو ها بیشتره ولی آمار تولیدشان هم خیلی بیشتره
ناشناس۳۰۰۸۱۰۷۱۳:۲۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۳۱
مادران چی. چرا هیچ خبری نیست ؟
ناشناس۳۰۰۸۱۲۲۱۳:۳۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۳۱
همش ماشین چینی در سایت خرید خودرو بود. جای بسی تاسف است.
عادل۳۰۰۸۱۵۹۱۴:۱۵:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۳۱
باید از قبل ظرفیت و پذیرش هر خودرو مشخص می‌کردند بعد از اون انتخاب اون خودرو می‌بستند. .
هدایت۳۰۰۸۱۶۳۱۴:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۳۱
اصلا از طرح جوانی جمعیت خبری نیست باز خوش به حالتان تعیین تکلیف شدید
ناشناس۳۰۰۸۱۶۴۱۴:۲۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۳۱
متاسفم. پدر بازنشسته من با کلی ذوق و شوق ازم خواست براش ثبت نام کنم. هر روز هم در اخبار پیگیر نتیجه بود. وقتی بهش گفتم که پاییز ۴۰۳ انگار آبسردی ریخته باشن روی سرش. حس خیلی بدیه وقتی احساس میکنی باز هم سرت کلاه گذاشته اند.
مهدی رضایی۳۰۱۱۲۴۱۲۱:۳۰:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۲
اگه ماها پول زیاد داشتیم میرفتیم لاماری یا تیگو وغیره مینوشتیم که امسال بدنمون نه ایران خودرو که واسمون بزنه زمستان 403.با این کارا پولدارا پولشون بیشتر میشه ماشین بهتر سوار میشن ماهم باید زجر بکشیم تا سال دیگه.
حامد۳۰۰۸۲۲۷۱۵:۴۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۳۱
چاره کاردرآزادکردن واردات خودرو حتی خودروی دست دوم است البته نه باعوارض گمرکی هزاردرصد!!
محسن۳۰۰۸۲۷۸۱۶:۲۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۳۱
شما ها دیگه کی هستین ؟؟
بهروز۳۰۰۸۵۰۸۱۹:۳۰:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۳۱
من هم افتادم تابستان 1403
ناشناس۳۰۰۸۵۸۴۲۰:۴۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۳۱
من وتمام اطرافیان که پرسیدم پاییز و زمستان ۴۰۳ هستن
نیازی۳۰۰۸۶۲۱۲۱:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۳۱
تورو خدا همه ماشینارو امسال تحویل بدین این یعنی چی زمستان ۱۴۰۳ من یه جوان ۳۲ ساله تاالان هم ماشین نداشتم به قرآن قسم دیگه تاکی وایسم دوسال دیگه لطفا صدای مارو به گوش این مسوولین برسونین خسته شدم دیگه
ناشناس۳۰۰۸۶۹۱۲۲:۱۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۳۱
جالبه که با وجود تعیین نوبت برای زمستان 1403 بازهم قراره 16 اردیبهشت ثبت نام کنه و از شهریور هم اقساطی بفروشه.....مگر اینکه ثبت نامش برای 1404 و 1405 باشه.
داود۳۰۰۸۸۳۶۰۰:۳۷:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱
ما که راضی هستیم پژو پارس با تحویل سه ماه برندع شدیم.خدایا شکرت
مصطفی۳۰۰۸۹۲۵۰۲:۵۷:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱
آخ جون من سه تا 207اتومات ثبت نام کردم همشون هم تا قبل از شهریور تحویل داده میشن امیدوارم سود خوبی نصیبم بشه و این بنده خداهایی که امتیازشان را گرفتم بهشون عیدی خوبی بدم ولی کاش میشد زودتر تحویل بدن خونه ام نیمه ساز مونده وام بانکی هم اگه بگیرم باید کلی سود بدم در هر صورت کمال تشکر را از مسولین دادم
ناشناس۳۰۰۹۷۶۱۱۹:۰۰:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱
سودس توجیب بانکها ووزارت صمت رفت
ناشناس۳۰۱۰۰۵۸۲۲:۵۹:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱
آقا اگه ظرفیت تولید این چند تا خودرو نداشتید اول اعلام می‌کردید تا مردم لااقل ثبت نام نکنند ، یک ماه عدد ۹۰۰ ضربدر ۱۰۰ میلیون کنید ببنید چقدر میشه ،بعد یکی نوبتش همین بهار ۱۴۰۲ میخوره به قیمت الان و یک نوبتش سال دیگه و افزایش قیمت بهش میخوره ،این چه انصافی مگه همه باهم ۱۰۰ م تو بانک نذاشتند که به این یکی بخوره و به اون یکی افزایش قیمت بخوره این چه انصافی است ،یه پیشنهاد بیان همین الان پول هر ماشین کلش بگیرند به قیمت الان و بعد تحویل بدند درسته ما ضرر میکنیم اما لاا قل پول افزایش قیمت نمی دیم
ناصر۳۰۱۰۱۴۸۲۳:۵۷:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱
فکر کنم همین الان تو انبارهای ایران خودرو چندین میلیون تا خودرو خوابیده
امید۳۰۱۰۲۳۸۰۰:۵۷:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۲
باسلام من با دوتا بچه کوچیک الان آواره خیابون.. زدن پاییز ۴۰۳ ... الانم با هزار بدبختی وام گرفتم که شرکت کردم ...... با یه شمار ملی همه چی درست میشد ببینن که واقعا کی نیاز داره....
ناشناس۳۰۱۰۳۶۰۰۴:۲۶:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۲
همش فریب اگه راست میگن چرادوباره ثبت نام گذاشتین باتحویل سه ماه
حسین۳۰۱۰۶۳۴۱۱:۳۲:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۲
سلام ما جوانی جمعیت هستیم برامون زده تابستان ۱۴۰۲ اما هنوز پیامک برام نیومده
فریدون کیا۳۰۱۰۷۰۸۱۲:۳۲:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۲
سلام من پژو پا س elx ثبت نام کردم. پولمم بلوکه کردم ولی متاسفانه هنوز هیچ خبری نشده
مسلم قاسمی۳۰۱۰۷۷۸۱۳:۲۱:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۲
حداقل کاری که وزیر صمت میتونه برای کسانی که نوبتشان به سال ۴۰۳ افتاده اینه که خودرو را به قیمت سال ۴۰۲ تحویلشون بدهند تا یک مقداری از بی اعتمادی مردم رانسبت به خودشون وسیاستهاشون جبران کنند واجهافی هم درحق مشتریهای۴۰۳نشه
منصور۳۰۱۰۸۲۹۱۴:۱۹:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۲
یه سوال دارم تو قرعه کشی خودرو اکثرا زمان تحویل افتاده زمستان 1403الان قضیه این ثبت‌نام اردیبهشت وزارت صمت چیه حتما زمان تحویل خودرو اونا میشه1406
ش ذ۳۰۱۱۲۰۹۲۰:۵۹:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۲
تا تولید بالا نره هر چقدر قیمت کارخانه رو بالا ببرند تا به بازار برسونن هرگز شدنی نیست بازار آزاد هی بیشترو بیشتر گرونتر میشه برای هر شهر اینهمه نمایندگی لازم نیست هزینه هاشونو پایین ببرن تولیدو بیشتر کنن دیگه لازمم نیست پول بنزو بدیم پراید و.. سوار شیم آخرشم بگین کارخانه ضرر میده.اگرم شدنی نیست درکارخانه هاتونو گل بگیرید والسلام.
قربانی۳۰۱۱۳۴۶۲۳:۵۳:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۲
همه چی گفتیدبجز طرح مادران ثبت نام اردیبهشت که گفتن بدون قرعه کشی وبدون نوبت میدن چی میشه،یعنی میدن یاجمعیتمون تکمیل شد یادشون رفت قول دادن به واجدان شرایط بدون نوبت وقرعه کشی میدن چون تعدادشون کمه،اینوبگو چی میشه؟
ناشناس۳۰۱۱۷۸۱۲۲:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۳
هر کسی شرکت کنه گول خورده نباید کسی در این فریب کاری حضرات شرکت کنه
علی۳۰۱۱۸۵۱۰۰:۲۹:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۴
اگه راست میگین خودروهایی که متقاضی بیشتری داشت را بیشتر تولید کنید .شما که میگید۹۳۰ هزار نفر نوشته درعوض تولید ۱۳۰۰تا ۱۶۰۰هزار ماشینه .
بی نام۳۰۱۱۸۹۰۰۱:۴۰:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۴
توبورس ۲۰۷ میلیونی میریختید الان هم توپارکینگ هاتون پرهست فقط میخواهید به قیمت سال آینده بفروشید.
برانازار۳۰۱۲۰۷۶۰۹:۳۴:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۴
از روزی که طرح قرعه کشی شروع شده ثبت نام کردم تا اینکه بدون قرعه کشی قرار شد صاحب ماشین بشیم که اون هم افتاده تابستان ۴۰۳ . تا اون موقع ارزش پول من نصف کمتر میشه وقیمت ماشین چند برابر که مجبور به انصراف میشم.
ناشناس۳۰۱۲۱۹۹۱۱:۱۱:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۴
وزارت صمت به این سوال جواب بدهد که در ثبت نام میلیونی بدون هزینه برای مردم چند در صد از کسانی که نامشان اعلام می شد از پرداخت هزینه منصرف می شدند و نتیجه را واگذار می کردند و خودرو ساز به زحمت می افتاد و جنسش روی دستش می ماند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  6. دور باطلی که تمامی ندارد!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  9. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  10. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  11. التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  16. ریزش قیمت دلار در روزهای آینده ادامه خواهد داشت

  17. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  18. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  19. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  20. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

آخرین عناوین