رئیسی: دخالت غربی‌ها برای امنیت منطقه مضر است/ امیر قطر: نگاه ما به مذاکرات وین مثبت است

گروه سیاسی الف،   4010222078

رئیس جمهور گفت: حل مسائل منطقه‌ای باید به‌دست مسئولان دولت‌های منطقه انجام بگیرد و دخالت کشورهای خارجی و غربی‌ها نه‌تنها امنیت‌ساز نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر است.

رئیسی: دخالت غربی‌ها برای امنیت منطقه مضر است/ امیر قطر: نگاه ما به مذاکرات وین مثبت است

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست خبری پس از دیدار و گفت‌وگو با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که ظهر امروز وارد تهران شده است، طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالیم از این‌که امیر قطر و هیئت همراه دعوت جمهوری اسلامی ایران را اجابت کردند و به ایران سفر کرده و امروز میزبان‌شان هستیم.

بیشتر بخوانیدتاکید مخبر بر نقش روابط ایران و قطر در گسترش ثبات منطقه / امیر قطر: صدور ویزای تماشاگران ایرانی تسهیل می‌شود
وی افزود: در مذاکرات امروز علاوه بر تأکید بر گسترش روابط بین دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و انرژی بیان شد باید سرمایه‌گذاری‌های مشترکی بین دو کشور انجام بگیرد.

رئیس‌جمهور گفت: طی سفری که اسفندماه به کشور دوست، برادر و همسایه قطر داشتم مذاکراتی انجام و اقدامات مقدماتی نیز برای توسعه روابط‌مان انجام گرفت و به نتیجه رسیدن آن مباحث و موارد مطروحه در نشست امروز نیازمند اقداماتی از ناحیه دو کشور و کمیسیون مشترک است. امیر قطر در این‌باره تأکید داشتند که روابط بین دو کشور می‌تواند در حوزه‌های مختلف گسترش یابد.

رئیسی خاطر نشان کرد: از نکات مشترک‌مان این بود که حل مسائل منطقه‌ای باید به‌دست مسئولان دولت‌های منطقه انجام بگیرد و دخالت کشورهای خارجی و غربی‌ها نه‌تنها امنیت‌ساز نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز بر حل مسائل منطقه پرداختیم و به‌ویژه درباره مسئله یمن هرچه زودتر باید محاصره شکسته شود و مردم یمن برای کشور خود تصمیم بگیرند. مردم افغانستان باید برای کشور خود دولت فراگیر داشته باشند تا بتواند همه گروه‌های سیاسی و قومیت‌ها را در بر بگیرد و امنیت پایدار را برپا کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نسبت به آزادی فلسطین و قدس شریف تأکید داریم که باید محاصره غزه شکسته شده و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی پایان بپذیرد. من شهادت خانم شیرین ابوعاقله را به خانواده و هم‌چنین امیر قطر که او از اعضای خبرگزاری الجزیره بود، تسلیت می‌گویم و این‌گونه جنایات نمی‌تواند برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز باشد و نفرت عمومی به جنایات رژیم صهیونیستی را بیش از پیش خواهد کرد.

رئیسی افزود: البته نه‌فقط به شبکه الجزیره بلکه باید به همه خبرنگاران در سراسر دنیا تسلیت بگوییم چراکه یک خبرنگار آزاده با ظلم رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و جامعه خبرنگاران باید به خود ببالند که صدای مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان مخابره کردند و این جنایات پایدار نخواهد ماند.

وی اظهار داشت: بدون تردید سفر امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در ارتقای روابط دو کشور و دو ملت است و می‌تواند نقش بسزایی در جهت گسترش روابط فی‌مابین و همکاری‌های‌مان در سطح منطقه‌ای و جهانی داشته باشد. 

** امیر قطر: به‌دنبال تقویت روابط با ایران هستیم/ مشکلات منطقه باید با گفت‌وگو حل شود

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در این نشست خبری طی سخنانی بیان کرد: از رئیس‌جمهور ایران تشکر کرده و  خوشحالم که در ایران هستم و روابط دو کشور مستحکم و استوار و مبتنی بر حسن همجواری است.

وی افزود: سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به قطر با اهمیت بود چراکه عامل تقویت روابط دو کشور است. امروز اینجا هستم تأکید کنم که هرچه بیشتر به‌دنبال تقویت روابط هستیم. امروز درباره مسائل دوجانبه صحبت شد و تأکید کردیم که حل اختلافات در منطقه راهی جر گفت‌وگو ندارد و با رئیس‌جمهور ایران اتفاق نظر داشتیم.

امیر قطر گفت: طرفین تأکید کردند درگیری‌هایی که درمنطقه وجود دارد باید از طریق گفت‌وگوی سازنده حل شود. درباره منطقه و چند پرونده صحبت کردیم و پرونده اصلی فلسطین است و درخصوص سوریه، یمن و عراق گفت‌وگو داشتیم. معتقدیم مشکلاتی در این کشورها وجود دارد که باید از طریق راه‌حل‌های عادلانه و جامع حل بشود.

وی بیان کرد: درباره فلسطین نیز جا دارد که مراتب تسلیت را  به خانواده خانم شیرین ابوعاقله که توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید تقدیم کنم. مرتکبان این جنایت باید مجازات بشوند و جهان نباید با این ماجرا براساس معیارهای دوگانه برخورد کند.

امیر قطر عنوان کرد: در باب مذاکرات وین نیز قطر همواره مثبتی به گفت‌وگوها داشته و باور داریم که گفت‌وگو راه‌حل این مشکلات است.

وی با اشاره به جام جهانی 2022 نیز اظهار داشت: این مسابقات در نوامبر و دسامبر سال 202 میلادی برگزار می‌شود و از همه ایرانیان علاقه‌مند دعوت می‌کنیم تا بیایند و شاهد مسابقات باشند. تأکید می‌کنم که این رویداد حتما استثنایی خواهد بود و به‌خاطر کمک‌های جمهوری اسلامی برای موفق برگزار شدن جام جهانی نیز تشکرمی‌کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین