نامه یکی از بدهکاران بانکی به همتی: برای وام ۵۰۰ میلیاردی ۳ هزار میلیارد پرداخته‌ام

اقتصادی،   4000324110

یکی از بدهکاران کلان بانکی در نامه‌ای خطاب به همتی نوشت: بدهی‌ها را تسویه کرده ام و بابت وام ۵۰۰ میلیاردی ۳ هزار میلیارد پرداخته ام.

نامه یکی از بدهکاران بانکی به همتی: برای وام ۵۰۰ میلیاردی ۳ هزار میلیارد پرداخته‌ام

به گزارش فارس، در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، بحث 11 ابربدهکار بانکی که 90 هزار میلیارد تومان بدهی دارند از سوی نامزدهای مختلف مطرح شد. در نهایت عبدالناصر همتی که تا پیش از ورود به رقابت‌های انتخاباتی ریاست کل بانک مرکزی را در اختیار داشت و از سوی دیگر نامزدها به دلیل کم‌کاری در وصول بدهی‌ها ملامت شده بود، لیستی را به عنوان لیست 11 ابربدهکار از جیب درآورد و بدون اینکه آن را بخواند از سید ابراهیم رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات درخواست کرد که لیست را بخواند.

پس از مناظره، تصویر یک لیست دست‌نویس در فضای مجازی منتشر شد و ادعا شد این همان لیست 11 نفره است. نکته جالب این لیست آن بود که بسیاری از افراد نام‌برده در این لیست افراد نام‌آشنایی بودند و در چند سال اخیر برای آنها پرونده تشکیل شده و دادگاه‌های رسیدگی به جرایم آنها نیز برگزار شده بود.

در تازه‌ترین اتفاق درباره لیست بدهکاران بانکی، رسول دانیال زاده یکی از افرادی که نام وی در صدر لیست منتشر شده دیده می‌شد در نامه سرگشاده‌ای خطاب به همتی نوشته است: بدهی‌ها را تسویه کرده ام و بابت وام 500 میلیاردی 3 هزار میلیارد پرداخته ام.

در بخشی از نامه دانیال زاده خطاب به همتی ضمن اشاره به فعالیت های وی در بخش خصوصی بخصوص صنعت فولاد آمده است: برای راه اندازی این مجموعه همه سرمایه شخصی و خانوادگی خود را در قالب این کارخانجات معظم د ر خاک این سرزمین بنا نمودم تا اینکه گردباد و سونامی اقتصادی سال 1387 همه بنگاه های تولیدی در سراسر جهان را به چالشی مرگبار کشید . بسیاری از صنایع در دنیا و از جمله ایران نابود شدند و خیل عظیمی از کارگران آنها بیکار شدند. مجموعه تحت مدیریت اینجانب نیز از رهگذر همین سونامی ضرر و زیانی بالغ بر 560 میلیارد تومان بعبارتی 560 میلیون دلار سال  87  متحمل شد.

دانیال زاده در ادامه این نامه مدعی شده است: در این مقطع و برای جبران این ضرر بزرگ چاره ای جز استقراض از سیستم بانکی باقی نبود و پس از سه سال دوندگی نهایتاً در سال  1391مبلغ 519 میلیارد تومان در قابل وثایق چندین برابری از بانک ملی تسهیلات دریافت نمودم و شدم بدهکار بانک یا همان ابربدهکاری که در این سالها ذیل این لفظ، بر من تاختند .

وی در ادامه این نامه با ادعای اینکه بابت این وام 519 میلیارد تومانی که ریال به ریال آن مصروف امر تولید شده، با فرصتی که طی یکسال گذشته دستگاه محترم قضایی برای امر تولید فراهم آورد بالغ بر 3000 میلیارد تومان در قالب اصل و سود به سیستم بانکی برگردانده ام و تسویه کامل نموده ام، افزود: حال سوال اینجاست آقای همتی اگر به این امر واقف بودند که اینجانب هیچ گونه بدهی به هیچ بانک یا موسسه اعتباری در سیستم بانکی کشور ندارم، چرا اتهام ناروایی جاری ساختند که از یک سو موجبات تشویش اذهان مردمی که از مسائل اقتصادی در رنج هستند فراهم آورند و از سوی دیگر با آبروی یکی از خادمین تولید کشور بازی کنند. اگر هم اطلاعی از تادیه کامل بدهی‌های اینجانب به سیستم بانکی خبر نداشتند که جای تاسف بیشتر دارد، چراکه فردی که ادعای اداره کشور را دارد از اتفافات زیرمجموعه تحت مدیریت خود بیخبر بوده است.

در بخش پایانی این نامه، دانیال زاده خطاب به همتی نوشته است: شما که مدعی داشتن دانش اقتصادی هستید و نامزد رقیب را به بیسوادی و بی بهره بودن از علم اقتصاد متهم میکنید چرا در تمام این سالها علیرغم علم به رویه نظام بانکی در دریافت بهره‌های مرکب و جرائم ظالمانه‌ای که کمر هر تولید کننده‌ای را خرد نموده ، سکوت کرده و کوچکترین اقدامی بعمل نیاوردید.

به گزارش فارس، پیش از این عبدالناصر همتی در مصاحبه‌ای با سایت اطلاع رسانی رهبر انقلاب با اشاره به این 11 بدهکار بانکی، از همراهی فعال دستگاه قضا در سال‌های اخیر برای تادیه بدهی بدهکاران بزرگ تقدیر کرده و گفته بود با کمک دستگاه قضا 30 هزار میلیارد تومان از بدهی این 11 نفر تسویه شده است.

امروز هم سخنگوی قوه قضاییه ضمن اشاره به کارشکنی های بانک مرکزی در پیگیری پرونده های بدهکاران کلان بانکی، در مورد پرونده دانیال زاده گفت: پرونده قضایی تشکیل شده و در برخی موارد حکم هم صادر شده که در مرحله فرجام خواهی دیوان عالی کشور است. با پیگیری قضایی در فرآیند رسیدگی ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بانک ملی مسترد و معادل ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اموال وی به بانک منتقل شده که مطالبات این بانک وصول شده است. بخشی از مطالبات ارزی نیز از طریق تعزیرات حکومتی وصول گردیده است. در مورد مطالبات سایر بانک‌ها موضوع در حال پیگیری است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین