تحرکات محمد بن زاید برای انتقال پایگاه آمریکایی اینجرلیک از ترکیه به امارات

گروه جهان الف،   3990630154

منابع آگاه اعلام کردند، ولیعهد ابوظبی در حال انجام گفت‌وگوهایی با وزارت دفاع آمریکا برای انتقال پایگاه هوایی اینجرلیک از ترکیه به امارات است.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه اعلام کردند که «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی در حال انجام گفت‌وگوهایی با وزارت دفاع آمریکا برای انتقال پایگاه هوایی اینجرلیک از ترکیه به امارات است.

به گزارش سایت تاکتیکال ریپورت، منابع آگاه تصریح کردند، گفت‌وگوهای بن زاید با هدف تحکیم مناسبات امارات با دولت پنهان آمریکا و اعتباردهی به منافع راهبردی این کشور با استفاده از روابط شخصی بن زاید با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انجام می‌شود.

به نقل از سایت میدل ایست نیوز، در همین رابطه، به گفته منابع مذکور می‌توان اقدام امارات در امضای توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل و تحرکات این کشور در لیبی و شرق مدیترانه را تفسیر کرد.

در عین حال، امارات در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و نظامی راهبردی با همکاری پنتاگون و نهادهای بزرگ اقتصادی و مالی آمریکا در ساحل جنوبی یمن و جزایر این کشور از جمله سقطری است.

به گفته سایت تاکتیکال ریپورت، بن زاید دست به امتیازدهی سیاسی به هیچ شخصی حتی ترامپ نمی‌زند مگر اینکه این امتیازدهی‌ها در چارچوب منافع راهبردی پیش‌گفته امارات باشد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه بارها تهدید کرده است که به حضور نظامی آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک پایان خواهد داد، این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای و امنیتی از وجود کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا در این پایگاه حکایت دارد.

در همین رابطه، سناتور رون جانسون، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در ۱۳ سپتامبر جاری تصریح کرد که واشنگتن در حال بررسی انتقال نیروهای خود از اینجرلیک به دلیل سیاست‌های نگران‌کننده آنکارا در شرق مدیترانه است.

پایگاه اینجرلیک واقع در جنوب ترکیه در سال ۱۹۵۱ توسط آمریکا و در اوج جنگ سرد احداث شد. آمریکا در همه عملیات‌های خود در منطقه از اینجرلیک به عنوان یک پایگاه پشتیبانی استفاده می‌کند.

از حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا، ارتش این کشور از اینجرلیک به عنوان بزرگترین پایگاه پشتیبانی در عملیات ناتو در افغانستان استفاده می‌کند و از سال ۲۰۱۵ نیز از این پایگاه در عملیات ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش در عراق و سوریه استفاده‌های زیادی به عمل آمده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین