درمان سرگیجه خوش خیم با مصرف کلسیم و ویتامین D

گروه فناوری الف،   3990517107

دانشمندان "دانشگاه ملی سئول" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند احتمال ابتلا به سرگیجه در افرادی که دو بار در روز ویتامین دی و کلسیم مصرف می‌کنند بسیار پایین است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، سرگیجه وضعیتی حمله‌ای خوش‌خیم یا بی‌پی‌پی‌وی(BPPV) نوعی اختلال در گوش داخلی است که در آن تغییر در موقعیت سر فرد منجر به احساس چرخش یا حرکت می شود. سرگیجه وضعیتی حمله‌ای خوش‌خیم یا بی‌پی‌پی‌وی(BPPV) عارضه‌ای است که در آن، بیمار پس از حرکات سر یا تغییرات سریع وضعیتی، از سرگیجه‌های کوتاه مدت شکایت دارد.

علایم بی‌پی‌پی‌وی به‌ ویژه هنگام جابجا شدن به سمت دیگر در حین خواب یا خمیده شدن سر به سمت عقب رخ می‌دهد. معمولاً پس از برطرف شدن علائم، فرد می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهد و همراه با بیماری، نشانه عصبی یا شنوایی دیگری وجود ندارد. قابل ذکر است هر حمله نیز حدود یک دقیقه به طول می‌انجامد و با حالت تهوع همراه است.

برای معالجه بی‌پی‌پی‌وی، پزشکان یک سری حرکات سر را بر روی بیماران انجام می‌دهند تا بتوانند ذرات داخل گوش را که باعث ایجاد این حس می‌شوند، تغییر دهند اما این علامت اغلب عود می کند. کارشناسان تخمین می‌زنند که حدود ۸۶ درصد از افرادی که از بی‌پی‌پی‌وی رنج می‌برند، حس می کنند که این عارضه باعث اختلالی در زندگی آنها می‌شوند و سبب بیماری آنها می‌شوند و بنابراین نمی‌توانند چند روز به سر کار بروند.

طی این مطالعه محققان کره‌ای بیش از ۹۵۰ بیمار مبتلا به این عارضه را که قبلاً با تکنیک حرکات سر تحت درمان قرار گرفته بودند، مورد آزمایش قرار دادند. محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. افراد یک گروه از مکمل‌های داروهایی استفاده می‌کردند و دیگر گروه داروهایی برای کنترل این عارضه. سپس محققان به افراد گروه اول که مکمل مصرف می کردند و ۴۴۵ نفر بودند ویتامین دی و کلسیم دادند که می‌بایست روزانه دو بار مصرف می‌کردند. در مقابل، ۵۱۲ نفر گروه دیگر هیچ یک از این موارد حتی مکمل را مصرف نمی‌کردند. محققان دریافتند افرادی که به آنها مکمل داده شده بودند، بعد از میانگین یک سال میزان سرگیجه آنها به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

محققان گفتند این مطالعه نشان می‌دهد که برای مبتلایان به این سرگیجه مصرف مکمل ویتامین دی و کلسیم یک روش ساده و کم خطر برای جلوگیری از عود سرگیجه است. اگر ابتدا مقدار مصرف ویتامین دی کم باشد، بسیار مؤثر است. در حقیقت، افرادی که با ویتامین دی کمتر از ۱۰ نانوگرم در میلی متر شروع کرده ‌اند، ۴۵ درصد کاهش در میزان عود سرگیجه خود مشاهده کرده‌اند در حالی که کسانی که با سطح ویتامین دی حدود ۱۰-۲۰ نانوگرم در میلی متر شروع کرده‌اند تنها شاهد ۱۴ درصد کاهش بوده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین