با فتح کجا جنگ برای ما تمام می‌شود؟

سید محمدرضا اصنافی، گروه تعاملی الف،   3990516024 ۱۷۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
با فتح کجا جنگ برای ما تمام می‌شود؟

زمانی که جامعه را به مقاومت و همبستگی جلوی تحریم‌های آمریکا دعوت می‌کنیم باید بتوانیم یک تصویر روشن از نتیجه‌ی این مقاومت ارائه کنیم. حواله دادن مکرر افکار عمومی به مقاومتی که نتیجه آن مشخص نیست کشاندن افکار عمومی به تونلی است که روزنه‌ی پایانی آن پیدا نیست و طول و انتهای آن نامشخص. روح جامعه برای پذیرش درد ناشی از تحریم و برای عبور از پیچ تاریخی تحریم نیازمند تصویر بزرگ روشنی-بیگ پیکچر- از سرنوشت پس‌ازاین پیچ است.

اگر بپذیریم ما در یک جنگ پیچیده‌ی رسانه‌ای و اقتصادی هستیم باید بتوانیم برای افکار عمومی تصویر کنیم با فتح کجا جنگ برای ما تمام می‌شود. قطعاً نقطه‌ای دوردست و آرمانی مثل "رفع فتنه از عالم" یا "فتح قدس" هم بسیار بهتر از این بی چشم‌اندازی جنگ فعلی است. بدون این تصویر جامعه به‌سختی به سمت جلو حرکت می‌کند. تصویر از آینده در نقش آهن‌ربا جامعه را به سمت آینده می‌کشد و از سردرگمی، انتظار بیجا و هدر رفت انرژی می‌رهاند.

فرآیند افکار عمومی در این مسیر مانند یک سفر است. اگر مقصد سفر مشخص نباشد مسافر، کششی برای حرکت ندارد و نمی‌تواند آمادگی ذهنی و غیر ذهنی ایجاد کند که باید چقدر هزینه، زمان و انرژی برای این راه کنار بگذارد؟ اگر چنین نشود روح مسافران بیش از سختی مسیر از این ابهام مسیر خسته می‌شود. نمی‌شود به مردم گفت دستتان را به ما بدهید و بیاید و چیزی هم نپرسید. خدا هم هر جا به صبر دعوت می‌کند نتیجه صبر را هم تصویر می‌کند. ما باید برای مردم بتوانیم تصویری ازآنچه می‌خواهیم با تحریم‌ها بکنیم، بسازیم و رؤیایی فردای پس از تحریم را وعده بدهیم و این وعده باید ملموس و قابل رؤیاپردازی باشد. مختصات آینده کشور به‌خصوص در بعد اقتصادی درنتیجه مقاومت در برابر زورگویی آمریکا و تحریم‌ها را باید در رؤیاها نقاشی کنیم.

دقیقا همان کاری که جریان تحریف پیش می‌برد و تصویر می‌سازد و وعده می‌دهد و رؤیا می‌سازد. باید بتوانیم رؤیای مقابل رؤیای برجام را بسازیم وگرنه بازهم با رؤیایی بعد از بایدن، اذهان را به مسیری خواهد برد که ته اش رؤیای نور است. جامعه‌ی بی رؤیا و دعوت‌شده به سمت ابهام، جامعه‌ی هراسیده و مضطرب است، جامعه‌ای که بی‌آنکه بداند هدف کجاست به وعده‌ی هر قریه و آبادی‌ای بی‌آنکه فکر کند چه هزینه‌ای برای سفر داده، راضی خواهد شد و سفر را پایان خواهد داد. ما برای همراهی هم‌سفران اول باید درد سفرشان را به رسمیت بشناسیم، باید بپذیریم هم‌سفرانمان هزینه زیاد دادند. همدلی اولین گام هم‌سفری است.

گام اول؛ زخم‌های تحریم را انکار نکنیم، مقصد و زمان تقریبی رسیدن به آن را تصویر کنیم؛ گام دوم هم‌جهتی است. ما باید "ما" بشویم؛ گام سوم ایجاد "ما" ی هویت‌ساز است؛ ما مقاوم‌ها، ما سرسخت‌ها، ما ایرانی‌های مغرور جنگجو. همه باید پارو بزنیم؛ گام چهارم تقسیم وظایف و نقش دهی هویت‌ساز، کافه‌های مسیر را نشان بزنیم و با رسیدن به هر کافه‌ای جشن مختصری بگیریم؛ گام پنجم تعیین هدف‌های کوتاه ملموس قابل ارزیابی است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۰۵۱۴۱۱:۴۵:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
7 سال با برجام نافرجام سرکار بودیم یکسال آینده را هم به امید جو بایدن سرکاریم علی برکت الله !
ناشناس۱۵۵۰۵۶۳۱۲:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
بله. اگر برجام نبود،هفت سال پیش دلار به بیست تومان می رسید و الان حدود دویست ، سیصد هزار تومان بود.
ناشناس۱۵۵۰۷۳۵۱۳:۵۳:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگر پدر و مادر ژنهای برتر هم نگران فرزندان سرباز در زمان جنگ یا بیکار در زمان مشکلات اقتصادی بودند انوقت می شد به اعتراف انها هم اعتماد کرد. ولی چون خود درگیر نیستند همش از مقاومت و جنگ و دشمنی و عدم مذاکره و ادامه وضع کنونی در سیاست خارجی و داخلی و اقتصاد و.... دفاع و سخنرانیهای قرا می کنند.
ناشناس۱۵۵۱۱۲۹۲۰:۵۷:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
به حول قوه الهی امسال سال فتح مبین جبهه اسلام علیه جبهه کفر است.
ناشناس۱۵۵۱۱۳۵۲۱:۰۳:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
امروز ایران با اقتدار در تمام زمینه‌ها از چنان صلابتی برخوردار است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند.
ناشناس۱۵۵۱۲۷۶۰۱:۲۰:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
کدام دوست؟ کدام دشمن؟! این یه جمله کلیشه ایه که مسئولین و صداسیما هر روز تکرار می کنن، همیشه روند همین بوده ولی الحمدلله شما الان دسترسی به اینترنت دارید، می تونید اطلاعاتتی که بهتون میدن رو تو اینترنت چک کنید.
ناشناس۱۵۵۴۵۵۹۰۰:۵۵:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
بدون شعار دادن چند تا از این زمینه ها را بنویس
ناشناس۱۵۵۰۷۴۱۱۳:۵۶:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
نه تنها دروغگو فراموش کار میشه! ظاهراً فریب خورده هم فراموشکار میشه! اول صحبت های اول ریاست محترم جمهور و تیم ایشون رو یکبار مرور کنید و بعد کامنت بزارید. اگر به همین راحتی هست حرف زدن، بنده الان اعلام میکنم اگر مردم حالیشون بود و به من رای داده بودن، من دلار رو روی 1000 تومن نگه میداشتم! قدر منو ندونستن که!! توی بازار چند سال رکود بود؟ حالا هم تورم! نتیجه توهم! آقا ما توی فشار و تحریم هستیم، اگر کسی فکر میکنه با سابقه ایران و خونهایی که ایران داده، آمریکا روزی با صحبت با ایران کنار میاد، بهتر هست بیدار بشه، راحتی جز مقاومت نداریم. دست رو بالا ببرید، لباستونو هم از تن در میارن. حالا بحث مقابله با تحریم و فشار حرفی دیگه هست، ولی لطفاً خیال راحتی و یا معامله با غرب و آمریکا نگیره کسیو. گام اول مقاومت هم به دور انداختن مسئولینی هست که با بیت المال برای خودشون دفتر و دستک درست کردند و میلیاردی خرج بیخود درست میکنند. مشکل خرج نیست، مشکل تفکر ذلیلانه و مفتخورانه هست.
ناشناس۱۵۵۰۷۹۰۱۴:۲۵:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
حرف کیلویی زدن که کاری نداره منم میگم اگر برجام نبود الان به اقتصاد بدون نفت رسیده بودیم دلار هزار تومن بود!
ناشناس۱۵۵۰۸۰۲۱۴:۳۱:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
شما منو یاد اون آدمی میندازی که خورد زمین برای اینکه کم نیاره تا خونه سینه خیز رفت!!! بابا دیگه عالم و آدم فهمیدن برجام خسارت محض بوده! شما هم بهتره به جای این همه سینه خیز رفتن که هم لباسهات پاره میشه هم زخمی میشی, بلند شی یه تکون به لباسهات بدی, درباره برجام هم بدون احساسات قضاوت کنی!!
ناشناس۱۵۵۰۸۰۶۱۴:۳۴:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
جهت اطلاع شما دلار بالا رفتن ها به خاطر نبود یا بودن برجام نیست قربان بلکه به خاطر پول های سرگردان است که تورم ایجاد می کند و معادلات بین المللی هم فقط روی ان یک اثر کوچک می گذارد در ضمن جهت اطلاع شما خیلی از کشورها چند برابر صادراتشان واردات می کنند ولی دلار انها بالا نمی رود و تورم کمی هم دارند ولی شما الان صادرات و وارداتتان تقریبا مثل هم است ولی به خاطر بی نظمی پولی در داخل دلار بالا می رود که البته دولت هم برای جبران کسری بودجه ...!
تبریزی۱۵۵۰۸۳۹۱۵:۰۵:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
چون ویروس کرونا جهش پیدا می کنه کسی نمی تونه براش واکسن بسازه و کره زمین غیر قابل سکونت می شه. اگه ما مریخ رو فتح کنیم بقیه کشورها برای اینکه ما راهشون بدیم به مریخ به حرفمون گوش می دن و جنگ تموم می شه.
ناشناس۱۵۵۰۸۴۸۱۵:۱۳:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
امروز ایران با اقتدار در تمام زمینه‌ها از چنان صلابتی برخوردار است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند.
هادی۱۵۵۱۱۶۶۲۲:۲۷:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اسم یکی از کشور های اعتراف کننده با ذکر منبع لطفا
ناشناس۱۵۵۴۶۶۶۰۷:۰۴:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
اگر همه اش بی بی سی و منو تو نبینی لیست کشورهای مختلف را در این مورد خواهی شنید مشکل تو گرفتن گوشهایت است وقتی واقعیات بیان می شود
ناشناس۱۵۵۱۲۴۶۰۰:۰۸:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
احسنت به تو ای دلاور..
ناشناس۱۵۵۰۸۸۴۱۵:۵۰:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
دشمن می‌گوید شما پیشرفت نکنید و ما همه چیز به شما می‌دهیم و در واقع می‌خواهند صلاحیت ما را گرفته و بی‌هویت سازند و به تبع آن همیشه دست‌هایمان را در مقابل آنها دراز کنیم.
ناشناس۱۵۵۱۲۱۴۲۳:۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
دشمن توهمی هست که شما جماعت بهش گرفتار شدین !!
ناشناس۱۵۵۰۹۸۹۱۷:۵۷:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اون مدت با خرج دلار رهای ذخیره ارزی وضع آروم بود نه با برجام تقریبا اون آرامش موقتی 30 تا 40 میلیارد دلار آب خورد بدون هیچ آینده نگری
ناشناس۱۵۵۰۹۹۱۱۷:۵۹:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
خودت را گول نزن هموطن از سال ۹۲ یعنی اواخر دولت دهم دلار ثابت شد و حتی سیر نزولی داشت تا جایی که هنگام تغییر دولت به حدود ۳هزار تومن رسید و بعد هم این ثبات تا زمان برجام ادامه داشت اما با امضای برجام و تصویب مادر تحریمها توسط اوباما تغییرات شروع شد و با خروج امریکا از برجام شدت گرفت. یعنی برجام اقتصاد ما را بیشتر وابسته به تصمیمات امریکا و شرطی کرد.
ناشناس۱۵۵۰۹۹۶۱۸:۰۸:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
حرفی که حالا می زنید که اگر برجام نبودش مثل حرفهایی که قبل از اون در مورد فواید بودش می زدید دیگر حنای عوام فریبیتان رنگی ندارد تا ۱۴۰۰ با سراب برجام
ناشناس۱۵۵۱۰۰۸۱۸:۱۶:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
بالاتر از سیاهی رنگی نیست چرا انتقام سخت سردار سلیمانی گرفته نشد شماها فکر میکنین بدتر از این چی میتونه بشه یکبار برای همیشه تکلیف معلوم بشه به جز عده محدودی که منافعی دارند و اصلا فشاری بهشون نمیاد اکثریت مردم به شدت تحت فشار هستن دیگه بالاتر از این چی میتونه باشه حداقل یه کاری بکنیم وقتی اینهمه هزینه داریم میدیم یا زنگی زنگ، یا رومی روم
ناشناس۱۵۵۱۴۲۱۱۰:۰۲:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
خب پاشو برو یه کاری کن. چرا وایسادی. دوست داری هولت بدیم.
ناشناس۱۵۵۱۰۰۹۱۸:۱۷:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
همیشه تنبلها بیشتر از تلاشگرها بودند
ناشناس۱۵۵۰۵۷۰۱۲:۱۸:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
در طول مذاکرات برجام و تا قبل از خروج امریکا از برجام تورم زیر 10 % و رشد اقتصادی کشور مثبت بود !
ناشناس۱۵۵۰۸۸۸۱۵:۵۲:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگر در ایران، مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۵۵۱۱۰۰۲۰:۱۷:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
چیزی به اسم مدیریت جهادی وجود خارجی نداره
ناشناس۱۵۵۱۲۴۵۰۰:۰۶:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
آن وقت پروفسور تورم بالای 40 درصد در ددهه 70 برای چی بود؟ یا تورم بالای 20 درصد در دهه 80 یا تورم 25 درصد در هه 50؟ آیا تحریم بودین؟
ناشناس۱۵۵۰۵۷۵۱۲:۲۰:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگر در این 7 سال به جای دنبال خارجی ها بودن زیر ساخت اقتصادی را اصلاح می کردن الان با این وضع روبه رو نبودیم
ناشناس۱۵۵۰۶۲۸۱۲:۵۱:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
8 سال کشور دست شما بود چقدر زیر ساخت اماده کردید ؟؟
ناشناس۱۵۵۱۲۴۴۰۰:۰۴:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
8 سال دست دوستان بود ولی در سال آخرش تحریم سخت شد و نفت داشت خالی می شد از بودجه و کلنگ زنی را همان دوره تحریم زدیم برای بنزین سازی و تا این ها آمدن وراه برای فروش خام نفت باز شود
ناشناس۱۵۵۰۷۱۴۱۳:۳۸:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
مساله این است که در شرایط قطع شدن ارتباط با دنیا امکان اصلاح زیرساختهای اقتصادی وجود ندارد چه بسا زیر ساختهای قبلی هم از بین بروند.
ناشناس۱۵۵۱۲۴۷۰۰:۰۸:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
زیر ساخت کشور اصلاح کردن را به خارج ربط میدهید؟واقعا که
ناشناس۱۵۵۰۷۱۸۱۳:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
بسم الله هنوزم دیر نشده برجام که اجرا نشد و شرایط مثل قبل برجامه لطفا بفرمایید چگونه با تحریمها و انزوای بین المللی میشه زیر ساختها رو ساخت !
ناشناس۱۵۵۱۰۲۱۱۸:۳۰:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
شرایط مثل قبل برجام نیست اوباما تو کنگره امریکا گفت اگر برجام امضا نمیشد حداکثر ۶ماه دیگر تحریمها سقوط میکرد زیرا دیگر همپیمانان ما همراهی نمیکردند. ما با برجام ساختار تحریمها را مستحکم کردیم با برجام تحریمها برای ایران بسیار سخت‌تر شد و روابط خارج از تحریم با دیگر کشورها بسیار بسیار دشوار شد در واقع برجام به معنای هویت بخشیدن به تحریمهای امریکا و بستن راههای فرار از تحریم بود
ناشناس۱۵۵۰۷۲۹۱۳:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
هر دو اینها لازم و ملزوم یکدیگرند نه مذاکرات بدون سرمایه گذاری در زیر ساخت فایده دارد نه میتوان بدون زیرساخت در مذاکرات به توفیق رسید.
ناشناس۱۵۵۰۸۷۲۱۵:۳۹:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگر در آن 8 سال احمدی نژاد با 800 میلیارد درآمد ارزی زیر ساخت های کشور را می ساختند امروز این مشکلات کمتر بود
ناشناس۱۵۵۱۰۲۳۱۸:۳۲:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
حرفم به معنای تایید تمام آن دولت نیست اما در آن هشت سال بیش از تمام دولتهای قبل از آن کار شد
ناشناس۱۵۵۱۶۲۲۱۲:۴۰:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
کدوم کار کدوم نتیجه
ناشناس۱۵۵۱۲۳۹۲۳:۵۹:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
همین برقی که داری استفاده می کنی و بعد چند سال عدم خاموشی سرمایه گذار سنگینش را احمدی نژاد کرد و ظرفیت را دوبرابر کرد وگرنه الان مانند 20 سال قبل به صورت مداوم و جدولی خاموشی داشتیم
معلم۱۵۵۰۹۴۱۱۷:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
زمانی که درامد سرشار نفتی داشتیم باید به فکر امروز می بودیم
ناشناس۱۵۵۰۵۹۹۱۲:۳۸:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
تحریم ها به نفع دار و دسته شماست !
ناشناس۱۵۵۰۷۱۹۱۳:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
این جمعیت با یصیرت طوری حرف می زنند که انگار قبل برجام کشور گلستان بود ! آخرین ما ریاست دولت قبل روحانی حقوقها را 7 روز بعد از شروع ماه بعدی دادند !! منشور 7 و قطعنامه ها و تحریمها و تهدیدها بماند کنار ؟؟؟؟ شما را به قرآن چی می خورید که اینقدر با شعور تر و خوش فکر تر از 95 درصد مردم ایران هستید ؟؟؟ چرا اینقدر منافع جناحی بر انسانیت و عقلانیت برتری دارد ؟؟ ولی آنچه مسلم است اینه که ما 95 درصدی ها با دماغمان غذا نمی خوریم ! و پول مفت هم ، همچنین ؟؟؟
ناشناس۱۵۵۰۹۵۲۱۷:۱۵:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
بنده خدا شما هنوز درگیر دعوای حیدری نعمتی جناحی هستی.خوابی بیدار شو. مقاله این دوست ما ژرف تر وبا ارزش است ونقد شما ساده انگاری وبه برجام وعدم رضایت از آن .در حالیکه همه نظام وشخص مقام معظم رهبری در شکل گیری برجام اشراف داشته ومسئولیت.
ناشناس۱۵۵۰۹۸۷۱۷:۵۴:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگه یه نظرسنجی بشه از میزان اعتماد مردم، ثابت میشه که دیگه امکان ندارد بعضا مردم حرف های مسوولان را باور کنند.
محمدرضا۱۵۵۱۱۸۴۲۲:۴۱:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
..سوال اصلی رو فراموش کردی ! با فتح کجا کار تمام می شود؟؟؟ کی ما روی آرامش را خواهیم دید؟ تا کی باید در " در این شرایط حساس " باقی بمانیم؟؟؟ واقعا فرسوده شدیم ..
ناشناس۱۵۵۰۵۱۶۱۱:۴۵:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
چقدر زيبا باب جديدي ازچگونگي اينده مقاومت به تصوير كشيدي الان اكثريت مردم مقاومت در انها نيست فقط روز مرگي است اينده روشن براي نسل جوان يك رويا است خيلي زيبا نوشتيد بل اخره تا كي وتا كجا بايد سختي هاي تحريم را تحمل كنيم چه زماني پيروز ميشويم ويا اصلا پيروزي بر تحريم امكان پذير هست؟اگر هست تاكي؟
ناشناس۱۵۵۰۸۹۷۱۵:۵۸:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگر در ایران، مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۵۵۰۹۹۷۱۸:۰۸:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
داستان بنی‌اسراییل را در قرآن ببینید جایی که می‌گفتند « متی نصر الله» پس آن یاری خداوند چه زمانی است
ناشناس۱۵۵۱۲۶۳۰۰:۴۷:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
یاری خدا زمانی است که خودمان به خودمان رحم کنیم.
ناشناس۱۵۵۰۵۱۷۱۱:۴۶:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی بوده و در تحریم نیز قرار ندارد اما ۳۵درصد مردم این کشور زیرخط فقر قرار دارد، همه فکر می‌کنند این کشور هیچ مشکلی ندارد درحالی‌که این کشور با مسائل اقتصادی فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند.
ناشناس۱۵۵۰۵۶۵۱۲:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اون به خاطر کاپیتالیست بودن امریکا است که اختلاف طبقاتی را نه تنها بد نمیداند بلکه تشویق میکند. این همه کشور اروپایی داریم که هیچ فقیری ندارند. با این حرف ها میخواهید به کجا برسیم؟ چون امریکا فقیر دارد پس ما هم فقیر باشیم؟
ناشناس۱۵۵۰۶۶۲۱۳:۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
هیچ کشوری در وسعت قابل توجه بدون فقیر وجود ندارد. در تمام کشورهای اروپایی فقیر، گدا، کارتن خواب، دزد به تعداد قابل توجه وجود دارد. اینها را شخصا دیده‌ام. کاپیتالیسم فقط نقاط زیبا را تبلیغ می‌کند ولی تعداد کسانی که در آن سیستم به سختی زندگی می‌کنند هم قابل توجه است.
ناشناس۱۵۵۱۰۷۰۱۹:۴۱:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
در آلمان هلند سوییس و اسکاندیناوی فقیر به معنایی که در ایران و امریکا هست نداریم. در این کشور ها هیچ کس محتاج غذا نیست.
ناشناس۱۵۵۱۴۹۵۱۱:۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
https://www.karger.com/Article/PDF/441882 بيا اينم فقر غذايى در آلمان،هرچند برانداز جماعت وقيح تر از اين حرفاست كه از رو بره
ناشناس۱۵۵۲۴۸۳۱۱:۳۷:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۸
در پاسخ به کامنت زیر که مقاله ای را مطرح کردند: ممنون از اینکه این اطلاعات را پیدا کردید و متاسفم از لحن بی ادبانه شما با کسانی که نمیشناسید. این متن یک صفحه ای هم نشان میدهد که تعریف آنها از کمبود با ما فرق دارد. به عنوان نمونه در همین متن رفتن یک بار در ماه با دوستان به رستوران برای غذا خوردن و ارتباط اجتماعی معیار محسوب شده. با توجه به اینکه قیمت غذا در رستوران های اروپایی بسیار بیشتر از تهیه خانگی آن است تعجبی ندارد.
ناشناس۱۵۵۲۷۱۴۱۶:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۸
فقر غذایی در آلمان مایه خنده است !
ناشناس۱۵۵۰۷۳۲۱۳:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
حاجی تا کی می خواهیم امریکا امریکا کنیم و جوابگوی مشکلاتی که در داخل ایجاد کرده ایم نباشیم؟
ناشناس۱۵۵۰۸۳۴۱۵:۰۱:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
شما اگر اندازه یک سوزن اطلاعات اقتصادی داشتید این حرف رو نمی زدید. خط فقر در آمریکا با خط فقر در ایران قابل مقایسه نیست. مثلا در آمریکا اگر کسی بطور هفتگی غذای دریایی دریافت نکنه. روزی 300 گرم میوه مصرف نکنه جزو فقرا حساب میشه. اما تو ایران حتی افراد ثروتمند هم هفتگی از غذای دریایی استفاده نمی کنن
ناشناس۱۵۵۱۵۰۱۱۱:۲۱:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
اقايى كه اندازه جوالدوز اطلاعات دارى بگو اون منبعت كه ميگه غذاى دريايى مصرف نكنن فقير محسوب ميشن رو از ..آوردى؟؟ خوشم مياد همه هم مثل ضبط صوت مثبت دادن بهت
ناشناس۱۵۵۴۵۸۰۰۱:۳۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۲۰
در آمریکا باماشینی که در ایران قیمتش بالای صدملیون هست با در صندوق باز صف میبندند تا جلوی فود بانک - بانک غذا-کارتن مواد غذایی بگیرند صدا وسیما این را که نشان نمیدهد ، البته آدم های معتاد و الکلی کارتن خواب هم دارد که حال مراجعه به فود بانک هم ندارند و خوراک صدا و سیماست
ناشناس۱۵۵۲۵۳۲۱۲:۲۳:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۸
برو صحبت سناتور امریکایی تو کنگره رو گوش کن بعد علمت را به رخ ما بکش نماینده امریکایی تو مجلسشون گفته چندین میلیون افرادی داریم که اگر الان یک وعده غذا بخورن نمیدونن وعده بعدی غذا بهشون میرسه یا نه
ناشناس۱۵۵۰۹۰۶۱۶:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
خط فقر توی آمریکا رو میتونی تعریف کنی؟!
ناشناس۱۵۵۲۵۳۴۱۲:۲۷:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۸
خط فقر در امریکا یعنی افراد توان تهیه غذای روزمره خود را ندارند و طبق بعضی برآوردها تا حدود ۵۰میلیون نفر اینگونه‌اند https://www.iribnews.ir/fa/news/2700705 به فیلم موجود در این لینک نگاه کنید
ناشناس۱۵۵۰۹۷۶۱۷:۴۱:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
این نشانگر عدم اطلاعات اقتصادی شماست. برو بپرس بهت میگند. قویترین و مستحکم ترین اقتصاد جهان اقتصاد امریکاست. قویترین پول جهان دلار است. تا قبل از کرونا اقتصاد امریکا بسیار رشد خوبی داشت. نرخ بیکاری به حداقل خودش در دهه های اخیر رسیده بود. درآمد ناخالص ملی امریکا با وجود جمعیت زیادش جزء بالاترین ها در جهان است ( حتی از بسیار کشورهای اروپایی بالاتر). این ها واقعیتهایی هستند که همه میدانند . برو بپرس بهت میگند
ناشناس۱۵۵۱۰۱۸۱۸:۲۵:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
یعنی ۱۲۰ میلیون از جمعیت ۳۵۰ میلیونی آمریکا زیر خط فقرند. از کجا درآوردی آمار را؟ ..
ناشناس۱۵۵۴۵۶۸۰۱:۰۸:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲۰
سی وپنج درصد زیر خط فقر در آمریکا را از «بیست و سی »گرفتی .. ؟
ناشناس۱۵۵۰۵۱۸۱۱:۴۶:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
واقعیت‌ها می‌گوید که دشمنان ما پوسیده‌اند، ناتوانی در عمل دشمن موج می‌زند اما در عملیات روانی همچنان خود را مهیب جلوه می‌دهد و مردم ایران به خوبی این فاصله را تشخیص داده اند.
ناشناس۱۵۵۰۵۶۶۱۲:۱۲:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
باشه همه پوسیده اند فقط ما خوبیم.
ناشناس۱۵۵۰۸۸۶۱۵:۵۱:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
غرب رو به موت است
ناشناس۱۵۵۰۵۶۷۱۲:۱۳:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
به نظر من جنگی وجود ندارد وخود ما هستیم که ایجاد دشمنی می کنیم و با فتح جایی هم جنگ تمام نمی شود ولی با تغییر تفکر و پرهیز از لجباز ی و دشمن سازی جنگ تمام می شود
ناشناس۱۵۵۱۰۰۰۱۸:۱۱:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
درست است که ضعف‌های مسئولین و اشرافی‌گری و اشتباهاتشان و در مواردی شعارزدگی آن‌ها سختیهای زیادی به ما تحمیل کرده اما ندیدن دشمنی دشمنان و دگرگون جلوه‌دادن واقعیات جهان خطرناک‌تر از بی‌عرضگی مسئولین است
ناشناس۱۵۵۰۵۸۹۱۲:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
سردار سلیمانی را چه کسی شهید کرد؟ ما به جای انتقام از عاملان ترور خودمان را کشتیم. حالا اونها پوسیده اند؟ و ما کار درست؟
ناشناس۱۵۵۱۴۱۴۰۹:۵۲:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
عراقی های به کشتنش دادن
م۱۵۵۰۷۵۳۱۴:۰۵:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
والا این چیزایی که شما میفرمایین مردم ونزوئلا و کره شمالی هم بخوبی تشخیصش دادن فقط نمیدونم چرا در فلاکت زندگی میکنن مثل ما. بسه بابا کم .. داد بزنین دیگه ..
ناشناس۱۵۵۰۵۲۲۱۱:۴۸:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
برجام سراب بود مسئولان باید جامعه را باید با واقعیت ها امیدوار کنند و از رویاپردازی خودداری کنند.
ناشناس۱۵۵۰۵۳۱۱۱:۵۱:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
قرار نیست جایی فتح شود، قرار است هماره جنگی باشد و دشمنی که مدام تهدیدمان می کند.
ناشناس۱۵۵۱۰۰۵۱۸:۱۶:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
نزاع و جنگ بین خیر و شر از ابتدای آفرینش بوده و به این سادگی از بین نخواهد رفت. نه می‌توان با ندیدن جنایت‌های هولناک امریکا و صهیونیزم و سعودیها با نهایت ساده‌لوحی شعار دوستی با همه سر داد و نه می‌توان بدون تحمل سختی‌ها چنین دشمنانی را کنار زد اما اگر مسئولین ما مانند مردم در تحمل سختیها شریک باشند و تبعیض نباشد و اهل اشرافی‌گری نباشند یقینا این کار بسیار آسان‌تر خواهد بود
عمران۱۵۵۰۵۴۰۱۱:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
هر کس فعلا هوای و هوس شخص خودش را فتح کند و آن را تحت کنترل عقل خود در بیاورد هنر بزرگی کرده ..
ناشناس۱۵۵۱۰۱۰۱۸:۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگر هوا و هوس خود را از بین برده بودیم برای دیوار نشدن پیاده‌رو و رفتن بانوان به ورزشگاه به کسی که شعارهای فریبنده و دروغین می‌داد رای نمیدادیم
ناشناس۱۵۵۰۵۴۱۱۱:۵۶:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
جایی نیاز نیست فتح بشه، مقاومت کردن و همه این حرفها فقط برای چزوندن مردم ایرانه و هدفی نداره، الان آقای رئیسی دستور پیگیری رفع تحریم لبنان رو داده اگر اینکارو می تونه بکنه ایران پس چی؟؟؟؟
ناشناس۱۵۵۰۶۲۳۱۲:۴۸:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
احسنت کوتاه وپربار
نجیب۱۵۵۰۶۵۶۱۳:۰۷:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگر مسلمان بودی و فقط یک دور قرآن خونده بودی می فهمیدی که هدف از مقاومت چیست. شیطان رو می شناختی. ظالم و مظلوم را تشخیص میدادی. یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین، لبنان، عراق، ایران کوبا، ونزولا، بولیوی و ... چرا باید با خاک یکسان شوند؟ مگر چکار کردند؟ غیر از این است که جلو فساد و اشغالگری و تجاوز ایستاده اند. اشکال اصلی شما که حرف های ما رو نمی فهمی اینست که اهل قرآن نیستی. نه تنها مفهوم مقاومت را نمی فهمی، مفهوم زندگی را هم نمی فهمی و به یک زندگی حیوانی که فقط در لذت و خوشی باشد قانع خواهی شد. وقتی چنین تفکری داشته باشی به هر ذلتی تن در خواهی داد و نهایتا یک عربستان دیگر ایجاد خواهد شد که فقط اسمش ایران خواهد بود.
ناشناس۱۵۵۱۰۲۲۱۸:۳۰:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
شما از شعار دادن خسته نشدی ؟؟ اگر حرفهای شما درسته این همه کاخ و قصر و ماشین های لاکچری و زندگی های اشرافی که مسئولان و آقازاده هاشون در داخل و خارج کشور دارند برای چیه ؟؟ زندگی درویشی و مقاومت و صبر و فقر و بیکاری و درماندگی برای مردم و عشق و حال دنیا با بیت المال و پول نفت برای آن اقلیتی که شعار صبر و مقاومت سر می دهند ؟؟؟
ناشناس۱۵۵۱۰۹۵۲۰:۱۳:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
چرا به فکر مسلمانان چین نیستید؟ که دولت چین مساجد رو تبدیل به کاباره کرده
ناشناس۱۵۵۰۵۵۳۱۲:۰۵:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
پس از مدتها یک متن کوتاه و مفید و کاربردی خواندم. از شعار و خود پیروز خواندن الکی خسته شدیم. به امید پیروزی های ملموس و همه فهم. اینکه در هر حال خود را پیروز بخوانیم بیشتر شبیه توهم و خود شیفتگی است. حقیقت این هست که متحد ما سوریه امروز نابود شده و با اینکه داعش را شکست دادیم ولی کشور با خاک یکسان شده و امروز امریکا در سوریه پایگاه دارد. اگر شرایط امروز سوریه را با قبل داعش مقایسه کنیم میبینیم که متحد ما نابود شده و دشمن ما در داخل کشور متحد ما پایگاه زده. این بسیار غم انگیز است. همین شرایط در مورد بقیه جاها هم هست. در مورد اسرائیل در نیم قرن گذشته جبهه مقاومت چند متر زمین بدست آورده است؟ در مورد برجام هم همین طور. باید با خود فکر کنیم و روش کار و برنامه ریزی ها را بهبود بخشیم. با توهم پیروزی نمیشود به پیروزی رسید.
ناشناس۱۵۵۰۷۱۰۱۳:۳۶:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
مردم عادی توهم رو بیشتر از واقعیت دوست دارن!
امیر۱۵۵۰۵۷۲۱۲:۱۹:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
ما قبلا این کارو کردیم ونتیجه ندیدیم ما هدف گذاری کردیم برای ژاپن اسلامی شدن ما هدف گذاری کردیم برای جامعه ای که درآن ربا ریا واختلاس جایی نداشته باشد ما هدفمان را قوی کردن پایه های دینداری مردم اعلام کردیم ما هدفمان را حمایت از مستضعفان اعلام کردیم و ...آیا به هدفهایمان رسیدیم. مردم علاوه بر نیاز به هدف به سوابق افرادی که هدف را مشخص میکنند نگاه میکنند . 40 سال برای هدف داشتن ونریسیدن کافی نیست ایا انتظار دارید مردم باز هم به دنبال چنین افرادی دل به دریا بزنند؟
ناشناس۱۵۵۰۵۷۶۱۲:۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اقای رییسی پاسخگو باشند چرا تا الان پیگیر رفع تحریم مردم ایران نبودن و حالا پیگیر تحریم های لبنان شدن ؟؟؟
ناشناس۱۵۵۰۷۶۶۱۴:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
تو حالت خوبه ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۵۵۱۱۴۷۲۱:۳۴:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
آره خوب دنیا منتظر نظر ایشون بود که بلافاصله تحریمها رو برداره!!!!!!!
ناشناس۱۵۵۰۵۹۰۱۲:۳۲:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
خود مقاومت ما مقصد است نباید به جای خاصی برسد. کل ۷۲ تن اصحاب امام حسین (ع) در مقاومت تاریخی به شهادت رسیدند و در ظاهر مادی دنیا شدیدترین شکست را خوردند اما عاشورا و تاسوعا برای جهان ماندگار شد.
ناشناس۱۵۵۰۶۳۵۱۲:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
قیاس مع الفارق! شما خود را با امام حسین و امروز را با ابتدای اسلام مقایسه میکنید؟؟؟!!! ۱۴۰۰ سال گذشته! آن زمان اسلام جوانه ای بود و راه دیگری نبود. امروز اسلام یک تمدن بزرگ است. قرار نیست تا ابد مسلمانان و شیعیان کشته شوند و شکست بخورند. اگر قرارنیست که پیروزی نظامی داشته باشیم پس این همه تلاش برای ساخت موشک و پیشرفت چیست؟؟ پول آن را به مردم بدهیم که شام و ناهار بخورند!! شما اشتباه میکنید. ما میخواهیم پیروز شویم هم روی زمین و هم در آن جهان!
مهدی۱۵۵۰۶۷۶۱۳:۱۸:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
بروید همه شما دنبال «مقصدتان». ولی مقصد ما با شما فرق دارد. ما راه خودمان را می رویم
كاظم زاده۱۵۵۰۷۱۶۱۳:۳۹:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
!!! از كدام يك از تعاليم قراني و سيره اهل بيت ع چنين نتيجه اي را گرفتيد؟؟؟
ناشناس۱۵۵۰۷۲۵۱۳:۴۶:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
مقصد شما مقاومت در برابر انسانیت و عقلانیت است ! این راهی که شما اسمش را مقاومت گذاشتید: به تن فروشی ملت! به نابودی انسانیت ! به کوچ عقلانیت ! به گرسنگی و فقر ! به دین سیتیزی مردم ! به سلاخی اعتماد و اعتقاد ! و... منجر شده !!! شما از چی حرف می زنید عامو ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۵۵۲۵۴۶۱۲:۳۵:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۸
باشه شما درست میگی بی‌عرضگی و اشرافیگری تفکری که شما بهشون رای دادی و تحمیل جنگ و تحریم و اخلال اقتصادی دشمنان بیرونی و همراهی منافقان داخلی با آنها هیچ دخلی نداشت. جو سازی‌های سنگین رسانه‌ای هم که اصلا حرف مفته فقط شعارهایی که ما دادیم و پیشرفتهای نظامی و هسته‌ای و صنعت نانو و.. سبب تن‌فروشی و نابودی انسانیت و دین ستیزی شد شما راهت را محکم ادامه بده و هیچ نگرانی نداشته باش که داری به انسانیت خدمت میکنی
ناشناس۱۵۵۰۷۳۷۱۳:۵۴:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
آره کلا ۹۵ درصد جامعه باید زجر بکشند که ۵ درصد لذتش را ببرند هدف خاصی هم نیست همینطوری طبق عادت مقاومت می کنیم!!!!!
ناشناس۱۵۵۰۷۷۰۱۴:۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
تفکر ناب و درست قطعا عالمگیر میشه. اینکه که شما فکر می کنی که تفکر اسلامی تا ابد مظلوم می ماند نفی حقانیت دین است.
ناشناس۱۵۵۰۷۸۴۱۴:۱۹:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
شما لطفا از گفتار و کردار سالار شهیدان و آقای دو جهان استفاده ابزاری نکن.
ناشناس۱۵۵۰۸۲۶۱۴:۵۱:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
میشه هر کی میخواد مقاومت کنه امام حسین رو الگو قرار بده و از شهر خارج بشه تا آسیبی به مردم نرسه؟
ناشناس۱۵۵۲۵۵۱۱۲:۳۸:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۸
اونهایی که الگویشان را امام حسین قرار دادند از شهر خارج شدند و حتی از کشور خارج شدند و رفتند با داعش و دست‌پرورده‌های اربابت ترامپ جنگیدن که الان شما با خیال راحت نشستی داری اونها را از شهر بیرون می‌کنی
ناشناس۱۵۵۲۵۵۳۱۲:۴۱:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۸
شما راحت بشین خونت همانها هر زمان سیل و زلزله‌ای و مصیبتی برای هموطنان بوده از شهر خارج شدند و به کمک مردم رفتند شما از همه توانت برای ایجاد رابطه و تعامل با ارباب ترامپ استفاده کن.
ناشناس۱۵۵۰۸۹۰۱۵:۵۳:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگر مقاومت برای شما مقصد است و همینطوری راحت هستید لطفاً کمی تجدید نظر کنید و هفتاد و نه میلیون نفر ایرانی را اسیر اعتقاد شخصی خودتان نکنید.
ناشناس۱۵۵۰۹۰۵۱۶:۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
بله انسان مکلف به انجام تکلیف است ولی شما نمیتوانی کسی را به انجام تکلیف مجبور کنی من مطمئن نیستم اکثریت مردم با این سبک مقاومت موافق باشند، بهتر نیست مثل امام حسین در شب عاشورا به رای مردم ( انتخابات آزاد، نه راهپیمایی نمایشی) مراجعه کرد
ناشناس۱۵۵۲۵۵۶۱۲:۴۳:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۸
نیازی به رای نداره خب مثل کسایی که امام حسین رو در معرکه جنگ تنها گذاشتند الان هم هر کسی دلش میخواد نباشه یا بره به سمت دشمن یا بره هرجا که فکر میکنه در امانه ما به یاری خدا در معرکه جنگ می‌مانیم و یقین هم داریم که پیروزیم و هیچ جایی در دنیا امن‌تر از اینجا نخواهد بود
ناشناس۱۵۵۰۹۶۱۱۷:۲۵:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
قیاس رفتارهای سیاسی مسئولان با مقدسات خطایی فاحش است و آرای منفی کاربران مربوط به این اشتباه نابخشودنی میباشد .
ناشناس۱۵۵۰۹۶۶۱۷:۳۲:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
با عرض ارادت به مقام والای حضرت امام حسین(ع) باید به عرض برسانم کامنت های منفی به اظهارنظر شما موید این نکته هست که از فردای عاشورا تا کنون یزیدیان رو به تزایدند ومفر ی برای قلیل یاران ومخلصان آن حضرت در طول تاریخ نگذارده اند.بنا بر این بهترین کار برای پیروزی نهایی بشریت شعور است نه شعار. یعنی نشر واعتلای فرهنگی.
ناشناس۱۵۵۲۵۶۱۱۲:۴۶:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۸
از فردای عاشورا اینطور شد؟ روز عاشورا فضا برای جبهه حق خیلی باز بود و با این حال ۷۲نفر در مقابل چند ده هزار نفر بودند؟ نکنه نعوذبالله منظورت اینه که کار امام حسین علیه السلام که معصوم است هم شعار زدگی و به دور از شعور بود؟ (حتی اگر چنین قصدی هم نداشتی گفته شما این نتیجه را دارد دوباره دقت کن)
ناشناس۱۵۵۰۹۷۳۱۷:۳۹:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
جنگ امام حسین و یارانش با یزیدیان ملعون حداکثر دو روز طول کشید. بعد روح پاک آنها به ملکوت اعلی پیوست. ولی ما چندین دهه است که می میریم و زنده می شویم.
ناشناس۱۵۵۰۹۸۴۱۷:۵۳:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
امام حسین برای احیای دین جدش قیام نمود و هدفش واضح و روشن بود شعار مقاومت برای امروزی هاست و باید بر اساس این مقاله هدف گذاری و قابل وصول بشود
ناشناس۱۵۵۰۹۹۴۱۸:۰۴:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
امام حسين نيز صرفا به نيت جانفشاني نرفتند، شما تنها شهادت ايشان را ميبينيد نه علل قيام ايشان را ، به طور مثال آنجا كه در خطبه اي ايشان ميفرمايند آيا نميبينيد در جامعه تحت حكومت اموي ناتوانان و درماندگان جامعه به حال خود رها شده اند و اين سَنَت و شيوه پيامبر نيست. برادر عزيز امام حسين و ياران ايشان به قصد شهادت و مقاومت قيام نكردند خود ايشان هدف را اصلاح دين جدشان معرفي كردند. البته در اين راه شهيد شدند
ناشناس۱۵۵۰۹۹۵۱۸:۰۴:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
نمیشه ۸۰ میلیون آدم رو مجبور کنی مثه یاران امام حسین علیه‌السلام باشن، ایشون هم هیچ کس رو مجبور به مقاومت نکردن. ضمن اینکه ایشون از جان شریف خودشون و اهل بیتشون مایه گذاشتن نه اینکه خودشون توی برج ..بشینن و به بقیه بگن شما باید مقاومت کنین
ناشناس۱۵۵۱۰۶۶۱۹:۳۷:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
.. مردم میخوان آرامش و آسایش و رفاه اقتصادی داشته باشند. این چه بساطی یه آخه؟
ناشناس۱۵۵۰۶۰۸۱۲:۴۲:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
کرونا در ایران همه گیر شده هیچ کنترلی روش نیست . فقط شعار تو خالی که ما پیروز شدیم مثل همیشه
ناشناس۱۵۵۰۶۱۷۱۲:۴۵:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
شعار و دیگر هیچ . سر کار گذاشتن مردم و بیکاری و گرانی
ناشناس۱۵۵۰۶۲۲۱۲:۴۸:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
برخی امریکا را مثل سگ گیرنده ای در مقابل ما نگه داشته اند برای ترساندن وسکوت ما که خودشان بتوانند از این ترس ما برای ما هزینه تراشیده وحق مارا پایمال کنند
ناشناس۱۵۵۱۰۳۱۱۸:۴۱:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
آفرین برای این تمثیلت!
ناشناس۱۵۵۰۶۳۳۱۲:۵۴:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
واقعا از الف پراکندن چنین افکار نادرستی بعید بود. تا جایی که ظلم و تبعیض و بیعدالتی هست باید برای از بین بردنش تلاش کرد. وگرنه نهادن نام انسان بر ما خطاست!
ناشناس۱۵۵۱۱۰۴۲۰:۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
لازم نیست ظلم و بی عدالتی اون سر دنیا را درست کنید. لطفا ظلم و بی عدالتی در کشور خودمان را درست کنید. همانطور که امام حسین (ع) خواست ظلم و جور در داخل حکومت داخلی را درست کند نه ظلم و جور در روم و اروپا
ناشناس۱۵۵۱۱۸۳۲۲:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
شعار و شعار وقتی از نظر اقتصادی قوی باشی بیشتر میتونی کمک کنی یا وقتی مثل کره شمالی مردم نون ندارن ولی بمب دارن با بمب نمی‌توان به مردم کمک کرد
ناشناس۱۵۵۰۶۴۷۱۳:۰۲:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اگر دنیا را هم فتح کنیم ، باز هم مانند همیشه دشمنان فرضی را مسئول تمام مشکلات ، ناکارامدی ها ، کمبودها ، اختلاس ها ، ارتشاها ، رانت ها ، ......... می دانیم .
ناشناس۱۵۵۰۶۵۸۱۳:۰۸:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
تحریم ها به نفع جماعت کاسب تحریم
ناشناس۱۵۵۰۶۹۳۱۳:۲۸:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
در حجاب هم شکست خوردیم. هدف را فقط و فقط چادر گذاشتیم و بقیه فرم های حجاب را تشویق و تبلیغ نکردیم. حتا مانتو مقنعه هم از نظر برنامه ریزان حجاب مناسب نبود. حالا میبینید که نتیجه چه شد. تبلیغ حجاب حد اکثری باعث نابودی حجاب شد. در سبک زندگی هم همینطور. در چند سال پیش طلاق تاتو کردن سیگار کشیدن خانم ها فال گیری و رمالی و این داستان ها بسیار کم بود. حالا در همه جا هست. تمام صدا رو سیما و سازمان های تبلیغات اسلامی و غیره هم دست مذهبیون است. اینها پیروزی نیست.
ناشناس۱۵۵۰۷۲۴۱۳:۴۶:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
ما هزاران مشكل در كشور داريم كه متاسفانه همچنان رو به فزوني است وتا كنون دولتهادر رفع انها موفق نبودند لذامقصد بايدحل مشكلات كشور وإيجاد اميد براي نسل جوان كشور باشد
ناشناس۱۵۵۰۷۳۱۱۳:۴۹:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
بابا ،من فتح قله نمیخوام ،من کوهنورد نیستم .هرکی کوه نورده بسم اله ، بره برای خودش کوه نوردی وتا دلش میخواد قله فتح کنه .
ناشناس۱۵۵۰۸۱۱۱۴:۳۷:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
تاریخ را فقط در سال 4 سال گذشته می بینی؟ آن وقت تاریخ سال 93 که برجامی نبود تورم 15 درصد شده بود و یا تاریخ 20 سال یا 30 یا 40 سال یا 50 سال قبل چرا تحریم نبودین ولی تورم های های 20 بگیر الی 40 درصدی داشتید؟
ناشناس۱۵۵۰۸۱۷۱۴:۴۴:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
این دشمن ..ی تا سالها ادامه پیدا می کند و نهایتا با دادن هزینه های زیاد و بدون حصول نتیجه پایان داده می شود علت هم واضحه هدف مشخص و ملموسی که قابل رسیدن باشه وجود نداره و کشورهایی که ما باهاشون دشمن هستیم هم در حال افزایش هست و چیزی نیست که سرانجامی داشته باشه
ناشناس۱۵۵۰۸۲۵۱۴:۵۰:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
۱. مقاله خوبی بود ۲. خودتون هم میدونید واقعیت چیه ۳. نداشتن تصویر روشن از آینده.. ۴. ما در حال فتح هیچ قله ای نیستیم .چه اینکه فاتح قله در طول مسیر صعود همواره ارتفاع را میبیند و میزان صعود بر او واضح و روشن است ۵. راهی که ما میرویم قبلا شوروی رفته است .. ۶. برخلاف تصور عامه اتفاقا این نظام سرمایه داری آزاد است که نسبت به نظام کمونیستی به عدالت و پیشرفت نزدیک تر است ۷. بزرگترین مشکل امروز نداشتن تصویر از فتح و پیروزی فردا نیست بلکه اساسا آینده ای متصور نیست که فتح باشد یا نباشد
ناشناس۱۵۵۰۸۲۹۱۴:۵۵:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
ناامیدی ما به دلیل مقاومت در برابر امریکا نیست ، به چشم دیده ایم که دلار هزار تومانی و بیست هزار تومانی ، نفت صد دلاری و ده دلاری فرقی به حال ما شهروندان درجه دو نمی کند ، دیروز سلطان اختلاس و رانت و دزدی را اعدام کردند ولی امروز با ارقامی ده ها برابر آن مواجه هستیم
دلارام۱۵۵۰۸۴۵۱۵:۱۰:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اقای رییسی که درمورد تحریم لبنان صحبت کردند همین الان که امریکا تحریمو برنمی داره این صحبت برای اینه که افکار عمومی با این حادثه داره با مردم لبنان همدردی میکنه لازمه به گوش مردم دنیا برسه که این کشور توسط امریکا تحریمه .این یک استفاده تبلیغی داره که افکارعمومی به تحریم ایران لبنان ونزوئلا و.. حساس بشه وگرنه مگه با دستور ایشان همین الان امریکا تحریمو برمیداره
ناشناس۱۵۵۱۰۹۰۲۰:۰۸:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
چی شد تحریم که باعث پیشرفت بود ؟؟
ناشناس۱۵۵۲۵۸۵۱۳:۰۴:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۱۸
واقعا خودت را به نفهمی زدی؟ بله تحریم سبب پیشرفت میشه چون در سختیها است که ابتکارها و تلاشها بیشتر میشه اما هیچوقت به معنی سخت نشدن شرایط نیست
اکبر۱۵۵۰۸۴۶۱۵:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
تعیین اهداف یک چیز است و اجماع و پذیرش آن از سوی جامعه و مردم بسیار مهمتر است. آیا واقعا مردم ایران در یک رفراندوم سراسری به سیاست غرب ستیزی دائمی کشور چه باهدف و یا بی هدف معین و مشخص رای خواهند داد؟
محمد۱۵۵۰۸۸۵۱۵:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
انشاالله با فتح مکه
سرگردان۱۵۵۰۸۹۲۱۵:۵۴:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
مطلب به جا ودرستی بود. بهتره این متن رو بفرستیم برای عده ای که این توهم رو برای مردم بوجود اوردند و انها رو در بیابانی که انتهائی نداره و حتی سراب هم در آن نیست رها کرده بطوریکه روز به روز بدون هیچ امیدی دارند تحلیل میروند. شاید این عده دست از توهم بردارند و واقعیت رو بپذیرند
ناشناس۱۵۵۰۹۰۱۱۶:۰۵:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
هدف اول قطع دست یغماگران از جیب ملت باید باشد اولویت دوم تعامل با جهان
حسین زاده۱۵۵۰۹۰۲۱۶:۰۷:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
متاسفانه کلمات “مقاومت”و”مبارزه با استکبار جهانی” وسیله ای شده است برای توجیه سوء مدیریت بعضی مسئولین در این همه سال و مشکلاتی که از آن منتج شده است، در حالی که حتی تحریمها هم نتیجه سوء مدیریت داخلی و خارجی بوده ، اگر ما اقتصاد قوی داشتیم و سیاست خارجی دشمن پرورمان ۴ تا کشور دوست برایمان باقی گذاشته بود امریکا به این راحتی نمیتوانست مارا تحریم کند
ناشناس۱۵۵۰۹۰۷۱۶:۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
فحوای مقاله اینه که باید رویا بسازیم!؟
حسین۱۵۵۰۹۱۲۱۶:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۶
الله اکبر! بلاخره یک نفر جرات پیدا کرد و یک سوال درست پرسید!! آیا ما واقعا در جنگ هستیم یا تصور می‌کنیم؟ تمام نظامهایی که با شفافیت مشکل دارند، همیشه دنبال یک دشمن خارجی و توطئه هستند. همه دنیا به ما بد می‌کنند. ولی آیا ما کاملا درست فکر و عمل می‌کنیم؟؟
محي الدين۱۵۵۰۹۳۰۱۶:۴۹:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
واقعا بعد از مدتها يك متن خوب خواندم بنظر بنده بهترين فتح برنامه ريزي كردن براي پايين آوردن تورم به زير ٥ درصد و تحول اساسي در سيستم اداري و از بين بردن فساد موجود در آن مي تواند تصويري از اينده مقاومت باشد
ناشناس۱۵۵۰۹۴۴۱۷:۰۵:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
یک کم قرآن بخون مسلمون!
ناشناس۱۵۵۱۱۰۹۲۰:۲۲:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
چقدر رای منفی! .. به قول امیرالمومنین (علیه‌السلام): خدا را! خدا را! در بارۀ قرآن؛ مبادا دیگران در عمل کردن به دستوراتش از شما پیشى گیرند.
ناشناس۱۵۵۰۹۶۵۱۷:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
نقشه و خاک ایران باید حداقل اندازه ی زمان سلجوقیان بشه. سلجوقیان نشد دیگه در حد افشاریان بشه. ایران الان خیلی کوچک هست و برای افزایش جمعیت جا نداره
حسین۱۵۵۱۰۵۵۱۹:۱۱:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
گیریم شد اندازه زمان هخامنشیان ولی کسی دلسوز مردم و کشور نبود چه سود.
ناشناس۱۵۵۰۹۷۷۱۷:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
چرا نظرات را منتشر نمی کنید
ناشناس۱۵۵۱۰۲۵۱۸:۳۳:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
انشاالله شیف بعدی : )
ناشناس۱۵۵۰۹۷۸۱۷:۴۲:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
چشم انداز آینده را جسته و گریخته از زبان رهبر و سایر اشخاص شنیده ایم که مهمترین آنها عبارتند از: ۱- رهبر انقلاب چند سال پیش فرمودند که اسراییل تا ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت. ۲- مرحوم آیت الله بهجت حدود ۲۰ پیش فرموده بودند که شما جوانها ظهور امام زمان را درک خواهید کرد. ۳- رهبر انقلاب فرمودند آمریکا که دشمن است و با دشمن مذاکره ای نخواهیم داشت و آغازگر هیچ جنگی هم نخواهیم بود، ضمنا به اروپای دنباله رو آمریکا هم امیدی نیست. ۴- همین اخیرا هم رهبر انقلاب فرمودند ما به خدا تکیه داریم ولی از ظرفیت دوستانمان هم استفاده خواهیم کرد و بعد هم قرارداد ۲۵ ساله با چین و قرارداد ۲۰ ساله با روسیه رونمایی شد. ۵- از تحرکات چنین بر می آید که نظام به لحاظ ژئوپلیتیک عزم چدی دارد که منطقه را از وجود پایگاههای آمریکا یی پاک کند. برای این کار روی جبهه مقاومت و گروه های مقاومت حساب ویژه ای باز کرده است. از صحبتها روشن است که انتقام خون شهید سلیمانی بسیار جدی و قطعی است. ۶- امید به فروپاشی نظام سرمایه داری آمریکا به رهبری دو حزب اصلی آمریکا بدست مردم آمریکا که نشانه هایش از همین الان پیداست. ممکن است ترامپ یا شکست بخورد و یا ترور شود. ۷- رویگردانی از دنیای سرمایه داری و لیبرال دموکراسی غرب و خداحافظی با تکنولوژی غربی و حرکت به سمت تعامل با دنیای کمونیزم ۸- فعلا هیچ خبری از گشایش اقتصادی که مردم آن را لمس کنند نیست، دیگر خبری از خام فروشی نفت و واردات انواع کالاهای مصرفی نیست. ارزانی در مسکن، خودرو، لوازم لوکس خانگی و غیره نخواهد بود. تا زمانی که در خیلی از صنایع بزرگ مثل پتروشیمی، خودروسازی، صنایع فلزی، معدن و غیره خودکفا شویم بعد یواش یواش به ثبات اقتصادی خواهیم رسید. البته اگر حوادثی .. اتفاق نیفتد.
کاوه۱۵۵۱۰۰۱۱۸:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
وقتی هواپیمایی از مبدا به سوی مقصد پرواز می کند در طول مسیر دائما به کمک داده ها بازخورد می گیرد که از مسیر خارج نشود و مطابق با نقشه راه حرکت کند . جامعه ما و سیاستمداران ما هیچوقت نخواستند از داده ها و تجربیات گذشتکان درس بگیرند و مطابق با نقشه راهی حرکت کنند که ما را به سر منزل مقصود برساند . الان ما نیازمند یک سند راهبردی قوی و کارشناسی شده هستیم که دقیقاً مشخص کند ما از کجا شروع کنیم و در زمان مقرر به هدف مورد نظر برسیم . روزمرگی و عوض کردن راهبرد ها تنها وقت مردم را می گیرد و بی اعتمادی و فرصت طلبی و دله دزدی را افزایش می دهد .
ناشناس۱۵۵۱۰۱۹۱۸:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
اولین تحلیلی که .. خواندم که سرو ته داشت دراسمان ها سیر نمی کرد ومتحجرانه نبود. بارک الله.
ناشناس۱۵۵۱۰۲۶۱۸:۳۳:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
بسیار عالی بود
زهرا۱۵۵۱۰۲۸۱۸:۳۵:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
هدف جامعه ی اسلامی بود. حذف ربا، حذف فساد. الان فقط میتونیم به امام زمان شکایت ببریم و از خدا بخواهیم دینمون رو حفظ کنه و فساد اغلب مسئولین و فرزندانشان و.. ما رو از دین حقیقی پیامبر خدایی نکرده ناامید نکنه.
سرباز خمینی۱۵۵۱۰۵۱۱۹:۰۸:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
امام خمینی رضوان الله علیه: جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بی‌درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی‌شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی‌داند. این جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی - انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمیهاست. جلد 21 - صفحه 69 ..
حسین۱۵۵۱۰۵۳۱۹:۱۰:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
مقاومت اقتصادی باید برای همه باشد نه اینک مردم له شوند اما بقیه از تحریم کاسبی کنند.بیت المال را غارت کنند چه اصلاح طلب باشند چه اصول گرا.
ناشناس۱۵۵۱۰۶۱۱۹:۲۶:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
برای اینکه تبدیل به یک کشور الگو با اقتصاد و معیشت معقول، امن و پیشرفته از نظر فرهنگی و علمی بشویم دست کم باید 20 سال سیاست خارجی کشور به دنبال کمترین مناقشه با همسایگان و قدرت های جهانی باشد.
حمید۱۵۵۱۰۸۱۲۰:۰۰:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
تا زمانی که عقلانیت و‌منطق بر امور ما حاکم نباشد ، تا زمانی که عقاید دیگران برای ما محترم نباشد ، تا زمانی که به قوانین بین المللی احترام گذاشته نشود ، تا زمانی که بیانیه های سازمانهای جهانی به کاغذ پاره تشبیه شود تا زمانی که درگیر یه دشمن فرضی هستیم ، داستان همینه و خواهد بود
ناشناس۱۵۵۱۱۱۲۲۰:۲۹:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۶
آقا برجام و سرجام . ته جام را ولش مردم دنبال نون بربری شبشون هستند .چرا ما بایستی با همه دنیا درگیری داشته باشیم مگر به ملت ما وحی شده از طرف خداوند که دنیا را متحول کنیم؟ ما عرضه داریم مملکت خودمان را از دست یک مشت فاسد متقلب..وطن فروش نجات دهیم .. ؟بریم به فکر نان باشیم..
ناشناس۱۵۵۱۱۲۰۲۰:۳۵:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
برای ما جنگ تمام شدنی نیست. جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم.
ناشناس۱۵۵۱۱۲۸۲۰:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
همیشه جنگ با فتح تمام نمی شود. خیلی وقتها شکست پایان بخش آن است
ناشناس۱۵۵۱۱۴۴۲۱:۲۲:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
آخر هم‌نگفتی که اگر کجا را فتح کنید بی خیال .. میشید
ناشناس۱۵۵۱۱۵۶۲۱:۵۳:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
عقیده و نظر اگر منطقی باشه وجدان های بیدار به سمتش میان و خود بخود گسترش پیدا می کنه..
ناشناس۱۵۵۱۱۶۰۲۲:۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
فتح قلوب ملتهای جهان با خودسازی
ناشناس۱۵۵۱۱۸۲۲۲:۳۸:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
سمبل و نمونه از میان190 کشور کجاست، یعنی 190 کشور وابسته اند و فقط ما و کره شمالی نا وابسته، دست از شعار بردارید
ناشناس۱۵۵۱۲۳۲۲۳:۴۸:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
شما سایپا و ایرانخودرو رو سر و سامان بده بقیش پیشکش
ناشناس۱۵۵۱۲۴۹۰۰:۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
شما می گویید مقاومت تاکی نمی گویید مقاومت در برابر چی حتما یک خواسته ی نامشروعی هست که مقاومت صورت می گیرد حالا آزاد مردان قضاوت کنند در برابر خواسته های نامشروع باید ایستاد یا ذلیلانه زانو زد ولی اینها مردم را از مقاومت خسته نمی کنند بلکه کسی که لیدر است نمی شود با حقوق نجومی ومنزل میلیاردی وشکم بالا آمده وعدم اعتقاد به آرمانها دستور مقاومت بدهد
ناشناس۱۵۵۱۲۶۵۰۰:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱۷
جنگ حق و باطل تمام شدنی نیست ما نباید خودمان حق بدانیم و تمام دنیا را باطل اگر سیره اهل بیت را بنگریم مصالح کشور و دین تعیین کننده جنگ یا صلح است
آروند ـ ی۱۵۵۱۲۷۷۰۱:۲۴:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
موضوع مهمی را به چالش ونظر سنجی گذاشتید وای کاش جوابگوی این سوال مسئولین ارشد کشور باشند نه ما مردم و مسئولین ومدیران میانی کشور ـ فقط یک نکته را یاد آور شویم واون اینست که در صدر اسلام ورسول الله ص این امر بخوبی تببین و هدفگذاری و دوربرد امید بخش نهضت وانقلاب اجتماعی اسلام بارها به مردم نوید ومژده داده شد و آن داستان معروف جنگ خندق وحفرش و خوردن کلنگ یا وسیله حفر رسول الله به سنگ وبرخواستن جرقه از آن و نوید وامید دادن پیامبر اکرم ص در هر جرقه اش به فتح و گشایش کشور و آثار پر برکت آن فتح ها خودش یک نمونه معروفش بود .ولی این واقعیتی هست که در کشورما وفعلا هیچ افق روشنی پیش روی مردم نیست نه فتحش نه گشایش مادی وپرداختن به زندگی عادی اش واز آنطرف اینهمه بی عدالتی ودزدی و جفا در حق مردم توسط مسئولین بارقه امید وزندگی را ازدل مردم زدوده است حتی اگر مسئولین ارشد این حقیقت را نبیند وباور نداشته باشد ولی واقعیت همین است اگر هم قرار است کشورمان درجنگی طولانی بسر ببرد باید شرایط واسباب خوشی و راحتی زندگی آنقدر پویا وفراهم باشد که آنان از شوق فرزند آوری و خندیدن و ساخت و وپرداخت خانه وزندگی و مجاورت با همسرانشان بیزار و نا امید نباشند و ترغیب به نشاط و زندگی شوند. یعقوب آروند ـ رشت
ناشناس۱۵۵۱۳۰۶۰۳:۱۳:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
با فتح کجا جنگ برای ما تمام میشود؟ در پاسخ : شاید با فتح کره زمین جنگ برای ما تمام شود . احتمال دارد یه سری به کره مریخ یا ماه بزنیم ببینیم اونجاها چه خبره.
دشمن تحریف۱۵۵۱۳۳۲۰۶:۲۶:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۷
امام خمینی رضوان الله علیه: جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام‌شدنی نیست، جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد. چه کوته‌نظرند آنهایی که خیال می‌کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیده‌ایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگی و صلابت بی‌فایده است! صحیفه امام؛ ج 21؛ ص 284/ پیام به روحانیون و مراجع؛ 3 اسفند 1367
ناشناس۱۵۵۱۴۲۰۱۰:۰۲:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۷
به هر حال امام هم آرزو داشت که در جنگ به آرمان نهایی می رسیدیم. البته تلاش برای رسیدن هم با ارزش است. این سخنان نفی اهمیت پیروزی نیست. هدف جنگ فقط جنگیدن نیست..
ناشناس۱۵۵۵۹۳۱۲۲:۴۵:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
به همین حرف امام که توجه کنید، ..عاقبت مردم ما مشخص میشود.
ناشناس۱۵۵۱۳۳۶۰۷:۳۵:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۷
اون آدم که گفت تحریم کاغذ پاره است رو اول محاکمه کنید.
ناشناس۱۵۵۱۴۲۵۱۰:۰۸:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
.. مردم ایران بصورت مردم کره شمالی در بیایند. هروقت به زندگی مردم کره فکر میکنم بدنم میلرزد.
ناشناس۱۵۵۲۳۰۵۰۵:۱۷:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۸
شما مگه کره رفتی ودیدی چه طور زندگی می کنن؟اتفاقا کره ای ها بهتر از ژاپنی ها زندگی می کنند.حداقل آمریکاییها به ناموسشون تجاوز نمی کنن. بعدشم تمام این وضعیت نتیجه تعامل با جهانه.جهانی که قرار بود بیاد برای ما آب خوردن درست کنه.چرا گند می زنید و گندتون رو به پای نظام می زنید. تا زمانی که توی دنیا زور هست مقاومت هم هست.دوست نداری تو دستاتو بگیر بالا برو اروپا تا مثل فلان آقا جنازتو تحویل بدن اروپا اگه اروپا شده با خون مردم آسیا وآفریقاست .پدر مردم آفریقا رو و آسیا رو در آوردن و مانع رشدشون شدن و بتون توی دستاورداشون ریختن ،شدن آقای عالم.وقتی جمهوری اسلامی نبود آمریکا آدم بود؟توی ژاپن ما بودیم که با خاک یکسانش کردن؟توی فلسطین ما بودیم که اشغالش کردن؟ویتنام ما بودیم که حمله کردن؟این خوی آدم کشی و آدم دوشی غربیهاست که هر کجا مقاومتی نباشه اونجا رو مال خودشون می دونن. تا زور هست مقاومت هست. به وضع لیبی نگاه کن بعد مقاومت رو زیر سوال ببر. اگه یک عده فکر می کنن که با تعامل با جنایتکاران و آدم کش ها می شه به رفاه رسید سخت در اشتباهن .هم مالشون رو غارت می کنن هم ناموسشون رو. تنها راه مقاومته.
منوچهر۱۵۵۲۱۶۲۲۲:۳۴:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۷
آدمها یک بار به دنیا می آیند افرادی مانند مردم کره جنوبی و ژاپن و .. زندگی می کنند که به زعم برخی تحت سلطه آمریکا هستند برخی هم مانند مردم کره شمالی و کوبا و .. زندگی می کنند که مدعی استقلال و عزت مردم هستند کدام یک عزت مند هستند کدام یک پیش جهانیان اعتبار دارند کدام کشور ؟ مقایسه و تفکر با شما دوستان عزیز که شعار مقاومت می دهید در حالی که برخی زندگی آن چنانی دارند بعد به شما از مقاومت می گویند و شما هم.. تکرار می کنید با تشکر
ناشناس۱۵۵۴۶۶۹۰۷:۰۸:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۰
چرا عده ای اینقدر ساده لوح و بیخبر هستند ؟ دشمن ذاتی ایران در اطراف کشورمان 33 پایگاه تا بن دندان مسلح دارد و عربستان سعودی علیه مملکت ما صدها میلیارد دلار سلاح می خرد و امثال ریگی را واداشته که مردم را سلاخی کنند آنوقت اینها می گویند دشمن توهم است ، توهم زده شمایید که سرتان را زیر برف کرده اید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین