اسباب تمسخر دینداری نشویم ...

علی اباذری،   3990229142 ۱۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
اسباب تمسخر دینداری نشویم ...

اظهارات یکی از مهمانان شبکه ۳ تلویزیون درباره توطئه آمیز بودن شیوع ویروس کرونا بار دیگر بهانه ای به دست داده تا در فضای مجازی اعتقادات و سبک زندگی دینی مورد تمسخر واقع شود.

ماجرا از این قرار است که آيت الله میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفت‌گویی که با نادر طالب زاده در برنامه زنده مکث داشته است به این موضوع اشاره می‌کند که شیوع ویروس کرونا نمی تواند موضوعی عادی تلقی شود و قراین و دلایلی وجود دارد که باید به این موضوع به عنوان یک توطئه نگاه شود.

آنچه در این اظهارات عجیب می نماید اصل این ادعا نیست. چرا که  از ابتدای ورود کرونا به ایران و شدت گرفتن شیوع جهانی آن نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا گمانه زنی‌هایی درباره آزمایشگاهی بودن یا به تعبیر روشن تر عمدی بودن ساخت و شیوع این ویروس مطرح  شد. عمده این تحلیل‌ها برای اثبات این ادعا به بررسی‌های اقتصادی و سود و زیان دو قدرت اقتصادی رقیب در دنیا یعنی آمریکا و چین اشاره داشتند. برخی آمریکا را مقصر اصلی و مسوول این توطئه معرفی می کردند برخی نیز همین اتهام را به چین می زدند. برای هر دو این ادعاها نیز به زعم معتقدانشان دلایل زیادی وجود دارد که کم و بیش در فضای رسانه‌ای داخل کشور نیز برخی از آن ها منتشر شده است. 

اما نکته تازه در ادعای مهمان برنامه مکث این است که این توطئه نه به دلیل سود و زیان اقتصادی و رقابت دو قدرت بزرگ جهانی بلکه به دلیل مخالفت با دین و مذهب طراحی شده است. 

شاید نتوان توطئه آمیز بودن موضوعی با این پیچیدگی و اهمیت را به طور قاطع رد کرد ( هر چند با توجه به درگیر شدن اغلب کشورهای دنیا و به خصوص آمریکا که در کشور ما بیشتر در مظان این اتهام بزرگ است روز به روز از قوت این نگاه بدبینانه درباره شیوع کرونا کاسته شده ) اما یقینا برای مستند کردن ‌آن باید دلایل موجه و مقبولی ارایه کرد و نمی توان صرف کنار هم قرار گرفتن چند اتفاق و همزمانی شان را دلیلی برای وجود رابطه ای واقعی میان آن ها دانست. توجه به این نکته در رای و نظر معتقدان به توطئه آمیز بودن شیوع کرونا به دلایل اقتصادی دیده می شود اما در اظهاراتی نظیر اظهارات آیت الله میرباقری کاملا غایب است.

ایشان در اثبات سخن خود به همزمانی اعلام شیوع کرونا در قم و ایتالیا ( واتیکان) و سقوط بورس کشورهای غربی اشاره می‌کند، بدون اینکه قراین دیگری برای معنا دار بودن این رابطه ارایه کند. و از آن بدتر اینکه به گونه ای بسیار عجیب‌تر ضمن  مقایسه مرگ و میر ناشی از بیماری قند و آلودگی هوا و مالاریا با مرگ و میر کرونا، قرنطینه کردن و تعطیلی به دلیل کرونا و قرنطینه نکردن و تعطیل نکردن به دلیل دیابت و آلودگی هوا را دلیلی بر تبعیض و توطئه می داند، توطئه ای که هدف آن دین و مذهب است! 

حقیقت آن است که چنین سخنانی با چنان دلایل نسنجیده ای (حتی اگر حقیقتا توطئه ای در کار باشد) بیش از آنکه به کار رونق دین و مذهب بیاید در خدمت تضعیف و تمسخر آن است و اگر قرار باشد در پس هر رویداد و اتفاقی بدون داشتن دلایلی محکم و عقل پسند به دنبال توطئه یا توطئه گرانی باشیم چرا نباید پخش همین سخنان و اظهارات را در این راستا ارزیابی کنیم؟ اظهاراتی که نتیجه‌اش تمسخر و تضعیف دین و مذهب مردم است !  

خلاصه آنکه همانطور که آموزه های کلامی تشیع همواره مفتخر و مزین به رویکردهای عقل پسندانه ای بوده که آن را از سایر فرق مذهبی دیگر متمایز می‌کند و عالمان دینی تشیع نیز در طول تاریخ به تاسی از پیشوایان معصوم خود در تاریخ مشهور به عقلانیت و روشن اندیشی بوده اند،  پیروان این سنت دین ورزی امروز نیز باید در سخن گفتن این ارزش را بسیار بیشتر از دیگران پاس بدارند.

دیدگاه کاربران

پرویز۱۴۵۲۴۷۸۰۰:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
ایشون رئیس فرهنگستان هستند.
گنجی۱۴۵۲۸۷۳۱۰:۵۰:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
.. از نظر ایشان نباید قرنطینه میکردند و مردم فوق فوق با آن حال نذار و وحشتناک بیماران کرونایی از دنیا می رفتند?
ناشناس۱۴۵۳۲۳۹۱۴:۴۷:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۳۰
تو دنیا خیلی از چهره ها و متفکرین نظریات متفاوتی رو مطرح میکنن که نه دلیل محکمی براش دارن و گاهی نه حتی در حیطه تخصصی خودشون هست. ولی هیچوقت مورد حمله قرار نمیگیرن.
ناشناس۱۴۵۲۹۸۴۱۲:۱۲:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
شما نویسنده بیا ادعای ایشون را به چالش بکش و نه این که فقط بگویی تمسخر چون نمی توانید رد یا تایید کنید این ادعاهای ایشون رو
ناشناس۱۴۵۳۷۵۳۰۱:۰۰:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۳۱
خوب ردش همینه که قیاس بیماری قند با کرونا از یک عقل سلیم به دور هست . چرا که بیماری قند واگیر نیست و اگر کسی خودش رعایت کنه آسیبی از یک بیمار دیابتی نمی بیند اما کرونا برعکس.
ناشناس۱۴۵۳۰۰۳۱۲:۲۶:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۳۰
کل این بحث راجع به مسایل سیاسی بود نه پزشکی . ایشون هم رئیس فرهنگستان مرتبط به علوم فلسفی و اسلامی هستن . استفاده از سلاح بیولوژیک هم چندین دهه ست که مورد آزمایشه و خیلی خیلی محتمله . بنابراین نظرات نویسنده این مقاله زیادی از اون وریه . کامنتها هم که زیادی ایرونی !!!
ناشناس۱۴۵۳۱۴۹۱۳:۴۰:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اینکه هر نظر مخالف خودتان را به ارتش سایبری اسرائیل و آمریکا و عربستان نسبت بدین نخ نما شده
ناشناس۱۴۵۳۴۸۶۱۸:۴۱:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۳۰
میشه مبدا هر نظر رو به راحتی پیگیری کرد . کاری که توئیتر کرد و معلوم نود درصد نظرات ضد ایران از آلبانی نوشته میشه
ناشناس۱۴۵۳۱۶۸۱۳:۵۹:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
دمش گرم
ناشناس۱۴۵۲۴۸۴۰۰:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۳۰
این نوع اظهار نظر نشان دهنده عدم مطالعه هستش ایشون هنوز تفاوت نحوه انتقال بیماری ویروسی را با بیماری با زمینه ژنتیکی و ارثی رو نمیدونن
ناشناس۱۴۵۳۰۴۱۱۲:۴۴:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
جالبه که شما اصلا صحبتهای ایشون رو نشنیدین و این از نظراتی که گذاشتین معلومه . این نوع اظهار نظر ، نشان دهنده عدم توجه به ساده ترین مباحث عقلانی در نقد نظر دیگرانه ! چشم بسته و با شلوغ بازی ، چیزی رو نقد میکنین که حتی نمیدونین چی بوده . جالبه ، مگه نه ؟
ناشناس۱۴۵۳۳۴۲۱۶:۰۲:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
دوست گرامی ایشون میگن چرا به خاطر دیابت قرنطینه نمیکنن ولی بخاطر کرونا قرنطینه کردن. شما که مباحث عقلانی رو میدونی این دو بیماری و نحوه مقابله با اونها باهم قابل مقایسه هستش؟
ناشناس۱۴۵۲۴۸۸۰۰:۲۷:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
وقتی به همه روحانیون اجازه میدن تو هر زمینه ای اظهار نظر کنن، وضع بهتر ازین نمیشه
ناشناس۱۴۵۲۶۶۶۰۷:۰۷:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۳۰
هرکسی حق دارد اظهار نظر کند حتی من و تو
ناشناس۱۴۵۲۷۷۴۰۹:۳۳:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۳۰
... منم ممکنه نظرات پزشکی داشته باشم ولی هیچ وقت به عنوان کارشناس تو تلویزیون نظر پزشکی نباید ازم بخوان بدم
ناشناس۱۴۵۲۷۸۲۰۹:۳۷:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اما نه در رسانه عمومی ودر مقام یک مسول
ناشناس۱۴۵۲۸۴۹۱۰:۳۷:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۳۰
حتی اظهار نظر تخصصی!!!! آنهم از جانب مسئولی که در زمینه دیگری تخصص دارد؟...
ناشناس۱۴۵۲۸۸۰۱۰:۵۶:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اظهار نظر به شرط آنکه در آن موضوع تخصص داشته باشد .
ناشناس۱۴۵۲۹۸۵۱۲:۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
آن چیزی که آزاد است نظر شخصی است نظر شخصی با نظر کارشناسی زمین تا آسمان فرق دارد
ناشناس۱۴۵۳۲۰۳۱۴:۲۶:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اگر تخصص داشته باشیم باید نظر دهیم در غیر اینصورت معصیت کردیم
ناشناس۱۴۵۲۴۹۳۰۰:۳۳:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
... بهتر هست که افراد آشنا به علوم روز در سمتهای مدیریتی قرار گیرند و در حد امکان افراد آگاه به صدا و سیما دعوت شوند ...
ناشناس۱۴۵۲۶۳۰۰۵:۴۵:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
ایشان نماینده خبرگان از البرز هستند
ناشناس۱۴۵۲۹۰۲۱۱:۱۹:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۳۰
یعنی توی صدا وسیما قبل از برنامه های زنده درباره محتوای آن بررسی نمی شود؟
ناشناس۱۴۵۲۴۹۴۰۰:۳۳:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
برخی آقایان حداقل اطلاعات از علوم پایه ندارند .
ناشناس۱۴۵۲۵۱۷۰۱:۰۷:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
این ویروس ساختگی هست یا نیست موضوعی است که مربوط به سازمانهای جهانی است
امید۱۴۵۲۸۰۹۱۰:۰۴:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
احیانا سازمان های جهانی مورد نظر شما همونایی نیستند که رئیسشون خیلی خوشکل اومد گفت نمیتونیم عربستان رو به خاطر کودکان یمنی جنایتکار جنگی معرفی کنیم چون دیگه بهمون پول نمیده؟! آره همونا منظورتونه؟!!! عزیزم..
ناشناس۱۴۵۳۳۲۶۱۵:۵۰:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
ربطش چیه به موضوع ؟؟؟
ناشناس۱۴۵۲۵۲۴۰۱:۱۶:۵۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
مقایسه کرونا با بیماری دیابت و ... از اساس اشتباه است ، چرا که کرونا مسری است . مگر می شود بخاطر قند و فشار خون جایی را تعطیل یا قرنطینه کرد؟
ناشناس۱۴۵۲۷۳۴۰۸:۵۸:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
... دیابت به دلیل باز بودن قنادیها اتفاق نمیفته.
ناشناس۱۴۵۳۰۱۲۱۲:۳۰:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۳۰
دلیل دیابت : رژیم غذایی سرشار از قند و هیدرات کربن کم تحرکی وراثت ربطی هم به قنادی نداره چون انسان اراده داره که جلوی شکم خودش را بگیره
ناشناس۱۴۵۳۱۳۴۱۳:۳۲:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
دوست عزیز دیابت گاهی اوقات ربطی به شکم نداره. گاهی اوقات استرس و ناراحتی و وراثت هم میتونه باعث دیابت بشه. در ضمن آدمهای دیابتی لزوما ضعیف النفس نیستند.
ناشناس۱۴۵۲۵۳۴۰۱:۳۶:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
يادش بخير ، دو دهه پيش بود كه در دانشگاه دانشجو بوديم و قصد گرفتن مدرك ليسانس ...درسي داشتيم كه آن درس بسيار شيرين بود و بحثي داشت با نام ابعاد و مشخصات ذهن فلسفي !! در آن بحث ويژگي هايي كه يك ذهن فلسفي داشت مورد بررسي قرار داده بود ، همانجا فهميدم واقعاً ذهن فلسفي داشتن از نعمات بزرگ زندگي است !! ... چرا كه انسان در همه مسائل از پوسته مي گذرد و به عمق مطالب مي رسد ، .... مطالب و موضوعات را از ابعاد مختلف مورد بررسي قرار مي دهد ، مطالب را سبك و سنگين مي كند ،از جنبه انتقادي به موضوعات و مطالب و مسائل نگاه مي كند ، دربست همه چيز را قبول نمي كند و دربست همه چيز را رد هم نمي كند !! . و در بست همه چيز راهم نمي گويد !! اين بود كه از همانجا آرزو و ميل داشتن يك ذهن فلسفي در بنده به وجود آمد !!! و از آن موقع تصميم گرفتم كه يك ذهن فلسفي خوبي داشته باشم !ا اين شد كه شروع كردم به تمرين وممارست ، براي دست يافتن به يك ذهن فلسفي در خودم !!كه البته راهي است دراز و پيچ در پيچ ، ... فلسفي فكر كردن كه شوخي بازي نيست تصدقتم اگر اين طور بود كه همه به راحتي آب خوردن فيلسوف مي شدند ، ... بله ؟!!
انسیه۱۴۵۲۵۳۶۰۱:۳۹:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۳۰
مخالف یا موافق سخنان ایشان بودن یک چیز دیگه است. ... گفتند چه توطئه باشه چه نباشه به نظر می رسه در حال حاضر در حال استفاده از این ماجرا هستند گفتند خطر هست قطعا ولی ایجاد ترس عمومی جدی تره مخالفت با دین رو اینطور نگفتند گفتن که یک پدیده وقتی جنبه های مختلف پزشکی اقتصادی و اجتماعی داشته باشه از یک پدیده عادی خارج می شه و جنبه تمدنی می گیره در جهان امروز رقیب تمدنی غرب تمدن اسلامیه و گفتند از این فرصت برای مقابله با این تمدن استفاده کرده غرب (چه توطئه باشه چه یک اتفاق طبیعی) و....
ناشناس۱۴۵۲۸۷۷۱۰:۵۵:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
غرب ۳ رغیب عمده داره. ۱-آسیای شرقی با محوریت چین و هند. 2-روسیه. 3-آمریکای لاتین با محوریت برزیل. ...
انسیه۱۴۵۳۱۵۳۱۳:۴۴:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
شما می تونید با این نظر مخالف باشین یا موافق خیلی خب من گفتم نظر ایشون این بوده و نویسنده اصلا متوجه اصل حرف نشپه
ناشناس۱۴۵۳۲۹۶۱۵:۲۹:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
این کشورها در اقتصاد با هم رقیبند نه در مباحث فرهنگی و ایدئولوژی.
ناشناس۱۴۵۳۰۱۳۱۲:۳۱:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۳۰
نود درصد افرادی که اومدن اینجا و به ایشون توهین میکنن ، اصلا اون برنامه رو ندیدن و نمیدونن چی گفته شده . فقط چون میشه به این بهانه به مسایل مذهبی حمله کرد یا باورهای مذهبی رو مسخره کرد ، اومدن و دارن تند تند لایک میکنن . و جالبتر مقاله این نویسنده ست که مثلا به اسم دفاع از دینداری ، داره حمله میکنه به چیزهایی که خودش دوست نداره .
ناشناس۱۴۵۳۰۳۰۱۲:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
فیلم موجوده داداش !
ناشناس۱۴۵۳۰۳۴۱۲:۴۱:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
شما و ایشان در مورد تعریف و مشخصات تمدن یک مطالعه ای بکنید
ناشناس۱۴۵۲۵۳۸۰۱:۴۴:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
خیلی وقت است که عده زیادی دین را به مسخره کشیده اند اما متاسفانه بسیاری اگاهانه به این موضوع دامن میزنند و بهره های سیاسی و اقتصادی خودشان را اینگونه تامین میکنند.
ناشناس۱۴۵۲۵۵۸۰۲:۱۹:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
هرکس به قدر فهمش فهمید مدعا را.حافظ.
ناشناس۱۴۵۲۵۶۱۰۲:۲۴:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۳۰
... هر کسی فقط و فقط و فقط باید در زمینه ای که در آن تخصص دارد اظهار نظر کند. این بار اول نبود ولی انشاالله بار آخر خواهد بود که فقط از افراد مطلع در رشته تخصصی خودشان استفاده کنید. بقول معروف، "هر کسی را بهر کاری ساختند". یکی از بزرگترین مشکلات کشور اینست که اکثرا هیچکس در جای خود نیست ...
عجایب شهر۱۴۵۴۴۲۴۱۴:۰۲:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۳۱
موضوع اون برنامه هم علم پزشکی نبود!
ناشناس۱۴۵۲۵۶۳۰۲:۲۴:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۳۰
...حتی رهبری عزیز که خداااایی دمش گرم، راجع به مسئله ای که تخصص نداره، می‌فرمایند من تخصص ندارم. ماشالله روحانیت راجع به هوا فضا، اخترشناسی، پزشکی، علوم نظامی و..... اظهار نظر میکنن.
رضایی۱۴۵۲۵۶۶۰۲:۳۶:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
این تحلیل کاملا منطقی است. جای تاسف است که آقای میر باقری چنین اظهار نظر می کند . ایشان یک کارشناس علوم دینی است . در باره ویروس کرونا ، علت پیدایش ، شیوع و تبعات آن متخصصان مربوط باید نظر بدهند . صرف شیوع این بیماری در قم و واتیکان دلیلی بر درستی ادعای ایشان نیست. شیوع گسترده اولیه آن را در ووهان چین چه می فرمایند . بارها در تاریخ بشر بیماری های مسری جهانی در اعصار گذشته پدیدار شده است . تا به حال در تمام متون تاریخی کسی ادعا نکرده است که این شیوع به دلیل مخالفت با مذهب بوده است. یک دانشجوی تاریخ
ناشناس۱۴۵۲۵۷۹۰۳:۱۸:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
قابل توجه نویسنده محترم، ای کاش قبل از نگارش این مطالب به جایگاه علمی و اجتماعی میهمان برنامه توجه می کردید که شخصی اهل تحقیق و باتقوی بوده و از ستیزهای دیرینه با مذهب در طول تاریخ اشراف دارد. بسیاری از دولتمردان جهان و کارشناسان آمریکا و یا چین را عامل احتمالی تولید و گسترش ویروس کرونا دانسته اند حال شما می خواهید تطهیر این قدرتها را القا کنید؟ اگر شما هم دلیل محکمی ندارید که این ستیز با مذهب می تواند باشد چرا علیه حرفهای یک عالم به اینصورت جبهه گیری می کنید؟ چرا رسانه های بیگانه و سران برخی دولتهای غربی قم و اماکن مذهبی را عامل شیوع کرونا دانستند؟ آیا این خالی از منظور و بی ارتباط با مذهب نیست؟ کسی دین را با سخنان یک عالم مسخره نمی کند! مگر کسی که در دلش مرض باشد.
ناشناس۱۴۵۲۶۰۷۰۴:۵۴:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
شما چطور به این نکته بدیهی توجه ندارید که دلیل را باید آنکه ادعایی دارد بیاورد. نویسنده ادعایی را اثباتا مطرح نکرده اما میهمان محترم برنامه حکم قطعی داده اند بدون اینکه دلیل قابل اعتنایی بیاورند . استحکام رای و نظر هم ربطی به جایگاه اجتماعی و سیاسی، نیت یا فضایل و رذایل اخلاقی افراد ندارد
ناشناس۱۴۵۲۶۳۶۰۶:۰۲:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
جایگاه یک عنوان است. اصل علم و قدرت استدلال منطقی است. به صرف اینکه یک نفر روحانی است نمیشود اجازه داد که در تلویزیون ملی یک کشور که داعیه پیشرو بودن در علوم دینی و آکادمیک را دارد، شخص درست و غلط را بهم ببافد و بیماریهای ژنتیکی و غیرواگیر دار را با بیماری ویروسی بشدت مسری مقایسه کند.
ناشناس۱۴۵۲۶۴۱۰۶:۱۷:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
... عالم یعنی کسی مثل شهید مطهری ...
ناشناس۱۴۵۲۷۱۱۰۸:۱۹:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
... ایشون عالم در علوم دینی است نه در کل علوم !
پالاینده۱۴۵۲۷۵۴۰۹:۱۷:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
عزیز ناشناس! ملاک تشخیص هرعلمی عالم آن علم است. صرف داشتن تقوا وعالم دین بودن دلیلی برموجه بودن سخن ایشان دراین مقوله تخصصی وپزشکی نمی باشد. لطفاً سنجیده سخن بگویید.
ناشناس۱۴۵۲۷۶۵۰۹:۲۶:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اصلا همه حرفها درست ، عزیزم شما بیماری واگیردار کرونارو با بیماری دیابت مقایسه باید بکنی؟؟؟؟
الف ر۱۴۵۳۰۵۰۱۲:۴۸:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اگر کرونا حاصل مذهب ستیزی است ستیزه جو ترین کشور ها بر علیه مذهب روس و چین هستند اینها راباید مخاطب قرار بدهیم
ناشناس۱۴۵۲۵۸۴۰۳:۳۲:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۳۰
این دیدگاه ایشون در مراسم قرآن به سر شب احیا شون هم که پخش مستقیم میشد معلوم بود .
ناشناس۱۴۵۲۵۹۹۰۴:۳۱:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
کاری به برنامه ندارم ولی کرونا ویروس دست ساز هست دوستان افتتاحیه المپیک لندن 2012 ببینند
ناشناس۱۴۵۲۶۶۰۰۶:۵۵:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
ادعا دارید که باید حق آزادی بیان رعایت شودوبه ایشان دراین مورد خرده می گیرید ؟ ایشان نظر شخصی خود را گفته است و همچنین در جایگاه سیاسی قرار نداشته است بجای خرده گیری به افراد به نظرات دیگران احترام بگذاریم هرجند آن را قبول نداشته باشیم
ناشناس۱۴۵۲۸۱۹۱۰:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
شما اصلا معنی آزادی بیان رو نمیدونی آزادی بیان یعنی شما نظرت رو بدون ترس بگی و منم اگر دلم خواست بدون ترس نظر شما رو نقد کنم. ...
ناشناس۱۴۵۲۹۰۰۱۱:۱۹:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۳۰
شما هم معنی نقد را نمی فهمید نقد با تمسخر فرق دارد عنوان مقاله را هم نخوانده اید چه برسد به نقد مطلب
ناشناس۱۴۵۳۶۶۶۲۲:۵۴:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اینم نظر شماست البته
ناشناس۱۴۵۲۶۶۵۰۷:۰۶:۳۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
زیاد دور نرویم ، همین ۲۰ سال پیش اگر کسی در مورد یک روحانی اینگونه نقادانه و درست حتی فکر میکرد، عاقبتش معلوم نبود. پیشرفت کرده ایم.
ناشناس۱۴۵۳۱۳۵۱۳:۳۲:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۳۰
20 سال پیش فیلمهاش هست روحانیون توی هر چیزی نظر نمی دادن اگر هم می دادن اینجوری نبود
تمر سعید۱۴۵۲۶۹۶۰۷:۵۰:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
... نمی شود... دانشمند همه حوزه ها بود و به تخصص بی احترامی کرد. این واکنش ها، مقطعی است. جامعه انتظار تعادل در حرف های مدعی اداره جامعه را دارد برای همین به حرفهای قشر روحانی حساس است. ...
حميد۱۴۵۲۶۹۹۰۷:۵۲:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
... بزاريد مردم خودشون قضاوت كنن.
ناشناس۱۴۵۲۷۰۰۰۷:۵۶:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
نباید اجازه داد این حرفها شنیده شود یا نباید اجازه داد در همه مسایل تصمیم بگیرند؟!
ناشناس۱۴۵۲۷۰۲۰۷:۵۷:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
توهم دشمن یابی و فتنه یابی یکی از مشکلات طیف مذهبی ما: یک روز میگن پایه بورس قماربازیه - بانک ها از یهودیته - نمادهای شیطان پرستی در همه جا هستند - جومونگ تبلیغ یهودیته و ...
ناشناس۱۴۵۳۸۴۷۰۵:۳۹:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۳۱
ولی بانک ربا است
شهبازی۱۴۵۲۷۰۶۰۸:۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
شما اصلا حد و مرزی برای خودتون قائل هستید؟ فقط دنبال پر کردن صفحاتتون هستید و در خیلی از مواقع دیده شده هیچ ارزشی برای اصل مطلب و طرف مقابلتون قائل نمیشید. یک روزمحمود کریمی رو می کوبونید یک روز قالیباف رو و امروز هم... اگر مرد هستید و در. دین و انقلاب دارید از گرانی ها و فسادها و ظلم هایی که داره هر روز به مردم وارد میشه یه مطلب بنویسید...
رامهرمز۱۴۵۲۷۲۱۰۸:۴۱:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
خوبه
ناشناس۱۴۵۲۷۳۰۰۸:۵۵:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اینکه ایشان چی گفتند و چه نظری درباره بیماری کرونا و شیوع و غیره داشتند یه بحثی است ولی اینکه شما ... میای حرفهای ایشان و مسخره کردن دین را به هم ربط میدی جای تعجب داره اگر یه فرد دینی یه نظر در باره یه مسئله غیر دینی بدهد یعنی دین مسخره است مگر نه اینکه همین الان خود علم پزشکی و متخصصین امر درباره کرونا هر روز نظرشان را عوض میکنند یه روز میگن ویروس از ماسک عبور میکنه یه روز میگن از ماسک عبور نمیکنه یه روز میگن گرما از بین میبره یه روز‌میگن گرما تاثیر‌نداره یه روز میگن ۲ متر در هوا معلق میشه یه ورز میگن ۸ متر و هزار تا مورد دیگه پس‌چرا کسی نمیگه علم پزشکی‌مسخره است
آلفرد۱۴۵۲۷۹۱۰۹:۴۵:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
علم هیچ ادعایی نداره و اگر هر لحظه تغییر عقیده میده دلیلش یافته های جدید دانشمندانه!عدم قطعیت علم باعث شده پیشرفت کنه و البته اظهار نظر بر اساس مستندات و یافته ها
ناشناس۱۴۵۲۹۸۳۱۲:۱۲:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
خب همین دیگه همین الانم نمیخوای بفهمی من چی گفتم منم میگم اگر متخصصین علم پزشکی هر روز نظرشان را عوض کنند کسی نمیگه علم پزشکی علم پزشکی مسخره است یا این پزشک موجب تمسخر علم پزشکی شده است نهایتا میگویند نظر اون پزشک بدرد نخور و مسخره است نه اینکه کل علم پزشکی زیر سوال بره حالا چرا باید نظر یک روحانی درباره یک بیماری باید باعث تمسخر دین بشه؟؟؟؟؟؟ مگر اینکه با این کلید واژه بخواهند برای مسخره کردن دین گرا بدهند
ناشناس۱۴۵۲۷۹۳۰۹:۴۹:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
برای اینکه پزشکی علمه و دین عقیده. پزشکی (بطور کلی علم) تعصبی روی یک موضوع نداره، اگه فردا گروهی از پزشکان ثابت کنند که راه برخورد با فلان بیماری روش فعلی نیست، داد و هوار بقیه در نمیاد که ای وای علم پزشکی از بین رفت، بپاخیزید که علم پزشکی به خطر افتاد و ...... ولی اگه در یک موضوع مرتبط با عقیده، شما تحقیق کنید و به نتیجه‌ی دیگه‌ای برسید و بخواهید نتیجه‌ی تحقیق رو اعلام کنید، تصور کنید که چه اتفاقی میفته. در حوزه‌ی عقیده بسیاری از مسائل مقدس و غیر قابل تغییره ولی در حوزه‌ی علم همه چیز سیاله و کسی با تغییر مخالفتی نداره که استقبال هم میشه.
ناشناس۱۴۵۲۹۷۵۱۲:۰۷:۱۶ ۱۳۹۹/۲/۳۰
آره مثلا لیبرالیسم که پدر این نظریه هم غیر کاربردی شدنش تو عصر حاضر را اعلام کرده ولی یه عده مثل شما روش تعصب دارند
ناشناس۱۴۵۳۱۲۸۱۳:۲۶:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اینکه از کجا تعصب کسی رو که اصلا نمیشناسی استخراج کردی، خودش میتونه مبنایی باشه برای میزان استحکام حرفهات. لیبرالیسم هم اگه مشخصات یک عقیده رو داره (مثل تعصب و یا تقدس) دیگه اسمش میشه عقیده نه علم.
ناشناس۱۴۵۳۰۲۶۱۲:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۳۰
خیلی قشنگ از علم پزشکی تعریف کردی . واقعا علم مفیدیه . و بسیار هم توانمند . فوق العاده ست
ناشناس۱۴۵۲۸۱۰۱۰:۰۴:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
چون روی هوا حرف نمیزنن آزمایش میکنن و بر اساس نتیجه اعلام نظر میکنن. همین طور که شناختشون از ویروس بالاتر میره طبیعیه که صحبتهاشون تغییر کنه. اگر میخواستن رو هوا حرف بزنن هنوز سالی چند میلیون کشته بابت مالاریا و آبله و کزاز و طاعون و ... داشتیم.
ناشناس۱۴۵۲۹۰۴۱۱:۲۲:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
خب عزیزم داریم
ناشناس۱۴۵۲۸۴۵۱۰:۳۶:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۳۰
خیلی چیزها در طول زمان میتواند تغییر کند و علوم پژشکی هم مستثنی نیست شما اگر خاطرتان باشد کوسه در اوایل انقلاب از نظر بسیاری از مراجع حرام بود ولی الان حلال است و در بازار فروخته میشود. ولی اینرا یک پزشک یا یک مهندس یا شخص دیگری حلال نکرد بلکه مراجع تقلید حلال کردند و کسی هم حرفی نزد چون قاعدتا علمای دینی در این مورد میتوانند اظهار نظر کنند حالا برخی از این اقایون در سیاست، علوم نظامی، نجوم، سبک زندگی، پزشکی و هر چیزی که فکر کنید صاحب نظر هستند اینجاست دستمایه تمسخر فراهم می شود
مهدی۱۴۵۲۷۹۵۰۹:۵۱:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۳۰
سلام به نظرم هیچ کدام از دوستان و نویسنده محترم در حفظ امانت و دیدن کل مطلب رعایت انصاف و عدالت را نداشتند. برادران بزرگوار ابتدا کل صحبت را بشنوید بعدا نظر بدهید. ایشان هیچ سخنی در مورد بیماری و منشا آن نکردند و بحث ایشان اصلا این نبود. بحث ایشان به نحوه خبررسانی از این بیماری با این طیف وسیع خبری در سطح جهانی بود. که کلامی بسیار متین است. و اصلا ایشان بین بیماری مسری و غیر مسری مقایسه نکرد که شما بر آشفته شدید بلکه فرمود در مقایسه تلفات این بیماریها بولد خبری با کدام است؟ اصل اشکال به نحوه خبر رسانی است؟ نه منشا و مسری بودن و نبودن کرونا
ناشناس۱۴۵۳۰۲۸۱۲:۳۷:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
اصولا قرار نیست بشنون . فقط باید بکوبن . برای کوبیدن هم بهتر اینه که نشنون
ناشناس۱۴۵۲۸۱۱۱۰:۰۴:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
وقتی شبکه بی بی سی فارسی بخشهایی از صحبتهای آقای میرباقری را با منظور خاص پخش می کند متاسفانه این مقاله ... هم همین کار را دارد می کند. هدف آنها چیست؟
علی 671۱۴۵۲۸۵۳۱۰:۳۸:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
... باید آگاهانه امروز حرف زد و مطلبی را بیان نمود که سوزن لای درزش نرود .آن هم از شخصی که چنین جایگاهی دارد و نباید برای بیگانگان که نشسته اند تا از ماست مویی بکشند و آنرا برای جمهوری اسلامی پیراهن عثمان کنند پرهیز شود که اسلام خیلی خیلی بزگتر از این سخنان می باشد .آگاهانه عمل کنید .
رصا۱۴۵۲۸۹۹۱۱:۱۶:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
سلام متاسفانه ما ارتباط علم الابدان و علم الادیان را در نظر نمی گیریم و از سوی دیگر بهتر است تمام مطالب ایشان را کنار هم تحلیل کنید متاسفانه برخی با غرض و برخی از روی نادانی به این عالم برجسته می تازند ای کاش قدرت و شجاعت بحث رودررو با ایشان را داشتند
محمود متینی۱۴۵۲۹۴۳۱۱:۵۰:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
استاد میر باقری بهمه علوم عقلی و نقلی اشراف دارند. بنده تمام فرمایشات ایشان را در بست قبول دارم خصوصا که بعنوان ریاست محترم فرهنگستان افاضه میفرمایند. آینده نشان خواهد داد که ایشان همیشه صحیح قضاوت میفرمایندزیرا مبنی اعتقادی و باورمندی دارد. خداوند امثال ایشان را حفظ فرماید.
ناشناس۱۴۵۲۹۴۹۱۱:۵۴:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
کجاست حوزه ای که نتیجه آن شهید مطهری شهید مفتح آقای جوادی آملی بود...
ناشناس۱۴۵۲۹۷۱۱۲:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
هر چه زودتر دین طیب و طاهر الهی از بازیهای خاکستری سیاست خارج بشه قطعا بنفع دین و دینداری خواهد بود
ناشناس۱۴۵۳۰۱۶۱۲:۳۲:۱۵ ۱۳۹۹/۲/۳۰
با این استدلال تمام کبابی ها و فست فودی ها و ترشی فروشی ها و آجیل فروشی ها به دلیل مبتلایان به انواع سرطان باید بسته بشه از تردد ماشین جلوگیری بشه چون امار سرطان ریه در ما بسیار بالاست جلوی سیگار کشیدن که اول همه باید گرفته بشه چون باعث بیماری فرد و اطرافیان می شه و...
ناشناس۱۴۵۳۳۰۸۱۵:۳۸:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۳۰
من اگر دود سیگار کسی بخوره بهم به خاطر ناراحتی ریه ام هرگز حلالش نمیکنم. فکر نکنم افراد غیر سیگاری خوششون بیاد دود سیگار کسی رو تحمل کنند. جوری نوشتید جلوی سیگار باید گرفته بشه انگار عیبی ندارد. معلومه که باید گرفته بشه. البته تو مملکت ما اگر کسی در خیابان دود سیگارش رو بده تو صورت شما و شما ناراحت بشی اون به شما حرف نامربوط میزنه چون کلا همه چیز برعکسه
عجایب شهر۱۴۵۴۴۳۷۱۴:۰۸:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۳۱
آفرین. تازه به نظر ایشون رسیدی
ناشناس۱۴۵۳۱۵۸۱۳:۵۲:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۳۰
سلام بردوستان و اما حاج آقا به نظر بنده ایشان خواستند از حریم دین دفاع کنند البته به درست و غلط بودن گفتار ایشان کاری ندارم اما نکته قابل توجه این است که مسئله این ویروس جدید از ابهامات خاصی تشکیل شده که پای همه گونه از اقشار مردم را به وسط کشیده از اظهار نظرهای دکتر ترامپ بابت سرکشیدن وایتکس و ماسک نزدن ترامث و دست دادن به ریس جمهورهای دیگر کشورها و ابتلای انها به کرونا و سالم ماندن ایشان و جنگ قدرت چین و امریکا سر این ویروس وتاگربه رقصانی جانسون که دیرتراز موعد قرنطینه را انجام داد که باعث یک فاجعه انسانی در انگلستان شد انگلستانی که شبکه منوتو آن درروزهای اولیه انتقال ویروس درایران و قرنطینه نکردن قم برعلیه دین و نظام دائما بمباران خبری میکردند وعامل آن را شهر قم و طلاب اعلام کردند و هرگاه میخواستند به بهانه کرونا ایران را بکوبند تصاویری از حرم اهل بیت قم و طلاب دینی را نشان میدادند گویا کرونا از زمین قم میجوشد و به سایر نقاط جهان انتقال میدهدو جالب داستان اینجاست که بعد از مدتی معلوم شد هم زمان با مبتلا شدن قم به کرونا چندین شهردیگر ایران مبتلا به کرونا شده و قم فقط زود اعلام کرده است حال موقع عملکردخود غرب میرسد همه چیز گل و بلبل است و به صورت علمی تحت کنترل است ای کاش الان صدای داد مسئولین شهرهای آمریکا از بی عدالتی ها در مورد امکانات پزشکی در مورد کرونا را هم همکنون میشنیدیم پس آقای میرباقری حق دارد از حیطه کارش که مورد هجمه قرار گرفته است دفاع کند و این ویروس را جدا از یک بیماری یک ویروس سیاسی خطاب کند نکته را دریابیم
ناشناس۱۴۵۳۱۶۷۱۳:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
نظرش رو گفته مشکلش چیه؟
ناشناس۱۴۵۴۶۸۶۱۷:۰۴:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۳۱
نظرش درست نیست و تازه داره در لباس یک روحانی و به اسم دین صحبت می کنه.
ناشناس۱۴۵۳۲۵۱۱۴:۵۹:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
با سلام بنده ایشان را از زمانی که به برنامه سمت خدا (سال۹۲) اومدن شناختم. پیشنهاد اکید میکنم به تمامی دوستان که تفسیر و توضیحات ایشان را در مورد سوره کافرون دانلود کنند و گوش دهند. بسیار زیبا صف بندی و رویارویی جبهه حق با سران کفر و طاغوت و یاران شیطان را توضیح میدهند. چندی قبل یک نشریه آمریکایی در مقاله ای از ایشان نام میبرد.ایشان بیان کرده اند که تنها رقیب تمدن غرب تمدن اسلامی است و چین و روسیه هم در واقع از لحاظ فرهنگی و ایدئولوژی در زمین غرب هستند و حرف جدیدی برای گفتن ندارند.به نظر میرسد ایشان بر مباحث مربوط به نخبه هایی که درصدد فرهنگ سازی جهانی و تسلط بر دنیا هستند نظیر فراماسونها و سران صهیونیزم و ... آگاهی و اشراف بالایی دارند. اصل صحبتشون اینه که این ویروس چه منشا آزمایشگاهی داشته باشه چه طبیعی، اونها میخواهند با سوء استفاده از این فضا بشریت رو به سمت زندگی در فضای مجازی سوق دهند و زندانی که قبلا با جدا کردن دین و قطع ارتباط بشر با آسمان درست کردند اینبار باز محدودتر کنند تا بیشتر تحت کنترلشون باشد. گذشت زمان صحت گفتار و دید وسیع ایشان را نشان خواهد داد ان شاالله
عبدالرضا۱۴۵۳۳۳۱۱۵:۵۵:۳۱ ۱۳۹۹/۲/۳۰
متاسفانه امروزه روحانیون در مورد همه چی نظر میدن و در همه امور صاحب نظر هستن! اگر فقط در حوزه کاری خودشون کار می کردن و نظر میدادن الان این همه مشکلات اقتصادی و دین گریزی نداشتیم
ناشناس۱۴۵۳۶۳۰۲۲:۰۵:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۳۰
یک روحانی در منطق و استدلال باید قوی و متین باشد، من کلیپ را دیده ام که ایشان فرمودند که این همه دیابتی داریم چرا قنادی ها تعطیل نمیشوند؟! یعنی بخاطر کرونا هم نباید تعطیلی و قرنطینه باشد از نظر ایشان، و نتیجه گیری کردند که کرونا را بهانه ای کرده اند برای مقاصدی... درصورتیکه کرونا یک بیماری بسیار مسری و جدید است که خواسته و ناخواسته کوچک و بزرگ را با کوچکترین تماسی بیمار میکند و زمین تا آسمان با دیابت متفاوت است با تماس و روبوسی و رفت و آمد در ازدحام و سرفه و عطسه دیابت منتقل به کسی نميشود و مواد شیرینی و قندی از راه تنفس و تماس وارد بدن و جریان خون نميشود بنابراین این قیاس منطقی نیست.
محمدرضا۱۴۵۳۷۲۸۰۰:۲۹:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۳۱
بهتره صحبت های ایشون رو خودمون گوش بدیم.نه از دید نویسنده اونو ببینیم اقای نویسنده، ایشون میزان مرگ و میر دیابت و .... رو با کرونا مقایسه کردند و گفتند بسیار بیشتر از این میزان مرگ و میر در جهان در بیماری های دیابت و..... هم هست، چرا مرگ و میر آنها به این دقت رسانه ای نمیشه؟ اقای نویسنده،ایشون گفتند: بله کرونا جدیه و باید باهاش مقابله کرد ولی زیادی ترسوندن و رعب و وحشت ایجاد کردن خوب نیس اقای نویسنده، ایشون گفتند توطئه بودن کرونا یک نظریه است ولی جدی باید درباره ش فکر کرد اقای نویسنده،.............
ناشناس۱۴۵۳۹۳۹۰۸:۴۸:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۳۱
سلام و صلوات خداوند بر سید الابرار خبرگان رهبری، حضرت آیت الله العظمی میرباقری
ناشناس۱۴۵۴۱۱۵۱۰:۳۵:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۳۱
شاید دیابت هم مرض مسری بوده و ما خبر نداشتیم....
ناشناس۱۴۵۴۷۰۷۱۷:۱۷:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۳۱
یعنی چی که نظرش را گفته؟؟؟!! مگه توی تاکسی داخل شهره که هرجوری دلش خواست نظر بده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین