اهمیت مبارزه با فساد در خوزستان به دلیل خاص بودن آن بیشتر است

گروه اقتصادی الف،   3981014120

رئیس کل دادگستری استان خوزستان: موقعیت استان خوزستان از جهات مختلف خاص و ویژه است لذا اهمیت موضوع مبارزه با فساد نیز در این استان بیشتر احساس می شود.

هفته گذشته اعضای دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت استان خوزستان به همراه محسن جلواتی عضو هیات مدیره و قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت ، دیدارهایی با رییس کل دادگستری و مدیرکل بازرسی استان خوزستان برگزار نمودند.

در این دیدار نمایندگان ضمن معرفی دیده بان شفافیت و عدالت، به بیان اقدامات این موسسه پرداخته و بر لزوم همکاری های چند جانبه تاکید نمودند.

محسن جلواتی ضمن اشاره به تعداد دفاتر نمایندگی و کارگروه های تخصصی مختلف دیده بان گفت: این موسسه دارای ۲۱ دفتر نمایندگی در استان های مختلف کشور و۱۹ کار گروه تخصصی می باشد که در حوزه های  مختلف فساد و مفسد مبارزه می کند.

وی با تاکید بر اهمیت سازمان های مردم نهاد به عنوان کمک کار نظام ، ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد نه تنها هزینه ای برای حکومت ندارند بلکه می توانند بخشی از وظایف حکومت را به صورت داوطلبانه برعهده بگیرند.

در این دیدار ممبینی مدیر کل بازرسی استان خوزستان ضمن استقبال از جلسه هفته های گذشته دیده بان با رئیس سازمان بازرسی کل کشور در زمینه همکاری های دو جانبه، آمادگی اداره  متبوع خود را در خصوص استفاده از ظرفیت کارشناسی و تخصصی دیده بان شفافیت و عدالت اعلام و تصریح کرد:به نظر می رسد یکی از معضلات استان خوزستان انتخاب مدیران اصلح است که باید در این زمینه با دیده بان همکاری نماییم .

وی  تصریح کرد: ظرفیت دیده بان در شناسایی بسترهای فساد خیز و همراهی با دستگاه های نظارتی در مبارزه با این معظل و ارائه راهکار در زدودن آن از چهره نظام، تداعی حضور بسیج در صحنه دفاع از ارزش های انقلاب است. دیده بانان سربازان بی اجر و مزد و وجدان بیدار ملت هستند که با بهره گیری از توان آنها می توان به آنچه که زیر پوست دستگاه ها د رحال وقوع است اطلاع یافته و بازرسی استان با آغوش باز از این پتانسیل مردمی استقبال می نماید.

مدیرکل بازرسی استان خوزستان ادامه داد: رضایتمندی و اعتماد سازی مردم در مبارزه با فساد یکی از اهداف مهم بازرسی می باشد و تلاش می کنیم تا با مبارزه با فساد مالی، مردم اثر آن را در سفره های خود حس نمایند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز با اشاره به قرار گرفتن آیت الله رئیسی بر مسند ریاست قوه قضائیه و اقدامات عملی ایشان در مبارزه با مفسدین اقتصادی گفت: با حضور ایشان روحیه امید در مردم به وجود آمد و ما همگی باید تلاش کنیم تا این امید با تداوم و حفظ راه مبارزه با مفسد و فساد ادامه یابد.

ایشان در ادامه گفت: استان خوزستان از جهات مختلف خاص و ویژه است؛ از نظر منابع طبیعی مانند نفت و پتروشیمی، آب و برق، مرز، بحث های قومیتی و… لذا اهمیت موضوع مبارزه با فساد در این استان قطعاً بیشتر می شود. ما هم در داخل دستگاه قضایی و هم در خارج از آن، هر دو موضوع را به موازات همدیگر دنبال می کنیم.

در پایان رئیس کل دادگستری استان خوزستان با استقبال از همکاری های مشترک با دیده بان در راستای هم افزایی ظرفیت های متعدد حرکت هایی تخصصی  در حوزه های  پژوهشی و بررسی پرونده های فساد در این استان ، آمادگی خود را اعلام کرد و بر اقدام جهت ایجاد نهضت هایی که موجب کاهش آلام مردم می شود، نظیر نهضت بیمه گری، نهضت ارزان فروشی و… ،تاکید نمود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین