ادعای واهی عربستان علیه ایران: در حملات اخیر به پالایشگاه‌ها از سلاح ایرانی استفاده شده!

گروه جهان الف،   3980626083 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

در ادامه ادعاها و توهمات مقامات آمریکایی علیه ایران، وزارت خارجه عربستان مدعی شد که در حملات اخیر به پالایشگاه‌های نفت سعودی از سلاح ایرانی استفاده شده است.

ادعای واهی عربستان علیه ایران: در حملات اخیر به پالایشگاه‌ها از سلاح ایرانی استفاده شده!

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای  با بیان این که حملات بی سابقه به پالایشگاه‌های نفت عربستان منجر به توقف 50 درصد از تولید شرکت آرامکو شد، مدعی شد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد ایران در این حملات دست دارد.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که این حمله در ادامه تجاوزهای پیشین به ایستگاه های پمپاژ شرکت آرامکو با استفاده از سلاح ایرانی انجام شد.

وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن تقدیر و تشکر از تمام طرف ها و سازمان هایی که این حملات را محکوم کردند اعلام کرد: عربستان توانایی دفاع از خاک و ملت خود در برابر این تجاوزها را دارد و تمام اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

از سوی دیگر، ترکی المالکی ، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی نیز مدعی شد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که در حمله به پالایشگاه های نفت آرامکو از سلاح ایرانی استفاده شده است.

*** پیش از این وزیر خارجه آمریکا نیز ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری در واکنش به ادعای پمپئو علیه ایران نوشت: مایک پمپئو که در «فشار حداکثری» شکست خورده است، به «دروغ حداکثری» روی آورده است. آمریکا و مشتریانش به دلیل این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر خواهد شد، در یمن گیر افتاده‌اند. مقصر دانستن ایران، به فاجعه خاتمه نخواهد داد. پذیرفتن طرح پانزدهم آوریل ما برای پایان دادن به جنگ و آغاز مذاکرات ممکن است به آن پایان دهد.

در این راستا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعاها گفت:حدود ۵ سال است که ائتلاف سعودی با تجاوزات مکرر به یمن و ارتکاب انواع جنایات جنگی آتش جنگ را در منطقه شعله ور نگاه داشته و یمنی ها نیز نشان داده اند در مقابل جنگ و تجاوز ایستادگی می کنند.

موسوی با اشاره سخنان وزیر امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: چنین اتهام زنی ها و اظهارنظرهای کور و بی حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیر قابل درک و بی معنی است. در روابط بین المللی حتی "خصومت ورزی" هم دارای حداقلی از باور پذیری و چارچوبهای منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز درنوردیده‌اند. اینگونه اظهارنظر ها و اقدامات بیشتر شبیه برنامه ریزی سازمانهای مخفی و اطلاعاتی برای تخریب وجهه کشوری به منظور زمینه سازی برای اقداماتی در آینده است. آمریکایی ها سیاستی به نام "فشار حداکثری" در پیش گرفتند که ظاهرا به دلیل ناکامی ها به سمت "دروغ حداکثری" گرایش پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تنها راه حل ایجاد آرامش در منطقه و پایان دادن به بحران بی حاصل در یمن را توقف حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی، قطع کمک های سیاسی و تسلیحاتی کشورهای غربی به متجاوزین و تلاش برای یافتن راه حل های سیاسی دانست.

بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله پیش از این اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور صبح  روز شنبه برابر با ۱۴ سپتامبر با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را در قالب عملیات دوم "توازن بازدارندگی" هدف گرفته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۶۷۱۱۱۱:۴۲:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۶
چون از سلاح ایرانی استفاده شده پس کار ایران است استدلال اینها را باش پس تمام جنگ افزار امریکایی و انگلیسی که شما استفاده کردید کار امریکاست اینها انتظار دارند یمنی ها هیچ سلاحی نداشته باشند و هر چه بمب خواستند بر سرشان بریزند
ناشناس۱۰۹۶۷۲۴۱۱:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۶
ما نفت نفروشیم کسی دیگر هم نفت نخواهد فروخت و امریکا باید گورش را از خاورمیانه گم کند
میلاد حمیدی۱۰۹۶۷۵۶۱۲:۰۹:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۶
این ابله ها اصلا سلاح میدونن چیه که تشخیص بدن مال ایران بوده یا جای دیگه؟ گیریم هم مال ایران بوده خوب اونایی هم که شما استفاده می کنید مال آمریکاست. ایرادش چیه؟
ناشناس۱۰۹۷۰۸۶۱۴:۵۲:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۶
بهشون بگید که بجای سلاح های امریکایی ، ایرانی شو بخرند ارزونتر از امریکاییش است
ناشناس۱۰۹۶۷۸۸۱۲:۲۲:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۶
به نظر مقاماتِ سعودی هر سلاحی که کارا باشد، حتماً ایرانی است!
مصطفي۱۰۹۶۸۰۵۱۲:۳۱:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۶
يعني اگه با اسلحه روسي و انگليسي و امريكايي بود اشكالي نداشت؟ يعني اشكالي داره كه ما صادرات و فروش اسلحه داشته باشيم؟
ناشناس۱۰۹۶۸۳۳۱۲:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۶
در حمله به یمن از سلاح های ساخت کجا استفاده می شود؟
عدالت۱۰۹۶۸۳۷۱۲:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۶
در جنگ یمن عربستان سعودی از کدام سلاح استفاده میکند: آمریکائی پس مقصر اصلی جنگ یمن آمریکا است یا استفاده کننده از آن سلاح. عربستان دارد به طور غیرمستقیم آمریکا را عامل جنگ یمن می داند. سلاح که مهم نیست که مال کدام طرف باشد. مهم استفاده کننده از سلاح است که پالایشگاه توسط یمنی ها به هوا رفت.
ناشناس۱۰۹۶۸۶۶۱۲:۵۸:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۶
درست موشکهای ایرانی قابل ردیابی نیستند ... ولی - بعدا- با فیلمهای ماهواره ها می توانید ارزیابی کنید از کجا شلیک شده اند ! نکنه ماهواره هاتون هم چیزی نشون نمی دهند ؟ شاید هم به تیر غیب گرفتار شده اید ؟ الله اعلم !
ناشناس۱۰۹۶۹۱۴۱۳:۱۴:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۶
خوب اگر اینطوره عربستان هم یا سلاح های امریکایی و انگلیسی و .. به یمن حمله و مردم یمن را قتل عام می کند ،چرا انها را مقصر نمی دانند؟
ناشناس۱۰۹۶۹۱۷۱۳:۱۵:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۲۶
دنبال چی هستید. خود کرده را تدبیر نیست. سلاح مورد استفاده در کشتن زن و بچه های یمن از کدام کشور تامین و از سربازها و مزدورهای کدام کشور استفاده حداکثری می شود؟
ناشناس۱۰۹۶۹۷۸۱۳:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۶
باور این حمله برای سعودی ها خیلی سخت هست که انصارالله یمن به آنها حمله کرده آنها با فرافکنی دنبال این هستند که بگن یک قدرت جهانی به ما حمله کرده نه یک گروه چریکی کوچک اگر به اقدام انصارلله اعتراف کنند به آسیب پذیری خود اعتراف کرده اند .
ناشناس۱۰۹۶۹۹۷۱۴:۰۲:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۶
چه ربطی داره خوب تو حمله به یمن هم از تسلیحات آمریکایی استفاده میشه
ناشناس۱۰۹۷۰۳۰۱۴:۱۸:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۲۶
حالا فرض کنیم که سلاح ایرانی باشد‌ سلاح عربستان در جنگ با یمن، ساخت عربستان است؟
ناشناس۱۰۹۷۰۶۰۱۴:۲۸:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۶
خوب راست می گن، کی باور می کنه یمن خودش پهپاد و موشک کروز ساخته باشه
ناشناس۱۰۹۷۳۴۴۱۷:۳۳:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۶
یعنی فکر می کنی که عربستان هواپیمای اف 16 و موشک و بمب میسازه ؟!!!!!!! با هواپیما و بمب عربستانی یمن را می زنه ؟!!!!
ناشناس۱۰۹۷۳۹۸۱۸:۱۴:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۶
نیاز نیست شما باور کنی اونی که باید باور کنه باور کرده .عربستان براش سنگینه که باور کنه یمن خودش پهپاد میسازه چون اگه قبول کنه از داخل بهش فشار میارند که چطور کشور کوچکی مثل یمن این تکنولوژی رو داره ولی عربستان داره سلاح وارد میکنه
ناشناس۱۰۹۷۱۳۰۱۵:۱۵:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۶
ایران باید به سازمان ملل بخاطر تهمت های بیجا شکایت کند زود
ناشناس۱۰۹۷۲۱۴۱۶:۰۹:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۶
در حملات وحشیانه شما به زنان و کودکان و غیر نظامیان یمنی از سلاح های چه کشوری استفاده میشه؟
ناشناس۱۰۹۷۲۳۵۱۶:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۶
عربستان هم می تواند از ایران سلاح، محصولات تولیدی و کشاورزی و فرآورده های نفتی خریداری کنید. فقط پیشنهاد می شود از سلاح های ما علیه کشورهای دیکتاتور، استکباری و نژاد پرست و متجاوز دنیا استفاده شود نه اینکه خون کودکان و زنان مظلومان را ریخته شود. بهترین حالت این است که عربستان سعودی ثروتش را به جای خرید سلاح از آمریکا، انگلیس، فرانسه و .. ؛ صرف ایجاد بهترین و مدرن ترین مراکز آموزشی در زمینه های علوم پایه؛ علوم اسلامی و فلسفه، مهندسی و پزشکی در تمام کشورهای اسلامی شود و تا با پرورش اندیشمندان و دانشمندان اسلامی؛ اسلام حقیقی به همه دنیا شناخته شود و ریشه های اختلاف و تضاد در بین ملت های اسلامی بر چیده شود و یک اتحادیه بزرگ از مسلمانان دنیا شکل گیرد و به یک ابر قدرت جهانی تبدیل شوند. مهرداد رادمهر
بهرام۱۰۹۷۳۶۰۱۷:۵۳:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۲۶
این حمله مستقیم کار اسراییل است
ناشناس۱۰۹۷۴۲۳۱۸:۳۰:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۶
اگه یمن هم سلاحهای امریکایی میخرید اونموقع امریکا اعلام بیطرفی میکرد
علی۱۰۹۷۴۲۵۱۸:۳۲:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۶
از کرامات شیخ .. این است ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین